Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνικές Μη Σεξιστικής Γλώσσας για την Ελληνική
Advertisements

Επικοινωνία: Μουσείο και Κοινό Θεωρίες Μάθησης
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Η πολυτροπικότητα του μαθήματος
ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ και ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ.
Από την πλατωνική μίμηση έως το ηθικό δικαίωμα του καλλιτέχνη να είναι ο εαυτός του Από την τεχνική στην τέχνη H τέχνη ως μίμηση - Πλάτων Μίμηση / Δημιουργία.
 Να ορίσουμε την έννοια του εθνικού κινηματογράφου  Κριτήρια Ορισμού  Εφαρμογή στην ελληνική κινηματογραφία.
Σωφρ. Χατζησαββίδης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ Α. Π
Σωφρ. Χατζησαββίδης ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ Α. Π
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
Θεωρίες λογοτεχνίας Συνοπτική παρουσίαση Μαρία Νέζη, Επιμορφώτρια Β΄ επιπέδου.
ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΘΕΟΦΙΛΙΔΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΤΟΚΑΤΛΗ ΕΥΝΙΚΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΧΡΥΣΗ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Μια βιοακουστική προσέγγιση
Ανάπτυξη λόγου σε παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ο μύθος της ομοιογένειας
Επιμέλεια : Ραμαντάνη Ανθή
Morphologie Übersicht - 3: Morphe, Allomorphe Dr. Christina Alexandris Nationale Universität Athen Deutsche Sprache und Literatur.
7 βέλη σε μια φαρέτρα Δρ. Σοφία Χρηστίδου τ. Διευθύντρια του Δημόσιου ΙΕΚ Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής ΠΕ06, Ba Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία Α.Π.Θ. Διδάκτωρ.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
Σημειώσεις για έναν αιώνα: η αυτόματη σκέψη. TA MEΣA Ή OI ΣXEΣEIΣ; H tv είναι αvοικτή.
Introduction to Semiotics & Communication Λάζαρος Παπουτζής Υπ.Δρ. στην Σημειωτική, Α.Π.Θ Ιφιγένεια Βαμβακίδου Καθηγήτρια Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και.
Ο Saussure (1979) πραγματοποίησε τη διάκριση ανάμεσα:  Στην αφηρημένη πλευρά της γλώσσας, δηλαδή στη δομή της γλώσσας (langue), το γλωσσικό σύστημα.
1 Σύγχρονη γλωσσολογία 20 ου αιώνα Διαφοροποιείται εν μέρει σημαντικά από την ιστορική-συγκριτική του 19ου αιώνα (παρότι εξακολουθεί να υιοθετεί άλλες.
Πόλη & Λογοτεχνικά Τοπία Μάθημα Πολιτισμικής Γεωγραφίας Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Γεωγραφίας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να αλλάξετε την εικόνα σε αυτήν τη διαφάνεια, επιλέξτε την εικόνα και διαγράψτε την. Κατόπιν, κάντε κλικ στο εικονίδιο "Εικόνες" στο σύμβολο.
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία Εισαγωγή στη Γλωσσολογία - Μέρος Α’ Γεώργιος Μικρός Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.
Mάθημα 5ο Μαζική κοινωνία και Πολιτισμός. Η πολιτιστική προσέγγιση Δεν είναι εύκολο να αποδοθεί ένας απλός ορισμός για την ουσία της πολιτιστικής προσέγγισης.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι Διάλεξη 2η Τα θεμελιώδη επιστημολογικά ερωτήματα (διλήμματα) στην Κοινωνική Θεωρία Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός.
