ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ
Advertisements

ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
Κύκλωμα RLC Ζαχαριάδου Κατερίνα ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
Αρχή λειτουργίας στοιχειώδους μηχανής Ε.Ρ. (1/2)
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
Ο εναλλακτήρας και η αρχή λειτουργίας του
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ασύγχρονος τριφασικός τετραπολικός κινητήρας 380 V/50Hz με βραχυκυκλωμένο το δρομέα σε σύνδεση αστέρα έχει τις παρακάτω παραμέτρους ισοδύναμου κυκλώματος:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 2: Ασύγχρονος Τριφασικός Κινητήρας Αρχή Λειτουργίας Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Άσκηση 1 η Ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος έχει ονομαστική ισχύ, ρεύμα και τάση 30hp, 110 A και 240V αντίστοιχα. Η ονομαστική.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 8: Θεωρία των δυο Στρεφόμενων Πεδίων Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ Σ.Ρ. ΜΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΥΛΛΙΓΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ.
ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 1: Βασικές Αρχές Ηλεκτρικών Μηχανών Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Η Συνολική Τάση εξ’ επαγωγής (Ηλεκτρεγερτική Δύναμη) του συνόλου των τυλιγμάτων μιας μηχανής συνεχούς ρεύματος ισούται με: C – Μια σταθερά διαφορετική.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #1
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
Μάθημα 2 Πρώτα Βήματα στη Σχεδίαση μίας Εγκατάστασης: Απαιτούμενες Ηλεκτρικές Γραμμές και Υπολογισμοί Φορτίων.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. ΑΠΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΤΑΣΗ ΕΞ’ ΕΠΑΓΩΓΗΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΣΤΑΤΗΣ Τάση εξ’ επαγωγής στα άκρα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ Σ.Ρ. Πέτρος Μανουσαρίδης Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Όνομα: Σεβδαλής Κυριάκος
Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές
Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση
Προσδιορισμός φοράς επαγωγής μαγνητικού πεδίου Β σε ρευματοφόρο αγωγό με τον κανόνα του δεξιού χεριού.
Εκκίνηση με ομαλό εκκινητή
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
Ηλεκτρονικός Αντιστροφέας Ισχύος Μονοφασικός Αντιστροφέας με Θυρίστορ
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
Ηλεκτρονικά Ισχύος Κωνσταντίνος Γεωργάκας.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ Οι μετασχηματιστές είναι ηλεκτρικές διατάξεις που μετατρέπουν (μετασχηματίζουν) την εναλλασσόμενη ηλεκτρική ενέργεια ενός επιπέδου τάσης.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΙΣΧΥΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Στατικός ηλεκτρισμός και ηλεκτρικό ρεύμα
ΜΕΓΙΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΙΣΧΥΟΣ
Ηλεκτρική θερμάστρα τροφοδοτείται από το δίκτυο της ΔΕΗ μέσω ενός ρυθμιζόμενου διακόπτη εναλλασσόμενου ρεύματος. Ποια η ωμική αντίσταση R του φορτίου,
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 4: Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 5: Κανονικοποιημένες Καμπύλες
Συγχροσύστημα εναλλασσομένου
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Όταν ο κινητήρας δουλεύει χωρίς φορτίο η ολίσθηση είναι μικρή και η σχετική ταχύτητα του στρεφόμενου ΜΠ σε σχέση με τον δρομέα είναι μικρή. Η τάση που επάγεται στις ράβδους του δρομέα είναι μικρή και κατά συνέπεια είναι μικρό και το ρεύμα στο δρομέα. Το ρεύμα στο στάτη είναι αρκετά μεγάλο, ακόμα και όταν ο κινητήρας δουλεύει χωρίς φορτίο. Εάν προστεθεί φορτίο στον κινητήρα η ολίσθηση αυξάνεται, η ταχύτητα περιστροφής του δρομέα μειώνεται και αυξάνονται η τάση που επάγεται στις ράβδους του δρομέα, το ρεύμα του δρομέα και το ρεύμα του στάτη.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Επαγόμενη Τάση Δρομέα Επαγωγική Αντίδραση Δρομέα ΔΡΟΜΕΑΣ Πραγματική Ωμική Αντίσταση Δρομέα

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Υπολογισμός του ισοδύναμου Thevenin αριστερά του Ε1. Θεωρούμε Χm >> X1 και Χm+X1 >> R1

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Ροπή Ανατροπής Περιοχή Μέτριας Ολίσθησης Περιοχή Υψηλής Ολίσθησης Περιοχή Χαμηλής Ολίσθησης

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ H επαγόμενη ροπή του ασύγχρονου κινητήρα είναι μηδέν στη σύγχρονη ταχύτητα. Μεταξύ των σημείων λειτουργίας χωρίς φορτίο και υπό πλήρες φορτίο η καμπύλη ροπής ταχύτητας είναι σχεδόν γραμμική. Υπάρχει μια μέγιστη επιτρεπτή ροπή που είναι αδύνατον να ξεπεραστεί και ονομάζεται ροπή ανατροπής. Η ροπή εκκίνησης του κινητήρα είναι λίγο μεγαλύτερη από τη ροπή σε πλήρη φόρτιση. Η ροπή του κινητήρα για συγκεκριμένη ολίσθηση μεταβάλλεται με το τετράγωνο της τάσης εισόδου. Αν ο δρομέας του επαγωγικού κινητήρα περιστρέφεται με ταχύτητα μεγαλύτερη από τη σύγχρονη, η μηχανή λειτουργεί ως γεννήτρια μετατρέποντας μηχανική ισχύ σε ηλεκτρική. Αν αντιμεταθέσουμε δυο φάσεις, η φορά περιστροφής του στρεφόμενου Μ.Π. αντιστρέφεται και η επαγόμενη ροπή γίνεται αντίθετη προς τη φορά περιστροφής του δρομέα με αποτέλεσμα το απότομο σταμάτημα του κινητήρα (ακαριαία πέδηση).

