ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Lamans s.a. 1 / 9 INTERREG III A ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ Πρόγραμμα : Δίκτυο Κέντρων Υπηρεσιών για τον ολοκληρωμένο εναλλακτικό τουρισμό (TRIA net) ΕΡΕΥΝΑ.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Σύντομη Παρουσίαση Προγράμματος «Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Αθηναϊκών Επιχειρήσεων» Δικαιούχος: Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου – ΟΠΕ Α.Ε.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Lamans s.a. Management Services
Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΣΙΔΑ Πανεπιστήμιο.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
Οικονομικές και κοινωνικές ωφέλειες από τον τουρισμό στην Κύπρο Σκοπός μαθήματος Οι μαθητές να αντιληφθούν τη σημασία της τουριστικής ανάπτυξης της Κύπρου.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
1 Εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στις Ξενοδοχειακές και Επισιτιστικές Επιχειρήσεις. Από τις Σημειώσεις του Μαθήματος (Νοέμβριος 2004), το Διαδίκτυο και προσωπικές.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Κατεύθυνση: Θεωρία και Πολιτική Ανάπτυξης και Διεθνούς Οικονομικής Μάθημα: Κοινωνικοοικονομική.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
Innovation Culture and Creativity for a new Economy.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 18,02 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
Χειμερινοσ αθλητικοσ τουρισμοσ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Cyprus Destination Partnership. Συνεταιρισμός Μοναδική συνεργασία μεταξύ του ΚΟΤ, CSTI και του μη κερδοσκοπικού Ιδρύματος Travel Foundation UK Ο συνεταιρισμός.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
Μάριος Χαϊνταρλής Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ : ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΑΝΤΟΣΙΤΗ ΙΩΑΝΝΑ Α.Μ: 401.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΜΑΖΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 19ος αιώνας:
360funding.gr Μάϊος 2017.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 9
MARKETING 1η διαλεξη – εισαγωγη στην ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ MARKETING
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΕΜΤ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής.
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
Διαχείριση ποιότητας στον Τουρισμό
Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στον Τουρισμό Μάθημα: Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης ΑΘΗΝΑ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

E-mail: pitoska@outlook.com & ipitoska@teikoz.gr Τηλέφωνο: 24610 68185 Ηλέκτρα Πιτόσκα E-mail: pitoska@outlook.com & ipitoska@teikoz.gr Τηλέφωνο: 24610 68185 Κινητό: 6980840201 (μόνο εργάσιμες μέρες & ώρες)

Οργάνωση μαθήματος Παραδόσεις: 2 ώρες θεωρία 1 ώρα Άσκηση Πράξης

Αξιολόγηση φοιτητών (1) H αξιολόγηση των φοιτητών, προκειμένου να τους παρέχεται δυνατότητα επιλογών, προτιμήσεων και αξιοποίησης του χρόνου τους, γίνεται με 4 τρόπους: Ι. Ασκήσεις πράξης (40 %) και Γραπτή τελική εξέταση (60%). Οι ασκήσεις πράξης είναι ειδικές περιπτώσεις μελέτης & ασκήσεις,τις οποίες επιλύουν οι φοιτητές με την καθοδήγηση & επίβλεψη του διδάσκοντα.

Αξιολόγηση φοιτητών (2) II. Εκπόνηση Εργασίας (30%) και Γραπτή τελική εξέταση (70%). Η εκπόνηση εργασίας είναι προαιρετική, απαιτεί όμως εντατική ενασχόληση του φοιτητή με το αντικείμενο.

Αξιολόγηση φοιτητών (3) ΙΙΙ. Ασκήσεις πράξης (40 %), Εκπόνηση Εργασίας (30%) και Γραπτή τελική εξέταση (30%). IV. Γραπτή τελική εξέταση: 100 % για τους φοιτητές που δεν συμμετέχουν στις ασκήσεις πράξης και δεν εκπονούν εργασία. Η τελική γραπτή εξέταση περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις σύντομης απάντησης - Ερωτήσεις κριτικής σκέψης

Προαιρετικές εργασίες

Εργασίες στο μάθημα/ Προδιαγραφές Ο φοιτητής επιλέγει το θέμα της εργασίας του σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Γίνεται αναζήτηση στον οικονομικό τύπο και στο διαδίκτυο σχετικά με το θέμα. Προετοιμάζεται η παρουσίαση της εργασίας στο μάθημα, με τη μορφή του power point και η εργασία παρουσιάζεται στην αίθουσα Ο χρόνος που έχει στη διάθεσή του ο φοιτητής είναι 15 λεπτά (περίπου 15 διαφ.) Οι εργασίες μπορούν να παρουσιαστούν από 15/11/2016 μέχρι 15/12/2015 Ο βαθμός της εργασίας διατηρείται για 2 εξεταστικές Η εργασία, βαθμολογείται από 0,5- 3 μόρια (ανάλογα με το επίπεδό της), τα οποία κατοχυρώνονται στον φοιτητή, ανεξάρτητα από την απόδοσή του στην γραπτή εξέταση.

