Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τι είναι (η) γλώσσα; Σε τι χρησιμεύει; Πώς την αποκτούν τα παιδιά;

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τι είναι (η) γλώσσα; Σε τι χρησιμεύει; Πώς την αποκτούν τα παιδιά;"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τι είναι (η) γλώσσα; Σε τι χρησιμεύει; Πώς την αποκτούν τα παιδιά;
Τι είναι γλώσσα; Τι είναι (η) γλώσσα; Σε τι χρησιμεύει; Πώς την αποκτούν τα παιδιά; Πώς δημιουργήθηκε/εξελίχθηκε στο ανθρώπινο είδος; Ποια είναι η βιολογία/παθολογία της;

2 Σύγχυση στην καθημερινή χρήση:
Τι είναι γλώσσα; Σύγχυση στην καθημερινή χρήση: πχ δημοσιογραφική γλώσσα, γλώσσα του σώματος, γλώσσα της μουσικής Βασικά χαρακτηριστικά γλώσσας: - ποικιλότητα - πολυπλοκότητα

3 Ποικιλότητα Ι

4 Αντιμετωπίζοντας την ποικιλότητα
1 πρότυπη γλώσσα: ρυθμιστική γλωσσολογία 2 αρχέγονη γλώσσα (μύθος της Βαβέλ) 3 καθολικά της γλώσσας/καθολική γραμματική 4 η γλώσσα ως σύστημα/σύστημα συστημάτων

5 Ferdinand de Saussure I

6 Γλωσσικό σημείο: συνδυασμός δύο εσωτερικών στοιχείων
Ferdinand de Saussure II Γλωσσικό σημείο: συνδυασμός δύο εσωτερικών στοιχείων «ΑΝΘΡΩΠΟΣ» /ànθropos/ Σημασία / σημαινόμενο Μορφή/ σημαίνον 6

7 - εικόνες: απεικονιστική σχέση - δείκτες: σχέση περίστασης
Ferdinand de Saussure IIΙ Διπλή άρθρωση Πρώτη άρθρωση: ωχ! ↔ ‘πονάω’ /ponáo/ ↔ ‘πονάω’ ΚΡΑΥΓΗ ↔ ΣΗΜΑΣΙΑ ΦΩΝΗΣΗ ↔ ΣΗΜΑΣΙΑ Δεύτερη άρθρωση: /ponáo/ ↔ p – o – n – á – o Συμβατικότητα: - εικόνες: απεικονιστική σχέση - δείκτες: σχέση περίστασης - σύμβολα: αυθαίρετα γλωσσικού σημείου

8

9 Ιδιότητες της γλώσσας: Hockett (1960)
Χρήση του φωνητικού-ακουστικού καναλιού (γραμμικότητα-πολυτροπικότητα) Γενική εκπομπή και κατευθυνόμενη πρόσληψη Ραγδαία εξασθένιση Αντιμετάθεση ρόλων Ολική ανατροφοδότηση Εξειδίκευση Νοηματικότητα Συμβατικότητα ή αυθαίρετο των σημείων Διακριτότητα

10 Ιδιότητες της γλώσσας: Hockett (1960)
10. Μεταθετότητα 11. Δημιουργικότητα 12. Πολιτισμική μετάδοση 13. Διπλή άρθρωση + 14. Ικανότητα παραπλάνησης 15. Ανακλαστικότητα ή μεταγλωσσικότητα 16. Μαθησιμότητα

11

12 Γενετική θεωρία (Chomsky)
Θεωρίες για τη γλώσσα Ι Γενετική θεωρία (Chomsky) Υπολογιστικό σύστημα με σκοπό τη σκέψη Εξειδικευμένη γλωσσική ικανότητα (faculty) με υποσυστηματικότητα (modularity) Υπόθεση της καθολικής γραμματικής (UG) Γλωσσικό ένστικτο (Pinker) Γλωσσικό γονίδιο Επαναδρομή/Συγχώνευση ως βασικό συστατικό κάθε γλώσσας (FLN, faculty of language in the narrow sense)

13 Θεωρίες για τη γλώσσα ΙΙ
Λειτουργικές θεωρίες/Συνδετισμός/Θεωρίες ανάδυσης/Γνωσιακές θεωρίες Εργαλείο επικοινωνίας/Πολιτισμικό εργαλείο Βασίζεται στα γενικά γνωσιακά συστήματα και τις νοητικές ικανότητες του ανθρώπου Αναπτύσσεται μαζί με τη νοητική ανάπτυξη του παιδιού Αποτελεί εξέλιξη της συμπεριφοράς των πρωτευόντων και των άλλων ομιλούντων ζώων Καθορίζεται δραστικά από παράγοντες επεξεργασίας, πολιτισμικούς και ιστορικούς παράγοντες

14 Προϋποθέσεις για τη γλώσσα
Βιολογικό υπόστρωμα Νοητικό υπόστρωμα: δεν υπάρχουν αποκλειστικά γλωσσικές περιοχές στον εγκέφαλο Γενετικό υπόστρωμα: δεν μπορεί να υπάρξει γονίδιο για τη γλώσσα

15 Επίπεδα της γλώσσας


Κατέβασμα ppt "Τι είναι (η) γλώσσα; Σε τι χρησιμεύει; Πώς την αποκτούν τα παιδιά;"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google