Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά 2005-06 Υπεύθυνος Επιθεωρητής: Νίκος Πενταράς Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας: Μαρία Ιωάννου
Οδική Ασφάλεια: Ζήτημα ζωής ή Θανάτου
Η Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης έχει τεθεί ως υπό έμφαση στόχος για τους ακόλουθους λόγους: Γιατί το λένε οι αριθμοί Γιατί τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη ζωή και εμείς ευθύνη να διασφαλίσουμε το δικαίωμα αυτό Γιατί ο σημερινός πεζός θα είναι ο αυριανός οδηγός Γιατί η κυριότερη αιτία πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων είναι ο ανθρώπινος παράγοντας
Νεκροί και τραυματίες κατά ηλικία 2000-2004
Ανθρώπινος παράγοντας σε σχέση με τα δυστυχήματα 5% καθόλου ανθρώπινο λάθος 30% ανθρώπινο λάθος και άλλοι παράγοντες (π.χ. όχημα, δρόμος ) 65% Αποκλειστικά ανθρώπινο λάθος
Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ως ειδική αυτόνομη διαθεματική ενότητα Ως θέμα ενσωματωμένο σε μια ευρύτερη περιοχή του αναλυτικού, όπως η Αγωγή Υγείας Μέσα από τα διάφορα μαθήματα του Ωρολογίου Προγράμματος.
Επιμέρους στόχοι: Παράλληλη ανάπτυξη όλων των επιμέρους τομέων της Αγωγής (Γνώσεων, Στάσεων και Δεξιοτήτων) Εξάσκηση σε βασικές δεξιότητες διακίνησης(πεζοί, επιβάτες, ποδηλατιστές) Εμπλουτισμός του λεξιλογίου
Δραστηριότητες μέσα στα πλαίσια της Καλλιέργειας Οδικής Συνείδησης: Συνεδρία διδακτικού προσωπικού Παρακολούθηση σχετικών συνεδρίων Διοργάνωση δεκαπενθήμερου, αφιερωμένου στην οδική ασφάλεια - επισκέψεις στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής - διαλέξεις στα σχολεία από κλιμάκια της Αστυνομίας - ενημέρωση γονιών Αξιολόγηση του προγράμματος Αξιοποίηση σχολικών βοηθημάτων
Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής
Διαλέξεις από αστυνομικούς
ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΒΙΒΛΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Εισαγωγικό Σημείωμα Δραστηριότητες Συλλογή εικόνων, άρθρων, φωτογραφιών κτλ Δραματοποίηση Παιχνίδια Μέσα - Υλικά Παράρτημα
Συλλογή άρθρων σχετικών με την οδική ασφάλεια ΣΟΒΑΡΑ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ ΟΔΗΓΟΣ Οδηγούσε μεθυσμένος 2 νεκροί και 4 τραυματίες Δε φορούσαν ζώνες ασφαλείας Κοριτσάκι, θύμα οδικού δυστυχήματος Αιτία η υπερβολική ταχύτητα ΝΕΚΡΟΣ 20άχρονος μοτοσικλετιστής Πέρασε με κόκκινο και δε φορούσε κράνος.
Θεατρικό παιχνίδι
Παιχνίδια τόμπολα
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Α: Γνωριμία με το Γρηγόρη και το Σταμάτη ΕΝΟΤΗΤΑ Δ: Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως επιβάτης ΕΝΟΤΗΤΑ Ε: Οδηγώ με ασφάλεια ποδήλατο ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤ: Τροχαία δυστυχήματα ΕΝΟΤΗΤΑ Α: Γνωριμία με το Γρηγόρη και το Σταμάτη ΕΝΟΤΗΤΑ Β: Λέξεις και έννοιες σχετικές με την Κυκλοφοριακή Αγωγή ΕΝΟΤΗΤΑ Γ: Κυκλοφορώ με ασφάλεια πεζός
Πίνακας διδακτέας ύλης
Πίνακας διδακτέας ύλης
ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ Λεξιλογικές Ασκήσεις Αναγνωστικές Δραστηριότητες Ασκήσεις Σχηματοποίησης Δημιουργικές Εργασίες Αξιολόγηση ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ
Κρυπτόλεξο Δ Ι Α Β Σ Η Ρ Π Ε Ζ Ω Ν Φ Γ Ο Θ Υ Ξ Κ Ψ Μ Τ Λ Χ
Έρευνα και γραφική παράσταση Πώς ερχόμαστε στο σχολείο;
Δημιουργικές Εργασίες παιχνίδια με καρτέλες, ζάρια κτλ συγγραφή γραμμάτων, διαλόγων, άρθρων, διαφημίσεων κτλ αλλαγή αρχής ή τέλους μιας ιστορίας συνθήματα
Συμβόλαιο Συμβόλαιο ασφαλούς κυκλοφορίας στο δρόμο Ημερομηνία:______________________________ Ο/Η_________________________________ υπόσχεται να _________________ __________________________________________________________________ Αν αυτή η υπόσχεση τηρηθεί τότε ο/η μαθητής/τρια θα __________________________________________________________________ Αν αυτή η υπόσχεση δεν τηρηθεί τότε ο/η μαθητής/τρια θα __________________________________________________________________ Αυτό το συμβόλαιο ισχύει από _______________ μέχρι ________________ . Υπογραφή μαθητή/τριας Υπογραφή δασκάλου/λας ______________________ _________________________ Υπογραφή πατέρα, μητέρας ή κηδεμόνα Υπογραφή διευθυντή/τριας _________________________ _________________________
10 ΒΗΜΑΤΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ROSE 25 Αναγνώριση του ρόλου της Κυκλοφοριακής Αγωγής Προτεραιότητα στο θέμα Στενή συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων και Υπηρεσιών Ένταξη στα Αναλυτικά Προγράμματα σχολείων και νηπιαγωγείων (10 τουλάχιστον ώρες το χρόνο) Σύνδεση με ευρύτερα θέματα του Αναλυτικού, όπως Αγωγή Υγείας Διαφώτιση, ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση εφήβων Συμμετοχή γονιών Μακροπρόθεσμοι στόχοι, μέτρα και προγράμματα Εκπαίδευση – Αστυνόμευση / Νομοθεσία – Μηχανική Έρευνα – Αξιολόγηση - Έλεγχος
ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΑΣ