ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eμπειρογνώμων στις Πολιτικές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Advertisements

16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Οι απόψεις των υπευθύνων των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη» Ιφιγένεια.
I.Q. & E.I. – ΝΟΗΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ – – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ –
1 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ Εμμ. Κ. Κονδύλης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς 2013.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Προϊοντικές Αποφάσεις Για Υπηρεσίες. Τύποι προϊοντικών αποφάσεων για υπηρεσίες.
Επιμέλεια: Γιώργος Ζαφειριάδης. Τι είναι Σχέση; Πράξη του «σχετίζεσθαι» μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων Συναισθηματική ή άλλη Σύνδεση Σύνδεση αίματος.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ INNOVATIVE STRATEGY FOR RAISING AWARENESS OF LIFELONG LEARNING IN GREECE - INSTALL.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Αναμφίβολα η διαφήμιση έχει εισβάλλει στη ζωή μας δυναμικά. Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με διαφημιστικά μηνύματα από τα ΜΜΕ, το ραδιόφωνο, τις αφίσες, το.
Συναισθηματική Νοημοσύνη Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Συναισθηματική Νοημοσύνη Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
Ένα Ευρωπαϊκό παιχνίδι επιχειρηματικότητας με στόχο την εκπαίδευση και καθοδήγηση μαθητών, φοιτητών και νέων ανέργων για την απόκτηση πολλαπλών επιχειρηματικών,
Η Συλλογιστική του 21ου Αιώνα για την Ηγεσία και τη Διοίκηση.
Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης H. Gardner, Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st Century. New York: Basic, 2000.
Κωνσταντία Μηλίδη Ειδικός Παιδαγωγός για παιδιά με αυτισμό Western Autistic School Μελβούρνη Αξιολόγηση του προφίλ ενός μαθητή που.
Kοινωνική Νοημοσύνη. Κοινωνική Νοημοσύνη Συναισθηματική Νοημοσύνη.
1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Μουντάκης Κώστας Ομ. Καθηγητής Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου Πρώην σύμβουλος του Παιδ. Ινστιτούτου ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Επιλογή τοποθεσίας και προγραμματισμός των εγκαταστάσεων
ΤΙΤΛΟΣ POSTER ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ
Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο
The Costs of Sovereign Default: Theory and Empirical Evidence
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
“Διαμορφωτική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών και Επαγγελματική Βελτίωση ”
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Παρθενώνας: ένας ναός για την Αθηνά, το σύμβολο μιας πόλης
Συναισθηματική σχέση και επικοινωνία εκπαιδευτικού-μαθητή
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Κανονική Κατανομή.
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Επειδή ένα μέγεθος παπουτσιών δεν ταιριάζει σε όλους… Αλβανόπουλος Γιώργος ΠΕΚ Καβάλας, 03/05/2017.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
Εγκυρότητα Γ. Σιδερίδης
Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά Λυκείου
Αντωνιάδη Παναγιώτα 2017.
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Διάλεξη 2 Open eClass Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
Tάσεις 2 – Social media Social media content Apps for learning Videos
Η επίδραση της Δημιουργικής Γραφής στην ενίσχυση της Συναισθηματικής και Κοινωνικής Αγωγής. Μελέτη περίπτωσης ατόμου σε απεξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες.
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Επιχειρηματικότητα σε εποχή κρίσης
ΤΙΤΛΟΣ E-POSTER Συγγραφείς και Φορείς
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Θεωρητικό Μέρος
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα
Οι μεταρρυθμίσεις που δεν έγιναν και η κρίση
της Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε έναν Αεροπορικό Οργανισμό
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΤΙΤΛΟΣ E-POSTER Συγγραφείς και Φορείς
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Απλά βήματα για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων και την αξιολόγησή τους
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
Δρ. Κατερίνα Αργυροπούλου
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Η θεωρία της Δημιουργικότητας (Creativity Theory)
ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΙΑ intoduzione
Ο Τρόπος που Μαθαίνουμε Learning styles
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαφοροποιημένο Αναλυτικό Πρόγραμμα (ΔΑΠ) – Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ Β. Αργυρόπουλος vassargi@uth.gr

