Δειγματοληψία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιοτική ανάλυση Μέρος ΙΙ Θεματική ανάλυση
Advertisements

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
σήμα - λογότυπο - συνδιασμός σήμα εικόνα σύμβολο γεωμετρικό σχήμα αρχικά γράμματος.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (project) ΘΕΜΑ: “ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ”
Οικονομική Αξιολόγηση στις Υπηρεσίες Υγείας Γενικό Νοσοκομείο «ATTIKON» Dr. Βασίλειος Φραγκουλάκης Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας Αθήνα, 2013 Εθνική Σχολή.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων Ενότητα 2: Βασικές έννοιες στο σχεδιασμό και τη διαχείριση έργου Κλεάνθης Συρακούλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ. Σμαράγδα Φαρίδου,
Οικονομική Αξιολόγηση στις Υπηρεσίες Υγείας Γενικό Νοσοκομείο «ATTIKON» Dr. Βασίλειος Φραγκουλάκης Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας Αθήνα, 2015 Εθνική Σχολή.
Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Δ ΥΤΙΚΗΣ Μ ΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Θεωρία Σημάτων και Συστημάτων 2013 Μάθημα 2 ο Δ. Γ. Τσαλικάκης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ & ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ, Δ/ντής Σπουδών Α/θμιας ΜΕΡΚΟΥΡΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ, Δ/ντής Σπουδών Β/θμιας.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ, ΑΥΓΟΡΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS 2012 – 2014 ΤΙΤΛΟΣ: CULTURAL DIVERSITY - A BRIDGE BETWEEN EUROPEAN COUNTRIES.
5 Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ Δρ. Σαββίδης Γ. Σεραφείμ Καθηγητής Τ. Ε. Ι Δυτικής Μακεδονίας.
ΔΙΠΛΑ ΧΡΩΜΑΤΑ- ZONING (ΖΩΝΕΣ) ΕΝΑΡΜΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΤΟΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ.
ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων διαφέρουν μεταξύ τους και δεν είναι όλες εξίσου κατάλληλες για κάθε ερευνητικό πρόβλημα.
Συλλογή δεδομένων Μια κύρια πρωτογενής πηγή συλλογής στοιχείων είναι η διενέργεια πληθυσμιακών ερευνών Μια κύρια πρωτογενής πηγή συλλογής στοιχείων είναι.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ ΔΙΚΤΥΑ Ενότητα # 9: Χρεώσεις Υπηρεσιών II Καθηγητής Χρήστος Ι. Μπούρας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο.
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 4: Ήχος Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Θεωρία Παρουσίαση 3 η-α ΕΙΔΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ (συνέχεια)
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
Τεχνολογία Επικοινωνιών
Εγκυρότητα και αξιοπιστία
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
ΔΙΚΤΥΟ PERT Τα σύνθετα έργα απαιτούν μια σειρά ενεργειών για την υλοποίησή τους, μερικές από τις οποίες μπορεί να γίνουν σειριακά και άλλες είναι δυνατόν.
Αρδευτική Μηχανική Ενότητα 11: Επιφανειακές μέθοδοι άρδευσης
Ενεργειακές Πρώτες Ύλες
Business Process Management
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗΣ.
Ποιοτικεσ μεθοδοι ερευνασ
ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΕΑΕ
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Χρονικός Προγραμματισμός των έργων
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 6: Ατομικές διαφορές και ικανότητες κίνησης
ΕΤΗΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΛΗΨΗ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
Προσεγγίζοντας την έννοια της αειφόρου τοπικής ανάπτυξης μέσα από τον σχεδιασμό ενός ψηφιακού παιχνιδιού 1ο ΕΠΑ.Λ. Αμαρουσίου Σχ. Έτος 2015-’16 Ευτυχία.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
ΥΔΡΟΓΟΝΟ (H).
Εξόρυξη δεδομένων και διαχείριση δεδομένων μεγάλης κλίμακας
ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΘΑΛΛΑΣΗΣ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 4: Στατιστικός Έλεγχος Ποιότητας
Εργασία Φυσικής.
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
«Η ΜΑΣΚΟΤ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ (Μ.Ε.Τ.)»
Δημιουργία στόχων για Συναντήσεις, Συνέδρια και Εκδηλώσεις
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
Α.Σ.Ε.Π. Είναι και πρέπει να παραμείνει θεσμικός εγγυ-ητής
Κωνσταντάρας: Χειροποίητα έπιπλα με προσωπικότητα
Επιτροπή Αγώνων σε Δημόσιο Δρόμο και Βουνό
Καλώς ορίσατε στην τρισδιάστατη αναπαράσταση της Αρχαίας Αθήνας!
Επιμόρφωση στους Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
ΤΕΙ Αθήνας Βιοστατιστική (Θ)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών Ιατρικής σχολής ΕΚΠΑ
Survey123® System Η “φωνή” του πελάτη σας.
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: Έκθεση Ανταγωνιστικότητας Ανάλυση για την Κύπρο ΕΓΣ ΟΕΒ – Καταστατικό Μέρος 7 Μαΐου 2018.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Στατιστικές Υποθέσεις
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διδάσκουσα Δρ. Γεωργία Κηπουροπούλου
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
«ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
ΓΕΝΙΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δειγματοληψία

Δύο τύποι έρευνας Με τα ίδια υποκείμενα (within subjects design) Με διαφορετικά υποκείμενα (between subjects design) Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά των δύο πρακτικών;

