ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΔΥΣΣΕΑΣ.
Advertisements

Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ο ΝΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Ανδριανη,Ειρηνη,Αγγελικη
Η γυναικα στην ιλιαδα Ομαδοσυνεργατική εργασία του τμήματος Β2
4ο Γυμνάσιο Σπάρτης Γιάννης Ρίτσος Τάξη Α3
Οδυσσέας.
Μια εργασία του Κων/νου Εκίζανα
Ομήρου Οδύσσεια.
Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων
ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
Ας βάλουμε στίχους στις εικόνες!! Α1 – Α Σοφία Χαντζή
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΚΟΙΝΑ & ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
ΈΚΤΟΡΑΣ.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΗΡΑΚΛΗΣ KABAKA EΛΕΝΗ.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Οδυσσέας.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
9Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΡΑΨΩΔΙΑ ε στίχοι
Η ζωή της κόρης στην Ομηρική εποχή.
Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΚΙΡΚΗ.
ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ 5η Ενότητα: α
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Βυθούλκα-Μπιώτη Λυδία Σταματίου Ευρυδίκη
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
«ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ»
Ε η ΕΝΟΤΗΤΑ ε ΡΑΨΩΔΙΑ.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ
Εργασία θεματικής ευδομάδας
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
5. Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη.
Πηνελόπη Εργασία οδύσσειας A4 ΠΜΓΛΠ Μαρία Κουτσοπούλου, Στεφανία Σαρρή
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΤΙΤΛΟΣ:Οδύσσεια ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:Γιάννης Σμυρνιωτάκης ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΓΕΝΟΣ:Ελληνική μυθολογία ΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ:Ηρωικό έπος ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ:Εκδόσεις Καλοκαθή ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Η θεά Δήμητρα ήταν η θέα της Γεωργίας και έμαθε στους ανθρώπους να
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Εργασία Στέλιου Γκίκα

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Πηνελόπη Είναι η σύζυγος του Οδυσσέα και η μητέρα του Τηλέμαχου.   Αθηνά Είναι η θεά της σοφίας. Καλυψώ Η Καλυψώ είναι η κόρη του Τιτάνα Άτλαντα. Το νησί της είναι η Ωγυγία. Ευρύκλεια Η Ευρύκλεια είναι η γηραιά οικονόμος στο παλάτι του Οδυσσέα στην Ιθάκη. Ελένη Ήταν κόρη του Δία. Η μητέρα της Λήδα, ήταν σύζυγος του βασιλιά της Σπάρτης Τυνδάρεω. Ναυσικά Είναι κόρη του βασιλιά των Φαιάκων Αλκίνοου και της Αρήτης. Αρήτη Είναι η σύζυγος του βασιλιά Αλκίνοου και η μητέρα της Ναυσικάς. Αντίκλεια Είναι η μητέρα του Οδυσσέα. Ινώ Είναι μια θαλάσσια θεότητα. Κίρκη Είναι μάγισσα.

ΓΕΝΙΚΑ ΧΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Πηνελόπη: Η Πηνελόπη είναι σύμβολο της ανήσυχης και δακρύβρεχτης πιστότητας που ζει με την ανάμνηση και την ελπίδα και είναι σύμβολο της συζυγικής πίστης και αφοσίωσης. Χαρακτηρίζεται ευαίσθητη, υπομονετική, σταθερή και ενστικτωδώς δύσπιστη μπροστά στην διαβλεπόμενη ευτυχία, που τελικά είναι γραμμένο να την ξαναβρεί.   Αθηνά: Η Αθηνά είναι καταπληκτικά πιστή στους εκλεκτούς της και εξαιρετικά λογική, μεροληπτική αλλά και επιβλητική, αδιάλλακτη και τελείως στερημένη ευαισθησίας με όλους εκτός από τον Οδυσσέα. Καλυψώ: Η Καλυψώ δείχνει απόλυτα ερωτευμένη με τον Οδυσσέα και τον βοηθάει στον νόστο του μετά την απόφαση των θεών. Ευρύκλεια: Την διακατέχει στοργή και αφοσίωση. Είναι η τροφός του Οδυσσέα και του Τηλέμαχου. Αυτή αναγνώρισε τον Οδυσσέα πρώτη από όλα τα πρόσωπα του παλατιού.

