-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκμάθηση διεπαφής MS Kodu. Δημιουργώ τον Κόσμο Το πρώτο πράγμα που θα φτιάξουμε είναι ο κόσμος. Λογικό, αφού χωρίς κόσμο, πού θα τοποθετούσαμε μετά τα.
Advertisements

Χάραξη του μεσημβρινού και εύρεση του αληθή βορρά
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Το ηλιακό σύστημα και η Γη
Το μάθημα της Αστρονομίας και Μάτια στο Ηλιακό Σύστημα
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ.
Αν κόψουμε τη γη μας στη μέση, πώς θα είναι; Τι θα συναντήσουμε;
Ο «Μπλε βώλος», μια διάσημη φωτογραφία της Γης από το Apollo 17
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Δραστηριότητα ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ : KIDSPIRATION ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Ημέρα Ο Ήλιος φωτίζει την γη όπως ένας φακός μια υδρόγειο σφαίρα. Επειδή η Γη είναι σφαιρική και περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της και δεν φωτίζεται.
Η γη περιφέρεται γύρω… …από τον ήλιο … γύρω από τον άξονά της
Ο πλανήτης Γη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΙΟΥΝΙΟΣ 2005.
Βάλια Σκούρα Μελίνα Μερτζάνη
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
Σε λίγες στιγμές από τώρα θα μπεις μέσα σ΄ έναν μαγικό κόσμο.
Οι κινήσεις της γης. Η ημέρα και η νύχτα. Οι εποχές του έτους
Ομάδας Βιολογίας //ΚΟΝΤΑΚΗΣ – ΚΥΡΙΑΚΑΚΗΣ// Αλλάζοντας μέγεθος Εργασία.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Στ’ Δημοτικού. Κεφάλαιο 1: Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης Η Γη είναι ένα ουράνιο σώμα. Το σχήμα της είναι σχεδόν σφαιρικό, ελαφρά συμπιεσμένο.
Ένα διαστημικό ταξίδι! Εργαστήριο Μαθηματικών Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Η Σελήνη είναι ο μοναδικός φυσικός δορυφόρος της Γης και ο πέμπτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του ηλιακού συστήματος. Πήρε το όνομά του από την Σελήνη,
Το φαινόμενο της έκλειψης Αντωνία Χρυστάλλα. ΕΡΩΤΗΣΗ 1. Γιατί η σελήνη φαίνετε να αλλάζει σχήμα ; ΑΠΑΝΤΗΣΗ * Το φεγγάρι είναι ένας κόσμος όπως η Γη. Όπως.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο άξονας και η περιστροφή της Γης – Ημέρα και Νύχτα
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ενθαρρύνοντας την ανταπόκριση στη Βιβλική Αλήθεια
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Κρυστα ρακαλλιδου.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
Γεωγραφικά στοιχεία της Γης
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_1015365 Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_1015467  

Δραστηριότητες: Στόχοι των δραστηριοτήτων: Να κατανοήσουν τα παιδιά πως η γή έχει σφαιρικό σχήμα, ανήκει σε ένα σύστημα περιστρεφόμενων πλανητών στο κέντρο του οποίου βρίσκεται ο ήλιος. Επίσης, να καταλάβουν πως η γή είναι μία φυσική περιοχή στην επιφάνεια της οποίας ζούν και αναπτύσσουν δραστηριότητες οι άνθρωποι και πως πάνω της εναλλάσσονται γεωφυσικά και τεχνητά στοιχεία. Ακόμη, στόχος μας είναι να κατανοήσουν πως ο ήλιος και η γή συνυπάρχουν σε έναν ενιαίο χώρο μαζί με άλλους πλανήτες και Τέλος, πως η εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας οφείλεται στην περιστροφή της γής γύρω από τον άξονά της.  

1η Δρατηριότητα (Ανίχνευσης και Διδασκαλίας) Περιγραφή: Στην πρώτη δραστηριότητα θα προσπαθήσουμε αρχικά να ανιχνεύσουμε τις γνώσεις των παιδιών για το σχήμα της γής. Έτσι, έχοντας ώς επικοινωνιακό πλαίσιο μία εικόνα της γής, κάνουμε την ερώτηση στα παιδιά: ‘Τι σχήμα νομίζετε ότι έχει η γη;’ Οι απαντήσεις φυσικά είναι σχετικά αναμενόμενες, καθώς λίγα παιδιά θα πούν την σωστή απάντηση. Μόλις μας απαντήσουν όλα τα παιδιά, τους δείχνουμε μία σειρά από ξύλινα στερεά σχήματα όπως κύλινδρο, σφαίρα, πυραμίδα, κύβος κ.α. και τους ζητάμε να διαλέξουν ποιό από αυτό το σχήμα νομίζουν ότι έχει η γή. Αφού διαλέξουν, δεν θα τους πούμε τη σωστή απάντηση αλλά θα τους δείξουμε διάφορες εικόνες στις οποίες απεικονίζεται η γή από το διάστημα. Έτσι, θα αφήσουμε σε πρώτη φάση τα παιδιά να ανακαλύψουν μόνα τους το σχήμα της γής. Στη συνέχεια, θα τους δείξουμε ένα βίντεο (https://www.youtube.com/watch?v=syE- b_d1TjA), στο οποίο είναι δύο μικρά παιδιά που κάνουν ένα ταξίδι στο διάστημα, για να δούν πως η γή είναι όντως σφαιρική και για να τους εισάγουμε το φαινόμενο της κίνησης της γής γύρω από τον εαυτό της αλλά και γύρω από τον ήλιο. Επίσης, με αυτό το βίντεο δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν άλλους πλανήτες. Βλέποντας το βίντεο θα τους διαβάζουμε εμείς τους υπότιτλους λέγοντάς τους την ιστορία. Έτσι θα προχωρήσουμε στη δεύτερη δραστηριότητα.

