Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ανταρκτική.
Advertisements

Βασίλης Αυγέρης Ηρακλής Βασίλη Κώστας Γωνιωτάκης
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το 90% της γνώσης μας προέρχεται από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες. Μόνο το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τον υπόλοιπο.
ΚΑΛΛΙΜΑΡΜΑΡΟ ΛΕΒΕΝΤΟΥΛΑ ΚΑΜΑΤΑΚΗ Ε2 1 Ο ΠΠΣΔ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2015 ΛΕΒΕΝΤΟΥΛΑ ΚΑΜΑΤΑΚΗ Ε2 1 Ο ΠΠΣΔ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2015.
Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.
Το Πάσχα στην Κάλυμνο Τ άξη:A’5 Τ άξη:A’5 Έτος: Έτος: Ονόματα μαθητών: Σιδερούλα Μύτικα,Πόπη Σαμάρκου,Μικέλα Σαμάρκου,Καλλιόπη Τρικοίλη.
Κουκούλης Παράσχος (parkouk) 1 ο Δημ. Σχολ. Αγ. Δημητρίου Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου,
1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία
Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα (Information Systems). Χ. Σκουρλάς, Α θ ή ν α Ενισχυτική διδασκαλία.
Ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Διδακτική της Πληροφορικής Γιώργος Σούλτης 2009.
ΠΥΡΙΤΙΟ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ Τα είναι οπτικές ίνες; Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα φτιαγμένα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm μέσα.
Ομάδα Έργου Μάθηση 2.0 Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης Αθήνα, Ιούνιος 2011 έργο Μάθηση 2.0 αξιοποίηση διαδικτυακών εργαλείων και κοινοτήτων.
Ενότητα 10: Κβαντομηχανική και μονοδιάστατα προβλήματα Β’ Όνομα Καθηγητή: Χριστόφορος Κροντηράς Τμήμα Φυσικής.
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´ Ενότητα 7: Οἱ Ἀρειανικὲς Ἔριδες Δρ. Ἰωάννης Ἀντ. Παναγιωτόπουλος Λέκτορας Γενικῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας Ἐθνικὸ καὶ Καποδιστριακὸ.
Η 4 Η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Β1 ΤΑΞΗ 1.
ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 1ο Π.Δ.Σ.Θ.-ΑΠ.Θ ΣΤ΄2.  Το Έβερεστ είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά αν λάβουμε υπόψη την επιφάνεια.
Ανακαλύπτοντας την Πληροφορική: Βάσεις Δεδομένων Γεώργιος Χατζημηλιούδης Ειδικός Επιστήμονας 8 Οκτωβρίου 2015.
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΑ ΤΟΞΑ. Σε αυτή την παρουσίαση θα δείτε σημαντικές πληροφορίες για τα σημαντικότερα ηφαίστεια στον κόσμο.
Ενότητα 6: Υλικά κύματα Όνομα Καθηγητή: Χριστόφορος Κροντηράς Τμήμα Φυσικής.
ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ ΛΕΒΕΝΤΟΥΛΑ ΚΑΜΑΤΑΚΗ ΣΤ2 1 Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση ΘΕΜΑ:
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α’ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός Scratch Game
Ολιστική Προσέγγιση και Βιωσιμότητα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ
ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΟΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Τι είναι πνευματική ιδιοκτησία;
WEB 2.
AΛΚΟΟΛ! ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Αλκοολιςμος.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
ΦεδεΡΙκο ΓκαρΘΙα ΛΟρκα
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
Συλλογή, επεξεργασία και παρουσίαση δεδομένων
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Κοινωνικά Δίκτυα Κεφάλαιο 15.
Μαθηματικά στην καθημερινή ζωή
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’
ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης
Ινδιάνοι.
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
Εργασία Βιολογίας β’ Γυμνασίου
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
Γυμνάσιο Νεάπολης Κοζάνης
Η περίπτωση της Χημιφωταύγειας
2.4 Οι εμφύλιοι πόλεμοι Πολιτικές συγκρούσεις: αριστοκρατικοί – συγκλητικοί ≠ δημοκρατικοί – πλήθος ελεύθερων πολιτών/ όχλος Ο στρατός έγινε πλέον επαγγελματικός.
Αρχιεπισκοπος πασησ Αλβανιας
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
Περίπατος στην παλιά Αθήνα
Κόπανου Μαρία Κιώρη Έλενα Τσιάντα Ελένη
Μεταξοτυπια Σηρογραφια Βακιρτζης Αθανασιος
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Σωτηριάδης Ευάγγελος 1Ο Π.Δ.Σ.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Στ
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
Το ηφαίστειο της Αίτνας
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου
Οπτικές Ίνες Μαθητές που εργάστηκαν : Γαλακτίδης Παναγιώτης
Εργασία για το μάθημα της Φυσικής Β’ Λυκείου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΤΗΣ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΤΕΛΕΟΥ ΣΙΝΙΑΡΙ ΕΛΙΣΑΒΕΤ

Η σοφία των Αρχαίων Ελλήνων  Η φιλία είναι αναγνωρισμένη παγκοσμίως και αποτελεί καθοδηγητή κοσμοθεωρίας για τόσο κόσμο από την αρχαιότητα μέχρι τη σημερινή εποχή! Ακολουθούν 12 ρητά των Αρχαίων Ελλήνων για την αξία της φιλίας που είναι δυσεύρετη στην κοινωνία του σήμερα.

“Λίγοι άνθρωποι το έχουν στη φύση τους αυτό: να τιμούν χωρίς φθόνο τον ευτυχισμένο φίλο τους”. Αισχύλος “Να ευεργετείς τους φίλους όταν τους συμβαίνει κάτι κακό”. Μέναδρος “Ο μεν Ηφαιστίων είναι φίλος του Αλεξάνδρου, ο δε Κρατερός φίλος του βασιλιά”. Μέγας Αλέξανδρος

“Είναι καλύτερα να κάνεις το διαιτητή ανάμεσα σε δύο εχθρούς σου παρά ανάμεσα σε δύο φίλους. Επειδή ο ένας από τους εχθρούς θα γίνει φίλος, ενώ ο ένας από τους φίλους θα γίνει εχθρός”. Βίας ο Πριηνεύς “Η φιλία είναι μια ψυχή που κατοικεί σε δυο σώματα”. Αριστοτέλης “Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευλογία στη ζωή από ένα συνετό φίλο”. Ευριπίδης “Αν δεν μπορείς να έχεις έναν πιστό φίλο, να είσαι ο ίδιος φίλος του εαυτού σου”. Πυθαγόρας

“Να είσαι ο ίδιος σε φίλους που ευτυχούν και δυστυχούν”. Περίανδρος “Τους πραγματικούς φίλους τους γνωρίζουμε στη δυστυχία”. Ισοκράτης “Να είσαι ο ίδιος σε φίλους που ευτυχούν και δυστυχούν”. Περίανδρος “Μην κάνεις κάποιον φίλο σου, πριν εξετάσεις πώς συμπεριφέρθηκε στους προηγούμενους φίλους του”. “Μην κάνεις βιαστικά φίλους”. Σόλων Φιλία εστί μία ψυχή εν δυσί σώμασιν ενοικουμένη. Ουδείς φίλος ώ πολλοί φίλοι. Αριστοτέλης

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΦΙΛΙΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ-ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΦΙΛΙΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ-ΑΧΙΛΛΕΑΣ Η φιλία των δύο ανδρών έμεινε στην ιστορία. Ο Πάτροκλος μεγάλωσε σαν αδελφός δίπλα στον Αχιλλέα. Η φιλία τους κράτησε μέχρι τον θάνατο του Πάτροκλου.

ΔΑΜΩΝΑΣ - ΦΙΝΤΙΑΣ Ο Δάμωνας και ο Φιντίας  ήταν δύο πυθαγόρειοι φιλόσοφοι και φίλοι που έμειναν στην ιστορία για την μέχρι θανάτου πιστή φιλία τους.

ΟΡΕΣΤΗΣ-ΠΥΛΑΔΗΣ Ο Πυλάδης αντιπροσωπεύει όχι μόνο τον σύντροφο μαχητή του Ορέστη αλλά το αρχέτυπο της πιστής φιλίας.

ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΤΑΣ-ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ O Πελοπίδας ήταν ένα δοξασμένο αρχοντόπουλο της Θήβας που πολεμούσε στο πλευρό του αδελφικού του φίλου Eπαμεινώντα. 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ -ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑΣ Ο Ηφαιστίωνας ήταν ο πιο αγαπημένος φίλος του Αλέξανδρου και αφοσιωμένος του στρατηγός.  Συμμετείχαν μαζί με τον Αλέξανδρο στις διαλέξεις του Αριστοτέλη  και φυσικά τον ακολούθησε ως αξιωματικός στην εκστρατεία στην Ασία.

ΘΗΣΕΑΣ-ΠΕΙΡΙΘΟΥΣ Ο Πειρίθους ήταν βασιλιάς των Λαπιθών. Ο Πειρίθους ήταν βασιλιάς των Λαπιθών. Με τον καιρό όμως άρχισε να ζηλεύει τα κατορθώματα του Θησέα, του βασιλιά της Αθήνας, σε σημείο που ήθελε να τον προκαλέσει για να του αποδείξει ότι ήταν καλύτερος του. Όταν ο Θησέας έμαθε για την πρόκληση του Πειρίθου πήγε να τον βρει . Στο τέλος, αντί να χτυπηθούν με τα σπαθιά τους αγκαλιάστηκαν κι ορκίστηκαν φιλία ο ένας στον άλλον. Αργότερα ο Θησέας βοήθησε τον φίλο του όταν κατά τον γάμο του με την Διηδάμεια οι Κένταυροι αποπειράθηκαν να κλέψουν τις γυναίκες των Λαπιθών

ΦΙΛΙΠΠΟΣ-ΝΑΘΑΝΑΗΛ Ο Φίλιππος και ο Ναθαναήλ ήταν δύο καλοί φίλοι που έζησαν στην εποχή του Ιησού και αξιώθηκαν να γίνουν μαθητές του.

