Επίκουρος Καθηγητής, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Advertisements

Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΔΙΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΝ ΠΑΤΡΩΝ.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
ANAKAΛΥΠΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ & ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ «Παιδαγωγικές εφαρμογές & ΤΠΕ» ANΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Στρατηγική Διδασκαλίας
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Φακωτάκη Ασημίνα επόπτης: Κορδούτης Παναγιώτης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Η Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Σχολικό Πλαίσιο
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
Μάνεση Ζωή Επίβλεψη: Κορδούτης Παναγιώτης Πάντειο Πανεπιστήμιο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΣΤΩΝ
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων
ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; για να δούμε και ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ;
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Ηλιακό σύστημα.
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
…I.Σ.ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗ Κεφ. 14: ΕΞΩΚΥΤΤΑΡΙΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Μαθητές με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ)
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου Λοϊζίδου Προϊσταμένη Τομέα Επιμόρφωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
Μαρία Ξενιτίδου, Αντώνης Σαπουντζής ΔΠΘ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα
Διατήρηση της Ενέργειας
Μηχανική Κίνηση σε Μια Διάσταση Διανύσματα
موضوع ارائه : نظريه تقريب. موضوع ارائه : نظريه تقريب.
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
N.S. Seccareccia et al, Fig. S1.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Εκπαιδευτικές διαδικασίες με τη βοήθεια των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας ΚΛΕΙΣΑΡΧΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ (MEdu, Phd) ΕΔΙΠ.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία
Φυσική για Μηχανικούς Ενέργεια Συστήματος
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
ΠΑΡΑΓΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επίκουρος Καθηγητής, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα Δημήτρης Ζμπάινος Επίκουρος Καθηγητής, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα

Πρόγραμμα ανάπτυξης χαρισμάτων Εισαγωγή Οικονομική πρόταση Διδασκαλία Διεθνείς συνεργασίες

Τι είναι νοημοσύνη παραδοσιακές αντιλήψεις περί νοημοσύνης, σύμφωνα με τις οποίες η νοημοσύνη είναι γενετικά καθορισμένη και η χαρισματικότητα μπορεί να μετρηθεί με τεστ νοημοσύνης (Carroll, 1996, 2005; Jensen, 1998). Η θεωρία του Gardner(1993) για την πολλαπλή νοημοσύνη, η θεωρία του Sternberg (1996, 1999) για τη νοημοσύνη της επιτυχίας, καθώς και πλήθος θεωριών που τονίζουν το ρόλο των κινήτρων ως συστατικών της χαρισματικότητας (Renzulli, 1978, 2002; Renzulli&Reis, 2010) ή ως καταλύτη για την εκδήλωσή της (Gagne, 2004, 2005, 2009; Heller, Perleth, & Lim, 2005; Feldhusen&Hoover, 1986; A. E. Gottfried & Gottfried, 2009)

Η Χαρισματικότητα αναπτύσσεται μόνο η ικανότητα δεν αρκεί, αλλά χρειάζεται να ενισχυθεί η προδιάθεση για τη χρησιμοποίηση των ικανοτήτων σε απαιτητικές και σύνθετες δραστηριότητες της καθημερινής ζωής (Henderson, 2004). Η υψηλή επίδοση σε τεστ νοημοσύνης π.χ. δεν έχει νόημα αν δεν μπορεί να μετουσιωθεί σε παραγωγική πράξη (Tannenbaum, 1983; Sternberg, 1986). Ο Gagne(1985) επεσήμανε την ανάγκη διάκρισης μεταξύ των όρων «χάρισμα» και «ταλέντο», που οδήγησε σ’ ένα μοντέλο αναγνώρισης των «χαρισμάτων» που χρειάζεται να αναπτυχθούν συστηματικά για να γίνουν «ταλέντα».

