ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
X I ΣΤΟ ΒULLYING.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Δυσκολίες προσαρμογής των παιδιών και των εφήβων. Ιδιαιτερότητες – διάκριση απο την ομαλή συμπεριφορά.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Σχολικός Εκφοβισμός.
Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία- Διάλεξη v: ΔΕΠ-Υ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Το παιδί με «Διάσπαση Προσοχής» (Inattention):
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Εκφοβισμός στα σχολεία
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Το σύνδρομο υπερκινητικότητας και διάσπασης.
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ “ADHD” ( Attention Deficit Hyperactivity Disorder ) Μαυροπαλιάς Τρύφων

ΟΡΙΣΜΟΣ ADHD Είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή που εκδηλώνεται από μια γενικευμένη μορφή υπερδραστηριότητας και προκαλεί μεγάλες δυσκολίες στο παιδί και στο περιβάλλον του Μαυροπαλιάς Τρύφων

ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ Έντονη διάσπαση της προσοχής Παρορμητικότητα. Σημ: Όταν συνυπάρχει το σύνδρομο ΑDHD με σοβαρή νοητική καθυστέρηση, συχνά εμφανίζεται το σύμπτωμα της «Σοβαρής Προκλητικής Συμπεριφοράς». Μαυροπαλιάς Τρύφων

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ Εμφανίζεται στα πρώτα παιδικά χρόνια και εξελίσσεται συνήθως ως την εφηβεία ή την αρχή της ενήλικης ζωής. Το 30 – 70% των παιδιών με σύνδρομο ΑDHD, εξακολουθούν να έχουν το πρόβλημα και στην εφηβεία, ενώ το ποσοστό μειώνεται στο 8%, όταν φτάσουν στην ενηλικίωση. Μαυροπαλιάς Τρύφων

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΒΙΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ Μαυροπαλιάς Τρύφων

ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ μπορεί να προκύψει για το παιδί όταν: Η οικογένεια του δεν είναι «δεμένη». Βιώνει συνεχείς εντάσεις μέσα στην οικογένεια και στο σχολείο. Βιώνει ένα διαζύγιο των γονέων του. Απουσιάζουν για μεγάλο χρονικό διάστημα οι γονείς ή ο ένας γονέας του. Λείπουν από την οικογένεια ή το σχολείο πρότυπα και ενδιαφέροντα. Αυτά έχουν ως συνέπεια, την υιοθέτηση αρνητικών μορφών συμπεριφοράς. Δεν μπορεί να καλύψει βασικές βιολογικές και κοινωνικές του ανάγκες και υπάρχει φτώχεια. Ζει σε κάποιο ίδρυμα και αισθάνεται «απρόσωπος». Μαυροπαλιάς Τρύφων

Υπάρχουν κοντά στο χώρο που ζει, έντονοι θόρυβοι. Δεν έχει χώρο να παίξει και να εκτονωθεί. Δυστυχώς στις σύγχρονες τσιμεντούπολεις, οι ελεύθεροι χώροι για παιχνίδι είναι ελάχιστοι. Επίσης και η διαμονή του σε ένα σπίτι με μεγάλη στενότητα χώρων, επιδρά αρνητικά. Δεν υπάρχει μεταξύ των γονέων ή μεταξύ οικογένειας και σχολείου κοινή στάση, όσο αφορά τη διαπαιδαγώγηση το παιδιού. Υπάρχουν κοντά στο χώρο που ζει, έντονοι θόρυβοι. Αλλάζει συχνά κατοικία και σχολείο. Μαυροπαλιάς Τρύφων

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ADHD Πετάγονται από το ένα θέμα στο άλλο, βιάζονται να μιλήσουν αλλά δεν το ολοκληρώνουν, μαθαίνουν όσα μπορούν με ανοργάνωτο τρόπο και καταγράφουν ότι υποπέσει στην αντίληψή τους, χωρίς να το «φιλτράρουν». Δυσκολεύονται να μάθουν απλά πράγματα, γιατί δεν μπορούν να συγκεντρωθούν. Είναι μια κατάσταση, που κουράζει και τα ίδια τα παιδιά. Όταν ζητάμε να μας περιγράψουν κάτι, δεν μπορούν ή δυσκολεύονται πολύ, ή αλλάζουν θέμα συζήτησης. Τα γράμματά τους είναι δυσανάγνωστα και για να καταλάβουν ένα κείμενο, πρέπει να τους το εξηγήσουμε πολλές φορές Δυσκολεύονται να συμμορφωθούν σε κανόνες και αγνοούν τα δικαιώματα των άλλων Είναι ενοχλητικοί στο περιβάλλον τους και η συμπεριφορά τους είναι αρνητική ( φωνάζουν, βρίζουν κ.λ.π. ). Μαυροπαλιάς Τρύφων

