Στατιστικές Υποθέσεις III

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχέση μεταξύ ποιοτικών μεταβλητών Μπεττίνα Χάιδιτς Λέκτορας Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής
Advertisements

Περιγραφικά μέτρα κεντρικής τάσης και διασποράς μιας Ποσοτικής μεταβλητής σε σχέση με μία Ποιοτική μεταβλητή (εντολή By variable) π.χ. Να συγκριθούν οι.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Εργασία στο μάθημα: Συγκριτική Κοινωνική Εργασία. Καθηγήτρια: Κανδυλάκη Αγάπη. Φοιτητής: Καβούκης.
2016. Σύνοψη δράσεων προγράμματος πρόληψης και ευαισθητοποίησης Κεντρική φιλοσοφία του προγράμματος αποτέλεσε ο στόχος μέσω των δράσεων το μήνυμα για.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 1Οη (Θ) Στοιχεία Επαγωγικής Στατιστικής.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΤΩΣΕΩΝ Λιούτα, Ε., Μέντης, Μ., Δημοπούλου, Α., Κεσουδίδου, Ι., Μπουρδούλης, Κ., Παναγιωτόπουλος, Η.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
1 Δείκτες Χρηματοοικονομικής Μόχλευσης Με τους δείκτες αυτούς αξιολογούνται οι συνθήκες: της μακροκρόπρόθεσμης χρηματοοικονομικής λειτουργίας της επιχείρησης.
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Εξειδίκευση Εφαρμογής ΕΠ 1.
Μπεττίνα Χάιδιτς Επίκουρη Καθηγήτρια Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής
Η εικόνα των Ελλήνων διεθνολόγων για την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας Επιστημονικός υπεύθυνος: Κυριάκος Πάχος Επιστημονικός υπεύθυνος:
Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
Ε. Νέλλας Ανάλυση Δεδομένων με Χρήση του Στατιστικού Πακέτου SPSS για Windows (Τεύχος Διαφανειών 2) 1.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Test.
Test.
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
Έλεγχος ανεξαρτησίας (συσχέτισης) 2 κατηγορικών μεταβλητών
Εξόρυξη γνώσης 3η διάλεξη
Στατιστικές Υποθέσεις
Το Μάνατζμεντ ως μέσο Ενεργοποίησης των Επιχειρήσεων
Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Στατιστικές Υποθέσεις
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ «Ικανοποίηση των ασθενών με ΡΑ
Παλινδρόμηση – Συσχέτιση
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Βασική Στατιστική Επεξεργασία. Ερμηνεία Δεδομένων - 2.
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Στατιστικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούνται συχνά Παραμετρική δοκιμασία Αντίστοιχη μη-παραμετρική δοκιμασία Λόγος εφαρμογής Παράδειγμα t test για.
Σχεδιασμός Γεωργικών Πειραμάτων
Σχεδιασμός των Μεταφορών
Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
Έλεγχος ανεξαρτησίας (συσχέτισης) 2 κατηγορικών μεταβλητών
56.3% ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
Μεθοδολογίες μελέτης απλότυπων σε μελέτες γενετικής συσχέτισης
Ευαισθησία-Ειδικότητα Παράδειγμα(1)
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 8: Συσχέτιση - Παλινδρόμηση
Εφαρμογές Στατιστικής στην Τεχνολογία Τροφίμων (Θ)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
Στατιστικές Υποθέσεις
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Χριστίνα Ψήμμα Χειρ. Οδοντίατρος
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ (β’ μέρος) – ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΥΡΙΩΝ ΣΥΝΙΣΤΩΣΩΝ
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
تقدير المتغيرات في دراسات الجدوى
ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Β. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 7: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Στατιστικές Υποθέσεις
Στατιστικές Υποθέσεις III
Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
يئΎصحإ΍ ليϠحتل΍ يف ΔصصΨتϤل΍ ΔيΒيέΪتل΍ ΓέϭΪل΍ عϤجتϤل΍ ΔيϠك ΏΎحέ يف ΕΪقع جمΎنήب ϡ΍ΪΨتسΎب (SPSS) ήيمأ΍ ΪϬعم ΎϬϤظن يتل΍ϭ ،ΔعمΎجلΎب سيέΪتل΍ ΔΌيه.
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Κεφάλαιο 12 Απλή Γραμμική Παλινδρόμηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 5: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες ΤΕΙ Αθήνας
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Συμφωνία επί της ασφαλιστικής αξίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στατιστικές Υποθέσεις III (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)

