ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Advertisements

"ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΥΤΤΑΡΟΥ", Μαργαρίτης & συνεργάτες, Εκδ.Λίτσα, 2004
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Το κύτταρο σαν εργοστάσιο
Γιώργος Χατζηαντωνίου Δημήτρης Τριανταφύλλου Β΄5
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
1ο ΕΚΦΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΕΚΦΕ ΠΑΛΛΗΝΗΣ) ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ : ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ : ΠΑΠΑΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΘΥΜΙΟΣ ΒΑΛΛΙΑΝΟΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΛΙΑΝΑΝΤΩΝΑΚΗ ΕΛΕΝΗ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΗΣ
ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ: ΜΑΘΗΜΑ 7 ο ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΛΙΠΙΔΙΩΝ-ΙΙ: Μεταβολισμός Φωσφογλυκερολιπιδίων, Μεταβολισμός Χοληστερόλης 2014.
Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης Ενότητα 6: ΑΙΣΘΗΣΗ ΑΦΗΣ - ΑΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ Βασίλης Αργυρόπουλος Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Σύνδρομο Lowe. Το Σύνδρομο Lowe είναι μια σπάνια φυλοσύνδετη γενετική πάθηση, παρουσιάζεται κυρίως στους άνδρες. Πήρε το όνομα του από τον παιδίατρο Charles.
ΜΑΘΗΜΑ 1. ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΕΜΒΡΑΝΗ ΠΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΟΜΙΑ (ΣΤΟΜΑ, ΜΥΤΗ, ΜΑΤΙΑ, ΠΡΩΚΤΟΣ, ΓΕΝΝΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ) ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΒΛΕΝΝΟΓΟΝΟΥΣ.
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΤΩΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ Από οργανικά ανόργανα Από οργανικά ανόργανα Φυσ.σώματα φυσ.σώματα Φυσ.σώματα φυσ.σώματα (φυτά- ζώα έμβια όντα (λίθοι- μέταλλα.
Ρύθμιση του ενδοκυττάριου pH Σπ. Μιχαήλ. Επίδραση του ενδοκυττάριου pH στις κυτταρικές λειτουργίες Κυτταρικός μεταβολισμός Μυϊκή συστολή Κυτταροσκελετός.
Εισαγωγή στην κίνηση Μύες και μυϊκοί υποδοχείς Νωτιαία αντανακλαστικά
ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/
Θρεπτικά Υποστρώματα Εισαγωγή Μικροβιολογίας Dr Αγγελική Γεροβασίλη.
Βιολογική Μηχανική Εργονομία (Θ) Ενότητα 3: Μυϊκός ιστός Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
4η θεματική ενότητα Πλασματική μεμβράνη Διαπερατότητα-Επικοινωνία.
Δρ. Ευριπίδου Πολύκαρπος Παθολόγος-Διαβητολόγος
Γενική Μικροβιολογία Ενότητα 3: Δομή και σύσταση μικροβιακού κυττάρου. Ιωάννης Γιαβάσης, Καθηγητής, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων, T.E.I. Θεσσαλίας.
Α ) Κύτταρο Β ) Δομές DNA - RNA Παρουσίαση Βιολογίας.
Έλεγχος της κίνησης του Σώματος
ΤO ΒΙΒΛΙΟ TOY ROBERT HOOKE ΛΟΝΔΙΝΟ 1665
AΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΧΣ ΚΑΙ ΙΔΙΟΔΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μεταβολισμός Ξενοβιοτικών
Έλεγχος κίνησης σώματος
ΕΝΔΟΚΥΤΤΑΡΙΑ ΟΡΓΑΝΙΔΙΑ
Η βιοσύνθεση τω πρωτεϊνών στα ριβοσώματα
Βιοχημικές Προσαρμογές στο μυ από την προπόνηση