2η Δραστηριότητα (Διδασκαλίας) Περιγραφή: Αφού προηγήθηκε η δραστηριότητα με τη οποία τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως η γη είναι σφαιρική, συνεχίζουμε με μια δραστηριότητα διδασκαλίας για μάθουν τα παιδιά πως η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο. Αρχικά διεξάγουμε μια συζήτηση με την οποία προσπαθούμε να ωθήσουμε τα παιδιά στο να μας πουν τα ίδια πως η γη μπορεί να περιστρέφεται. Για να το πετύχουμε αυτό θα τους κάνουμε ορισμένες ερωτήσεις όπως: «η γη όπως είπαμε είναι στρογγυλή, μοιάζει με μπάλα;» Θα εστιάσουμε το ενδιαφέρον τον παιδιών περισσότερο στο ότι την μπάλα μπορούμε να την γυρίζουμε και θα συζητήσουμε πάνω σε αυτό, δηλαδή πώς μπορούμε να την γυρίσουμε κ.τ.λ. Επιπλέον ,για να πιστούν περισσότερο θα έχουμε φέρει και μια μπάλα την οποία θα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά για να μας δείξουν αυτά που λένε ότι μπορούμε να κάνουμε με αυτήν. Στη συνέχεια, θα τους αναφέρουμε πως η γη, η οποία είναι στρογγυλή μπορεί εύκολα να περιστρέφεται όπως ακριβώς και η μπάλα. Η γη όμως έχει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Μπορεί να περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο. Σε αυτό το σημείο, θα δείξουμε στα παιδιά ένα βίντεο(https://www.youtube.com/watch?v=_RGuayxVyvU) σχετικό με την περιφορά της γης γύρω από τον ήλιο. Ύστερα θα συζητήσουμε μαζί τους αυτά που παρακολούθησαν στο βίντεο, θα εκφράζουν τις απόψεις τους

3η Δραστηριότητα(Εμπέδωσης) Σε αυτή τη δραστηριότητα επιθυμούμε να εμπεδώσουν τα παιδιά καλύτερα ότι η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο. Σκεφτήκαμε, λοιπόν, να παίξουν τα παιδιά το παιχνίδι της δραματοποίησης. Σύμφωνα με αυτό, θα χωριστούν σε ζευγαράκια και το ένα παιδί θα αναπαραστήσει τον ήλιο και το άλλο τη γη. Το παιδί που θα αναπαραστήσει τον ήλιο θα πρέπει να στέκεται ακίνητο καθ’ όλη τη διάρκεια της δραματοποίησης, ενώ το άλλο που κάνει τη γη να γυρίζει γύρω από τον συμμαθητή του. Τα παιδιά με βιωματικό τρόπο, θα εμπεδώσουν περισσότερο ότι η γη περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο, αλλά και το πώς κινείται γύρω από αυτόν.

4η Δραστηριότητα(Διδασκαλίας) Αρχικά, θα κάνουμε μια σύντομη συζήτηση με τα παιδιά για την περιφορά της γης ώστε να θυμηθούν τι είπαμε στην προηγούμενη δραστηριότητα. Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε στα παιδιά μια υδρόγειο σφαίρα και ένα φωτιστικό το οποίο φωτίζει τη γη όπως ο ήλιος. Ζητάμε από κάθε παιδί να διαλέξει μια χώρα που θέλει του τη δείχνουμε στην υδρόγειο και ζητάμε από ένα συμμαθητή του να διαλέξει τι επιθυμεί να είναι εκείνη τη στιγμή σε αυτή τη χώρα, δηλαδή μέρα η νύχτα. Αν ο συμμαθητής του πει μέρα τότε το παιδί που έχει σηκωθεί θα πρέπει να γυρίσει τη χώρα που έχει επιλέξει, προς το μέρος του φωτός και το αντίστροφο. Μετά από αυτή τη διαδικασία, την οποία θα κάνουν όλα τα παιδιά, τους εξηγούμε με σαφήνεια πως για την εναλλαγή μέρας-νύχτας οφείλεται η περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο.

5η Δραστηριότητα(Αξιολόγησης) Περιγραφή: Σε αυτή τη δραστηριότητα επιθυμούμε να αξιολογήσουμε αν τα παιδιά έχουν κατανοήσει το σχήμα της γης και τι αυτή περιλαμβάνει. Θα δώσουμε στα παιδιά διάφορα χρώματα πλαστελίνες και θα τους ζητήσουμε να φτιάξουν τη γη με αυτές. Για να τα διευκολύνουμε θα τους δώσουμε και ορισμένες εικόνες της γης για να τις κοιτούν.

6η Δραστηριότητα(Αξιολόγησης) Περιγραφή: Σε αυτή τη δραστηριότητα επιθυμούμε να αξιολογήσουμε αν τα παιδιά κατανόησαν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η εναλλαγή μέρας-νύχτας. Για να το πετύχουμε αυτό σκεφτήκαμε να χρησιμοποιήσουμε ένα λογισμικό προσομοίωσης για την εναλλαγή μέρας-νύχτας, σύμφωνα με το οποίο τα παιδιά θα πρέπει με το ποντίκι στον υπολογιστή, να γυρνούν κατάλληλα την γη ώστε το ένα της μέρος να φωτίζεται(μέρα) και το άλλο να βρίσκεται στο σκοτάδι(νύχτα).

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!