«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα συναισθήματα :.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
Εφηβεία: Περίοδος κρίσης και εμπειριών..
Ο ΡΟΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον» «Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»

Συναντηθήκαμε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2013 στην αίθουσα του σχολείου μας. Δημιουργήσαμε τον κύκλο μας και, δειλά – δειλά, είπαμε λίγα λόγια για τον εαυτό μας. Διαπιστώσαμε ότι είχαμε δυσκολία να μιλάμε δημόσια για εμάς.

Συζητήσαμε για τις κοινωνικές ομάδες στις οποίες ανήκει ο καθένας μας (οικογένεια, σχολείο, αθλητικές, μουσικές, φιλικές κλπ.) Διαλέξαμε το όνομα και το σύμβολο της ομάδας μας.

Είμαστε, λοιπόν, οι «ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΙ»και σύμβολό μας είναι ένα παζλ

Για την καλύτερη συνεργασία μας συμφωνήσαμε, συντάξαμε και υπογράψαμε το συμβόλαιο της ομάδας μας

Στόχοι της βιωματικής δράσης μας είναι: - Η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και αυτοαντίληψης. - Η ανάπτυξη της ικανότητας στην έκφραση και στη διαχείριση συναισθημάτων. - Η ανάπτυξη κλίματος επικοινωνίας, συνεργατικότητας και καλών σχέσεων μεταξύ μας καθώς και με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ – ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ H αυτοαντίληψη είναι η εικόνα που αποκτά το άτομο για τον εαυτό του. Διαμορφώνεται από τις καθημερινές εμπειρίες και επαφές με το περιβάλλον του. Η αυτοεκτίμηση δείχνει το βαθμό στον οποίο το άτομο αποδέχεται και επιδοκιμάζει τον εαυτό του. Η θετική αυτοαντίληψη συνεπάγεται υψηλό βαθμό αυτοεκτίμησης.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ Το συναίσθημα είναι η ευχάριστη ή η δυσάρεστη ψυχική κατάσταση που προκαλείται από αισθήματα, παραστάσεις ή σκέψεις.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Οι βασικές οικογένειες των συναισθημάτων είναι: Οι βασικές οικογένειες των συναισθημάτων είναι: Απόλαυση (χαρά) - Αγάπη (αισθήματα φιλίας, στοργής, συμπάθειας, τρυφερότητας) - Αποστροφή (αηδία, απέχθεια) - Έκπληξη (αίσθημα απορίας ή θαυμασμού) - Θλίψη (μεγάλη λύπη) - Θυμός (έντονη δυσαρέσκεια) - Ντροπή (δυσάρεστο συναίσθημα το οποίο μας δημιουργεί η επίγνωση της ενοχής μας, η οποία μας εκθέτει στη συνείδηση των άλλων) - Φόβος (αίσθημα απειλής ή κινδύνου)

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Επικοινωνία είναι η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων. Καθημερινά επικοινωνούμε με τους άλλους λεκτικά (γραπτός και προφορικός λόγος) και μη λεκτικά (εκφράσεις του προσώπου, βλέμμα, στάση και κινήσεις του σώματος). Μηνύματα μεταφέρουν τα σύμβολα, τα σχήματα, οι χάρτες, ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας, η ζωγραφική, η γλυπτική, η μουσική κλπ.

Σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας παίζει και η μαζική επικοινωνία Σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητά μας παίζει και η μαζική επικοινωνία. Αυτή εκπέμπεται από πολλούς κώδικες (συσκευές) μαζικής επικοινωνίας (τηλεόραση, διαδίκτυο, ραδιόφωνο κλπ.)

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Ασκώ αυτοέλεγχο και αναλαμβάνω την ευθύνη για την τήρηση των κανόνων που έχω συμφωνήσει ότι ισχύουν σε κάθε ομάδα στην οποία συμμετέχω. Κατανοώ ότι οι κανόνες επικοινωνίας διαφέρουν ανάλογα με το είδος των σχέσεων (φιλία, σχέση με τους γονείς, με το δάσκαλο, με τον προπονητή κλπ.)

Αναγνωρίζω και αποδέχομαι ότι οι άνθρωποι μπορούν να έχουν διαφορετικές απόψεις και να είναι όλες σεβαστές. Δε διστάζω να διατυπώνω μια προσωπική θέση και να την υποστηρίζω ακόμα κι αν δεν συμφωνεί με την πλειοψηφούσα άποψη της ομάδας.

Είναι στο χέρι όλων μας να το ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ. Η αρμονική συνύπαρξη στο χώρο του σχολείου και η επίτευξη των στόχων μας εξαρτάται από το σεβασμό και την καλή συνεργασία των μελών της σχολικής μας κοινότητας. Είναι στο χέρι όλων μας να το ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ. Εμείς υποσχόμαστε ότι θα το ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ.

Οι μαθητές οι οποίοι συμμετείχαν είναι: Τη βιωματική δράση υλοποίησε το 3ο τμήμα, της Α΄ τάξης του 5ου Γυμνασίου Καλαμάτας. Οι μαθητές οι οποίοι συμμετείχαν είναι:

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κολαμπά Ελένη Αγγελοπούλου Ελένη Βλάχου Μαρία Γιαννακόπουλος Γιάννης Γκιώνη Εύα Καρδαράς Θανάσης Κουτουμάνου Σταυρίνα Λάζαρος Βασίλης Ξερέας Σάββας Πουλοπούλου Μαρία Σκουμπέλου Αγάπη Τσεκρέζι Ρακέλα Χριστόπουλος Μάριος Χριστοπούλου Μαριντίνα Χριστοπούλου Μαριάννα Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κολαμπά Ελένη