Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Οικονομική Ανθρωπολογία
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 2: Βιοτικές κρίσεις και ηθικά επιχειρήματα (part B) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 9η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας

Η Μουσική Η μουσική οφείλει να έχει συγκεκριμένες πολιτικές προεκτάσεις, προκειμένου να ανταποκριθεί στο σκοπό ύπαρξής της. Στο νου του μουσικού την ώρα που συνθέτει πρέπει να υπάρχει η πρόθεση να προεκταθεί η μουσική στο κοινωνικό σώμα. Η γυμναστική και η μουσική αποτελούσαν θεμελιώδη μέρη της εκπαίδευσης στην αρχαία Ελλάδα. Για τον Πλάτωνα το θέμα εξειδικεύεται και αποφασίζει να εντάξει τη μουσική στον πολιτικό χώρο. Εισήγαγε έναν έντονο βαθμό λογοκρισίας στη μουσική, και την παρουσίασε με έναν σοσιαλιστικό τρόπο: η συμβολή της μουσικής στο κοινωνικό σύνολο.

Ο μουσικός για τον Πλάτωνα είναι υποχρεωμένος να έχει επαρκή ανθρωπολογική γνώση. Να γνωρίζει τα στοιχεία, δηλαδή, που αποτελούν την ανθρώπινη προσωπικότητα, ώστε αναλόγως να συγκροτεί τις μουσικές συνθέσεις του. Πρέπει να επισημανθεί ότι δεν γίνεται λόγος εδώ για έναν λαϊκισμό της τέχνης.

Πριν, ο Πλάτων, μιλήσει για τη στρατευμένη τέχνη είχε αναφερθεί στο εξής: Αυτού του είδους η τέχνη προέρχεται από έναν δημιουργό ο οποίος έχει συνείδηση του τι είναι ό άνθρωπος. Άρα, ο μουσικός είναι ένας εμπνευσμένος, κατηρτισμένος εγγενώς δημιουργός.

Αυτό το οποίο διεκδικεί το άτομο είναι ο βαθμός στον οποίο το εκλεκτό στοιχείο της τέχνης καθίσταται αφομοιώσιμο από το κοινωνικό σώμα, ώστε το ίδιο το κοινωνικό σώμα να ανυψωθεί. Χωρίς μαξιμαλιστικές προοπτικές σε μικρό χρόνο. Η διείσδυση της μουσικής στην ανθρώπινη εσωτερικότητα γίνεται βαθμιαία.

Τέχνη – Στρατευμένη Τέχνη Ανάμεσα στο η τέχνη για την τέχνη και στην στρατευμένη τέχνη, ο Πλάτων θα τηρούσε μία ιδιαιτέρως προσεκτική στάση, καθότι και οι δύο εκδοχές μπορούν να οδηγήσουν σε ακρότητες.

Η τέχνη για την τέχνη απολυτοποιεί το περιεχόμενό της και το ανεξαρτητοποιεί από οιαδήποτε κοινωνική ή όποια άλλη περιπτωσιακότητα. Εδώ, ο δημιουργός λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο σε σχέση με τον εαυτό του και ενεργοποιεί το ταλέντο του μέσα από την φαντασιακή προβολή του, χωρίς έστω και την ελάχιστη έμπνευση από το περιβάλλον.

Η Στρατευμένη Τέχνη υπάγει το περιεχόμενό της σε συγκεκριμένους κοινωνικούς ή όποιους άλλους στόχους, με συνέπεια σε πλείστες περιπτώσεις να οδηγείται σε μία υποβάθμιση του αυθεντικού περιεχομένου της.

Βεβαίως, και οι δύο εκδοχές έχουν θετικά στοιχεία καθότι λειτουργούν δημιουργικά.

Συνθέτοντας τις απόψεις του Πλάτωνα, θα μπορούσαμε να διατυπώσουμε τα εξής τρία σημεία:

Α. Η τέχνη υπηρετεί τον εαυτό της ως τέχνη, αρκεί η προϋποθέσεις της να είναι σαφέστατα ανθρωπολογικές, δηλαδή, να έχει προβεί σε μία ανάγνωση της ανθρώπινης εαυτότητας.

Β. Έχοντας κατακτήσει τον προηγούμενο στόχο, μπορεί να κατανοήσει ποιες κοινωνικές συνθήκες είναι αντίθετες ή σύμφωνες με εκείνο που στην καθεαυτότητά του είναι ο άνθρωπος. Εδώ ακριβώς ορίζεται ο κριτικός λόγος της τέχνης.

Με το να ενεργοποιεί τα κριτικά αντανακλαστικά της, η τέχνη διεισδύει ανατομικά στο κατά περίπτωση κοινωνικό ζήτημα και επιχειρεί μέσα από τα προϊόντα της ή να το αξιοποιήσει περεταίρω ή να το μεταμορφώσει. Πέραν, όμως, από την εκάστοτε επιμέρους παρέμβαση, η τέχνη θέτει στον εαυτό της το αίτημα να αναδείξει τελικά το ποιος είναι ο ανθρώπινος σκοπός και πώς πρέπει να πραγματωθεί εντός εκείνου του πολιτικού συστήματος, το οποίο συνιστά το άνοιγμα των κοινωνικών δυνάμεων στο ποιοτικά ανώτερο.

Τέλος Ενότητας

Η βιβλιογραφία αναφέρεται αναλυτικώς στις σημειώσεις της αντίστοιχης ενότητας.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.