Η πληροφορία στο σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ στη διαμόρφωση δράσεων υπέρ της προστασίας των Καταναλωτών ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ.
Advertisements

Ένα απαραίτητο στοιχείο στην ζωή μας. Εργασία Α’ εξαμήνου (Internet)  Τμήμα:1Ι-ΙΝΠ01  Έτος:  Ονοματεπώνυμο : Αντώνης Δημητριάδης  Μάθημα: Τεχν.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Επικοινωνιες-δικτυα-διαδικτυο-ιστοσελιδεσ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
NEEΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ  Γιατί οι έφηβοι πέφτουν στην κυριολεξία με τα μούτρα στη χρήση και συχνά την κατάχρηση του διαδικτύου, του κινητού (ή.
Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Τεχνολογία Δικτύων Επικοινωνιών
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ι Φαίδων Θεοφανίδης
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
«Το κολλάζ της επικοινωνίας»
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ Ήχος: καθετί που γίνεται αντιληπτό από την ακοή μας, καθετί που ακούμε Ακουστική Επικοινωνία: κατανόηση της συμπεριφοράς του ήχου, του.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Δ1΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 10΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ:
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
SAFE SEARCH Αμπαμπέι Κριστίνα, Αραπάι Ερίσα, Βίλα Ντενάντα, Γεροντίδη Φωτεινή Νεφέλη Α’
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Πληροφόρηση – Γενικές έννοιες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας
2ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ ΤΑΞΗ Β5 ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΑΡΑΚΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΝΓΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Βιβλιογραφία: σχολικό.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
3.4.2 Επικοινωνίες Οι άνθρωποι επικοινωνούν με τις κινήσεις, τον λόγο, την εικόνα και τη γραφή.
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας / 7 Χειμερινό εξάμηνο
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ Β΄. Βιβλιογραφία (τελευταία σελίδα της εργασίας) Σε περίπτωση βιβλίου ακολουθείται η σειρά: επώνυµο και όνοµα συγγραφέα, τίτλος.
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2895 Κωδικός Διαφανειών: MKT110 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Γενικό Τμήμα Εργαστήριο Πληροφορικής.
Κριτήρια και Μέθοδοι αξιολόγησης ιστοσελίδων Θέμα:
Αποτελέσματα Έργου Έρευνας, Ανάπτυξης και Επίδειξης στα πλαίσια του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ11 ΕΣΠΑ Dynamic Cargo Routing on-the-Go Δυναμική Δρομολόγηση.
ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Η προπαγάνδα ως θεμελιώδες συστατικό του δημόσιου λόγου:
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Υπηρεσίες του διαδικτύου
Καθηγητής Γιώργος Πλειός
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /6 Χειμερινό εξάμηνο
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
Η εποχή των επαναστάσεων
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Τα ΜΜΕ από την Οπτική της Οικονομικής Θεωρίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Τα ΜΜΕ και το Διαδίκτυο. Τα σπουδαιότερα ΜΜΕ της εποχής μας Τύπος Εφημερίδες Περιοδικά Ραδιόφωνο Διαδίκτυο Τηλεόραση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η πληροφορία στο σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον Σταμάτης Πουλακιδάκος

Η πληροφορία για την κοινωνία Η σύγχρονη κοινωνία- από τη νεωτερικότητα κι έπειτα- αποτελεί μια γραφειοκρατική μορφή οργάνωσης. Ο γραφειοκρατικός έλεγχος και διοίκηση της σύγχρονης κοινωνίας προϋποθέτει τη συνεχή συλλογή και ανανέωση πληροφορίας. Η γραφειοκρατία αποτελεί έναν συγκεκριμένο τρόπο παραγωγής και μετάδοσης της πληροφορίας στο πλαίσιο μιας λιγότερο ή περισσότερο ιεραρχικής οργανωτικής δομής. Η πληροφορία έχει αναχθεί σε σημείο αναφοράς, καθώς παρουσιάζεται ως το κλειδί της σύγχρονης κοινωνίας.

