ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΜΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.
Advertisements

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ DEA ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΘ ΔΡ. ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΘ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΠΑρθενωνασ 1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Δ2
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
ΔΙΚΤΥΟ ΚΕΕΠ ____________________________ ___ ΚΕΝΤΡΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ & ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
Η βασιλεια του ΜιχαΗλ Γ’
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Τρεισ ιεραρχεσ Γιάννη Τζωρτζίνα Γιασλακιώτη Σίλια.
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ. Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ. ΄Αννα Κόλτσιου – Νικήτα Αναπλ. Καθηγήτρια Αρχαίων Ελληνικών.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ Α. Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Βασίλης Αυγέρης Ηρακλής Βασίλη Κώστας Γωνιωτάκης
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Δημήτρια 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Τάξη Ε2 Κατερίνα Γαλλιού
Νίκος Νησιώτης Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 Θρησκευτικά ΘΕ3.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Ονοματεπώνυμο: Άννα – Χριστίνα Φοντούλη Σχολικό έτος: 2013 – 2014 Μάθημα: Θρησκευτικά Τάξη: Γ’3.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ΄ Θρησκευτικά ΘΕ1: Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας.
Νικόλας - Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ - ΑΠΘ Τάξη Ε 2.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Βυζαντινή Λογοτεχνία Το Βυζάντιο υπήρξε ο μοναδικός χώρος ελληνικής παιδείας κατά τους μέσους αιώνες και η βυζαντινή.
Κεφάλαιο δ΄ Ο χριστιανισμός στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο
Έργα κρητών ζωγράφων της Αναγέννησης
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας
Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
Η αναγεννησιακή παιδεία
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Αγία Σοφία Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας.
Νεοελληνικός Πολιτισμός
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Πιέρ Μπουρντιέ Ο Πιέρ Μπουρντιέ ( 1 Αυγούστου  Ιανουαρίου 2002) ήταν Γάλλος φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και κοινωνικός επιστήμονας.
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Τεχνολογία και Επιστήμη
ΕΛΛΑΔΑ.
Αγία Σοφία Μαρία – Στεφανία Χατζηγορηγορίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 19o ΚΑΙ 20o ΑΙΩΝΑ. Προσπάθειες συγκρότησης “εθνικοθρησκευτικής συνείδησης” στο χώρο της εκπαίδευσης. Η περίπτωση του Γυμνασίου Μυτιλήνης (1840-1923) Εισήγηση στην Ημερίδα που οργανώθηκε στην Αίθουσα Τελετών του Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, επ’ ευκαιρία των 100 χρόνων ελευθερίας της Μυτιλήνης (1912 – 2012) και της γιορτής των Τριών Ιεραρχών

Μωσαϊκό από την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη Μωσαϊκό από την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη. Απεικονίζει τον Κωνσταντίνο Θ΄ και τη γυναίκα του αυτοκράτειρα Ζωή Αν και τα συναξάρια μας πληροφορούν ότι η κοινή τους μνήμη καθιερώθηκε επί αυτοκρατορίας του Αλέξιου Α΄ Κομνηνού, οι απαρχές της τοποθετούνται στα μέσα αυτού του αιώνα, και συγκεκριμένα στα χρόνια της αυτοκρατορίας του μετριοπαθή αλλά και αδύναμου αυτοκράτορα, του Κωνσταντίνου Θ΄ ο Μονομάχου, ο οποίος προσπαθώντας να χειριστεί τα εσωτερικά προβλήματα της αυτοκρατορίας, πραγματοποίησε μία μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση, η οποία τελικά οδήγησε στην αναγέννηση του Πανεπιστημίου της Κωνσταντινουπόλεως.