Σκοπός του μαθήματος Να παρέχει ένα σύνολο θεωρητικών και εμπειρικών γνώσεων στους σπουδαστές σχετικά µε τον εναλλακτικό τουρισμό, διερευνώντας µία σειρά από ζητήματα και κρίσιμους παραμέτρους που σχετίζονται µε αποσαφήνιση όρων και εννοιών, τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη το μάνατζμεντ και το μάρκετινγκ.

Σκοπός του μαθήματος (2) οι σπουδαστές θα κατανοήσουν το ρόλο που διαδραματίζει ο πολιτισμός στην διαμόρφωση του χώρου/πλαισίου ανάπτυξης, όχι μόνον του εναλλακτικού και μαζικού τουρισμού, αλλά και ως κύριου ρυθμιστή μίας σειράς ποιοτικών κυρίως κριτηρίων που επηρεάζουν την οργάνωση και την λειτουργία τόσο του τόπου υποδοχής, όσο και των τουριστικών επιχειρήσεων.

Μαθησιακά αποτελέσματα Από την διδασκαλία του μαθήματος ο φοιτητής αναμένεται να γνωρίσει : Τις εννοιολογικές προσεγγίσεις του Εναλλακτικού τουρισμού και το περιεχόμενο του Τις σχέσεις που διαμορφώνονται μεταξύ Εναλλακτικού τουρισμού και αειφόρου ανάπτυξης Τον πολιτισµό ως ποιοτικό παράγοντα του τουριστικού κυκλώματος

Μαθησιακά αποτελέσματα (2) Τις δυνατότητες και τους τύπους σχεδιασµού του Εναλλακτικού τουρισμού Το χρηματοδοτικό πλαίσιο ενίσχυσης του Εναλλακτικού τουρισμού Το management των επιχειρήσεων Το marketing του Εναλλακτικού τουρισμού

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Οι διαστάσεις του τουριστικού φαινομένου Οι παράγοντες που συνέβαλαν στην μεταπολεμική ανάπτυξη του τουρισμού: Εκδημοκρατισμός - μαζικοποίηση τουρισμού Ανάπτυξη βιοτικού επιπέδου στις χώρες προσέλευσης τουριστών Ελεύθερος χρόνος Πληρωμένες διακοπές Εξέλιξη μεταφορών

Οι διαστάσεις του τουριστικού φαινομένου Η δυναμική του τουρισμού Στα τέλη του 1950 ο τουρισμός αναγνωρίζεται σαν οικονομικό και κοινωνικό φαινόμενο. Μετά το 1970 ολοκληρώνεται η περίοδος συνεχούς ανάπτυξης του τουρισμού. Ο τουρισμός αναπτύσσεται με χαμηλότερους ρυθμούς Άνιση κατανομή ανάπτυξης των τουριστικών αγορών και των προορισμών Αυξάνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των προορισμών και η σημασία του Μάρκετινγκ Ανάπτυξη ανταγωνιστικών και ποιοτικών προϊόντων για συγκεκριμένες τουριστικές αγορές

Το μέλλον του τουρισμού Παράμετροι που επηρεάζουν το μέλλον του τουρισμού: Η εξέλιξη στις μεταφορές (αερομεταφορές - θαλάσσιες σιδηροδρομικές μεταφορές) Αύξηση βιοτικού επιπέδου – νέες αγορές Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και στον τρόπο ζωής των τουριστών Περαιτέρω ανάπτυξη ηλεκτρονικού τρόπου κρατήσεων Παράδειγμα: η μεγάλη ανάπτυξη των διαδικτυακών μηχανών αναζήτησης τα τελευταία χρόνια

Βασικά κίνητρα της τουριστικής μετακίνησης Η φύση και το κλίμα του τουριστικού προορισμού Ο πολιτισμός του τουριστικού προορισμού Το χαμηλό κόστους του ταξιδιού (φτηνός ή ακριβός προορισμός) Η ανάγκη των τουριστών να γνωρίσουν νέα πράγματα (ψυχολογικά κίνητρα)

Οι φραγμοί της τουριστικής μετακίνησης Οι φραγμοί της τουριστικής μετακίνησης Κόστος Έλλειψη χρόνου Περιορισμοί υγείας Οικογενειακές υποχρεώσεις Έλλειψη ενδιαφέροντος Φόβος