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Η μέγιστη μεταφορά ισχύος πραγματοποιείται όταν:

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΦΟΡΟΥ ΔΡΟΜΕΑ: Με τη μεταβολή των αντιστάσεων του εκκινητή. ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΜΕΝΟΥ ΔΡΟΜΕΑ: Η χαρακτηριστική ροπής ταχύτητας καθορίζεται από την σχεδίαση του δρομέα. Εκμετάλλευση της αντίδρασης διαρροής Χ2. Όσο πιο μακριά από το στάτη είναι η ράβδος, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίδραση διαρροής.

ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΠΗΣ - ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΠΗΣ – ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΕΑ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΠΗΣ – ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ (ΚΛΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ) ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΠΗΣ – ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ (ΚΛΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ) ΚΛΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ (NEMA) ΚΛΑΣΗ Α: ΜΕΓΑΛΕΣ ΡΑΒΔΟΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ. ΚΛΑΣΗ Β: ΜΕΓΑΛΕΣ ΡΑΒΔΟΙ ΒΑΘΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΕΑ. ΚΛΑΣΗ C: ΔΡΟΜΕΑΣ ΔΙΠΛΟΥ ΚΛΩΒΟΥ ΚΛΑΣΗ D: ΜΙΚΡΕΣ ΡΑΒΔΟΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΠΗΣ – ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ (ΚΛΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ) ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗΣ ΡΟΠΗΣ – ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ (ΚΛΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ) ΚΛΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ (NEMA) ΚΛΑΣΗ Α: ΜΕΓΑΛΕΣ ΡΑΒΔΟΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ. ΚΛΑΣΗ Β: ΜΕΓΑΛΕΣ ΡΑΒΔΟΙ ΒΑΘΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΕΑ. ΚΛΑΣΗ C: ΔΡΟΜΕΑΣ ΔΙΠΛΟΥ ΚΛΩΒΟΥ ΚΛΑΣΗ D: ΜΙΚΡΕΣ ΡΑΒΔΟΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΣΚΗΣΗ 1η Ένας επαγωγικός κινητήρας δυο πόλων λειτουργεί στα 50Hz και τροφοδοτεί με ισχύ 15kW το φορτίο του, που περιστρέφεται με ταχύτητα 2950στρ/λεπτό. Α) Ποια είναι η τιμή ολίσθησης του κινητήρα; Β) Ποια είναι η τιμή της επαγόμενης ροπής του στον κινητήρα; Γ) Ποια είναι η ταχύτητα λειτουργίας του κινητήρα εάν διπλασιαστεί η ροπή στον άξονά του; Δ) Πόση ισχύ θα παράγει ο κινητήρας εάν διπλασιαστεί η ροπή του;

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Άσκηση 2η Ένας επαγωγικός κινητήρας συνδεδεμένος σε αστέρα, διαθέτει τέσσερις πόλους και έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 460V, 25hp και 60Hz αντίστοιχα. Οι σύνθετες αντιστάσεις στο ισοδύναμο κύκλωμα του κινητήρα (ανοιγμένες ως προς το στάτη) είναι οι παρακάτω: R1=0,641Ω, R2=0,332Ω, Χ1=1,106Ω, Χ2=0,464Ω, Χμ=26,3Ω Α) Ποια είναι η μέγιστη ροπή του κινητήρα; Σε ποια τιμή της ταχύτητας και της ολίσθησης εμφανίζεται αυτή η ροπή; Β) Ποια είναι η ροπή εκκίνησης του κινητήρα; Γ) Όταν η αντίσταση στο δρομέα διπλασιαστεί, ποια θα είναι η νέα ταχύτητα στην οποία θα εμφανίζεται η μέγιστη ροπή; Ποια θα είναι η νέα ροπή εκκίνησης του κινητήρα;

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Άσκηση 3η Ένας κινητήρας 6 πόλων με ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα, 440V, 50kW και 50Hz, αντίστοιχα, παρουσιάζει ολίσθηση ίση με 6% κατά τη λειτουργία υπό πλήρες φορτίο. Στις συνθήκες πλήρους φόρτισης οι απώλειες τριβής και εξαερισμού είναι 500W και οι απώλειες πυρήνα είναι 200W. Να υπολογιστούν κατά τη λειτουργία υπό πλήρες φορτίο: Α) Η ταχύτητα περιστροφής του άξονα. Β) Η ισχύς εξόδου. Γ) Η ροπή φορτίου. Δ) Η επαγόμενη ροπή.