Τι είναι η πληροφορία «Το ποσοτικό μέτρο των επικοινωνιακών ανταλλαγών», δηλαδή ο,τιδήποτε μπορεί να κωδικοποιηθεί και να μεταδοθεί μέσω ενός καναλιού που συνδέει έναν πομπό κι έναν δέκτη, ανεξάρτητα από το σημειολογικό του περιεχόμενο, (ποσοτική διάσταση) «Mία ή περισσότερες δηλώσεις ή γεγονότα που προσλαμβάνονται από κάποιον άνθρωπο και έχουν κάποια αξία για τον παραλήπτη» (ποιοτική διάσταση)  

Πληροφορία και τεχνολογία Η κυκλοφορία της πληροφορίας ενισχύθηκε από την τεχνολογία που έκανε δυνατή την άμεση και πολλαπλή μετάδοση κάθε είδους πληροφορίας (εικόνες, ήχοι, μουσική, λέξεις, λογισμικό, στατιστικές, προβολές κλπ.). Περισσότερο από ποτέ η πληροφορία έχει γίνει αγαθό και μέσο κοινωνικοποίησης.

Η πληροφορία στη σύγχρονη κοινωνία Ι Η πληροφορία αποτελεί θεμελιώδες συστατικό της σύγχρονης πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας. Η σύγχρονη δυτική κοινωνία είναι μια «πληροφοριακή κοινωνία», διότι οι δομές της πληροφορίας έχουν καταστεί οι βασικές πηγές της παραγωγικότητας και της εξουσίας, εξαιτίας και των νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων και του προσανατολισμού της οικονομικής δραστηριότητας στην προσφορά καταναλωτικών υπηρεσιών, οι οποίες δεν έχουν απλά ως βάση την πληροφορία, αλλά κυρίαρχο συμβολικό χαρακτήρα.

Η πληροφορία στη σύγχρονη κοινωνία ΙΙ Η πληροφορία είναι ο σύγχρονος πολιτισμός. Αποτελεί μια πλήρη νοήματος οντότητα που φέρει νόημα, πραγματεύεται ένα θέμα, αποτελεί ενημέρωση (intelligence) ή διδαχή (instruction) για κάτι ή για κάποιον. Η πληροφορία είναι το μέρος της επικοινωνίας που δεν «χάνεται» κατά την εκπομπή του, συνιστώντας έναν de facto φορέα κοινωνικοποίησης στις κοινωνίες της (ύστερης) νεωτερικότητας.

Η πληροφορία στο διαδίκτυο Στον τομέα της ανταλλαγής πληροφοριών και μηνυμάτων, η δικτυακή υποδομή αντιστρατεύεται τη λογική της μονόδρομης μαζικής επικοινωνίας Εξατομικεύει την κατανάλωση της πληροφορίας Καταλύει τη γραμμικότητα της πορείας της εκπεμπόμενης πληροφορίας Επιτρέπει την αλληλεπίδραση Η πλέον σημαντική πολιτισμική συνέπεια στη δικτυακή κοινωνία, είναι η δυνατότητα της δικτύωσης, έτσι ώστε καθένας να είναι σε θέση να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες και να αλληλεπιδρά με οποιονδήποτε και οποτεδήποτε επιθυμεί.

Η σύγκλιση των μέσων στο διαδίκτυο Τα μέσα συγκλίνουν και ενοποιούνται Υπάρχει (ποσοτική) αφθονία περιεχομένου διαφορετικών ειδών («γραπτό», οπτικοαουστικό) Λαμβάνει χώρα «ψηφιοποίηση» των επικοινωνιών Ένα υπερ-μέσο που λειτουργεί ταυτόχρονα ως «εφημερίδα», «κινηματογράφος», «τηλεόραση», «ραδιόφωνο», αλλά και ως «ταχυδρομείο», «τηλέφωνο», «βιντεόφωνο»

Βιβλιογραφία Barker C. (2005) Cultural Studies: Theory and Practice. London: Sage. Roth G., Wittich C. (eds.) (1978) Max Weber: Economy and Society. An Outline of Interpretive Sociology. London: University of California Press. Πλειός Γ. (2011) Η Κοινωνία της Ενημέρωσης. Αθήνα: Καστανιώτης. Poster M. (1990) The Mode of Information. Poststructuralism and Social Context. Cambridge: Polity Press. Roszak T. (1986) The Cult of Information: The Folklore of Computers and the True Art of Thinking. Cambridge: Lutterworth Press Cox M. A. (2013) Information in social practice: A practice approach to understanding information activities in personal photography. Journal of Information Science 39: 61. Terranova T. (2004). Network Culture, Politics for the Information Age. London: Pluto Press Παπαθανασόπουλος Σ. (επιμ.) (2011) Τα Μέσα Επικοινωνίας στον 21ο αιώνα. Αθήνα: Καστανιώτης