Αριστερά ο Μιχαήλ Ψελλός με τον μαθητή του, αυτοκράτορα Μιχαήλ Ζ΄ Δούκα

Για τον Μ. Ψελλό η βιβλιογραφία είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη. Βλ Για τον Μ. Ψελλό η βιβλιογραφία είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη. Βλ. http://proteus.brown.edu/psellos/8126 Ωστόσο, κέντρο αναφοράς για τη φιλοσοφική σκέψη του, νομίζω ότι παραμένει η μελέτη του Β. Ν. Τατάκη, Η Βυζαντινή Φιλοσοφία, μτφρ. Εύα Καλπουρτζή, εκδ. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας, Αθήνα 1977, σσ. 159-212. http://www.scribd.com/doc/51301622/%CE%A4%CE%91%CE%A4%CE%91%CE%9A%CE%97%C E%A3-%CE%92%CE%A5%CE%96%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%9D%CE%97- %CE%A6%CE%99%CE%9B%CE%9F%CE%A3%CE%9F%CE%A6%CE%99%CE%91

Οι Τρεις Ιεράρχες, έργο του Ιερεμία Παλλαδά, Μονή Ζωοδόχου Πηγής, Πάτμος

Σύγκρουση… σύνθεση… Είναι γνωστό ότι ο Ελληνισμός και ο Χριστιανισμός, μολονότι στο διάβα των αιώνων απηνώς συγκρούσθηκαν, μετέπειτα ήρθαν σε μια ιδιότυπη σύζευξη και σύνθεση. Αυτό, νομίζω, βγαίνει ατόφιο αν δει κανείς πώς η πατερική σκέψη, κυρίως στο Βυζάντιο, είδε την αρχαιοελληνική γραμματεία, της οποίας υπήρξε επάξια διάδοχος. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος θα τονίσω και κάτι ακόμη. Στο βυζαντινό πολιτισμό όταν μιλούμε για γράμματα, τέχνες και επιστήμες, όλα αυτά ήταν λειτουργικά δεμένα. Η διάσπαση και ο διαχωρισμός τους αρχίζει από την εποχή της Τουρκοκρατίας. Βλ. Ν. Ματσούκας, «Μαθηματικές, φιλοσοφικές και θεολογικές έννοιες σε πατερικά κείμενα», Γρηγόριος ο Παλαμάς, 65(1982)259-279, [και: Μυστήριον επί των ιερώς κεκοιμημένων και άλλα μελετήματα, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη, σσ. 209-244].

Γνωσιοθεωρία αναγεννημένου ανθρώπου Νέα σχολικά προγράμματα ΘΕΟΛΟΓΙΑ Γνωσιοθεωρία αναγεννημένου ανθρώπου ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ Κλίμακα των επιστημών Σχολές και παραδόσεις 15ος – 17ος αιώνες ΔΙΑΜΑΧΗ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΩΝ ΠΛΑΤΩΝΙΣΤΩΝ 18ος αιώνας Η ΡΗΞΗ ΝΕΑ ΓΝΩΣΙΟΘΕΩΡΙΑ Μεταφυσική Θετικές επιστήμες Νέα σχολικά προγράμματα 19ος αιώνας Η ΑΚΥΡΩΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ λειτουργικά δεμένες

Ο μεσαιωνοδίφης Σπυρίδων Ζαμπέλιος

Δ. ΜΠΑΛΑΝΟΣ, Διατί η εορτή των Τριών Ιεραρχών εθεσπίσθη ως εορτή της παιδείας, εκδ. Αστήρ, Αθήνα 1948

Κωνσταντίνος Τυπάλδος - Ιακωβάτος

Οι Τρεις Ιεράρχες, Βυζαντινό Μουσείο, Αθήνα

ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

Τετραλογία πανηγυρική, ήτοι λόγοι τέσσαρες απαγγελθέντες εν τη επετείω εορτή των σχολείων Μυτιλήνης. Τελουμένη τη 30η Ιανουαρίου εκάστου ενιαυτού. Μετά παραρτήματος εμμέτρου

Άγνωστη εικόνα των Τριών Ιεραρχών με υπογραφή του Εμμανουήλ Τζάνε, 1669