Μαλώνουν εύκολα με τα άλλα παιδιά, ακόμα και χωρίς να προκληθούν Δεν μπορούν να κάτσουν στο ίδιο μέρος για αρκετό χρόνο. Κουνούν συνέχεια κάποια μέρη του σώματός τους και είναι υπερβολικά ομιλητικά και θορυβώδεις. Έχουν μεγάλη υπερευαισθησία που συνδέεται με παρορμητικότητα και η διάθεσή τους μπορεί να αλλάξει πολύ γρήγορα και έντονα εξαιτίας πολύ μικρών και ασήμαντων αιτιών. Έχουν έντονο το αίσθημα του «δικαίου». Θυμώνουν πολύ και αισθάνονται άχρηστοι όταν αδικούνται Μπορεί να κοιμούνται λιγότερο από τα άλλα παιδιά ή να ΄χουν ανήσυχο ύπνο. Για αυτούς τους λόγους, το πρωί χρειάζονται πολύ χρόνο για να ξεκινήσουν την ημέρα τους και ίσως να αισθάνονται από το πρωί κουρασμένοι. Δεν τους αρέσει η σωματική επαφή. Δε δέχονται εύκολα εναγκαλισμούς και φιλιά Μαλώνουν εύκολα με τα άλλα παιδιά, ακόμα και χωρίς να προκληθούν Με τους συνομηλίκους τους αντιμετωπίζουν δυσκολίες, καθώς με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, δείχνουν μικρότεροι από την ηλικία τους. Τα πηγαίνουν αρκετά καλά με τα μικρότερα παιδιά, γιατί εκτός των άλλων, εκεί μπορεί να «παίξουν» το ρόλο του «δυνατού». Παθαίνουν περισσότερο σε σχέση με τα άλλα παιδιά, ατυχήματα και δηλητηριάσεις και γι’ αυτό χρειάζονται περισσότερο επίβλεψη. Μαυροπαλιάς Τρύφων

Να εμφανίζονται για τουλάχιστον 6 μήνες. Για να διαγνωσθεί ένα παιδί με σύνδρομο ADHD, θα πρέπει να υπάρχουν οι κάτωθι προϋποθέσεις: Να έχουν εκδηλωθεί τα χαρακτηριστικά του συνδρόμου, πριν τα εφτά του χρόνια. Να εμφανίζονται για τουλάχιστον 6 μήνες. Να μην είναι η διαταραχή, αποτέλεσμα άλλων παθήσεων ( π.χ. σχιζοφρένειας, αυτισμού κ. ά. ). Μαυροπαλιάς Τρύφων

Διαγνωστικά κριτήρια Α. Μεγάλη δυσκολία προσοχής. Πρέπει να υπάρχουν 3 από τα παρακάτω συμπτώματα: Το παιδί συχνά δεν αποτελειώνει κάτι που αρχίζει. Τις περισσότερες φορές είναι απρόσεχτο. Εύκολα διασπάται η προσοχή του. Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί στα μαθήματα ή σε δραστηριότητες που απαιτούν προσοχή. Μαυροπαλιάς Τρύφων

Β. Παρορμητικότητα. Απαιτούνται 3 από τα παρακάτω συμπτώματα: Συχνά δρα πριν να σκεφτεί. Χρειάζεται πολλή επίβλεψη. Έχει έντονες μεταπτώσεις, από τη μια δραστηριότητα στην άλλη. Δυσκολεύεται να κρατήσει τη σειρά του στα παιχνίδια Δυσκολεύεται να οργανώνει τις δραστηριότητες του. Μαυροπαλιάς Τρύφων

Πρέπει να υπάρχουν 2 από τα παρακάτω συμπτώματα: Γ. Υπερκινητικότητα. Πρέπει να υπάρχουν 2 από τα παρακάτω συμπτώματα: Βρίσκεται σε διαρκή κίνηση. Δεν θέλει να κάθεται στο θρανίο. Συμπεριφέρεται σαν «νευρόσπαστο». Έχει ανήσυχο ύπνο. Μαυροπαλιάς Τρύφων

Τα παιδιά με σύνδρομο ADHD, διατρέχουν μεν μεγαλύτερο κίνδυνο σε σχέση με τα άλλα παιδιά για χαμηλή σχολική επίδοση, αλλά με κανέναν τρόπο δεν είναι σίγουρο ότι θα αποτύχουν . Μαυροπαλιάς Τρύφων

«Το παιδί που έχει μεγάλες δυσκολίες στα μαθήματα, παρουσιάζει συνήθως πολλαπλά συμπεριφοριστικά προβλήματα, τα οποία σχετίζονται κυρίως με την επιθετικότητα, την παρορμητικότητα, τη διαταρακτικότητα, την κοινωνική απόσυρση και τη συναισθηματική ανωριμότητα…Η μαθησιακή του δυσκολία οδηγεί σε σχολική αποτυχία, στην ανασφάλεια, στην εγκατάλειψη της προσπάθειας εκ μέρους του παιδιού, την απογοήτευση του δασκάλου, στην απόρριψη του μαθητή, σε διαταρακτική ή άλλη συμπεριφορά, σε μεγαλύτερη απόρριψη του μαθητή και συνεπώς σε περισσότερες μαθησιακές δυσκολίες». Πολυχρονοπούλου Στ Μαυροπαλιάς Τρύφων

Πώς θα βοηθήσουμε ένα παιδί με σύνδρομο ADHD στην αίθουσα; Α. Χωροταξική διαμόρφωση της τάξης. Η τοποθέτηση του μαθητή στην τάξη Οι συμμαθητές του «Η φωλιά της Γνώσης» Μαυροπαλιάς Τρύφων

Μαυροπαλιάς Τρύφων

Β. Εκπαιδευτική αντιμετώπιση. Η συνεργασία με την οικογένεια Η βοήθεια στο σχολείο Μαυροπαλιάς Τρύφων

Εντοπισμός των θετικών χαρακτηριστικών του παιδιού και η ενίσχυσή του. Προχωράμε «βήμα – βήμα». «Τime out». Δημιουργία κανόνων. Μαυροπαλιάς Τρύφων

Εκτόνωση της υπερκινητικότητας. Του διδάσκουμε τρόπους αυτοελέγχου. Το «στυλ» του εκπαιδευτικού. Δίνουμε στο παιδί με σύνδρομο ADHD διπλά βιβλία Μαυροπαλιάς Τρύφων

E-mail: mavropalias@sch.gr Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας Τηλ: 6947702843 E-mail: mavropalias@sch.gr Μαυροπαλιάς Τρύφων