ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Social sustainability in science education – an international perspective- Sweden Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθ. Αικατερίνη Γ. Πλακίτση
Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.
By: Premus
Expected outcomes & Basic topics The child understands the conditions necessary for a discussion. The child is able to express his/her opinion using arguments. The children can come to a result by means of cooperation. Storyline / role playing. Debating. Social democracy. Critical thinking. Teacher controlled active learning.
Role-playing and a real situation Activities Role-playing and a real situation First the children will practice debating and arguing through a made-up story and role-playing. After this first practice the children could discuss the necessary conditions for a debate. In the third part the children could discuss a real life subject, debating their own opinions. The children will work in small groups, and a role will be assigned to each, e.g. Chairman, journalist (taking notes). The chairman will have to make sure that everyone can express his/her opinion.
Teacher role/competencies Teaching materials & Teacher role/competencies Story. Role cards. An interesting and relevant subject. Do not intervene unless necessary. Facilitate. Communication skills. Good preparation (e.g. To provide new input in case the debate comes to a hold).
Frågor What have you learned about science and society through this way of working? Science and society are linked ( Discoveries and science are made by mankind and mankind is society). When science and society meet, it is not exact science anymore, but opinions and ethics get involved in the discussion. Are there any disadvantages about working like this? Misconceptions can be created. Not all opinions will be heard.
Frågor (2) Are there any advantages about working like this? Practice communication/ expression skills in children. Children will see the use of science and the connection with their daily life. Children could learn to respect other opinions “ to learn in a team. “ to be autonomous. Can it be used for younger/older children Yes.
Τέλος Ενότητας
Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
Σημειώματα
Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ. http://ecourse.uoi.gr/course/view.php?id=1203.
Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκουσα: Αναπλ. Καθ. Αικατερίνη Γ. Πλακίτση. «Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών. Social sustainability in science education – an international perspective- Sweden». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://ecourse.uoi.gr/course/view.php?id=1203.
Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1] https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.