Περίπτωση 3: Ποιοτική με Ποιοτική Έστω ότι η μία ερώτηση Q1 είναι ποιοτική και η Q2 είναι ποιοτική (τα χαρακτηριστικά μπορεί να είναι και τα δύο ονομαστικά ή και τα δύο διατάξιμα ή ένα ονομαστικό κι ένα διατάξιμο) Τότε ΣΧΕΣΗ μεταξύ των ερωτήσεων, σημαίνει τα ποσοστά των διαφόρων κατηγοριών της Q1, ΔΕΝ είναι τα ίδια σε όλες τις κατηγορίες της Q2 Δηλαδή??

Παράδειγμα 1 Πίνακας Συνάφειας ή Διπλής Εισόδου (CROSSTAB) Τα δεδομένα του πίνακα παρουσιάζουν 531 περιστατικά προσαγωγής ανηλίκων σε δικαστήρια με διάφορες κατηγορίες, που καταγράφηκαν σε μια πόλη της Ευρώπης. Στον πίνακα αναφέρονται οι ηλικίες των παιδιών και το είδος της κατηγορίας   <= 8 ετών 9-12 ετών 13-17 ετών Κλοπή 21 50 155 Ναρκωτικά 7 13 157 Διάφορα άλλα 10 20 98 Πίνακας Συνάφειας ή Διπλής Εισόδου (CROSSTAB)

Το Σύνθετο Ραβδόγραμμα

Ερώτημα: Έχει σχέση η ηλικία (ποιοτική) με το είδος αδικήματος (ποιοτική); Τι σημαίνει «σχέση»; - ας δούμε τα ποσοστά ανά κατηγορία στο δείγμα μας:

Πως βρίσκουμε ποσοστά σε ένα πίνακα διπλής εισόδου; 1. Χρειαζόμαστε τα ΣΥΝΟΛΑ, γραμμών και στηλών   <= 8 ετών 9-12 ετών 13-17 ετών ΣΥΝΟΛΟ Κλοπή 21 50 155 226 Ναρκωτικά 7 13 157 177 Διάφορα άλλα 10 20 98 128 38 83 410 531 2. Στη συνέχεια αποφασίζουμε αν θα βγάλουμε ποσοστά ως προς τις γραμμές (rows) ή ως προς τις στήλες (columns) 3. Αν αποφασίσουμε να βρούμε ποσοστά ως προς τις στήλες, τότε ΔΙΑΙΡΟΥΜΕ τις συχνότητες που έχουμε στον πίνακα με τα αντίστοιχα σύνολα των στηλών (και πολλαπλασιάζουμε με το 100) – π.χ. 21/38*100, 7/38*100 κ.λ.π.

οπότε φτάνουμε στον πίνακα ποσοστών   <= 8 ετών 9-12 ετών 13-17 ετών Κλοπή 55,30% 60,20% 37,80% Ναρκωτικά 18,40% 15,70% 38,30% Διάφορα άλλα 26,30% 24,10% 23,90% ΣΥΝΟΛΟ 100%

Όταν τα ποσοστά κατανέμονται με τον ίδιο τρόπο στις τρείς ηλικιακές κατηγορίες, ΤΟΤΕ ΔΕΝ υπάρχει σχέση ανάμεσα στο είδος αδικήματος και την ηλικία, δηλαδή αν ήταν κάπως έτσι:   <= 8 ετών 9-12 ετών 13-17 ετών Κλοπή 43% Ναρκωτικά 33% Διάφορα άλλα 24% ΣΥΝΟΛΟ 100%

Στο παράδειγμα μας όμως έχουμε 1η ηλικιακή ομάδα 55%-18%-26% 2η ηλικιακή ομάδα 60%-16%-24% 3η ηλικιακή ομάδα 38%-38%-24% Φαίνεται η κατανομή των ποσοστών να μην είναι η ίδια, άρα φαίνεται να υπάρχει μια σχέση ΣΤΟ ΔΕΙΓΜΑ. Το θέμα είναι αν η σχέση αυτή μπορεί να θεωρηθεί στατιστικά σημαντική ή όχι.

