κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Χημικών Μηχανικών Εργαστήριο Ενεργειακής και Βιομηχανικής Οικονομίας ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Χημικών Μηχανικών.
Advertisements

Αποφάσεις Τιμολόγησης
Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
Ελληνική Βιομηχανία: Προς την Οικονομία της Γνώσης 4/7/2006 Δίκτυα συνεργασιών επιχειρήσεων με ερευνητικούς φορείς: Προσδιοριστικοί παράγοντες συμμετοχής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
WIFI-Aσύρματα Δίκτυα.
Παναγιώτης Θ. Καπόπουλος
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
1 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Χρυσοβαλάντου Μήλλιου
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Αξιολόγηση Επενδύσεων στη Γεωργία (διάλεξη 5η)
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
EContent Στέλιος Πιπερίδης Εθνικός Εκπρόσωπος eContent
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Διοικητική των επιχειρήσεων
Διοικητική των επιχειρήσεων
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
1 Κόστος Μεταφοράς §Ποιος είναι ο σκοπός της μεταφοράς; l Βασικά οικονομικά χαρακτηριστικά των λειτουργιών μεταφοράς §Τι είναι το κόστος μεταφοράς; §Ποιοι.
Beyond global marketing and the globalization of marketing activities & Global franchising Καντηλιεράκη Μαρία Ελένη Α.Μ.457 Κυρατζίδου Χριστίνα Α.Μ.460.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚ H ΣΤΗΝ ΠΡ A ΞΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 10-1.
Ενοτητα 6. χωρεσ υποδοχησ και προελευσησ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
κεφαλαιο 3 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
κεφαλαιο 6 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
Ενοτητα 8. οικονομικεσ θεωριεσ διεθνων επιχειρησεων
Παρουσίαση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό Επιτετραμμένος Πρεσβείας Λ.Δ. Κονγκό Mr. Henri Benjamin Ntikala Booto Ημερίδα “Προοπτικές για την Ελληνική.
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Ελληνική ξενοδοχειακή αγορά
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Αξιολόγηση επενδύσεων
8.1. Οικονομική και Νομισματική Πολιτική
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Διοικητική των επιχειρήσεων
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Καθηγητής Δημήτρης Γκίνογλου
Κεφάλαιο 13 Μορφές Εισόδου McGraw-Hill/Irwin
ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT Α. Κουτσούρης.
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Διαχείριση έργου Αρχές και τεχνικές
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη

Μαθησιακά αποτελέσματα (1) Προβαίνετε σε μια εκτίμηση της δυνατότητας διεθνοποίησης που προσφέρουν διαφορετικές αγορές, ευαίσθητες σε μεταβολές στην πάροδο του χρόνου. Προσδιορίζετε πηγές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στη διεθνή στρατηγική, τόσο μέσω του παγκόσμιου εφοδιασμού όσο και της εκμετάλλευσης τοπικών παραγόντων που εκπροσωπούνται στο Διαμάντι του Porter. Διακρίνετε μεταξύ τεσσάρων ειδών διεθνούς στρατηγικής.

Μαθησιακά αποτελέσματα (3) Ιεραρχείτε τις αγορές για είσοδο ή επέκταση, λαμβάνοντας υπόψη την ελκυστικότητα, την πολιτισμική απόσταση, καθώς και άλλες μορφές απόστασης και τις απειλές αντεκδίκησης των ανταγωνιστών. Αξιολογείτε τα σχετικά πλεονεκτήματα διαφόρων τρόπων εισόδου στην αγορά, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις συμπράξεις, την αδειοδότηση και τις άμεσες ξένες επενδύσεις.

Σχήμα 8.1 Πλαίσιο διεθνούς στρατηγικής Ενισχυτικοί παράγοντες διεθνοποίησης Πηγές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Διεθνής στρατηγική Επιλογή αγοράς Τρόπος εισόδου

Η διεθνής επέκταση δραστηριοτήτων της Deutsche Post Ποιοι ήταν οι ενισχυτικοί παράγοντες διεθνοποίησης που σχετίζονται με τη στρατηγική της DPWN; Αποτιμήστε τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τόσο μιας πολυτοπικής στρατηγικής όσο και μιας παγκόσμιας στρατηγικής για τη DPWN.

Τι είναι το Διαμάντι του Porter;

Σχήμα 8.2 Το Διαμάντι του Porter Σταθερή πολιτική, δομή και αντιπαλότητα Παραγοντικές συνθήκες Συνθήκες ζήτησης Συναφείς και υποστηρικτικές βιομηχανίες

Τι είναι ο παγκόσμιος εφοδιασμός; Παγκόσμιος εφοδιασμός είναι η αγορά υπηρεσιών και συστατικών μερών από τους πλέον κατάλληλους προμηθευτές σε όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα από την τοποθεσία τους.

