Βούλγαρη Παρασκευή Αποστολία Α.Μ. 21152 Αθήνα 2016 Πρακτική στην κοινότητα: Ιδιωτικός παιδικός σταθμός-Νηπιαγωγείο «Φωτεινή». Βούλγαρη Παρασκευή Αποστολία Α.Μ. 21152 Αθήνα 2016
«Φωτεινή» Έτος ιδρύσεως: 1997 (19 χρόνια). Υπεύθυνοι: Γιαννουδάκος Δημήτριος & Γιαννουδάκου Ελένη. Προϊσταμένη: Καρτάλου Ευαγγελία. Toy-box: Συμμετείχαν στην πενταετή έρευνα (2009-2014), με θέμα την παιδική παχυσαρκία, με συμμετοχή που άγγιζε τα 7000 παιδιά από την Ελλάδα, την Βουλγαρία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Πολωνία και την Ισπανία.
Τμήματα: Βρεφικό Μεταβρεφικό Προπρονηπιακό Προνηπιακό Νηπιαγωγείο Κάθε Τρίτη Κάθε Δευτέρα Κάθε Πέμπτη Προπρονηπιακό: 26 παιδιά ηλικίας 3-4 χρονών. Προνηπιακό: 20 παιδιά ηλικίας 4-5 χρονών. Νηπιαγωγείο: 12 παιδιά ηλικίας 5-6χρονών.
Θέματα που αναλύθηκαν: Νερό και φυσική δραστηριότητα. Ομάδα δημητριακών. Ομάδα γαλακτοκομικών. Ομάδα φρούτων. Ομάδα λαχανικών. Ομάδα οσπρίων. Ομάδα πρωτεΐνης-Ψάρια. Επίσης προτάθηκαν κάποιες βελτιώσεις στα μηνιαία διαιτολόγια του σταθμού.
Στόχοι: Η γνωριμία των παιδιών με τα τρόφιμα και τις ομάδες τροφίμων. Η αναγνώριση και ο διαχωρισμός των φρούτων από τα λαχανικά. Διαδραστική παρουσίαση για την κατανόηση της διαδικασίας παραγωγής τους. Κατανόηση της επιλογής τροφίμων στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής και κατασκευή της διατροφικης πυραμίδας. Προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής και διατροφής μέσα από δραστηριότητες στα οποία συμμετείχαν τα ίδια τα παιδιά.
Δραστηριότητες:
Γενικές εντυπώσεις: Δραστήριος σταθμός στο τομέα της διατροφής. Συμβουλεύονταν κάποιον ειδικό στο τομέα της μοριακής διατροφής. Διαιτολόγια στα πλαίσια του προτύπου της Μεσογειακής Διατροφής. Διέθεταν στον χώρο του σταθμού ένα λαχανόκηπο με τα παιδιά να δείχνουν μεγάλη προτίμηση στην κατανάλωση λαχανικών όταν αυτά προέρχονταν από αυτόν. Πολλές από τις προτεινόμενες δραστηριότητες είχαν ήδη διεξαχθεί προτού πραγματοποιηθεί η έναρξη της πρακτικής μου άσκησης στο χώρο τους. Συμφωνήθηκε να διδαχθούν θεματικές ενότητες διαφορετικές από αυτές που είχαν ήδη διεξαχθεί.
Πλεονεκτήματα: Προσέγγιση της διατροφής για μικρότερες ηλικίες: βελτίωση των δεξιοτήτων μου σε αυτόν το τομέα. Τα παιδιά γνώριζαν ήδη κάποια θέματα για τη διατροφή: πιο εύκολη η προσέγγιση του θέματος. Άψογη συνεργασία με τις νηπιαγωγούς. Ύστερα από κάποιες ημέρες τα παιδιά έδειχναν ενθουσιασμένα που με έβλεπαν και ανυπομονούσαν να κάνω μάθημα μαζί τους: κέρδισα το ενδιαφέρον τους: επιτυχημένη προσέγγιση. Εφαρμογή των γνώσεων μου στην πράξη μέσω της αξιολόγησης- βελτίωσης των μηνιαίων διαιτολογίων.
Μειονεκτήματα: Τα μικρότερης ηλικίας δυσκολεύονταν να καθίσουν ήσυχα πολύ ώρα. Πολλά παιδιά στα δύο τμήματα με αποτέλεσμα το χωρισμό τους σε μικρότερες ομάδες. Λίγος ο χρόνος που ήταν διαθέσιμος για την διεξαγωγή κάθε θεματικής ενότητας. Η εβδομαδιαία επαφή ήταν αποθαρρυντική καθώς ήταν δύσκολη η διεξαγωγή μίας χρονοβόρας δραστηριότητας.
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.