Λειτουργική ολοκλήρωση των πρωτεϊνών και επιλογή του προορισμού τους
Πρόγραμμα Ενεργητικής Άσκησης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Από την Τριλογία White Matter …matters! ΜΕΡΟΣ Γ
Κύτταρο: η μονάδα της ζωής
Τεχνολογία & Ποιοτικός Έλεγχος Γάλακτος και Γαλακτοκομικών Προϊόντων
Η μοριακή και κυτταρική βιολογία ιονικών διαύλων
ΒΙΟΛ. ΚΥΤΤΑΡΟΥ, ΑΣΚΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ-ΜΕΡΟΣ Β_2007, Λ.Χ. Μαργαρίτης
Εγκέφαλος εκ των άνω.
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2014.
Brodmann 1909 cytoarchitectonic map of human cerebral cortex.
ΛΑΝΘΑΝΟΥΣΕΣ ΙΟΓΕΝΕΙΣ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ
ΚΥΤΤΑΡΟ: «Περιηγηση στο εσωτερικο του κυτταρου»
2. ΚΥΤΤΑΡΟ: Η ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
1.2 Κύτταρο: η μονάδα της ζωής
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
Βασιλική Ν. Καραβάνα Ph.D
نيرومندترين شما كسي است كه بر خشم خود غلبه كند. حضرت محمد (ص):
Κατηγορίες Έμβιων όντων, Προκαρυωτικοί οργανισμοί-Βακτήρια
فیزیولوژی گیاهان زراعی بر اساس کتاب فیزیولوژی گیاه زراعی تالیف دکتر فرشاد ابراهیم پور-آزاده نیرومند- هلن جعفری انتشارات دانشگاه پیام نور
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΚΟΙΛΟΤΗΤΑΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4 ΠΑΡΕΓΚΕΦΑΛΙΔΑ.
Φυσιολογία Ζώων και Ανθρώπου, Διάλεξη 4/ Σπύρος Ευθυμιόπουλος
ΕΞΕΤΑΣΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΩΘΗΣΗ 5/12/2018.
ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΠΑΣΗ.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΥΤΤΑΡΟΥ.
ΕΝΔΟΚΥΤΤΑΡΙΑ ΟΡΓΑΝΙΔΙΑ
Κυτταροσκελετός.
ΜΙΤΩΣΗ.
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΙΙ Μητράκας Π. Λάμπρος MD, MSc, PhD Ουρολόγος, FEBU
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ 7-8/ Π.Παπαζαφείρη
ΙΝΣΟΥΛΙΝΗ Η ινσουλίνη παράγεται από τα β-κύτταρα των νησιδίων του Langerhans του παγκρέατος και ελευθερώνεται σε καταστάσεις που δημιουργούν υπεργλυκαιμία.
Οδηγίες…. Για να παίξουν τα video που υπάρχουν στην παρουσίαση, πρέπει πρώτα να τα κατεβάσετε από το site και μετά να τα ενσωματώσετε στη διαφάνεια ως.
Σε αντίθεση με τα αντισώματα ή τους υποδοχείς των Β κυττάρων, που μπορούν να αναγνωρίζουν το αντιγόνο μόνο του, οι υποδοχείς των Τ κυττάρων αναγνωρίζουν.
ΚΥΤΤΑΡΑ – ΙΣΤΟΙ – ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Έλεγχος κίνησης σώματος
SseG, a virulence protein that targets Salmonella to the Golgi network
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ «ΜΙΚΡΟ ΕΙΝ’ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΟΥ!» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΥΝΟΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Στη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές είχαν την ευκαιρία: Να γνωριστούν μεταξύ τους και να εργαστούν σε ομάδες. Να εξοικειωθούν με τη χρήση του μικροσκοπίου. Να παρατηρήσουν έτοιμα και νωπά παρασκευάσματα. Να παρασκευάσουν φυτικό και ζωικό υλικό για μικροσκοπική παρατήρηση. Να οργανώσουν και να πραγματοποιήσουν