Συγχρονία έναντι Διαχρονίας κατά Saussure Η έννοια της Γραμματικής στη Σύγχρονη Γλωσσολογία.
2. Eπικοινωνία Γραπτός – προφορικός λόγος. F. de Saussure To σχήμα της επικοινωνίας.
1 Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Η Συστημική Οικογενειακή Συμβουλευτική θεωρία – πορεία – στόχοι –παραδείγματα)
Μάθημα: Φωνητική-φωνολογία. Εφαρμογές στην εκπαίδευση
7. Λόγος – Γλώσσα – Ομιλία Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης Φωνητική
Σχολή Κοινωνικών & Ανθρωπιστικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Κοινωνιογλωσσολογία 6o Μάθημα: Διγλωσσία, πολυγλωσσία & υπερποικιλότητα,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Γλωσσολογία επιστήμη της γλώσσας
Τι είναι η «γλωσσική στροφή» στη θεωρία;
«Λέξεις: Το ταξίδι και ο νόστος»
Μεθοδολογια Εκπαιδευτικης ερευνας
ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; για να δούμε και ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ;
Η έννοια της αξίας Τα στοιχεία της γλώσσας παίρνουν την αξία τους μέσα από τη σχέση τους με τα άλλα στοιχεία (πβ. Τα πούλια στο σκάκι)
Από την γλωσσική ποικιλία στην γλωσσική μεταβολή
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
5. Η γλώσσα ως δομή.
Το γλωσσικό σημείο.
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Η ινδο-ευρωπαϊκή γλωσσολογία…
La prima declinazione dei nomi
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Ο Ελληνικός Μοντερνισμός & η νεότερη εποχή: Γενιά 1930
Παραδοσιακή φιλολογία (φιλελεύθερος ανθρωπισμός) και η επανάσταση που έφερε ο δομισμός Στο μάθημά μας συνδυάζουμε δύο διαφορετικές και κάποτε αντίπαλες.
Prestiti linguistici e parole straniere nella lingua neogreca
Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία
Εισηγητής : Δημήτριος Γ. Τσιρπανλής
Verso la formazione del canone
Σημειολογία και σχεδιασμός
Το γλωσσικό σημείο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ της 49ης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, του Σχολικού Συμβούλου Ανδρέα Ν. Ζεργιώτη «Η γλωσσική καλλιέργεια.
Pan dresse le portrait à charge d'un solitaire bourru et sournois qui a pris une femme malheureuse qu'il tyrannise et qui le quitte pour vivre une vie.
Canto a Contrasto tra la I vecchia e la I giovane
Επικοινωνία και αλληλεπίδραση
Μαθημα εισαγωγικο για το υποχρεωτικο νεοτερη ελληνικη ιστορια
ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΕΓΛΩ 338 1
Τι είναι (η) γλώσσα; Σε τι χρησιμεύει; Πώς την αποκτούν τα παιδιά;
Μετεωρολογία Μια εργασία του Ε
Σημειολογική μέθοδος Θεωρίες ως προϋποθέσεις για τη σημειολογική ιστοριογραφία της τέχνης: Σημειωτική - Σημειολογία & Στρουκτουραλισμός = Φιλοσοφική θεωρία.
Η Γλώσσα των διαλόγων του Πλάτωνα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική πρακτική μπορεί να ενσωματώνει στοιχεία από διάφορες διδακτικές προσεγγίσεις. Παραδοσιακό μοντέλο: ανάγεται στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής και της λατινικής – πρότυπες γλώσσες. Σε κάθε ευρωπαϊκό εθνικό κράτος καθιερώθηκε μία πρότυπη/επίσημη γλώσσα.