Πλεονεκτήματα του παγκόσμιου εφοδιασμού σε σχέση με την τοποθεσία Πλεονεκτήματα κόστους Μοναδικές ικανότητες Εθνικά χαρακτηριστικά

Παράθεμα 8.3 Το παγκόσμιο δίκτυο έρευνας και ανάπτυξης της Boeing

Χαρακτηριστικά της αγοράς και πλαίσιο PESTEL Πολιτικοί παράγοντες Οικονομικοί παράγοντες Κοινωνικοί παράγοντες Νομικοί παράγοντες

Το πλαίσιο CAGE Διοικητική Πολιτισμική και πολιτική απόσταση απόσταση Γεωγραφική απόσταση Οικονομική απόσταση/ απόσταση πλούτου

Hindustan Lever Ltd Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις κατά την ανάπτυξη παγκόσμιων επωνυμιών ενώ ενθαρρύνουν την τοπική δεκτικότητα; Ποια άλλα παραδείγματα παγκόσμιων επωνυμιών που προσαρμόζονται στην τοπική πραγματικότητα μπορείτε να σκεφτείτε; Ποιες είναι οι απόψεις σας αναφορικά με τις ηθικές διαστάσεις των δραστηριοτήτων της Hindustan Lever;

Τρόποι εισόδου Εξαγωγές Συμπράξεις και συμμαχίες Αδειοδότηση και δικαιόχρηση Άμεσες ξένες επενδύσεις

Εξαγωγές Μειονεκτήμα τα Πλεονεκτήμα τα Η εταιρεία δεν επωφελείται από τα τοπικιστικά πλεονεκτήματ α Εξάρτηση από μεσάζοντες εξαγωγών Έκθεση σε εμπορικούς φραγμούς Έξοδα μεταφοράς Πλεονεκτήμα τα Δεν χρειάζονται επιχειρησιακ ές εγκαταστάσεις στη φιλοξενούσα χώρα Οικονομίες κλίμακας Το διαδίκτυο διευκολύνει την πρόσβαση σε διεθνείς αγορές

Συμπράξεις και συμμαχίες Μειονεκτήμα τα Δυσκολία εντοπισμού του κατάλληλου συνεργάτη Διαχείριση της σχέσης με τον ξένο συνεργάτη Απώλεια ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Περιορίζουν την ικανότητα ενσωμάτωσης και συντονισμού δραστηριοτήτων Πλεονεκτήμα τα Μοιράζεται ο επενδυτικός Συμπληρωματι κοί πόροι Μπορεί να τίθενται ως κυβερνητικός όρος για την είσοδο στην αγορά

Αδειοδότηση Μειονεκτήμα τα Πλεονεκτήμα τα Δυσκολία εντοπισμού του κατάλληλου συνεργάτη Απώλεια ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Περιορίζει τα οφέλη από τα τοπικιστικά πλεονεκτήματα του έθνους που φιλοξενεί την εταιρεία Πλεονεκτήμα τα Έσοδα συμφωνημένα βάσει συμβολαίου Περιορίζει την οικονομική και χρηματική έκθεση

Άμεσες ξένες επενδύσεις Μειονεκτήμα τα Σημαντικές επενδύσεις και δέσμευση απέναντι στη φιλοξενούσα χώρα Οι εξαγορές μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα ολοκλήρωσης/συντονισμού Η είσοδος σε νέα πεδία είναι χρονοβόρα και λιγότερο προβλέψιμη Πλεονεκτήμα τα Πλήρης έλεγχος Διευκολύνουν την ενσωμάτωση και συντονισμό δραστηριοτήτων Εξαγορές επιτρέπουν την ταχεία είσοδο στην αγορά Επενδύσεις σε νέα πεδία

Περίληψη κεφαλαίου (1) Το δυναμικό διεθνοποίησης σε οποιαδήποτε συγκεκριμένη αγορά καθορίζεται από τέσσερις παράγοντες: την αγορά, το κόστος, την κυβέρνηση και τις στρατηγικές των ανταγωνιστών. Πηγές πλεονεκτήματος στη διεθνή στρατηγική μπορούν να αντληθούν εξίσου από τον παγκόσμιο εφοδιασμό μέσω του διεθνούς δικτύου αξίας και από εθνικές πηγές πλεονεκτήματος (όπως αποτυπώνεται στο Διαμάντι του Porter).

Περίληψη κεφαλαίου (2) Υπάρχουν τέσσερις κύριοι τύποι διεθνούς στρατηγικής, που ποικίλλουν ανάλογα με το βαθμό συντονισμού και τη γεωγραφική διαμόρφωση: απλή εξαγωγή, σύνθετη εξαγωγή, πολυτοπική και παγκόσμια στρατηγική. Η επιλογή αγοράς για διεθνή είσοδο ή επέκταση πρέπει να βασίζεται στην ελκυστικότητα, τις πολυδιάστατες μετρήσεις απόστασης και τις προσδοκίες σχετικά με τα αντίποινα των ανταγωνιστών.

Περίληψη κεφαλαίου (3) Οι τρόποι εισόδου σε νέες αγορές περιλαμβάνουν στις εξαγωγές, την αδειοδότηση, τις συμπράξεις και συμμαχίες και τις ξένες άμεσες επενδύσεις.

Μελέτη περίπτωσης – Υπολογιστές Lenovo (1)

Μελέτη περίπτωσης – Υπολογιστές Lenovo (2) Να σχολιάσετε την είσοδο της Lenovo στην αμερικανική αγορά, υπό το πρίσμα του πλαισίου CAGE. Ποιο είδος γενικής διεθνούς στρατηγικής θα έπρεπε να εφαρμόσει σήμερα η Lenovo;

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)