εργαστηριακή άσκηση παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα από νωπή και ξηρή μαγιά και ανίχνευσής του με τη βοήθεια ασβεστόνερου. Να παρακολουθήσουν ταινίες μικρού μήκους σχετικές με ενδιαφέροντες μονοκύτταρους οργανισμούς, σημαντικές κυτταρικές λειτουργίες, και χαρακτηριστικές ενδοκυτταρικές δομές. Να επισκεφθούν το Ευγενίδειο Ίδρυμα και να παρακολουθήσουν την ταινία περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος «Ζωντανός Πλανήτης». Να συλλέξουν πληροφοριακό υλικό και να συντάξουν εργασίες. Να παρουσιάσουν σημαντικές κυτταρικές δομές μέσα από παιχνίδι ρόλων και παντομίμα. Να κατασκευάσουν μοντέλα κυττάρων και κυτταρικών δομών από πλαστελίνη και να τα παρουσιάσουν σε έκθεση που έγινε στο σχολείο.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε περίπου 7 μήνες, από τις 19/11/2013 μέχρι τις 21/05/2014. Οι συναντήσεις των ομάδων γίνονταν κάθε Τρίτη, μετά τη λήξη των μαθημάτων. Σε κάθε συνάντηση οι μαθητές συμπλήρωναν ομαδικά φύλλα εργασίας, καθώς και ατομικά φύλλα απολογισμού. Μέρος της εργασίας (παντομίμα με θέμα: Ριβόσωμα και την Πρωτεϊνοσύνθεση) παρουσιάστηκε στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο: «Ενεργός Πολίτης» στις 25/06/2014.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Στην αρχική φάση συμμετείχαν 23 μαθητές (17 από τη Β΄ Γυμνασίου και 6 από τη Γ΄). Το πρόγραμμα ολοκλήρωσαν 7 μαθητές: ΒΟΝΤΑ ΔΗΜΗΤΡΑ (Γ΄), ΖΕΝΤΕΦΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (Β΄), ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ (Β΄), ΜΗΤΣΟΥ ΕΛΕΝΗ (Β΄), ΜΠΖΟΒΙ ΑΛΜΠΕΝΑ (Γ΄), ΟΚΟΛΙΣΤΑ ΚΛΑΟΥΝΤΙΑ (Γ΄) και ΠΑΠΟΥΤΣΗ ΕΙΡΗΑΝΝΑ (Β΄). Σε ορισμένες δραστηριότητες του προγράμματος (παιχνίδι ρόλων, παντομίμα, κατασκευή μοντέλων και σύνταξη εργασιών), οι μαθητές του προγράμματος συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους: ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΙΩΑΝΝΗ(Γ΄), ΕΥΑΓΓΕΛΗ ΣΤΕΛΛΑ (Β΄), ΚΥΔΩΝΑΚΗ ΕΛΕΝΗ (Β΄), ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ (Γ΄), ΠΑΠΟΥΤΣΗ ΙΩΑΝΝΗ (Β΄) και ΦΕΤΑΛΙΔΟΥ ΦΟΙΒΗ (Γ΄), μέλη του προγράμματος Περιβαλλοντικής Αγωγής «ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΗΜΕΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ» που διεξαγόταν παράλληλα στο 57ο Γυμνάσιο. Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΜΠΟΥΡΗ ΠΕ 04, ΒΙΟΛΟΓΟΣ Συμμετέχουσα καθηγήτρια: ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΜΠΕΤΣΑ ΠΕ 11.

ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΠΝΟΗ

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ βακτήρια σπιρογύρα παραμήκιο μύκητες ευγλήνη

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΝΔΟΚΥΤΤΑΡΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ

ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΥΤΤΑΡΩΝ ΚΑΙ ΚΥΤΤΑΡΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΥΤΤΑΡΩΝ ΚΑΙ ΚΥΤΤΑΡΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΜΕΜΒΡΑΝΗ

ΡΙΒΟΣΩΜΑ, ΠΡΩΤΕΪΝΟΣΥΝΘΕΣΗ

ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ GOLGI

ΦΥΤΙΚΟ ΚΥΤΤΑΡΟ