Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οικοτουρισμός & Aειφόρος Ανάπτυξη στην Ελλάδα
Advertisements

Αποφάσεις Τιμολόγησης
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Case study: Δημόπουλος Γεώργιος «Προέχει η ενημέρωση του πελάτη μας»
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές: κ. Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ κ. Α. Ικκος, Διευθύνων.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Αλέξανδρου Αμπαδογιάννη
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Εργαστήριο Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Αιγαίου Ολοκληρωμένος Τουριστικός Σχεδιασμός στη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Δρ. Γιάννης ΣΠΙΛΑΝΗΣ,
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ 1. Μέσω των δημοσίων δαπανών πραγματοποιούνται όλοι οι στόχοι του κράτους, όπως : 1.Η ανακατανομή των πόρων της οικονομίας. 2.Η επέκταση.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Cyprus Destination Partnership. Συνεταιρισμός Μοναδική συνεργασία μεταξύ του ΚΟΤ, CSTI και του μη κερδοσκοπικού Ιδρύματος Travel Foundation UK Ο συνεταιρισμός.
Η ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ 12 ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ EUROPEAN REGIONAL SCIENCE ASSOCIATION.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Διάλεξη 7 Μακροοικονομία. Κεϋνσιανός Σταυρός Πραγματική δαπάνη (Υ): το ποσό που τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και το κράτος δαπανούν σε αγαθά και υπηρεσίες,
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ : ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΑΝΤΟΣΙΤΗ ΙΩΑΝΝΑ Α.Μ: 401.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΜΑΖΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 19ος αιώνας:
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ Θ. Ε. Κ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΕΜΤ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΔΠΜΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Χαροκοπείου.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ 9η
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 12
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Η επιχείρηση ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
Διαχείριση ποιότητας στον Τουρισμό
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry Ozturk,A & Niekerk 2014

Ταυτότητα έρευνας Δημοσίευση στο περιοδικό: Journal of Destination Marketing & Management Εκδόσεις Elsevier V3 PP 193 – 197 Προβληματισμός για τον τουρισμό της Τουρκίας Η αύξηση των αφίξεων ωφέλησε την οικονομία;

1. Εισαγωγή Ανάπτυξη του τουρισμού από δεύτερο μισό της δεκαετίας 80 Σταθερά μέσα στην 1η δεκάδα αφίξεων (WTO) https://en.wikipedia.org/wiki/World_Tourism_rankings Θεμελιώδης διαφορά με την Ελλάδα, διαρκής και σταθερή κεντρική τουριστική πολιτική

Απόδειξη το σταθερό λογότυπο

Προγραμματισμός για τον τουρισμό Ίδρυση του Κρατικού Οργανισμού Σχεδιασμού (SPO) το 1961 9 5ετή σχέδια ανάπτυξης Το πρώτο την περίοδο 1963 – 1967 Το πιο πρόσφατο 2007 - 2013

Περιεχόμενο προγραμμάτων Μακροοικονομικοί & επενδυτικοί στόχοι Κοινωνικοί στόχοι Συστάσεις πολιτικής για διάφορους τομείς της οικονομίας Έμφαση στον τουρισμό από το 4ο σχέδιο ανάπτυξης στα τέλη του 70

4. Παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τις εισπράξεις στον τουρισμό Μεγάλη εξάρτηση από το μαζικό τουρισμό Έντονη εποχικότητα Χαμηλό εύρος παραμονής των επισκεπτών Χαμηλά ποσοστά πληρότητας* Υψηλή εξάρτηση από τους ξένους tour operators

4. Παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τις εισπράξεις στον τουρισμό Ακατάλληλη τουριστική υποδομή Ελλιπείς, προβληματικές και ακριβές μεταφορές Έλλειψη στρατηγικής μάρκετινγκ Υψηλό ποσοστό τουριστών χαμηλού εισοδήματος Τρομοκρατικές επιθέσεις, εσωτερικές συγκρούσεις και εν εξελίξει πόλεμοι

Το all-inclusive στην Τουρκία Ξεκίνησε τη δεκαετία του 90 Βασική αιτία οι κοινωνικές, οικονομικές, φυσικές κρίσεις

Κρίσεις & αποτελέσματα Αποτελέσματα Φυσικές καταστροφές πχ σεισμοί Οικονομική αστάθεια Πολιτική αστάθεια Τρομοκρατία Πολεμικές διαμάχες Μείωση των αφίξεων Συγκέντρωση των τουριστικών καταλυμάτων Αύξηση της ανεργίας Διαχρονικές αρνητικές συνέπειες στους προορισμούς πχ Νότια & Νοτιοδυτική Τουρκία

Τι οδήγησε στην υιοθέτηση του all-inclusive Αναζήτηση στρατηγικής marketing για τη βελτίωση της πληρότητας Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Αποφυγή των οικονομικών απωλειών Προϊόν προσαρμοσμένο και ευέλικτο στα δεδομένα των tour operators Αίσθηση ασφάλειας – αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων Πρότυπες υπηρεσίες (εφαρμογή standards)

Στοιχεία αφίξεων & εισπράξεων από τον τουρισμό στην Τουρκία (%) μεταβολή στις διεθνείς αφίξεις (2000-2011)* (%) μεταβολή στις τουριστικές εισπράξεις (2000-2011)* Συμπέρασμα: έντονες διακυμάνσεις, καθοδική τάση στα ποσοστά

