Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Ν: 4067/2012 Εισήγηση 2 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
Advertisements

Το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα στεγαστικά δάνεια και οι αλλαγές που θα επιφέρει στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο Μάρτιος 2016 Χριστίνα Λιβαδά.
Αξιολόγηση απόδοσης εργαζομένων Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Μόνιμο μέλος ΕΠ Αλεξάνδρειου ΤΕΙ- Θ Ερευνητικός Συνεργάτης Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.
Εργασία Οδοντιατρικής Πληροφορικής Οδοντιατρική Σχολή Εαρινό εξάμηνο 2012 Σαμίου Αντωνία Χριστίνα ΑΕΜ 9996 Σιούλη Κατερίνα ΑΕΜ
5-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Στρατηγική Επιχειρήσεων Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης.
8-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
ΩΜΟΣ.
Xρονία μυελογενής λευχαιμία. ΧΜΛ Χρονία μυελογενής ή κοκκιοκυτταρική λευχαιμία εντάσσεται στα μυελουπερπλαστικά νοσήματα και η νόσος αφορά κυρίως την.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εμπορική Ιδιότητα Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Φλεβική θρομβοεμβολική νόσος IV Εξάμηνο Νοσηλευτικής ΤΕΙ Λάρισας 12.I.’10 Δ. Παπαγόρας.
Η ΝΕΑ ΓΕΩΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ή ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ηγέτες της Αναπηρίας του Αύριο
Η Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
Πρόθεση. Ἡ Ἄκρα Ταπείνωση Prothesis. Man of Sorrows
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Το βασικό ερώτημα:
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
Γενική Χημεία Περιοδικός Πίνακας Δρ. Αθ. Μανούρας.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στα χρόνια της Κρίσης:
H ΑΝΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΆΡΘΡΟΥ 27Α ΚΦΕ
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
Κλασικισμός ..εισαγωγικά.
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
«Παραπέταξαν το Θεό και το Έθνος»
Βία στο Χώρο Εργασίας.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
Ερευνητική εργασία Α΄ και Β΄ τετραμήνου
11ο Συνέδριο ΚΕ.Δ.ΕΚ.-Πάτρα Ιουλίου - Συνεδριακό κέντρο Πανεπιστημίου ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … η διαπολιτισμική διάσταση του μαθήματος «Τεχνολογία.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΥΛΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
A΄Τετράμηνο Η ιστορια του κινηματογράφου
Stereoblindness: η αδυναμία να δούμε μία εικόνα τρισδιάστατα
Σπορ και ηθική συμπεριφορά
ξεχωριστή εξελικτική φάση
ΞΕΝΕΣ!!! ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ.
1η Έκθεση Προόδου ΕΣΠΑ Αθήνα, 1 Δεκεμβρίου 2017
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Ι
Θεωρία του Διεθνούς Εμπορίου
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΧΕΣΙΑΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Ιστορική εξέλιξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΙΛΑΡΑΣ Ηλιάδης Χρήστος1, Γεωργούδη Αικατερίνη2, Κουρκούτα Λαμπρινή3 1. Νοσηλευτής ΤΕ, Ιδιωτικό Θεραπευτήριο Θεσσαλονίκης 2. Νοσηλεύτρια ΤΕ,
Απο τον φιλιππο β΄ στα Ελληνιστικα βασιλεια
מבנה האטום (היסודות ומבנה האטום)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης
ΚΥΨΕΛΕΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Επιμέλεια: Γ. Χαριστός, Γ. Νερούτσου
Δικαιώματα των ζώων και πρακτικές απολήξεις
Όταν η Ψυχοκινητική συναντά τη Μουσικοκινητική
Πρόγνωση και αντιμετώπιση της αυτιστικής διαταραχής. Πηνελόπη Κονιστή
Μια διαφορετική άποψη Θα εξηγήσω πώς η σκέψη μου άλλαξε με την πάροδο του χρόνου με την ελπίδα ότι εσεις θα αποφύγετε τα ίδια λάθη η γενιά μου έκανε, έχοντας.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
GRIFFITHS J. DAVID, ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, ΠΕΚ 2012
Η Τέχνη της Μουσικής Γενικά με τον όρο Τέχνες εννοείται η ψυχική δραστηριότητα ή δημιουργία που είναι σημαντική εξαιτίας της έλξης που προκαλεί στα ανθρώπινα.
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΙΙ Μητράκας Π. Λάμπρος MD, MSc, PhD Ουρολόγος, FEBU
Сучасная беларуская мова
Ευρωπαϊκή Πολιτική για τη Γνώση
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή χειμερινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής 1 Αμαλία.
1η Έκθεση Προόδου ΕΣΠΑ Αθήνα 24 Νοεμβρίου 2017
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά Δρ. Δέσποινα Παπαστάθη Τμήμα Φιλολογίας Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ακαδημαϊκό έτος: 2016-2017 Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII Ποιητική του πένθους