Προτεραιότητα στην πρότυπη γλώσσα: έμφαση στη διδασκαλία των συντακτικών και μορφολογικών δομών και των κανόνων γραμματικής και ορθογραφίας. Χωρίς θεωρητική θεμελίωση, οδηγεί σε αποσπασματική και ανομοιογενή μέθοδο διδασκαλίας. Δίνει έμφαση στη λέξη, προτεραιότητα στο γραπτό λόγο (πρότυπο) και αντιμετωπίζει τη γλώσσα ως σύνολο από επιμέρους συστήματα, στα οποία εξέχουσα θέση κατέχει η γραμματική. Κάθε παρέκκλιση από τη γλωσσική νόρμα θεωρείται λάθος και με επαναλήψεις πιστεύει ότι κάποιος απομνμημονεύει την ορθή γλώσσα.

Δομισμός (Saussure) Η γλώσσα ως σύστημα από αλληλεπιδρώντα στοιχεία, όπου το κάθε επιμέρους μπορεί να οριστεί μόνο σε αναφορά με τα υπόλοιπα. Δίνει καταρχήν ιδιαίτερη έμφαση στην ανάλυση της μορφής της γλώσσας. Η γλώσσα προσεγγίζεται ως μία μορφή συμπεριφοράς, η οποία μπορεί να μελετηθεί με την παρατήρηση και το πείραμα. Μονάδα ανάλυσης η parole που είναι παρατηρήσιμη, μετρήσιμη και μπορεί να αναλυθεί. Επιχειρεί δηλαδή κατάτμηση του γλωσσικού υλικού σε μικρότερα στοιχεία.

Στη γλωσσική διδασκαλία επιχειρεί να αντιμετωπίζει τη γλώσσα συνολικά: οι μαθητές επιδιώκεται να οικειοποιηθούν τα διάφορα επίπεδα (μορφολογία, σύνταξη, σημασιολογία) ως ενιαίο σύνολο. Ελάχιστη γλωσσική μονάδα η πρόταση και αφετηρία κάποιο κείμενο. Συστηματική παροχή γλωσσικών ερεθισμάτων στο μαθητή. Προτεραιότητα στον προφορικό λόγο, βαρύτητα γλωσσικής λειτουργίας στο διάλογο – φυσικές περιστάσεις επικοινωνίας.

Γενικός σκοπός: η γλωσσική ικανότητα, η ικανότητα δηλαδή παραγωγής ορθών γραμματικά προτάσεων με απώτερο στόχο την επικοινωνιακή πληρότητα. Επικοινωνιακή προσέγγιση Στη βάση σύγχρονων αντιλήψεων για τη γλώσσα και την παιδαγωγική, εμφανίζονται νέες τάσεις στη γλωσσική διδασκαλία, οι οποίες περιγράφονται με τους όρους λειτουργισμός, επικοινωνιακή προσέγγιση, επικοινωνιακή διδασκαλία της γλώσσας, γραμματισμός, εγγραμματισμός, πολυγραμματισμοί, πολυτροπικότητα, ολιστικές μέθοδοι κ. ά.

Η επικοινωνιακή προσέγγιση στη διδασκαλία της γλώσσας αποτελεί μια προσπάθεια σύνδεσης του δομισμού και του λειτουργισμού, υπό μια επικοινωνιακή οπτική, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη δομική όσο και τη λειτουργική πλευρά της γλώσσας. Στο πλαίσιο της επικοινωνιακής προσέγγισης σημαντική είναι και η επίδραση της ανάλυσης λόγου, που είχε ως συνέπεια να αναδειχθεί ως βασική μονάδα ανάλυσης το κείμενο.

Το κείμενο είναι συστηματικά οργανωμένο, έχει νόημα που προκύπτει από την εκάστοτε επικοινωνιακή περίσταση και αποτελεί συστατικό στοιχείο του κοινωνιοπολιτισμικού περιβάλλοντος, χωρίς να υπάρχουν «προνομιούχα» κείμενα, παρά μόνο αυθεντικά. Η γλωσσική ικανότητα περιγράφει τη γνώση του γλωσσικού συστήματος που κατέχει ο ομιλητής, ενώ η επικοινωνιακή την ικανότητά του να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με αποτελεσματικό τρόπο στην εκάστοτε περίσταση επικοινωνίας.

Η πρόταση για επικοινωνιακή διδασκαλία της γλώσσας, δίνοντας έμφαση στη λειτουργική της χρήση, θεωρεί ότι οι μαθητές πρέπει να ασκηθούν, ώστε να κατανοούν τις ποικίλες μορφές προφορικού και γραπτού λόγου και να τις συνδέουν με τις συνθήκες επικοινωνίας μέσα από τις οποίες παράγεται καθεμιά από αυτές. Να καταστούν και οι ίδιοι ικανοί να χρησιμοποιούν δημιουργικά τη γλώσσα για την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου προσαρμοσμένου στη δεδομένη κάθε φορά περίσταση επικοινωνίας. (Χαραλαμπόπουλος, Α. & Χατζησαββίδης, Σ. (1997): Η διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας: θεωρία και πρακτική εφαρμογή. Θεσσαλονίκη: Κώδικας)