Ο κύκλος ζωής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μπορεί να διακριθεί σε 4 περιόδους: την περίοδο του βιοτεχνικού τουρισμού (1950-1966) την περίοδο του περάσματος στο βιομηχανικό τουρισμό (1967-1991) την περίοδο της πολιτικής αναζήτησης για έξοδο από την κρίση (1991-2004). την περίοδο της ύφεσης (2005 - σήμερα)

Βιοτεχνικός Τουρισμός Κατά την πρώτη αυτή φάση, η Ελλάδα προσπαθεί να αναπτυχθεί τουριστικά και να επιτύχει να ανταπεξέλθει στο αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα που δημιουργείται, δημιουργώντας γενικές υποδομές (λιμάνια, οδικά δίκτυα, αεροδρόμια κλπ), τουριστικές υποδομές (ξενοδοχειακή αλυσίδα «Ξενία», τουριστικά περίπτερα, καζίνο, χιονοδρομικά κέντρα κλπ).

Βιοτεχνικός Τουρισμός (2) Σε γενικές γραμμές το κράτος αναλαμβάνει τον κεντρικό χρηματοδότη και επενδυτή στα πρώτα αυτά βήματα με την ιδιωτική πρωτοβουλία να αρνείται να επενδύσει σε μη τουριστικές ζώνες. Επιπλέον, η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από περιορισμένο αριθμό αλλοδαπών τουριστών (περίπου ένα εκατομμύριο) ο οποίος είναι μη οργανωμένος, ο εγχώριος τουρισμός είναι σχεδόν ανύπαρκτος, ενώ ταυτόχρονα δεν υπάρχει εξειδικευμένο τουριστικό εργατικό δυναμικό

Το πέρασμα στο Βιομηχανικό Τουρισμό Κύριο χαρακτηριστικό αυτής της περιόδου είναι ο έντονος ρόλος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που από τα μέσα της δεκαετίας του ’60, επενδύει σε περιοχές που έχουν τουριστικό ενδιαφέρον, λόγο ανάπτυξης των υποδομών και δημιουργία ζήτησης στο εξωτερικό για αυτές.

Το πέρασμα στο Βιομηχανικό Τουρισμό (2) Περιοχές επενδύσεων είναι η Κέρκυρα, η Κρήτη, η Ρόδος, κλπ και μεγάλο μέρος αυτών των επενδύσεων στοχεύει στη δημιουργία μεγάλων παραλιακών ξενοδοχειακών μονάδων, ενώ η ανάπτυξη μιας πλειάδας καταλυμάτων μικρότερων κατηγοριών συνθέτουν το τοπίο του ηλιοτροπικού τουρισμού των 3S’s (sea, sand, sun – ήλιος, άμμος, θάλασσα), το οποίο ολοκληρώνεται με τον κεντρικό ρόλο των tour operators, ως βασικής μονοψωνιακής δύναμης του διεθνούς τουρισμού και της Ελλάδας ειδικότερα.

Το πέρασμα στο Βιομηχανικό Τουρισμό (3) Η τουριστική, πλέον, βιομηχανία χρησιμοποιεί τα εργαλεία του μάρκετινγκ και του μάνατζμεντ, δημιουργείται τουριστική εκπαίδευση και διαμορφώνονται τουριστικά προϊόντα, όπως το διαδεδομένο «τουριστικό πακέτο». Παρά τις νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούσαν την περιβαλλοντική αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά, τόσο η φθορά και όσο ο κορεσμός ορισμένων περιοχών – προορισμών, αρχίζει να γίνεται εμφανής, αφού η άναρχη δόμηση (οργασμός οικοδόμησης αυθαιρέτων τουριστικών καταλυμάτων και καταπατήσεις), ο ελλιπής έλεγχος, η επικράτηση μεγάλων και μικρότερων οικονομικών συμφερόντων που αφορούσε αδειοδοτήσεις και οι εκμεταλλεύσεις αιγιαλών και άλλων νομικά προστατευόμενων περιοχών, καθώς η ανάδυση νέων τουριστικών προορισμών, ανταγωνιστικούς προς την Ελλάδα, έδωσαν τα πρώτα δείγματα της επερχόμενης κρίσης!

Η πολιτική αναζήτηση για έξοδο από την κρίση Οι τριγμοί που φάνηκαν να διαφαίνονται στον ορίζοντα για το ελληνικό τουριστικό προϊόν άρχισαν να επιβεβαιώνονται και πολλοί θεωρούνται οι παράγοντες που οδήγησαν, ναι μεν στο απόγειο στις αρχές τις δεκαετίας του ’00 τον ελληνικό τουρισμό, αλλά και στην κρίση αυτού. Κάποιοι από αυτούς θα μπορούσαν να είναι: 1. Η μονοκαλλιέργεια του τουρισμού σε τουριστικές περιοχές και εγκατάλειψη άλλων τομέων τις οικονομίας ίσης σπουδαιότητας

Η πολιτική αναζήτηση για έξοδο από την κρίση (2) 2.Η άκαμπτη τουριστική πολιτική, που επέμενε στην ανάπτυξη του συμβατικού μοντέλου τουρισμού, τόσο σε εθνικό αλλά και τοπικό επίπεδο 3. Η μη ανανέωση του τουριστικού προϊόντος με επιπλέον δραστηριότητες 4. Η μη αξιοποίηση πολιτιστικού, φυσικού πλούτου (ή απαξίωση του πολλές φορές) 5. Η αλλαγή των τουριστικών (καταναλωτικών) προτύπων – αναπτύσσεται ο τουρισμός ειδικού ενδιαφέροντος

Η πολιτική αναζήτηση για έξοδο από την κρίση (3) 6. Ο αυξημένος ανταγωνισμός από άλλους αναδυόμενους προορισμούς, οι οποίοι προσέφεραν το ίδιο προϊόν σε ίδιες ή χαμηλότερες τιμές, εμπλουτισμένο με ποικιλία δραστηριοτήτων 7. Η είσοδος στο ευρώ, που δημιούργησε έντονες πληθωριστικές πιέσεις, απώλεσε το εργαλείο της νομισματικής πολιτικής, συνέτεινε στην αύξηση των εξαγωγών και μείωσε τη δημιουργία κέρδους (έστω και κερδοσκοπικού) από την αλλαγή της ισοτιμίας του εισερχόμενου συναλλάγματος 8. Η δυσκαμψία συνεννόησης των φορέων και των οργανισμών κλπ

Η πολιτική αναζήτηση για έξοδο από την κρίση (4) Η φάση αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει εφαλτήριο για τον τουρισμό, με κύριο πρωταγωνιστή τις τοπικές κοινωνίες. Εντούτοις, η τουριστική πολιτική είχε, θα μπορούσαμε να πούμε, μια εμμονή χρηματοδότησης των ιδιωτικών πρωτοβουλιών, μεμονωμένα και χωρίς ιδιαίτερη ευρύτερη τοπική ανάπτυξη, ενώ ήταν μια ευκαιρία να δώσει κίνητρο σε συλλογικές προσπάθειες, αναγεννώντας την τοπική κουλτούρα, προβάλλοντας την τοπικότητα και την ιδιωτική πρωτοβουλία μέσα από το σύνολο.  

Η πολιτική αναζήτηση για έξοδο από την κρίση (5) Για πιο λόγο, όμως, θα έπρεπε να προωθηθεί η συλλογική δράση, η τοπικότητα και η ιδιωτική πρωτοβουλία να ενισχυθεί μέσα από αυτές; Η απάντηση βρίσκεται στη μεταβολή των τουριστικής ζήτησης, δηλαδή των προτιμήσεων του τουρίστα, αυτήν την περίοδο, με ταυτόχρονη ανάπτυξη των αντίστοιχων μορφών τουρισμού που τον αντιπροσωπεύουν και νέων οικονομικών αντιλήψεων διεθνώς, όπως η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Είδη Εναλλακτικών και Ειδικών Μορφών Τουρισμού ·         Κοινωνικός τουρισμός ·         Χειμερινός τουρισμός ·         Εκπαιδευτικός τουρισμός ·         Γαστρονομικός τουρισμός ·         Χρονομεριστική μίσθωση ·         Επαγγελματικός τουρισμός ·         Τουρισμός τρίτης ηλικίας ·         Τουρισμός σε οργανωμένα χωριά ειδικού τύπου (τουριστικά χωριά ‐ clubs) ·         Εκθεσιακός τουρισμός ·         Περιηγητικός τουρισμός ·         Τουρισμός σε θεματικά πάρκα και θεματικά μουσεία ·         Ορεινός τουρισμός ·         Οικοτουρισμός ·         Αγροτουρισμός ·         Γυμνιστικός τουρισμός ·         Ιαματικός τουρισμός ·         Τουρισμός υπαίθρου ·         Τουρισμός περιπέτειας ·         Πολιτιστικός τουρισμός ·         Αθλητικός τουρισμός ·         Αστικός τουρισμός ·         Θρησκευτικός τουρισμός ·         Θαλάσσιος τουρισμός Αγροτουρισμός ·         Συνεδριακός τουρισμός ·         Τουρισμός υγείας ·         Τουρισμός κινήτρων ·         Τουρισμός ευεξίας