ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

The EDONKEY protocol Ιωάννης Ζιαγκλιαβός Α.Μ.123 Παναγιώτης Κατσίκος Α.Μ.124 Ευφροσύνη Κουρή Α.Μ. 138.
Υλοποίηση Συστήματος Ψηφοφορίας με τη χρήση Java RMI
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα
Συλλογές, Στοίβες και Ουρές Σε πολλές εφαρμογές μας αρκεί η αναπαράσταση ενός δυναμικού συνόλου με μια δομή δεδομένων η οποία δεν υποστηρίζει την αναζήτηση.
Ιστορία του Ιντερνετ.
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
Java: Socket API (Υποδοχές)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ανάπτυξη Δικτύων Καθηγητής: Φουληράς Παναγιώτης
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
Κεφάλαιο 6 Threads. 2 Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά.
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 9: Διανύσματα και λίστες.
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 1: Χρήση βασικών εργαλείων για συλλογή πληροφοριών για τη διαμόρφωση και την κατάσταση λειτουργίας του δικτύου.
Ενότητα Β: Εισαγωγή στο Διαδίκτυο Κουμπή Βασιλάντα, Ph.D, MSc.
Uniform Resource Locators (URLs) Ορισμός : URL (Uniform Resource Locator): Δείκτης σε μία πηγή πληροφοριών του Παγκοσμίου Ιστού (World Wide Web) Στη Java,
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 3ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 ΑΙΘΟΥΣΑ Β4 1.
ΤCP/IP Τι είναι; Σύντομο Ιστορικό
Κεφάλαιο 11.2 Sockets.
Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΧΡΗΣΤΗ ΑΠ’ ΤΟΝ Η/Υ ΤΟΜΕΑΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ.
Υπηρεσίες δικτύων επικοινωνίας
Τεχνικές Μεταγωγής Παράγραφος 1.5.
Μποχρίνη Σταυρούλα ΑΜ:3173 Σταθόπουλος Αναστάσιος ΑΜ:3220.
1 Content Addressable Network Λίλλης Κώστας Καλλιμάνης Νικόλαος Αγάθος Σπυρίδων – Δημήτριος Σταθοπούλου Ευγενία Γεωργούλας Κώστας.
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
Εισαγωγικά Σχόλια για την Εργαστηριακή Άσκηση Τεχνολογίας Λογισμικού Κ. Κοντογιάννης.
Κατανεμημένα Συστήματα με Java Ενότητα # 8: Μηχανισμοί Επικοινωνίας Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 2: Ανάλυση Δικτυακής Κίνησης – Πρωτοκόλλων - Υπηρεσιών Εργαστήριο Διαχείρισης και Βέλτιστου Σχεδιασμού Δικτύων (NETMODE)
Δίκτυα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ) Καλλονιάτης Χρήστος Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας.
HY-335 : Δίκτυα Υπολογιστών DHCP Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών Πανεπιστήμιο Κρήτης Χειμερινό εξάμηνο
Τεχνολογία TCP/IP TCP/IP internet είναι ένα οποιοδήποτε δίκτυο το οποίο χρησιμοποιεί τα πρωτόκολλα TCP/IP. Διαδίκτυο (Internet) είναι το μεγαλύτερο δίκτυο.
Κεφάλαιο 11.1 Uniform Resource Locators (URLs). Ορισμός : URL (Uniform Resource Locator): Δείκτης σε μία πηγή πληροφοριών του Παγκοσμίου Ιστού (World.
Β5.1.2 Πρωτόκολλα Επικοινωνίας και Τείχος Προστασίας.
