Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΕΠΙΛΗΨΙΑ ΜΑΘΗΤΗΣ: ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΒΛΑΧΑΤΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΖΩΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Ιατρική του Ύπνου ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ - ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Μάρθα, 10 μηνών, δεύτερο παιδί υγιών γονέων Ιστορικό:Προωρότητα (29 εβδ.), νοσηλεία σε ΜΕΝ, δυσκολίες στη σίτιση, ευερέθιστη, δυσκολίες στον ύπνο.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
KINHTO.
Προώθηση / Επικοινωνία
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Στατική και Δυναμική Πελματογραφική Ανάλυση, Σύγκριση Αναλύσεων.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΜΙΛΙΑΣ - ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 4Ν-ΕΡΜ11.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΡΟΗΣ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ. Σκοπός και στόχοι του μαθήματος Να αποκτήσουν οι φοιτητές: Σφαιρική γνώση γύρω από την φύση των διαταραχών της ροής. Την.
ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ 1.Δυσκολία στη ροή του λόγου/ αντανακλαστικές συσπάσεις/ συναισθηματική εμπλοκή/ αρνητική στάση στην επικοινωνία/ τροποποίηση κοινωνικής ζωής.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η Αξιολόγηση των Διαταραχών της Άρθρωσης και των Φωνολογικών Διαταραχών Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 6.
ΜΑΘΗΜΑ 10ο. Ανάρρωση και πρόγνωση  Είναι χαρακτηριστικό του εγκεφαλικού ότι οι περισσότεροι ασθενείς παρουσιάζουν βελτίωση, ανεξάρτητα από το αν μπαίνουν.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 19/3/2015 & 27/3/ η παράδοση Ροή ομιλίας & Φώνηση.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 5.
ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ Ο τραυλισμός ξεκινά κατά την πρώτη παιδική ηλικία ∙ η προσχολική ηλικία αποδεικνύει τη μεγάλη συχνότητα καινούριων περιπτώσεων.
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Διδάσκουσα: ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΟΡΙΝΑ, MSc SLT Πανεπιστημιακός Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας- ΤΕΙ Δυτικής.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ CONFIDENSE INTERVALS
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΕΣ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Στατιστικά Περιγραφικά Μέτρα
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
Μη λεκτική επικοινωνία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 5

Η Αξιολόγηση των Διαταραχών Ροής Ομιλίας: Εξελικτικός Τραυλισμός

Περιγραφή Ο τραυλισμός αποτελεί διαταραχή επικοινωνίας κατά την οποία η ροή ομιλίας διακόπτεται από επανάληψη (λέξης, συλλαβής ή φωνήματος), επιμήκυνση φωνήματος, μπλοκάρισμα, επαναδιατύπωση, παρεμβολή ήχων/φωνημάτων, τα οποία διαφέρουν ποιοτικά και ποσοτικά από αυτά που εμφανίζονται στην ομιλία ατόμων που δεν τραυλίζουν.

Εισαγωγή Ένα από τα σημαντικότερα βήματα για τη διάγνωση είναι ο καθορισμός του τι ακριβώς είναι διαταραχή της ροής της ομιλίας. Εάν η εύρυθμη ομιλία χαρακτηρίζεται από ομαλή μετάβαση μεταξύ ήχων, συλλαβών και λέξεων τότε η δύσρυθμη ομιλία χαρακτηρίζεται από την έλλειψη αυτής.

Άτομα που τραυλίζουν μπορεί να παρουσιάζουν και δευτερεύουσες μη λεκτικές συμπεριφορές όπως είναι οι ακόλουθες: αποφυγή βλεμματικής επαφής, επαναλαμβανόμενες ρυθμικές κινήσεις των άκρων, μορφασμοί, πίεση των χειλιών, κλείσιμο των ματιών κτλ. Τέλος όταν μιλάμε για «τραυλισμό» δεν πρέπει να ξεχνάμε τις συναισθηματικές του προεκτάσεις. Αρκετά άτομα που τραυλίζουν νοιώθουν ντροπή, θυμό, απογοήτευση, άγχος, άρνηση για τον τραυλισμό κτλ. (Guitar, 1998).

Σκοπός της Αξιολόγησης √ ο Έλεγχος (π.χ. εάν πρόκειται για τραυλισμό) √ ο Προσδιορισμός της Διάγνωσης (π.χ. η φύση και τα χαρακτηριστικά του τραυλισμού) √ η Διαφοροδιάγνωση του προβλήματος (π.χ από πρωιμός τραυλισμός) √ Να ερευνηθεί αν ο ασθενής είναι κατάλληλος για θεραπεία √ ο Καθορισμός της κατεύθυνσης της λογοθεραπείας √ η Ανάπτυξη της επέμβασης √ Να ερευνηθεί ο αντίκτυπος του τραυλισμού στο περιβάλλον του πελάτη √ Να καθοριστεί μέτρο σύγκρισης (baseline) που θα λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς για την έναρξη της θεραπείας ή και για την Καταγραφή της Προόδου του ασθενή ή για τον έλεγχο της Αποτελεσματικότητας της Λογοθεραπείας

