ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ Αντιγονη, Γ΄ επεισοδιο, στ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ – ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Ενότητα 1 Ο φίλος μας το περιβάλλον
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΞΗ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Ρήμα – Υποκείμενο –Κατηγορούμενο Συνδετικά ρήματα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
Δευτερεύουσες προτάσεις.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Λήψη Αποφάσεων στην Ομάδα Γιάννης Ρουσσάκης.
1. Εκφράσεις (βλ. βιβλίο, σελ )
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δημιουργία: Όλγα Παΐζη, Φιλόλογος, Μed – users.sch.gr/olpaizi
Επιρρηματικοί προσδιορισμοί
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δ΄ Ομάδα Μήδεια Ευριπίδη- Μήδεια Παζολίνι Καλαμαρά Ρέα Ματαράγκα Χριστίνα Κάβουρα Σωτηρία Πούλιου Ελένη Ζάχου Μαρία.
ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ:
2ο Γυμνάσιο Περάματος1 Η πρόταση 2ο Γυμνάσιο Περάματος2 Πρόταση είναι …  …ένα σύνολο λέξεων γύρω από ένα ρήμα, που έχουν συντακτική σχέση μεταξύ τους.
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Νιάκαρος Κωστής Καθηγήτρια: Βασιλική Παπακίτσου
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Δραματική Ποίηση Σοφοκλέους Αντιγόνη
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
2.Η Μαρία έκλεισε την πόρτα.
Οι Δευτερεύουσες προτάσεις της αρχαίας ελληνικής
ONOMATIKEΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Συντακτική ανάλυση Ενότητα 2η Θυσία για την πατρίδα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Συντακτική ανάλυση Ενότητα.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ή χωρίς ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ Β΄ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ: ΣΤΙΧΟΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ: ΣΤΙΧΟΙ
ΜΑΡΙΑ ΓΝΗΣΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β΄ ΙΕΠ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο-Κατηγορούμενο
EΡΜΗΝΕΙΑ-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Οι μονοψήφιοι αριθμοί μονοί ζυγοί Κλικ για επόμενο.
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Εντολές και δομές αλγορίθμου
πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις
Ερωτήματα Επιλογής σε ACCESS
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Συντακτικό αρχαίας ελληνικής
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ξενοφών, ελληνικά, Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εμπέδωση της αναγνώρισης συντακτικών όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου.
Ο ι π ρ ο σ δ ι ο ρ ι σ μ ο ί ονοματικοί επιρρηματικοί επόμενο
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ Αντιγονη, Γ΄ επεισοδιο, στ. 635-725 ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ Αντιγονη, Γ΄ επεισοδιο, στ. 635-725 ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ στίχο-στίχο κατ’ αντιστοιχία με το πρωτότυπο & ΑΣΚΗΣΕΙΣ

στ. 635 – 662, ΑΣΚΗΣΕΙΣ 1. Να εντοπίσετε (από το πρωτότυπο) την ετυμολογία των παρακάτω λέξεων της νέας ελληνικής: οικοδόμος, ωφέλιμος, πατρώνυμο, ανάγνωση, όρθιος, καθηγητής. 2. Να εντοπίσετε τα αντικείμενα στους στίχους 635, 640, 641, 643,644,645. 3. Ποια η άποψη του Κρέοντα για την υπακοή των παιδιών προς τους γονείς τους και με ποιο τρόπο δίνεται; 4. Να συνδέσετε τις λέξεις και τη φράση της στήλης Α με την συντακτική θέση που τους αντιστοιχεί στη στήλη Β. Δύο στοιχεία της στήλης Β περισσεύουν και δύο της στήλης Α μοιράζονται ένα στοιχείο της στήλης Β. Α Β 1. ξύνευνος (651) α. επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου 2. τήν παῖδα (654) β. αντικείμενο στο ____________________ 3. αὐτήν (655) γ. κατηγορούμενο στο___________________ 4. ἐμαυτόν (657) δ. υποκείμενο μετοχής ______________________ 5. ψευδῆ ( 657) ε. υποκείμενο απαρεμφάτου__________________ στ. επιθετικός προσδιορισμός στο ______________ ζ. αντικείμενο ρήματος _______________________ η. κατηγορούμενο στο ____________________ 5. Πώς διαγράφεται ο χαρακτήρας του Κρέοντα στο παραπάνω απόσπασμα και σε ποιά σημεία γίνεται πιο έντονη η τραγικότητα του ήρωα;

στ. 661 – 682, ΑΣΚΗΣΕΙΣ 1. Να γράψετε μία λέξη της νέας ελληνικής που συγγενεύει ετυμολογικά με καθεμιά από τις επόμενες λέξεις: ἐπιτάσσειν, νοεῖ, ἂρχειν, θέλειν, μένειν, καταρρήγνυσι.   2. Να σκιαγραφήσετε το ήθος του Κρέοντα, βασιζόμενοι στη «διάνοια» και στη «λέξη» του αποσπάσματος. 3. Άσκηση 3, σελ. 174. 4. Να γραφούν οι πλάγιες πτώσεις και στους δύο αριθμούς: ἀνήρ, πόλει, νόμους, χειμῶνι, γυναικός.

στ. 683 – 704, ΑΣΚΗΣΕΙΣ 1α. Να εντοπίσετε στο πρωτότυπο την ετυμολογία των παρακάτω λέξεων της νέας ελληνικής: χρήσιμος, δημοκρατία , κλέφτης, πρόσοψη, επιδείνωση, ανασκόπηση. β. Να συνθέσετε το ρήμα έρχομαι με τις προθέσεις: ανά, εκ, κατά, από, διά, προ, μετά, συν, παρά, επί, εις προς , περί, επί + ανά, αντί + παρά. Κατόπιν, να επιλέξετε πέντε από τα σύνθετα ρήματα και να γράψετε για το καθένα μία πρόταση στη νέα ελληνική.   2α. Να ορίσετε την συντακτική θέση των λέξεων: ἥσσονες (στ. 680), λέγειν (στ. 682), τάδε (στ. 685), τις (στ. 689), δεινόν (στ. 690), τοιούτοις (στ.691). β. Να αναγνωριστεί η συντακτική θέση των παρακάτω λέξεων: τάδε (στ. 692), την παῖδα ταύτην (στ. 693), πασῶν (στ. 694), εὐκλεεστάτων (στ. 695), τον αὓτης (στ. 696), ὀλέσθαι (στ. 698), τιμιώτερον (στ. 702). 3α. Να χαρακτηρίσετε τον Αίμονα όπως εμφανίζεται στο παραπάνω απόσπασμα. β. Με ποιο τρόπο προσπαθεί ο Αίμονας να αντικρούσει τις απόψεις του Κρέοντα για την τιμωρία της Αντιγόνης; Πώς αξιολογείτε τα επιχειρήματά του; Τι εντύπωση σχηματίζουμε για τον τρόπο διακυβέρνησης του Κρέοντα;

στ. 705-725, ΑΣΚΗΣΕΙΣ 1. Με ποια επιχειρήματα προσπαθεί ο Αίμονας να πείσει τον πατέρα του να επανεξετάσει την απόφασή του για την τιμωρία της Αντιγόνης και σε ποια συμπεράσματα οδηγούμαστε σχετικά με τον χαρακτήρα των δύο ανδρών;   2. Χρονική αντικατάσταση: ἒχειν, δοκεῖ, πρεσβεύειν, λέγει, διδαξόμεθα. 3. Ποιά είναι η στάση του Χορού, στο παραπάνω απόσπασμα και πώς την αξιολογείτε; 4. Να γραφούν οι παρακάτω τύποι στον άλλο αριθμό διατηρώντας την πτώση: ἦθος, γλῶσσαν, ψυχήν, ἂνδρα, δένδρων, θυμῶ, αἰσχρόν, τῶν λεγόντων, πολύ, ἂναξ.