Παραδοσιακή ποίηση του πένθους Χαρακτηριστικά: Προορισμός της παραδοσιακής ποίησης του πένθους ήταν η παρηγοριά των ζώντων για την απώλεια των αγαπημένων τους προσώπων είτε μέσω της πίστης στα θρησκευτικά ιδεώδη και την ανάσταση των νεκρών, είτε αντικαθιστώντας τους νεκρούς με τα επιτεύγματά τους, τα οποία ως απώτερο στόχο είχαν την αποθέωση των τελευταίων. O Peter M. Sacks προσδιορίζει συγκεκριμένες συμβάσεις που σχετίζονται με το είδος της ελεγείας, όπως: (1) τον μύθο του θεού της βλάστησης και τη σχέση του με τον θάνατο και την αναγέννηση της φύσης, (2) τη χρήση των επαναλήψεων και των επωδών, (3) το μοτίβο των επαναλαμβανόμενων ερωτήσεων, (4) τον κατάλογο των λουλουδιών που συνοδεύουν τον νεκρό, (5) τη διατύπωση ευχών και αντευχών, (6) την πορεία των μοιρολογητών ως πορεία από τον θρήνο στην παρηγοριά, (7) τις παραδοσιακές απεικονίσεις της ανάστασης.

Μοντέρνα ποίηση του πένθους Η ποίηση του πένθους εκφράζει κατά τον 20ό αι. μια έντονη οργή, θυμό και σκεπτικισμό, εσωτερική σύγκρουση και άγχος, όσο ποτέ άλλοτε. Στα κυριότερα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τη μοντέρνα ελεγεία ο Clifton R. Spargo προτείνει τα εξής: (1) ο σκεπτικισμός του δημιουργού για την παρηγοριά που μπορεί να προσφέρει η θρησκεία στον πενθούντα∙ (2) αμφιβολίες για τους λόγους που οφείλουμε να διατηρήσουμε ζωντανή τη μνήμη του νεκρού μέσα στο πολιτιστικό σύστημα∙ (3) προβληματισμός για τη δύναμη που μπορεί να έχει η ποίηση και μάλιστα αυτή του πένθους μέσα στη σύγχρονη κοινωνία∙ (4) διαφοροποίηση, άρνηση ακόμα και εχθρική αντιμετώπιση απέναντι στα καθιερωμένα από την κάθε κοινωνία έθιμα και τελετουργικά που σχετίζονται με τον θάνατο∙ (5) έκφραση συναισθημάτων - τα οποία ο Spargo αποκαλεί ανάρμοστα αφού αντιτίθενται έντονα στον παρηγορητικό ρόλο και περιεχόμενο του είδους - όπως οργή, θυμός, μίσος, ως στοιχείο της έντονης θλίψης που προκαλεί η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. (6) Ο David Kennedy επισημαίνει τη συνέχεια της σχέσης ανάμεσα στους ζωντανούς και τους νεκρούς, την αδυναμία των ζωντανών να εγκαταλείψουν τους νεκρούς παρά μόνο όταν οδηγηθούν και οι ίδιοι στον θάνατο, αλλά και την έντονα μελαγχολική φύση της ελεγείας.