πως ελέγχεται η σημαντικότητα της σχέσης; Υπάρχει πάλι το μαγικό νούμερο p (p-value), που μας δίνει την απάντηση (κατάλληλη διαδικασία: έλεγχος X2 – Chi Square Test): Αν p<0,05, τότε τα ποσοστά είναι διαφορετικά και στον πληθυσμό, άρα τα χαρακτηριστικά που μελετήσαμε έχουν κάποια σχέση! (τα αποτελέσματα μας ήταν στατιστικά σημαντικά) Αν p>0,05, τότε τα ποσοστά στον πληθυσμό είναι πιθανόν να είναι τα ίδια, άρα τα χαρακτηριστικά που μελετήσαμε δεν έχουν κάποια σχέση! (τα αποτελέσματα μας ήταν τυχαία)

Αποτελέσματα (SPSS output) ειδος_αδικήματος * ηλικία Crosstabulation ηλικία Total <=8 ετων 9-13 ετών 13-17 ετών ειδος_αδικήματος κλοπή 21 50 155 226 ναρκωτικά 7 13 157 177 διάφορα 10 20 98 128 38 83 410 531 Chi-Square Tests Value df Asymp. Sig. (2-sided) Pearson Chi-Square 23,135 4 ,000 Likelihood Ratio 24,667 Linear-by-Linear Association 4,322 1 ,038 N of Valid Cases 531   Τιμή X2 p-value

H απόφαση μας Αφού p<<0,05 τότε μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως ηλικία και το είδος αδικήματος που διέπραξαν οι ανήλικοι, έχουν κάποια σχέση Από τη μελέτη των ποσοστών του πίνακα, φαίνεται ότι οι μικρότεροι σε ηλικία ανήλικοι είναι πιο επιρρεπείς σε κλοπές και όχι σε ναρκωτικά, ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ανήλικοι, έχουν την ίδια τάση για τα δύο αυτά αδικήματα

Κυριότερη ασχολία στον ελεύθερο χρόνο Παράδειγμα 2 Σε μια έρευνα που έγινε σε μαθητές Λυκείου, μελετήθηκε η ΚΥΡΙΟΤΕΡΗ ΑΣΧΟΛΙΑ τους τον ελεύθερο χρόνο και ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ Τόπος Κατοικίας * Κυριότερη ασχολία στον ελεύθερο χρόνο Crosstabulation Κυριότερη ασχολία στον ελεύθερο χρόνο ΣΥΝΟΛΟ Υπολογιστές Αθλητισμός Μουσική / χορός Τηλεόραση / Κιν/φος Εξωσχολικα βιβλία Τόπος Κατοικίας Ηράκλειο 3 6 8 2 1 20 Ρέθυμνο 5 4 13 Χανιά 15 7 12 48

Ποσοστά για το Παράδειγμα 2 Κυριότερη ασχολία στον ελεύθερο χρόνο Total Υπολογιστές Αθλητισμός Μουσική / χορός Τηλεόραση / Κιν/φος Διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων Τόπος Κατοικίας Ηράκλειο 15,0% 30,0% 40,0% 10,0% 5,0% 100,0% Ρέθυμνο  0% 38,5% 15,4% 30,8% Χανιά 26,7% 6,7% 33,3% Παρατηρούμε ότι τα ποσοστά, είναι εντελώς διαφορετικά σε κάθε γραμμή του πίνακα. Αυτό σημαίνει πως γενικά είναι διαφορετικές οι κύριες ασχολίες των μαθητών σε κάθε πόλη. Αυτό σημαίνει ΣΧΕΣΗ των ερωτήσεων στο Δείγμα φυσικά!

Αποτελέσματα Τιμή p Value df Asymp. Sig. (2-sided) Pearson Chi-Square 14,152 8 ,078 Likelihood Ratio 16,410 ,037 Linear-by-Linear Association 1,024 1 ,312 N of Valid Cases 48   Τιμή p

Συμπέρασμα Αφού το p=0,078 > 0,05, άρα οι ερωτήσεις δεν έχουν σχέση μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει πως αυτό που βρήκαμε στο δείγμα μας ήταν τυχαίο. Δηλαδή, οι ασχολίες των παιδιών μπορούν να θεωρηθούν γενικά ίδιες, ανεξάρτητα από την πόλη που κατοικούν.