ορισμός Γιατί είναι απαραίτητη η σωστή δειγματοληψία; Δειγματολοηψία: λήψη ενός τμήματος από κάποιο ευρύτερο σύνολο. Επιτυχής ότανπαράγονται γενικεύσιμα αποτελέσματα Δύο είδηδειγματοληψία με πιθανότητα δειγματοληψία χωρίς πιθανότητα Γιατί είναι απαραίτητη η σωστή δειγματοληψία; Γιατί πρέπει πάντα να περιγράφουμε αναλυτικά το δείγμα μας; Γιατί πρέπει να περιγράφουμε πολύ αναλυτικά τη διαδικασία- μέθοδο που ακολουθήσαμε για τη συλλογή δεδομένων;

Ορολογία Στοιχείο ή μονάδα: βασική μονάδα, υποκείμενο έρευνας. Π.χ. Οι άνθρωποι που απευθυνόμαστε πληθυσμός: το ευρύ σύνολο των υποκειμένων που ερευνούμε Δειγματοληπτικό πλαίσιο: ένας κατάλογος ολόκληρου του πληθυσμού (π.χ. Εκλογικοί κατάλογοι). Σύνηθες πρόβλημα – δεν υπάρχουν πάντα Μέγεθος δείγματος: το πλήθος των στοιχείων που διαμορφώνουν το δείγμα (Ν)

Δειγματοληψία με πιθανότητα Τυχαίο δείγμα. Τι πιστεύεται ότι είναι; Τυχαίο ≠ Βολικό (δείγμα ευκολίας) Το τυχαίο δείγμα δίνει την ίδια πιθανότητα σε κάθε άτομο να συμμετέχει στην έρευνα ή να εκπροσωπηθεί Παράδειγμα: θέλουμε να ρωτήσουμε 100 φοιτητές του τμήματος μας για το πόσο ικανοποιημένοι είναι από το τμήμα. πώς και πού μοιράζουμε ερωτηματολόγια; (χρήση δειγματοληπτικού πλαισίου)

Δειγματοληψία με πιθανότητα: Μέγεθος δείγματος Πόσο μεγάλο πρέπει να είναι το δείγμα μου; (εξαρτάται από την έρευνα) Το σφάλμα εκτίμησης μικραίνει, όσο μεγαλώνει το δείγμα. Π.χ. 10.000 ατόμα  -1% πιθανό σφάλμα 2.500  -2% 500  -4,5%

Δειγματοληψία με πιθανότητα: απλή τυχαία δειγματοληψία Κάθε μέλος του πληθυσμού έχει την ίδια πιθανότητα να επιλεγεί στο δείγμα. Χρήση δειγματοληπτικού πλαισίου και τυχαία επιλογή ατόμων Προσοχή: δεν οδηγεί σε αντιπροσωπευτικά δείγματα. Αφήνει ακάλυπτες περιοχές πληθυσμού. Αλλά... Είναι εύκολη, υπάρχουν στατικοί τρόποι διόρθωσης ή υπολογισμού του σφάλματος

Δειγματοληψία με πιθανότητα: συστηματική δειγματοληψία Το δειγματοληπτικό πλαίσιο ταξινομείται ανάλογα με κάποιο χαρακτηριστικό (π.χ. Ηλικία) Έπειτα επιλέγουμε ότι θα ρωτήσουμε κάθε κάποιο συγκεκριμένο αριθμό ατόμων (π.χ. Κάθε 10 άτομα) Παράδειγμα τα exit polls: επιλέγονται κάποια εκλογικά κέντρα. Το δείγμα συλλέγεται όλη μέρα (γιατί ψηφοφόροι διαφορετικών ηλικιών ψηφίζουν σε διαφορετικές ώρες). Ρωτούν κάθε 5 άτομα τι ψήφισαν.

Δειγματοληψία με πιθανότητα: στρωματοποιημένη δειγματοληψία Σχεδιάστηκε για να εξασφαλίσει την αντιπροσώπευση κάθε τμήματος του πληθυσμού και τη μείωση του σφάλματος. Απαραίτητο το δειγματοληπτικό πλαίσιο. Ο πληθυσμός χωρίζεται σε στρώματα. Έπειτα ακολουθεί διασικασία απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Τα στρώματα είναι ομοιογενείς ομάδες στοιχείων ως προς κάποιο χαρακτηριστικό. Τα στρώματα μπορούν να υφίστανται (π.χ. Γεωγραφικά όρια δήμων) ή να κατασκευάζονται για την έρευνα (π.χ. Εκπαιδευτικό υπόβαθρο).

Δειγματοληψία χωρίς πιθανότητα: δειγματοληψία ευκολίας Σχηματίζονται δείγματα με βάση την ευκολία. Τα αποτελέσματα δεν είναι γενικεύσιμα. Χρήσιμη για πιλοτικές έρευνες.

Δειγματοληψία χωρίς πιθανότητα: δειγματοληψία ποσοστώσεων Κάποια χαρακτηριστικά του πληθυσμού είναι γνωστά πριν την έρευνα (π.χ. Αναλογία ανδρών-γυναικών στον πληθυσμό, αναλογίες εθνικοτήτων, κλπ. Επιλέγουμε δείγμα ώστε να τηρούνται οι αναλογίες.

7ο πιθανό θέμα εξετάσεων Για να μελετήσετε ... (τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου από τους φοιτητές του τμήματος), περιγράψτε μια διαδικασία απλής τυχαίας δειγματοληψίας, μία διαδικασία στρωματοποιημένης δειγματοληψίας και μία διαδικασία δειγματοληψίας ποσοστώσεων. Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά αυτών των διαδικασιών; Ποιο είναι το δείγμα και το μέγεθος, ο πληθυσμός και το δειγματοληπτικό πλαίσιο για κάθε μία;

βιβλιογραφία Fink, A. 1995. The Survey Kit: How to design surveys. Vol.5,6. Sage Henry, G.T. 1990. Practical Sampling. Sage Kish, L. 1995. Survey Sampling. Wiley