Συνέπειες του all-inclusive Ωφέλεια σε βραχυπρόθεσμο & όχι μακροπρόθεσμο ορίζοντα «Εγκλωβισμός» των τουριστών και των δαπανών μέσα στα ξενοδοχεία Φθηνότερα πακέτα σε σχέση με άλλες χώρες (πχ. Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία) Κλείσιμο τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων 10% της τουριστικής δαπάνης ωφέλησε την τοπική οικονομία

Συνέπειες του all-inclusive Εποχικότητα ζήτησης Ελαστική ζήτηση Υιοθέτηση στρατηγικής κόστους & όχι διαφοροποίησης Μικρή αξιοποίηση του τοπικού εργατικού δυναμικού Αυξημένη εκροή χρήματος από την τοπική οικονομία

Στρατηγική τουρισμού της Τουρκίας 2023 Παρόμοιας φιλοσοφίας σχέδιο με το «Τουρισμός 2020» Στην Τουρκία φορέας εκπόνησης είναι το Υπουργείο Τουρισμού Στην Ελλάδα ο ΣΕΤΕ και το ΕΤΕΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Σημεία στρατηγικής 2013 Μείωση εποχικότητας μέσω της υιοθέτησης της στρατηγικής διαφοροποίησης Προβολή & μάρκετινγκ σε ταξιδιώτες που παράγουν υψηλά εισοδήματα «επείγουσα» ανάγκη σε ενημέρωση και ανανέωση του ποιοτικού μάνατζμεντ Συνεχή εκπαιδευτικά προγράμματα ανάμεσα στους «διαμορφωτές αποφάσεων της τουριστικής βιομηχανίας»

Σημεία στρατηγικής 2013 Βελτίωση των υπηρεσιών Αύξηση του εισοδήματος από τις τουριστικές δραστηριότητες Μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των τουριστών από τη μόνιμη αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών Μη εγκατάλειψη του μαζικού τουρισμού αλλά με εστίαση στη διαφοροποίηση

Σημεία στρατηγικής 2013 Η διαφοροποίηση περιλαμβάνει: Αύξηση των εσόδων Επέκταση της τουριστικής περιόδου Αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών Εστίαση σε ομάδες υψηλού εισοδήματος

Σημεία στρατηγικής 2013 Ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού χωρίς όμως εγκατάλειψη του μαζικού τουρισμού Προσφορά διαφορετικών τύπων προϊόντων σε διαφορετικά τμήματα της τουριστικής αγοράς

Σημεία στρατηγικής 2013 Προτεινόμενες μορφές ΕΕΤΜ Τουρισμός υγείας Θερμαλικός τουρισμός Χειμερινός τουρισμός Τουρισμός γκολφ Θαλάσσιος τουρισμός Οικοτουρισμός Συνεδριακός τουρισμός Εκθεσιακός τουρισμός

Ενέργειες για την ενίσχυση του θερμαλικού τουρισμού Φιλοδοξία να καταστεί η χώρα κορυφαίος προορισμός Κατανομή δημόσιας γης και θερμαλικών πηγών Επιχορηγήσεις για την κατασκευή σχετικών υποδομών πχ γεωτρύπανα, μεταφορά νερού, ασφαλτοστρώσεις, γραμμές αποχέτευσης

Ενέργειες για την ενίσχυση του χειμερινού τουρισμού Προώθηση χειμερινού τουρισμού Εντοπισμός κατάλληλων τοποθεσιών Δημιουργία κατάλληλης υποδομής Αύξηση προσβασιμότητας στις αντίστοιχες περιοχές Διασύνδεση κέντρων σκι και πόλεων Αναβάθμιση σε διεθνώς αποδεκτά επίπεδα

Ενέργειες για την ενίσχυση του τουρισμού γκολφ Προώθηση και ανάπτυξη του τουρισμού γκολφ Στόχος η δημιουργία 4 γηπέδων γκολφ το ένα δίπλα στο άλλο

Τελευταία … ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού!!!

Συνοψίζοντας οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι: Η προώθηση των ιδιωτικών επενδύσεων Η μείωση της εποχικότητας Η πώληση των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών σε υψηλότερες τιμές Η Μετατόπιση της στρατηγικής από τον όγκο των αφίξεων στην αξία της τουριστικής δαπάνης Η Ανάπτυξη μιας πιο βιώσιμης μεγέθυνσης και ανάπτυξης στο μέλλον

Συνοψίζοντας οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν είναι: Η αύξηση των αφίξεων με ταυτόχρονη αύξηση της διάρκειας παραμονής και της τουριστικής δαπάνης Η διερεύνηση του αντίκτυπου έχουν τα πακέτα all – inclusive στην οικονομία και κοινωνία Οι αποφάσεις που θα πρέπει να ληφθούν για τους τρόπους διάχυσης των οικονομικών ωφελειών στις τοπικές κοινωνίες

Τι παρατηρείτε; Υπάρχουν τελικά ομοιότητες ή διαφορές μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας στο τουριστικό προϊόν; Υπάρχουν κοινά ζητήματα και στην Ελλάδα;