Αρχές Αξιολόγησης Η Λήψη Λογοπαθολογικού ιστορικού Η Στοματοπροσωπική εξέταση Ο Ακουολογικός έλεγχος Η Αξιολόγηση της ταχύτητας παραγωγής διαδοχοκινητικών συλλαβών Η απόκτηση δείγμα ομιλίας-φωνής Η ανάγνωση κειμένου

Μέθοδοι αξιολόγησης Καταγραφή, καταμέτρηση και ανάλυση των δυσρυθμιών- Ανάλυση δείγματος ομιλίας Ένα πολύ σημαντικό μέρος της αξιολόγησης ροής της ομιλίας είναι η καταγραφή, καταμέτρηση, και ανάλυση των δυσρυθμιών του εξεταζόμενου ομιλητή. Σκοπός αυτού του μέρους της αξιολόγησης είναι να συλλεχθούν πληροφορίες οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλινικό να απαντήσει ερωτήματα που έχει θέσει όπως τα ακόλουθα «Το παιδί τραυλίζει ή οι δυσρυθμίες του είναι φυσιολογικές;», «Πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα τραυλισμού του ομιλητή;», «Κατά τη διάρκεια ή μετά το πέρας της θεραπείας έχουν μειωθεί οι δυσρυθμίες του ομιλητή;» κτλ.

Μέθοδοι αξιολόγησης Για τις ανάγκες μιας ολοκληρωμένης αξιολόγησης είναι ανάγκη να αναλυθούν παραπάνω του ενός δείγματα ομιλίας. Συνήθως καταμετρούνται οι δυσρυθμίες στα ακόλουθα: Μονόλογος 2-3 λεπτών, τουλάχιστον 350 συλλαβών 2-3λεπτη συζήτηση με τον κλινικό, τουλάχιστον 350 συλλαβών Ομιλία στο τηλέφωνο ή/και συζήτηση με άγνωστο άτομο 2-3λεπτη συνομιλία με κάποιο πολύ οικείο φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο, τουλάχιστον 350 συλλαβών Ανάγνωση κειμένου 200 περίπου λέξεων για μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες.

Η ανάλυση ενός τέτοιου δείγματος αποσκοπεί στη διερεύνηση συμπεριφορών αποφυγής (π.χ. ο ομιλητής μπορεί να αποφεύγει συγκεκριμένες λέξεις και να τις αντικαθιστά με άλλες) και βασικών φαινομένων του τραυλισμού όπως είναι η σταθερότητα (όταν τα άτομα που τραυλίζουν διαβάζουν το ίδιο κείμενο δύο φορές το 60-70% των δυσρυθμιών συμβαίνουν στις ίδιες λέξεις, από την πρώτη στη δεύτερη ανάγνωση) και η προσαρμογή (οι δυσρυθμίες μειώνονται μετά από διαδοχικές επαναλαμβανόμενες αναγνώσεις του ίδιου κειμένου όταν δεν περνάει μεγάλο χρονικό διάστημα από τη μία ανάγνωση στην επόμενη) (Johnson & Knott, 1937).

Η ομιλία του παιδιού στο κλινικό πλαίσιο ενδέχεται να μην είναι αντιπροσωπευτική της ομιλίας του σε άλλα καθημερινά περιβάλλοντα (Conture, 1997). Για το λόγο αυτό δεν είναι λίγες οι φορές που ο λογοθεραπευτής ζητά από τους γονείς να μαγνητοφωνήσουν δείγμα ομιλίας του παιδιού στο σπίτι για να το αξιολογήσει.

Για τις ανάγκες της ανάλυσης του δείγματος ομιλίας ο κλινικός πρέπει να έχει ένα σταθερό τρόπο κωδικοποίησης των δυσρυθμιών. Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά αρχικά λεκτικών συμπεριφορών τραυλισμού. Επ = επιμήκυνση ΕΦρ = επανάληψη φράσης Ελ = επανάληψη λέξης Μ = μπλοκάρισμα Επα = επαναδιατύπωση ΑνΛ = ανολοκλήρωτη λέξη ΕΣ = επανάληψη συλλαβής Π = παρεμβολή ΕΦ = επανάληψη φωνήματος

Μέθοδοι αξιολόγησης Συχνότητα δυσρυθμιών (ποσοστό τραυλισμού). Κατά καιρούς έχουν προταθεί διάφοροι τρόποι υπολογισμού της συχνότητας των δυσρυθμιών. Κάποιοι κλινικοί υπολογίζουν τη συχνότητα των δυσρυθμιών στις 100 λέξεις, ενώ άλλοι προτιμούν τον υπολογισμό της συχνότητας δυσρυθμιών μετρώντας τον αριθμό των δυσρυθμιών στις 100 συλλαβές. Ο δεύτερος τρόπος μέτρησης θεωρείται πιο αντιπροσωπευτικός και γι’αυτό χρησιμοποιείται πιο συχνά. Ποσοστό δυσρυθμιών στο δείγμα = #δυσρυθμιών / # συλλαβών ή λέξεων (x) 100

Μέθοδοι αξιολόγησης Είδος δυσρυθμιών. Υπολογισμός του ποσοστού του κάθε είδους δυσρυθμίας επί του συνολικού αριθμού των δυσρυθμιών. Για παράδειγμα: # επαναλήψεων συλλαβών / συνολικού αριθμού δυσρυθμιών (x) 100

Μέθοδοι αξιολόγησης Ομάδες/συμπλέγματα δυσρυθμιών. Πχ θ____θαθαθάλασσα (επιμήκυνση + επανάληψη συλλαβής)

Μέθοδοι αξιολόγησης Μέσος όρος αριθμού επαναλήψεων ανά επανάληψη. Για παράδειγμα: θαθαθαθάλασσα (3 επαναλήψεις), κοκότα (1 επανάληψη), δαδαδάχτυλο (2 επαναλήψεις) → μέσος όρος αριθμού επαναλήψεων ανά επανάληψη = (3+1+2) / 3 = 2

Μέθοδοι αξιολόγησης Μέση διάρκεια δυσρυθμιών σε ms.ή sec. Για το τεστ αξιολόγησης του τραυλισμού Stuttering Severity Instrument - 3 (Riley, 1994), υπολογίζεται ο μέσος όρος των 3 μακρύτερων δυρσυθμιών. Γενικά μπορείτε να υπολογίσετε το μέσο όρο των 10 μακρύτερων δυσρυθμιών.

Μέθοδοι αξιολόγησης Ταχύτητα ομιλίας εκφρασμένη σε # λέξεων ή # συλλαβών / λεπτό.

Μέθοδοι αξιολόγησης Ρυθμός και διάρκεια των επαναλήψεων. Για παράδειγμα το «θε-θε-θέλω» είναι πιο γρήγορο από το «θε---θε---θέλω» ενώ το «πε---πε--πε-περίμενε» έχει λιγότερο ρυθμό από το «πε--πε--πε--περίμενε»

Μέθοδοι αξιολόγησης Αλλαγές στη χροιά και την ένταση της φωνής κατά τη διάρκεια των δυσρυθμιών Εκτίμηση δευτερευόντων μη λεκτικών συμπεριφορών τραυλισμού (π.χ. αποφυγή βλεμματικής επαφής, ρυθμικό κτύπημα ποδιού, μυϊκή ένταση στο λαιμό, την κάτω γνάθο κτλ.)

Μέθοδοι αξιολόγησης Εκτίμηση βαθμού σοβαρότητας τραυλισμού Υπάρχουν διάφοροι τρόποι εκτίμησης της σοβαρότητας του τραυλισμού. Πολλοί κλινικοί αξιολογούν το βαθμό σοβαρότητας του τραυλισμού βάσει της συχνότητας των δυσρυθμιών. Άλλοι για να αποφανθούν για το βαθμό σοβαρότητας συνυπολογίζουν διάφορα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα της αξιολόγησης όπως είναι τα συναισθήματα του ατόμου που τραυλίζει για το πρόβλημα ομιλίας του, οι μηχανισμοί αντιμετώπισης και αποφυγής των δυσρυθμιών, τα μη λεκτικά χαρακτηριστικά του τραυλισμού, ο ρυθμός ομιλίας και το ποσοστό των δυσρυθμιών.

Μέθοδοι αξιολόγησης Κλίμακα των Andrews & Harris (1964) η οποία αν και είναι από τις παλαιότερες χρησιμοποιείται ευρέως ακόμα και σήμερα. Βαθμός 0 – καμία δυσρυθμία Βαθμός 1 – Ελαφρύς βαθμός τραυλισμού, δυσρυθμίες στο 0-5% των λέξεων του δείγματος ομιλίας, η επικοινωνία δεν επηρεάζεται Βαθμός 2 – Μέτριος βαθμός τραυλισμού, δυσρυθμίες στο 6-20% των λέξεων του δείγματος ομιλίας, η επικοινωνία επηρεάζεται ελάχιστα Βαθμός 3 – Σοβαρός βαθμός τραυλισμού, δυσρυθμίες σε περισσότερες των 20% των λέξεων του δείγματος ομιλίας, η επικοινωνία σίγουρα επηρεάζεται

Μέθοδοι αξιολόγησης Τεστ αξιολόγησης τραυλισμού Stuttering Severity Instrument for Children and Adults Third Edition (SSI-3) – Εκτίμηση σοβαρότητας τραυλισμού για παιδιά και ενήλικες (Τρίτη έκδοση - 1994) του Glyndon D. Riley. Το SSI-3 είναι ένα σταθμισμένο στον αμερικάνικο πληθυσμό τεστ αξιολόγησης της σοβαρότητας τραυλισμού για παιδιά (από 2 ετών) και ενήλικες. Για την εκτίμηση της σοβαρότητας τραυλισμού συνυπολογίζονται παράμετροι όπως είναι η συχνότητα δυσρυθμιών, διάρκεια αυτών και μη λεκτικά χαρακτηριστικά τραυλισμού όπως είναι κινήσεις σώματος και προσώπου.