Γιατί διαφοροποίηση; Γιατί διαφοροποιημένη διδασκαλία (ΔΔ); Η έρευνα ενισχύει την άποψη ότι η διαφοροποίηση ανταποκρίνεται στην ποικιλία των διαφορετικών τρόπων σκέψης (thinking styles) και των διαφορετικών τρόπων μάθησης (learning styles) των παιδιών Η ΔΔ είναι μια φιλοσοφία, που αξιοποιεί την αξιολόγηση για να δομήσει τη διδασκαλία Ένα μεγάλο ποσοστό αποτυχίας της σημερινής εκπαίδευσης οφείλεται στο «ναρκισσισμό» του εκπαιδευτικού. «Κάθε ψάρι έχει το δικό του δόλωμα». Ο επιτυχημένος ψαράς «σπουδάζει» τις προτιμήσεις των ψαριών, δηλαδή…

Μαθησιακό προφίλ και πρακτικές ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ… έμφαση στις δομημένες διαδικασίες – mastery style (σαφής στοχοθεσία και ανατροφοδότηση, ανάκληση, υπολογισμοί, ακολουθίες βημάτων, παρατήρηση, απομνημόνευση, καταληκτικές ημερομηνίες) έμφαση στο στοιχείο της κατανόησης – understanding style (κατανόηση αιτιωδών σχέσεων – αίτιο & αιτιατό, αναλυτική προσέγγιση, σύγκριση, αντίθεση, κατηγοριοποίηση, αναλογίες, μοτίβα, παραγωγή και έλεγχος υποθέσεων)

Μαθησιακό προφίλ και πρακτικές έμφαση στο διαπροσωπικό στοιχείο – interpersonal style (προσωπική εμπλοκή, διάλογος, συνεργατική μάθηση, συναίσθημα, διατύπωση προτιμήσεων, σύνδεση με καθημερινότητα, έντονο αλληλεπιδραστικό στοιχείο, think-pair-share) έμφαση στο στοιχείο της προσωπικής έκφρασης self-expressive style (παραγωγή πρωτότυπης εργασίας, δημιουργικοί τρόποι έκφρασης – τέχνη, διερεύνηση, χάρτες σκέψης, γραφικοί οργανωτές, μεταφορές, μοντέλα, παραγωγή μη γλωσσικών αναπαραστάσεων)

Gardner, H. (1983) Theory of multiple intelligence – Θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης Ορισμός της νοημοσύνης Η νοημοσύνη είναι ένα σύνολο πνευματικών λειτουργιών που χρησιμοποιούμε για να αντιμετωπίσουμε νέες καταστάσεις και να λύσουμε προβλήματα, αξιοποιώντας προηγούμενες εμπειρίες ΚΡΙΤΙΚΗ έλλειψη εμπειρικών δεδομένων (lack of empirical evidence) Οι νευροεπιστήμες υποστηρίζουν ότι η δομή του εγκεφάλου δεν ακολουθεί τη πολλαπλή νοημοσύνη του Gardner

Βασικά επίπεδα Πολλαπλής Νοημοσύνης (Multiple Intelligences – ΜΙ) Χαρακτηριστικά, δεξιότητες Γλωσσική (Γ) χαρακτηρίζει αυτούς που είναι πολύ καλοί στο χειρισμό της γλώσσας, της γραμματικής, της ποίησης, στο διάβασμα και στο γράψιμο, π.χ. δικηγόροι, φιλόσοφοι, συγγραφείς, διερμηνείς κ.α Λογικο-μαθηματική (ΛΜ) Χαρακτηρίζεται από λογικό, ορθολογιστικό, μαθηματικό ή επιστημονικό πνεύμα, π.χ. γιατροί, μηχανικοί, προγραμματιστές, επιστήμονες Χωροταξική (Χ) Η αντιληπτική ικανότητα να δημιουργούμε ένα νοητικό μοντέλο ενός χώρου και μετά να το χειριζόμαστε και να λειτουργούμε χρησιμοποιώντας αυτό το μοντέλο. Ναυτικοί, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, διακοσμητές, γλύπτες και καλλιτέχνες (ζωγράφοι) πιθανόν όλοι έχουν ανεπτυγμένη χωροταξική νοημοσύνη Νατουραλιστική/υπαρξιακή (Ν/Υ) Χαρακτηρίζει αυτούς που λατρεύουν το φυσικό περιβάλλον και έχουν μια οικολογική λογική, (κηπουροί, αγρότες) Χαρακτηρίζει εκείνους που φιλοσοφούν με έννοιες του μηδενός και του απείρου (φιλόσοφοι, κοσμολόγοι)

