Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το αλφαριθμητικό (string)
Advertisements

Copyright © 2005 Elsevier Κεφάλαιο 2 :: Σύνταξη των γλωσσών προγραμματισμού Πραγματολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Michael L. Scott.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΜΑΘ3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού
Εφαρμογες με αριθμους και συμβολοσειρες
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
TEMPLATES STANDARD TEMPLATE LIBRARY ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ C Evangelos Theodoridis.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Αλγόριθμοι συνέχεια 2.2.4, 2.2.5,
Δομές Δεδομένων.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Δουλεύει για όλους τους αριθμούς! Η δεύτερη ΓΡΑΨΕ δεν θα εκτελεστεί ποτέ!
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Κ. ΛΑΖΟΣ - Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τμ.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Πίνακες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΗΥ-340 Γλώσσες και Μεταφραστές Φροντιστήριο Syntax Directed Translation and alpha Language.
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αλφαριθμητικά (Strings)
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γλώσσες προγραμματισμού Ένας αλγόριθμος όταν περιγραφεί με μια μορφή που τη δέχεται ένας υπολογιστής, λέγεται πρόγραμμα (prοgram, prοgramme)
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
Δομές δεδομένων και Αλγόριθμοι Κεφάλαιο 3. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Δεδομένα Δεδομένα (data) Δεδομένα (data) –αφαιρετική αναπαράσταση.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ Αλγόριθμος Η έννοια του αλγορίθμου δεν συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με προβλήματα της Πληροφορικής. Πχ συνταγή.
ΔΥΑΔΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ & ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΜΕ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ. Δυαδική αναζήτηση (Binary search) ΔΕΔΟΜΕΝΟ: ένα μεγάλο αρχείο που περιέχει τιμές z [0,1,…,n-1] ταξινομημένες.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Εισαγωγή στην Python.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Δυναμικός Κατακερματισμός
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Δείκτες Προγραμματισμός Ι
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Λήμμα άντλησης Πως αποφασίζουμε αποδεικνύουμε ότι μία γλώσσα δεν είναι κανονική; Δυσκολότερο από την απόδειξη ότι μια γλώσσα είναι κανονική. Γενικότερο.
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
1. Πώς ανοίγουμε ένα αποθηκευμένο βιβλίο εργασίας;
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Κάθε ένα από τα αντικείμενα λέγεται στοιχείο του πίνακα.
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3.2 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python, ΑΠΘ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python Εβδομάδα 1: Βασικά στοιχεία.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Εξωτερική Αναζήτηση Ιεραρχία Μνήμης Υπολογιστή Εξωτερική Μνήμη
Δυναμικός Κατακερματισμός
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ, ΑΝΑΜΟΝΕΣ (DELAYS), ΗΧΟΙ
UNIT 1 Τα Πρώτα Προγράμματα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄ Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄ 5 ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Δεδομένο Ένας αλγόριθμος λαμβάνει κάποια δεδομένα από την είσοδο, τα επεξεργάζεται μέσα από μια σειρά βημάτων και δίνει ως έξοδο τα αποτελέσματα Επεξεργασία = εκτέλεση πράξεων/λειτουργιών στα δεδομένα

Συσχετισμός δεδομένων Τα δεδομένα χρειάζεται να συσχετιστούν προκειμένου να μας πληροφορήσουν για κάτι Δεδομένα: 1,80 Γιάννης 2284022555 Ελένη Το τηλέφωνο της Ελένης είναι 2284022555 Ο Γιάννης έχει ύψος 1,80 άρα είναι ψηλός

ΔΕΔΟΜΕΝΑ Τα δεδομένα μπορεί να είναι: Απλές μεταβλητές: λαμβάνουν μία τιμή κάθε φορά (απλά δεδομένα) Μπορούν να αποθηκεύονται ως μία δομή δεδομένων

ΔΟΜΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Είναι ένα σύνολο αποθηκευμένων δεδομένων, τα οποία είναι έτσι οργανωμένα, ώστε να υπόκεινται σε συγκεκριμένες απαιτούμενες επεξεργασίες Ο όρος αναφέρεται σε ένα σύνολο δεδομένων μαζί με ένα σύνολο λειτουργιών που επιτρέπονται στα δεδομένα αυτά

ΔΟΜΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Οι βασικές δομές δεδομένων της Python είναι: Λίστες Πλειάδες Σύνολα Λεξικά Επίσης οι συμβολοσειρές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σαν μια ειδική δομή δεδομένων, αν και θεωρείται περισσότερο σαν ένας από τους τύπους δεδομένων της Python

ΔΟΜΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ Σταθερό μέγεθος που καθορίζεται κατά τον προγραμματισμό Αποθήκευση σε συνεχόμενες θέσεις μνήμης Πλειάδες ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ Μεταβλητό μέγεθος που καθορίζεται κατά την εκτέλεση του προγράμματος Αποθήκευση σε όχι συνεχόμενες μνήμες Λίστες

Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄ Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄ 5.2 Συμβολοσειρές

Συμβολοσειρά (string) είναι μια ακολουθία από χαρακτήρες (αριθμητικά ψηφία, γράμματα, σύμβολα) μπορεί να αποτελείται από μία ή περισσότερες λέξεις (Ελληνική, Αγγλική γλώσσα ή σε κάθε γλώσσα που υποστηρίζεται από το πρότυπο Unicode) ανήκει στον τύπο str μια συμβολοσειρά την ορίζουμε με εισαγωγικά αμφίπλευρα μονά ή διπλά ( ‘ ’ , “ ” )

Συμβολοσειρά (string) πολλές φορές απαιτείται να προσπελάσουμε ατομικά τους χαρακτήρες από τους οποίους αποτελούνται για να γίνει αυτό χρησιμοποιούμε δείκτες (index) ο δείκτης μπορεί να είναι κάθε ακέραιος αριθμός ή έκφραση

Συμβολοσειρά (string) για να προσπελάσουμε έναν χαρακτήρα μιας συμβολοσειράς, χρησιμοποιούμε το όνομα της συμβολοσειράς ακολουθούμενο από ένα ζευγάρι αγκυλών που περιέχουν έναν δείκτη

Συμβολοσειρά (string) Ο δείκτης υποδεικνύει τον χαρακτήρα που θέλουμε να προσπελάσουμε κάθε φορά Η αρίθμηση των δεικτών ξεκινάει από το μηδέν Υποθέστε ότι ένας δείκτης μετράει την «απόσταση» από τον πρώτο χαρακτήρα μιας συμβολοσειράς, όπως ακριβώς και ένας χάρακας ξεκινάει από το μηδέν

Συμβολοσειρά (string) Για μια συμβολοσειρά με όνομα s και μήκος n (πλήθος χαρακτήρων), s[0] είναι ο πρώτος χαρακτήρας, s[1] είναι ο δεύτερος χαρακτήρας, s[2] είναι ο τρίτος χαρακτήρας, κ.ο.κ. μέχρι τον τελευταίο χαρακτήρα που είναι ο s[n-1] Αν προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε δείκτη έξω από τα όρια, θα πάρουμε μήνυμα σφάλματος:

Εναλλακτικά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και αρνητικούς δείκτες, οι οποίοι μετράνε από το τέλος της συμβολοσειράς προς την αρχή Ο δείκτης -1 δίνει τον τελευταίο χαρακτήρα μιας συμβολοσειράς, ο -2 τον προτελευταίο, κ.ο.κ. μέχρι τον -n (πλήθος των χαρακτήρων με αρνητικό πρόσημο) που δίνει τον πρώτο χαρακτήρα

Η συνάρτηση len μας επιστρέφει το μήκος της συμβολοσειράς

Μπορούμε να πάρουμε ένα τμήμα της συμβολοσειράς με χρήση του τελεστή “:” word [ αρχή : τέλος ] επιστρέφεται το μέρος της συμβολοσειράς που ξεκινάει από τον χαρακτήρα στη θέση αρχή μέχρι τη θέση τέλος, χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνεται ο χαρακτήρας της θέσης αυτής

Αν αφήσουμε εκτός τον πρώτο ή τον τελευταίο αριθμό του τμήματος, αυτόματα ορίζεται ότι είναι στην αρχή ή στο τέλος του string, αντίστοιχα

Όταν χρησιμοποιούμε το σύμβολο + σε strings, προκαλεί συνένωση τους

ο τελεστής in ελέγχει αν ένα αντικείμενο ανήκει σε ένα σύνολο αντικειμένων

αλφαβητική ταξινόμηση ονομάτων Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τους τελεστές σύγκρισης, για να συγκρίνουμε συμβολοσειρές Η σύγκριση βασίζεται στη διάταξη των χαρακτήρων στο σχήμα κωδικοποίησης του υπολογιστή μας αλφαβητική ταξινόμηση ονομάτων

οι συμβολοσειρές είναι αντικείμενα του τύπου str και περιέχουν μια σειρά από μεθόδους Για να δούμε όλες τις μεθόδους που υποστηρίζει ο τύπος str, δίνουμε στον interpreter την εντολή dir(str)

μέθοδοι για την επεξεργασία των συμβολοσειρών: