ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Advertisements

ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Μέγεθος: δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις λέξεις περίπου 40 σελίδες. Παράδοση: το αργότερο πριν την εξεταστική περίοδο του δευτέρου.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΣΤΟ WIKI (Σιδηροπούλου Ελένη ΠΕ15- Οικιακής Οικονομίας)
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Διδακτικά σενάρια.
21η Συνάντηση Εκπαιδευτικών στη ΔΜ σε Θέματα Τ.Π.Ε. Καστοριά, 18 Οκτωβρίου 2009 Εισαγωγή στην Logo Στυλιάδης Κων/νος, Υπ. Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Φλώρινας.
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
ΤΟΜΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ.
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
Οδηγίες συμπλήρωσης της φόρμας 3 Προθεσμία συμπλήρωσης μέχρι και 16 Ιουνίου.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί και παιδαγωγικές πρακτικές στο νηπιαγωγείo & Σχεδιασμός, οργάνωση και διαχείριση περιβαλλόντων μάθησης στις μικρές ηλικίες Μ.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Συνέντευξη με νήπια.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Η σύνδεση των παραγράφων (6ο μάθημα)
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
για το παιχνίδι προσποίησης
Σχεδιάζοντας τη Διδασκαλία Γενικές Αρχές
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Κίνηση στο Scratch.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Περιβάλλον εργασίας του διαδραστικού πίνακα
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Ενότητα Γ6.9 (Δημιουργία και Τροποποίηση Ερωτημάτων )
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Για τις παρεμβάσεις σας
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Εικόνας
24/2/2019 Αλγοριθμική Σκέψη, Προγραμματισμός και Σύγχρονες Εφαρμογές Πληροφορικής(Δύο Περιόδοι) Ενότητα Α7.2.M5-M6 (Πώς Δημιουργούμε Ένα Πρόγραμμα για.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ Γιώργος Ψυχάρης

Σημειώσεις παρατήρησης Σημειώσεις παρατήρησης: χρονολογική αφήγηση των αυτών που συνέβησαν κατά την παρατήρηση. Ο ίδιος ο παρατηρητής είναι το εργαλείο της παρατήρησης. Περιγραφή πλαισίου (1/10) και κοινωνικής αλληλεπίδρασης (9/10) ΚΑΜΕΡΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ Λεπτομερής καταγραφή. Λιγότερη λεπτομέρεια. Καταγραφή μόνο στην περιοχή εστίασης. Καταγράφει ό,τι προσέχει. Καταγράφει ‘ασύνδετα’. Καταγράφει με νόημα.

Βασικές αρχές της παρατήρησης Είναι περιγραφική. Χαρακτηριστικά καταγραφής. - Καταγράφονται τα πάντα που μπορεί να παρατηρηθούν. - Η επανάληψη έχει παραλλαγές και σημασία. - Καταγραφή των διαλόγων κατά λέξη και χρήση παραφράσεων. - Οι διάλογοι καταγράφονται όπως έγιναν γραμμή-γραμμή ή μπορεί να χρησιμοποιηθούν εισαγωγικά. - Οι παραφράσεις γράφονται σε μορφή απλού κειμένου - Οι αναλυτικές κρίσεις γίνονται μετά (π.χ. πόσο σημαντικό είναι κάτι και γιατί).

Τι καταγράφουμε ΠΛΑΙΣΙΟ (Χώρος, Χρόνος, Πρόσωπα, Μάθημα κ.λπ.) - ΠΡΑΞΕΙΣ (actions). Π.χ. Ο μαθητής 1 σήκωσε το χέρι του. - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (activities). Σειρά από πράξεις. (π.χ. Οι μαθητές σχεδιάζουν ένα ορθογώνιο τρίγωνο) - ΣΥΜΒΑΝΤΑ (events). Συμβάν: Μια σειρά από δραστηριότητες που εξελίσσονται στο χρόνο και έχουν συνοχή σε σχέση με ένα ερώτημα που θέτει ο παρατηρητής. Π.χ. Η επιχειρηματολογία ενός μαθητή, Το είδος των παρεμβάσεων του εκπαιδευτικού ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ. Αντικείμενα που αποκτούν σημασία στο πλαίσιο δραστηριοτήτων και συμβάντων. Π.χ. Γεωμ. όργανα

Παραγωγή τελικού κειμένου Α. Κατά τη διάρκεια της παρατήρησης Οι σημειώσεις που παράγονται κατά τη διάρκεια της παρατήρησης είναι ‘ακατέργαστες’ (scratch-notes). - Inscription. Καταγραφή ακριβώς αυτού που γίνεται. - Transcription. Μεταγραφή. - Description. Περιγραφή. Αν θέλουμε να γράψουμε προσωπική εντύπωση γράφουμε σε αγκύλη [Σ.Π.]. Τα αρχικά Σ.Π. σημαίνουν Σχόλιο Παρατήρησης. Σημείο εστίασης. Είναι σημαντικό να εστιαστούμε σε κάτι που θα παρατηρήσουμε με λεπτομέρεια. Ρυθμός καταγραφής, όσο το δυνατόν πιο σταθερός. Περιοδική καταγραφή χρόνου.

Παραγωγή τελικού κειμένου Β. Αμέσως μετά την παρατήρηση Με στυλό άλλου χρώματος συμπληρώνουμε τις λεπτομέρειες των σημειώσεων της τάξης. (Scratch-notes + Head-notes). Διασαφήνιση/συμπλήρωση/ολοκλήρωση επιχειρημάτων Εδώ μπορεί να γίνουν αναφορές σε λεπτομέρειες ενός αξιοσημείωτου συμβάντος που δεν προφτάσαμε να ενσωματώσουμε στις αρχικές σημειώσεις Αιτιακές συσχετίσεις Τι ακολούθησε

Παραγωγή τελικού κειμένου Γ. Τελικό κείμενο Γράφεται το ίδιο βράδυ ή το επόμενο πρωί. Είναι κείμενο αφηγηματικό και έχει χρονολογική σειρά. 1 ώρα παρατήρησης – περίπου 5 σελίδες σημειώσεις.