Βασικά επίπεδα Πολλαπλής Νοημοσύνης (Multiple Intelligences – ΜΙ) Χαρακτηριστικά, δεξιότητες Μουσική (Μ) Η ικανότητα να αντιλαμβανόμαστε ρυθμούς (καλό ακουστικό αυτί, κλπ) Σωματοκινητική /Κιναισθητική (Σ) αθλητή, χορευτή, τεχνίτη, ξυλουργό, γλύπτη Διαπροσωπική (Δ) Η ικανότητα να κατανοούμε και να εργαζόμαστε με άλλους ανθρώπους. Πιθανότερα αυτή παρουσιάζεται σε καλούς πωλητές, πολιτικούς, μεσίτες, δασκάλους κ.α. Ενδοπροσωπική (Ε) Η ικανότητα να κατανοεί κανείς τον εαυτό του, να χρησιμοποιεί κάποιος τις ικανότητές του πιο επιτυχημένα. Τέτοιοι άνθρωποι μπορούν να πετύχουν σχεδόν σε κάθε τομέα που έχει σχέση με το εαυτό τους.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΦΑΣΜΑΤΩΝ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗ Φτιάξε ένα αφηγηματικό κείμενο περιγράφοντας μια μέρα ζωής ενός σβώλου βαμβακιού από το χωράφι στο βαμβακερό. ΛΟΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ Βρες τη συνολική παραγωγή βαμβακιού στην Ελλάδα τα τελευταία 10 χρόνια. Φτιάξε γράφημα με χρόνο και τόνους παραγωγής, κλπ ΟΠΤΙΚΟ ΧΩΡΙΚΗ Φτιάξε ένα poster που να δείχνει…/Φτιάξε γνωστικό χάρτη… ΚΙΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗ Φτιάξε ένα γράφημα αφής δείχνοντας το βαμβάκι, το νήμα, το ύφασμα (ποιότητες στο μορφή και στο είδος). ΜΟΥΣΙΚΗ Σύνθεσε ένα τραγούδι (ρυθμική αναπαράσταση προτάσεων) για διαφημιστικό σκοπό. Παρουσίαση στην ταξη ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΗ Με ένα συμμαθητή ψάξε και γράψε αν η φυσική ή συνθετική ίνα είναι καλύτερη για το περιβάλλον. ΕΝΔΟΠΡΟΣΩΠΙΚΗ Πώς νιώθεις ότι φοράς βαμβακερά ρούχα; Γιατί; Φτιάξε ένα ημερολόγιο με την αίσθηση από διαφορετικές ποιότητες υφάσματος. ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΤΙΚΗ Ποιες είναι οι συνέπειες στο περιβάλλον του να υπάρχουν καλλιέργειες βαμβακιού; Πώς αυτές χαρακτηρίζονται και πώς αντιμετωπίζονται;

Emotional Intelligence (EQ) Συναισθηματική νοημοσύνη: Η άγνωστη ευφυΐα Με τον όρο συναισθηματική νοημοσύνη νοείται ”η ικανότητα να αναγνωρίζει κανείς τα δικά του συναισθήματα, να τα κατανοεί και να τα ελέγχει. Είναι επίσης η ικανότητα να αναγνωρίζει και να κατανοεί τα συναισθήματα των ανθρώπων γύρω του και να μπορεί να χειρίζεται αποτελεσματικά τόσο τα δικά του συναισθήματά του όσο και τις διαπροσωπικές του σχέσεις” (Goleman, 1995). Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η διανοητική νοημοσύνη (IQ) και η συναισθηματική νοημοσύνη (EQ) είναι δύο διακριτές και ξεχωριστές ικανότητες του ανθρώπου. Ωστόσο, συνδέονται μεταξύ τους καθώς η μία συμπληρώνει την άλλη

Τα 5 “συστατικά” της Συναισθηματικής Νοημοσύνης Συναισθηματικές Δεξιότητες Ικανότητες Αυτοεπίγνωση (self-awareness) επίγνωση των συναισθημάτων, αυτοαξιολόγηση, αυτοπεποίθηση Αυτορρύθμιση (self-regulation) αυτοπειθαρχία, αυτορρύθμιση, αξιοπιστία, ευσυνειδησία, προσαρμοστικότητα, καινοτομία Κίνητρα συμπεριφοράς (motivation) τάση προς επίτευξη στόχων, δέσμευση, πρωτοβουλία, αισιοδοξία Ενσυναίσθηση (empathy) κατανόησης των άλλων, σωστός χειρισμός της διαφορετικότητας Κοινωνικές δεξιότητες (social skills) δεξιότητες επιρροής, επικοινωνίας, ηγεσίας, καταλυτικής δράσης όσον αφορά την αλλαγή, χειρισμός διαφωνιών, καλλιέργεια δεσμών, συνεργασία, ομαδικότητα