Streams Streams: κανάλια ροής δεδομένων Κανάλια εισόδου: ανάγνωση δεδομένων Κανάλια εξόδου: αποστολή δεδομένων Συνήθεις πηγές και προορισμοί δεδομένων:
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 1: Χρήση βασικών εργαλείων για συλλογή πληροφοριών για τη διαμόρφωση και την κατάσταση λειτουργίας του δικτύου.
Τι κρατάει το Internet μαζί? 1. Η διευθυνσιοποίηση (addressing): πως δηλ. αναφερόμαστε σε μια μηχανή στο δίκτυο. 2. Η δρομολόγηση (routing): πως να φτάσουμε.
ΛΟΓ201: Τεχνολογία Λογισμικού ΙΙ Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ201:
Σύνοψη 1 Αρχές διαδικτύου 1.1 Αναδρομή – εισαγωγή
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 1: Χρήση βασικών εργαλείων για συλλογή πληροφοριών για τη διαμόρφωση και την κατάσταση λειτουργίας του δικτύου.
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 2: Συλλογή πληροφοριών για τη διαμόρφωση και την κατάσταση λειτουργίας του δικτύου. Εργαστήριο Διαχείρισης και Βέλτιστου.
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 4: Ανάλυση Δικτυακής Κίνησης – Πρωτοκόλλων - Υπηρεσιών Εργαστήριο Διαχείρισης και Βέλτιστου Σχεδιασμού Δικτύων (NETMODE)
ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ). 2 Εξοικείωση με πρωτόκολλο TCP Connection Oriented Αξιοπιστία στην παράδοση Σειρά Καθυστερήσεις Χαρακτηριστικά.
Κεφάλαιο 7 Διαδικτύωση-Internet 7.3 Πρωτόκολλο TCP.
To πρωτόκολλο διαδικτύου IP -χρησιμοποιείται από αποστολέα και παραλήπτη που μπορεί να βρίσκονται σε διαφορετικά δίκτυα για να ανταλλάξουν πακέτα πληροφοριών.
ΖΑΚΑΛΚΑ ΖΩΗ ΑΕΜ: 3128 Επιβλέποντες Καθηγητές: Δρ. Σπυρίδων Α. Καζαρλής, Δρ. Κωνσταντίνος Σ. Χειλάς.
Έλεγχος και ρύθμιση σύνδεσης δικτύου Ανάγνωση πληροφοριών δικτυακών ρυθμίσεων από γραμμή εντολών Ιδιότητες σύνδεσης δικτύου Ρυθμίσεις σύνδεσης δικτύου.
Arp και DHCP 3.3 Πρωτόκολλα ανεύρεσης και απόδοσης διευθύνσεων, Address Resolution Protocol (ARP) και Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP)
Ασκήσεις στην Java-XML
Στόχος Η κατανόηση της λειτουργίας της αναγωγής διευθύνσεων πρωτοκόλλου, ως θεμελιώδους & απαραίτητης λειτουργίας: σε κάθε βήμα προώθησης δεδομένων από.
Εργαστηριακό σεμινάριο Χειμερινό εξάμηνο
Κατανεμημένα Συστήματα
Κατανεμημένα Συστήματα
Κεφάλαιο 4. Επίπεδο μεταφοράς
Java DataBase Connectivity
Κατανεμημένα Συστήματα
Κεφάλαιο 7 Διαδικτύωση-Internet
Ειδικά Θέματα σε Κινητά & Ασύρματα Δίκτυα
Network Address Translation (NAT)
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Λύσεις Ασφάλειας στο Επίπεδο Διασύνδεσης
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet Μάθημα 7.9: Δρομολόγηση
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 7:Διαδικτύωση-Internet
Το μοντέλο πελάτη - εξυπηρετητή
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 10 Streams.
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
Ενότητα Α5.2.2 ( Διαχείριση Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ)