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΦΙΛΙΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΖΩΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΦΙΛΙΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΖΩΩΝ ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ο Φιλόνικος ο Θεσσαλός, ένας έμπορος αλόγων, πρότεινε στον Φίλιππο της Μακεδονίας, να αγοράσει τον Βουκεφάλα για δεκατρία τάλαντα. Η ετυμηγορία των παρευρισκόμενων Μακεδόνων ήταν ότι πρόκειται για ένα άγριο και ατίθασσο άλογο, το οποίο κανείς δεν θα μπορούσε να δαμάσει. Ο Φίλιππος ήταν έτοιμος να απορρίψει την προσφορά αν δεν παρέμβαινε ο γιος του Αλέξανδρος. Ο νεαρός τότε Αλέξανδρος παρατηρώντας τη συμπεριφορά του αλόγου, διαπίστωσε ότι φοβόταν τη σκιά του. Έτσι, πλησιάζοντάς το, άρπαξε τα χαλινάρια του και το έστρεψε προς τον ήλιο. Αφού το άλογο δεν έβλεπε την σκιά του, ηρέμησε και έτσι κατάφερε ο Αλέξανδρος να το ιππεύσει. Οι παρευρισκόμενοι ζητωκραύγασαν τον νεαρό Αλέξανδρο και ο πατέρας του Φίλιππος, λένε από τη μεγάλη χαρά του, τον ασπάστηκε και του είπε: «Γιε μου, ψάξε για βασίλειο αντάξιό σου. Η Μακεδονία είναι μικρό βασίλειο για να σε χωρέσει». Ο Αλέξανδρος ονόμασε το άλογο του Βουκεφάλα, πολύ πιθανόν από το εύρος του μετώπου του. Ο Βουκεφάλας θα γινόταν το άλογο που τον συντρόφευε για τα επόμενα περίπου 20 χρόνια. Τόσο πολύ αγαπούσε το άλογό του ώστε, όταν εκείνο τραυματίστηκε μοιραία στην μάχη του Υδάσπη, έδωσε το όνομά του σε μια πόλη της Ασίας. Την ονόμασε Βουκεφάλα.

ΟΔΥΣΣΕΑΣ-ΑΡΓΟΣ Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Άργος αναφέρεται ο πιστός σκύλος του Οδυσσέα που αναγνώρισε τον κύριό του ύστερα από είκοσι χρόνια. Αυτό έγινε παρά το γεγονός ότι ο Οδυσσέας ήταν μεταμφιεσμένος σε ζητιάνο προκειμένου να ανακαλύψει το τι συνέβαινε στο ανάκτορό του κατά τη μακρά απουσία του. Aμέσως μετά, ο Άργος πέθανε (Οδύσσεια, ρ 291 κ.ε.)

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ αξία της φιλίας στην αρχαία Ελλάδα Η φιλία ήταν καθιερωμένη κοινωνικά στη ζωή των αρχαίων Ελλήνων. Το εκπαιδευτικό τους σύστημα ήταν τέτοιο, που κάθε νέος δημιουργούσε στενή φιλία με τον μεγαλύτερό του για να μάθει γράμματα σωστά. Είχαν μεγάλο πάθος στη ψυχική φιλία που την συνέχιζαν σε όλη τη ζωή τους. Η ξακουστή «Θηβαία μαχητική φάλαγγα» αποτελούνταν αποκλειστικά από ζευγάρια φίλων που παρέλαυναν μαχόμενοι δίπλα, δίπλα στους πολέμους για να αντλούν κουράγιο αναμεταξύ τους.

Η φιλία είναι μια σχέση που προϋποθέτει την αμοιβαιότητα Η φιλία είναι μια σχέση που προϋποθέτει την αμοιβαιότητα. Ως μια ηθελημένη σύνδεση η φιλία φαίνεται να προϋποθέτει την αυθόρμητη ανταλλαγή ευεργεσιών, υποκινούμενη από αισθήματα που γίνονται αντιληπτά ως αμοιβαία.  Για τον Αριστοτέλη και άλλους αρχαίους συγγραφείς η φιλία στην ιδεατή της μορφή είναι μια σχέση μεταξύ ίσων. Η έμφαση στην ισότητα μεταξύ φίλων χαρακτηρίζει πάνω απ’ όλα την αθηναϊκή δημοκρατία, αν και τη συναντάμε ήδη στην αρχαϊκή εποχή. Στην αθηναϊκή δημοκρατία οι σχέσεις μεταξύ ίσων φίλων θεμελιώνονται σε μια αντίληψη αμοιβαίας βοήθειας σε περίοδο κρίσης.   Ίχνη τέτοιων σχέσεων μπορούν να ανιχνευθούν στη λογοτεχνία της κλασικής Αθήνας.

Ο Αίσωπος έλεγε : «Φίλους κτίζε και μη χρήματα» Ο Αίσωπος έλεγε : «Φίλους κτίζε και μη χρήματα» 

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ http://platform.openwebquest.org/view/introduction. php?wq=593 WIKIPEDIA http://www.logiosermis.net/2014/06/blog- post_998.html#.VJCjJyusVH8