Οι ατομικές διαφορές των μαθητών αποτελούν πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς ανά τους αιώνες. Από τη μια η κατανόηση των παραπάνω και η εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων αποτελούν την κινητήρια δύναμη των εκπαιδευτικών. Από την άλλη όμως οι πρακτικές διδασκαλίας που εφαρμόζονται για να ανταποκριθούμε σε αυτό το πεδίο των ατομικών διαφορών, φαίνεται ότι απέχουν πολύ από το στόχο μας. Pat Burke Guild and Stephen Garger, Marching to Different Drummers (ASCD, 1998, p. 2)

Διαφοροποιημένο Αναλυτικό Πρόγραμμα (ΔΑΠ): Έννοια - Χαρακτηριστικά Το ΔΑΠ αναφέρεται σε προσαρμοσμένη διδασκαλία που ενσωματώνει τις ατομικές διαφορές και τις ανάγκες των μαθητών της σε οποιαδήποτε τάξη. Περιλαμβάνει προσαρμογές περιεχομένου (content), στρατηγικές & πρακτικές διδασκαλίας (process), προϊόντα (products) ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΝ ΤΩ ΜΕΣΩ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ Κύρια χαρακτηριστικά: Σχετικότητα, προσαρμογή, ευελιξία, ενισχυτικά και ανταποκρίσιμα περιβάλλοντα μάθησης  ενίσχυση αυτορρύθμισης (van Kraayenoord, 1997)

ΔΑΠ Επίσης γνωστό και ως: Απαιτεί από τους δασκάλους να: Διαφοροποιημένες στρατηγικές διδασκαλίας Πολυεπίπεδες στρατηγικές διδασκαλίας Απαιτεί από τους δασκάλους να: Ταυτοποιούν γνωστικά αποτελέσματα Καθορίζουν τα μαθησιακά υπόβαθρα των μαθητών (pretest students for prior mastery) Ελαχιστοποίηση χρήσης δασκαλοκεντρικού μοντέλου

Το ενέργημα της διαφοροποίησης συμβαίνει όταν: Προσχεδιάζω για να έχω ποικίλα γνωστικά αποτελέσματα από το ίδιο μάθημα/δραστηριότητα Τροποποιώ τη γνωστική διαδικασία Δίνω σε κάποιους μαθητές περισσότερη υποστήριξη και κατεύθυνση Εφαρμόζω διαφορετικά μοντέλα ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας Χρησιμοποιώ μια ποικιλία πηγών και βοηθημάτων Westwood (1996) citing Dewhurst (1996)

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (ΔΔ) Η ΔΔ δεν είναι απλά ένα σύνολο στρατηγικών που τις εφαρμόζουμε τυχαία. Είναι μια οργανωμένη και σχεδιασμένη διαδικασία και επεξεργασία Η ΔΔ περιλαμβάνει τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών τους στην τάξη με στόχο την επίτευξη της καλύτερης μαθησιακής εμπειρίας. Η ΔΔ αναφέρεται στη δημιουργία διαφορετικών δρόμων μέσα από τους οποίους μαθητές με διαφορετικές ικανότητες, ενδιαφέροντα και μαθησιακές ανάγκες κατακτούν τη γνώση νέων εννοιών ως μέρος της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας. Η ΔΔ επιτρέπει στους μαθητές να οικειοποιηθούν την ευθύνη της μάθησής τους και προσφέρει ευκαιρίες για συνεργατική μάθηση και διδασκαλία συνομηλίκων

Βασικές παραδοχές της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας Οι μαθητές διαφοροποιούνται ως προς τη μαθησιακή τους ταυτότητα Οι μαθητές κατακτούν τη γνώση μέσα από ενεργητική μάθηση και επίλυση προβλημάτων Η «κάλυψη της ύλης» δεν είναι συνώνυμο της κατανόησής της Στην τάξη διδάσκουμε στους μαθητές να σκέφτονται και να μαθαίνουν

Βασικά χαρακτηριστικά ή τι είναι η Δ.Δ. Προσαρμογή της διδασκαλίας πριν οι μαθητές αποτύχουν Η διαφοροποίηση είναι οργανικό και μόνιμο στοιχείο και όχι στάδιο της διδασκαλίας Στηρίζεται στη λεπτομερή, συνολική και διαρκή αξιολόγηση Αξιοποιεί την ευέλικτη ομαδοποίηση Είναι συμμετοχική/ενεργητική Είναι μαθητοκεντρική Είναι ποιοτική