ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON [Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού τεύχος 38-39 / 1996 ] Εισηγήτρια: Κα Χρ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συναλλακτική Ανάλυση και Συμπεριφορά
Advertisements

«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Εισήγηση στα πλαίσια Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με τίτλο Θετική Σκέψη και Δράση στην Εκπαιδευτική κοινότητα «Ψυχική.
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
Η Ψυχοκοινωνική θεωρία του Eric Erikson
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
H ψυχολογία του αρρώστου απέναντι στην εγχείρηση Μαγιόγλου Παναγιώτα ΑΣΠΑΙΤΕ 2010.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΜΕΣΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Το ενδιάμεσο βήμα από την εξάρτηση της προσχολικής ηλικίας προς την ωρίμανση και την ανεξαρτοποίηση που ακολουθεί τη διαδικασία της.
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University.
Η Ψυχολογία στην υπηρεσία της Παιδαγωγικής
Η Θεωρία της Gottfredson
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αυτοκίνητο – Τρένο - Μοτοσικλέτα Άνθρωποι που τρέχουν - Πιγκουίνοι Ψησταριά Ηλιακοί συλλέκτες Ανεμόμυλος - Ιστιοφόρο Γκαζάκι-Νερό-Δοχείο-Φουρφούρι Νερόμυλος.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Σ. Ι. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ1 *************** ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ***************** Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Εταιρειών Κύπρου.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τηλ.:
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ ΄Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Κοινωνικό Πρόβλημα Τελώνη Δώρα-Δήμητρα.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Working Along with Key Experts
4ο ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ ΛΙΑΓΚΗΣ
Όποιος θέλει να με ακο-λου- θήσει, ας απαρνηθεί τον εαυτό του
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη
Διαδικτυακές Πηγές Πληροφόρησης
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Απ’ το ΚΕΔΔΥ στο ΚΕΔΔΥ Ξάνθη 21/3/2017.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εφηβική ηλικία Ποιος είμαι Με ποιους είμαι
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Μπορεί οι λανθασμένες ιδέες να είναι παραγωγικές?
Η Περιβαλλοντική Αγωγή εισήλθε στα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών κρατών από την ανάγκη ανταπόκρισης στις όλο και αυξανόμενες πιέσεις της οικολογικής κρίσης.
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
Θεωρίες Προσωπικότητας
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Αναπτυξιακη ψυχολογια
H ψυχοκοινωνική θεωρία του Erik Erikson
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Αναπτυξιακά επιτεύγματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON [Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού τεύχος 38-39 / 1996 ] Εισηγήτρια: Κα Χρ. Κυπριανού – Worrall Νοέμβριος 1995

EGO – SUPEREGO – ID Η ανθρώπινη προσωπικότητα απαρτίζεται από τρία συστήματα: EGO  Ψυχολογικό Μέρος. SUPEREGO  Κοινωνικό Μέρος. ID  Βιολογικό Μέρος. Η προσωπικότητα δρα ολιστικά και όχι μεμονωμένα. Η κλασσική Φροϋδική προοπτική θεωρεί τα άτομα, ως συστήματα ενέργειας. Η δυναμική της προσωπικότητας εξαρτάται από τον τρόπο διανομής της ψυχικής ενέργειας ανάμεσα στα: EGO – SUPEREGO – ID 

Η ΦΡΟΫΔΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ERIKSON [0–1] [1–3] [4–5] [6–11] [12–20] [πρώϊμη εν.] [μέση ηλικία] [γήρας] Η INTEGRITY VS DESPAIR ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ / ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ Ζ GENERATIVITY VS STAGNATION ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΣ / ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤ INTIMACY VS ISOLATION ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑ / ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ Ε Temporal Perspective vs Time Confusion Χρονική προοπτική / Χρονική σύγχιση Self-Certainty vs Self-Conciousness Αυτοβεβαιότητα Αυτοσυνείδηση Role Experimentation vs Role Fixation Πειραματισμός Καθήλωση Apprenticeship Vs Work Paralysis Μαθητεία Εργασιακή Παράλ. IDENTITY VS IDENTITY CONFUSION ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ / ΣΥΓΧΙΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Sexual Polarisation vs Bisexual Conf. Σεξουαλική πόλωση / Αμφιφυλόφιλη σ. Leader & Followership vs Authority Conf. Αρχηγός & οπαδός Σύγχιση αρχών Ideological Commitment vs Conf. of Values Ιδεολογική δέσμευση / Σύγχιση αξιών Δ INDUSTRY VS INFERIORITY ΦΙΛΟΠΟΝΙΑ / ΚΑΤΩΤΕΡΟΤΗΤΑ Γ INITIATIVE VS GUILT ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ / ΕΝΟΧΗ Β AUTONOMY VS SHAME ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ / ΝΤΡΟΠΗ Α TRUST VS MISTRUST ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ / ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ

Αντιπροσωπεύουν τις προσπάθειες του EGO να μεσολαβήσει μεταξύ: ΤΑ 8 ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Αντιπροσωπεύουν τις προσπάθειες του EGO να μεσολαβήσει μεταξύ: της συμφυούς ανάπτυξης, των απαιτήσεων του SUPEREGO, και των επιδράσεων από το ID. EGO  Ψυχολογικό Μέρος. SUPEREGO  Κοινωνικό Μέρος. ID  Βιολογικό Μέρος. Το επιτυχημένο πέρασμα από το κάθε στάδιο οδηγεί σε ένα πιο ώριμο EGO & έτσι μπορούμε να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης.

ΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ 8 ΕΜΠΛΟΚΕΣ (CONFLICTS) ΗΛΙΚΙΕΣ ΘΕΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ CONFLICT (ΕΜΠΛΟΚΗ) [ 0 - 1 ] Temporal Perspective Time Confusion [ 1 - 3 ] Self Certainty Self-Conciousness [ 4 - 5 ] Role Experimentation (πειραματισμός ρόλων) Role Fixation (οριστικοποίηση ρόλων) [ 6 - 11 ] Apprenticeship (μαθητεία) Work Paralysis (εργασιακή παράλυση) [ 12 - 20 ] IDENTITY IDENTITY CONFUSION [ Ενήλικας ] Sexual Polarisation Bisexual Confusion [ Μέση ηλικία ] Leader & Followership (αρχηγία - οπαδισμός) Authority Confusion (σύγχιση εξουσίας-αρχών) [ Γήρας ] Ideological Commitment Confusion of Values

Η ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ERIKSON (1968) Η εφηβεία αποτελεί το πιο κρίσιμο, σύνθετο, δυναμικό στάδιο ανάπτυξης. Η κύρια εμπλοκή είναι μεταξύ της ταυτότητας του εφήβου & της σύγχισής της. Επιτυχημένη ανάλυση αυτής της κρίσης Ταυτότητας (IDENTITY CRISIS), οδηγεί σε μια ισχυρή αίσθηση προσωπικής αξίας & κατεύθυνσης, σε μία κατάσταση αμοιβαιότητας και δέσμευσης σε ό,τι αφορά και τις σχέσεις φιλίας και τις σεξουαλικές σχέσεις.

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ERIKSON [0–1] [1–3] [4–5] [6–11] [12–20] [πρώϊμη εν.] [μέση ηλ] [γήρας] Η Ζ ΣΤ INTIMACY VS ISOLATION ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑ / ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ Ε IDENTITY VS IDENTITY CONFUSION ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ / ΣΥΓΧΙΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Sexual Polarisation vs Bisexual Confusion Σεξουαλική πόλωση / Αμφιφυλόφιλη σύγχιση. Δ Γ Β Α

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ? ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ? Ο έφηβος –η: Έχει ανάγκη να αισθάνεται ότι αξίζει. Χρειάζεται να έχει την επίγνωση ότι δεν εξαρτάται πλέον, εξ ολοκλήρου από τους γονείς του. Δεν θα πρέπει να αισθάνεται ενοχή ή ντροπή για τις ιδιαίτερες σκέψεις του ή τα συναισθήματά του. Μπορεί να απολαμβάνει το σώμα του και τη χαρά της αναζήτησης νέων σχέσεων. Απαιτείται να διαθέτει τη εσωτερική ελευθερία για να μπορέσει να συγχωρέσει τους γονείς του, οι οποίοι ενδεχομένως, κάποια στιγμή στο παρελθόν, τον απογοήτευσαν κατά κάποιο τρόπο.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ: Ο Peter Εμείς οι Σύμβουλοι που δεν έχουμε εκπαιδευτεί στην ψυχανάλυση, τι μπορούμε να κάνουμε? We can attempt to hear Peter, understand him, treat him, [ να τον αντιμετωπίσουμε ], as an individual, offer him a supportive relationship. We can attempt to form an alliance, bring about trust and acceptance by adopting a neutral and uncritical stance. This will create a sense of safety for the hurt and hidden part of himself to become available and understood at a deeper level so that insight and a sense of self-knowledge and control could come about. That is, we need to go beyond treating the symptoms, to offer the kind of understanding that breaks the cycle of developmental impasse [αδιέξοδο].

ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α΄ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ - Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ERIKSON Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.