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ενότητα Αντικείμενο Εργασία 1η Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP , Μηχανισμός Client – Server 20% 2η Εξοικείωση με πρωτόκολλο TCP , Μηχανισμός Client – Server 3η Μηχανισμός διαχείρισης αρχείων στο πρωτόκολλο TCP. 4η Μετανάστευση εφαρμογών με Σειριακοποίηση. 5η Υλοποίηση Remote Method Invocation (RMI) συστήματος.

Κατανεμημένο Σύστημα Είναι μια συλλογή από ανεξάρτητα υπολογιστικά συστήματα, συνεργαζόμενα μεταξύ τους μέσω δικτύου, τα οποία εµφανίζονται στους χρήστες τους ως ένα ενιαίο συνεκτικό σύστηµα. Κατάλληλη/Βέλτιστη διαχείριση κατανεμημένων πόρων, δεδομένων και εργασιών. Ανάγκη υλοποίησης κατάλληλων μηχανισμών συγχρονισμού και ελέγχου της επικοινωνίας.

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Χαρακτηριστικά Connectionless Δεδομενογραφήματα(datagrams) Ταχύτητα (δεν υπάρχει έλεγχος) Δεν υπάρχει σειρά

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Κλάση DatagramPacket DatagramPacket( byte[] buf, int length, InetAddress address, int port ) Κατασκευάζει ένα UDP πακέτο με ωφέλιμη πληροφορία buf, μεγέθους length, διεύθυνση προορισμού address και πόρτα προορισμού port. byte[] getData() Επιστρέφει ένα πίνακα από bytes με την ωφέλιμη πληροφορία. int getLength() Επιστρέφει το μέγεθος length των δεδομένων που είναι να σταλούν η των δεδομένων που ελήφθησαν. InetAddress getAddress() Επιστρέφει την IP διεύθυνση του μηχανήματος στο οποίο αυτό το πακέτο στέλνεται ή αυτού από το οποίο ελήφθη. int getPort() Επιστρέφει στον απομακρυσμένο υπολογιστή τον αριθμό της πόρτας αυτού στον οποίο αυτό το πακέτο στέλνεται ή αυτού από το οποίο ελήφθη. Π.χ. DatagramPacket packet = new DatagramPacket(…)

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Sockets Socket Κλάση DatagramSocket DatagramSocket(int port) Κατασκευάζει μία UDP υποδοχή και δεσμεύει την συγκεκριμένη port στο τοπικό μηχάνημα. void send(DatagramPacket packet) Στέλνεται ένα UDP πακέτο (packet) από αυτή την υποδοχή. void receive(DatagramPacket p) Λαμβάνεται ένα UDP πακέτο (packet) από αυτή την υποδοχή. Όταν αυτή η μέθοδος καλείται από το σύστημα το packet γεμίζει με την πληροφορία που λαμβάνεται. Π.χ. DatagramSocket socket = new DatagramSocket(5000)

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Εφαρμογή

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Μονόδρομη Επικοινωνία Client DatagramSocket Random port Well known port Server DatagramSocket Process

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Αμφίδρομη επικοινωνία Client DatagramSocket Random port Well known port Server DatagramSocket Process Random port DatagramSocket

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Αμφίδρομη επικοινωνία με n Clients Well known port Server DatagramSocket Client 1 DatagramSocket Process : Client n DatagramSocket DatagramSocket Random port

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Threads Τα threads είναι ένας τρόπος για ένα πρόγραμμα να χωρίζει τον εαυτό του σε δύο ή περισσότερες ταυτόχρονες (ή ψευδό-ταυτόχρονες) λειτουργίες. JAVA Threads a) b)

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Κλάση Hashtable Hashtable() Κατασκευάζει ένα καινούριο, άδειο Hashtable.  Object put(Object key, Object value) Τοποθετεί το αντικείμενο(value) στο hashtable και το αντιστοιχίζει με το συγκεκριμένο κλειδί(key). Object get(Object key) Επιστρέφει το αντικείμενο με το οποίο το συγκεκριμένο κλειδί(key) είναι αντιστοιχισμένo σε αυτό το hashtable. Object remove(Object  key) Αφαιρεί το κλειδί(key) (και η αντίστοιχο αντικείμενο) από αυτό hashtable. Π.χ. Hashtable hashtable = new Hashtable()

Εξοικείωση με πρωτόκολλο UDP Άσκηση Να υλοποιηθεί client – server μηχανισμός σύμφωνα με το πρωτόκολλο δικτύου UDP κατά τον οποίο ο client θα διαβάζει μηνύματα από το πληκτρολόγιο, θα τα στέλνει στον server και αυτός θα τα προωθεί σε όλους τους εγγεγραμμένους clients. Τα μηνύματα που θα αποστέλλονται από τον client στον server θα είναι τυποποιημένα της μορφής: a) Signin <username> b) Message <message> c) Signout Ο server θα πράττει, αναλόγως τα προθέματα, ως εξής: a) Θα αποθηκεύει την διεύθυνση και το <username> με το οποίο έκανε Signin ο χρήστης σε μια λίστα η οποία θα κρατά τους εγγεγραμμένους χρήστες. Στην συνέχεια θα ενημερώνει τον καινούριο χρήστη για την επιτυχή εγγραφή του καθώς και τους υπόλοιπους χρήστες για την είσοδο του. β) Θα στέλνει το <message> σε όλους τους εγγεγραμμένους χρήστες εκτός από τον χρήστη που του το έστειλε. c) Θα διαγράφει το χρήστη από την λίστα των ενεργών χρηστών και θα ενημερώνει τους υπολοίπους για την αποχώρηση του. Προσέξτε τα παρακάτω Να ορίσετε συγκεκριμένες πόρτες στις οποίες θα ακούει ο server και οι clients. Η επικοινωνία θα είναι αμφίδρομη που σημαίνει ότι ο client και ο server και θα λαμβάνουν και θα αποστέλλουν μηνύματα και η μία από τις δύο διαδικασίες θα εκτελείται σε ένα νέο Thread.