Οι χαρισματικοί μαθητές στο σχολείο στην ελληνική σχολική πραγματικότητα δεν έχει δοθεί η απαιτούμενη προσοχή στους μαθητές που παρουσιάζουν υψηλές δυνατότητες ούτε τους παρέχεται το είδος της εκπαίδευσης που ανταποκρίνεται στις μαθησιακές τους ανάγκες, μέσα σε τάξεις όπου καλούνται να συνυπάρξουν μαθητές διαφορετικών μαθησιακών προφίλ. Οι μαθητές που παρακολουθούν τέτοια προγράμματα εκπαιδεύονται στην ανάπτυξη κριτικής ικανότητας και στρατηγικών λύσης προβλημάτων και στη συγκέντρωση, νοηματοδότηση, εφαρμογή, σύνθεση και αξιολόγηση της πληροφορίας (Struck, 2003), υποστηριζόμενοι παράλληλα ως προς τις κοινωνικές και συναισθηματικές τους ανάγκες (VanTassel-Baska, 2008).

Αναλυτικά προγράμματα για την ενίσχυση της χαρισματικότητας Επιτάχυνση της μάθησης μέσω συμπύκνωσης του περιεχομένου των γνωστικών αντικειμένων (περικοπή του διδακτικού χρόνου που αφιερώνεται σε ήδη γνωστές ενότητες, απάλειψη ήδη διδαγμένων ενοτήτων) και παροχή νέων γνώσεων υψηλότερου μαθησιακού επιπέδου Χρήση τεχνικών διδασκαλίας, όπως είναι η έρευνα και η αναζήτηση πληροφοριών, η μάθηση βάσει προβλημάτων (εύρεση και λύση προβλημάτων) και οι γνωστικές στρατηγικές Προσαρμογή του αναλυτικού προγράμματος μέσω διαφοροποίησης του περιεχομένου ορισμένων ενοτήτων, ειδικά σχεδιασμένων για να ανεβάσουν το μαθησιακό επίπεδο των χαρισματικών μαθητών, ιδιαίτερα αν λαμβάνεται υπόψη η γνωστική ικανότητα που εμφανίζει περισσότερο κάθε μαθητής: αναλυτική, δημιουργική ή πρακτική (Sternberg, 2000) Προσωποποιημένες προσεγγίσεις μέσω φροντιστηρίων (tutorials) και του μέντορα-εκπαιδευτικού, καθώς ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουν τη μάθηση οι χαρισματικοί μαθητές είναι ιδιοσυγκρασιακός. Σημαντικά οφέλη προκύπτουν, επίσης, από τη συμμετοχή των χαρισματικών μαθητών σε ομίλους.

Αποτελέσματα προγραμμάτων παρέμβασης οι μαθητές που συμμετείχαν σε προγράμματα ανάπτυξης της χαρισματικότητας σπουδάζουν σε πανεπιστημιακά ιδρύματα μεγαλύτερου κύρους σε σχέση με τους συμμαθητές τους που δεν παρακολούθησαν αντίστοιχα προγράμματα και έχουν περισσότερα κίνητρα. Μάλιστα τριάντα χρόνια αργότερα οι άνθρωποι που ως μαθητές παρακολούθησαν τα προγράμματα χαρισματικότητας είναι περισσότερο δημιουργικοί, κερδίζουν περισσότερα χρήματα και είναι πιθανότερο να εργάζονται ως καθηγητές σε πανεπιστήμια υψηλού κύρους. έχει αποδειχθεί ότι και οι εκπαιδευτικοί έχουν θετικές εμπειρίες από την εφαρμογή του προγράμματος σε σχέση με το εκπαιδευτικό υλικό και τις διδακτικές στρατηγικές. Τέλος, η εφαρμογή προγραμμάτων για την προώθηση της χαρισματικότητας οδηγεί σε θετική αλλαγή ολόκληρης της σχολικής μονάδας (VanTassel-Baska et al., 2000).

Διδακτική Στόχευση Γνωστικές δεξιότητες (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα κ.α) Εμβάθυνση-επιτάχυνση στον «τομέα» χαρισματικότητας Παραγωγή αποτελέσματος (πρότζεκτ)