Ελένη: Είναι γυναικείο μυστήριο που το φωτοστέφανο της ομορφιάς και της φυσικής της ευγένειας, την προφυλάσσει από κάθε μικροπρέπεια και όταν βρίσκεται μέσα στην αναταραχή του πάθους και όταν απολαμβάνει την ηρεμία του ξανακερδισμένου σπιτιού της. Ήταν κόρη του Δία, η πιο όμορφη από όλες τις θνητές γυναίκες. Ναυσικά: Η στάση της Ναυσικάς τόσο απέναντι στις υπηρέτριες, όσο και στον ικέτη Οδυσσέα προβάλλει τις αρετές του χαρακτήρα της, οι οποίες συμπληρώνουν την εξωτερική ομορφιά της. Συγκεκριμένα, διακρίνουμε την ευγένεια και την αγωγή της στην θαρραλέα αντιμετώπιση του άγνωστου άντρα και την ανταπόδοση του επαίνου που δέχτηκε από αυτόν, αρετές που ταιριάζουν σε μια βασιλοπούλα. Αρήτη: Είναι η πολύτιμη σύμβουλος του συζύγου της και τον επηρεάζει στις αποφάσεις του. Χαρακτηρίζεται ευγενική και αξιότιμη, μια αρχόντισσα που την τιμούν, την ακούνε και τη σέβονται ,τα παιδιά της και ο λαός της. Αντίκλεια: Είναι θλιμμένη, κατά την διάρκεια της ζωής της, επειδή η πολύχρονη απουσία του Οδυσσέα της φέρνει πολύ πόνο. Δείχνει χαρούμενη και συγκινημένη όταν συναντά τον γιό της, Οδυσσέα, στον Άδη. Ινώ: Είναι μεγαλόψυχη, αφού βοηθά τον Οδυσσέα να βρει στεριά αψηφώντας την οργή του Ποσειδώνα. Κίρκη: Ήταν ερωτευμένη και αυτή με τον Οδυσσέα και μαζί του απέκτησαν ένα παιδί. Ήταν επίμονη για την παραμονή του Οδυσσέα αλλά τελικά συνέβαλε ως βοηθός στον νόστο και συντελεί καθοριστικά σε αυτόν.

Η ΝΑΥΣΙΚΑ Ναυσικά Είναι κόρη του βασιλιά των Φαιάκων Αλκίνοου και της Αρήτης. Η στάση της Ναυσικάς τόσο απέναντι στις υπηρέτριες, όσο και στον ικέτη Οδυσσέα προβάλλει τις αρετές του χαρακτήρα της, οι οποίες συμπληρώνουν την εξωτερική ομορφιά της. Συγκεκριμένα, διακρίνουμε την ευγένεια και την αγωγή της στην θαρραλέα αντιμετώπιση του άγνωστου άντρα και την ανταπόδοση του επαίνου που δέχτηκε από αυτόν, αρετές που ταιριάζουν σε μια βασιλοπούλα. Παρουσιάζεται ευσεβής, αφού θεωρεί ότι ο Δίας είναι υπεύθυνος για την ευτυχία και για τα βάσανα των ανθρώπων. Στους στίχους 235-241 και 257-259 αποκαλύπτεται η καλοσύνη και τα φιλάνθρωπα αισθήματα της, καθώς διαβεβαιώνει τον Οδυσσέα ότι θα τον βοηθήσει, αλλά προστάζει και τις ακόλουθές της να τον περιποιηθούν. Είναι συμπονετική απέναντι στον βασανισμένο άνθρωπο που στέκεται μπροστά της, φιλόξενη και υπερήφανη για την καταγωγή της.Η Ναυσικά επίσης παρουσιάζεται ευγενική, καλοσυνάτη και σεμνή. Αν και βασιλοπούλα, οδηγεί η ίδια την άμαξα, ενώ το πλύσιμο των ρούχων είναι και δική της αρμοδιότητα. Επειδή ανήκει σε ανώτερη κοινωνική τάξη, συνοδεύεται από τις ακόλουθές της, οι οποίες την βοηθούν στις εργασίες της και την υπηρετούν. Ο τρόπος που τους μιλάει δείχνει πως ξέρει να επιβάλλεται και να πείθει.  

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ενδυμασία-Αμφίεση Το εξωτερικό ένδυμα των γυναικών ήταν όμοιο περίπου με τον ανδρικό χιτώνα. Λεγόταν πέπλος ή εανός. Ήταν χρωματιστό χωρίς μανίκια και δενόταν στη μέση. Όταν οι γυναίκες εμφανίζονταν δημόσια κάλυπταν το πρόσωπο τους με ένα μαγνάδι δηλαδή ένα λευκό, λινό, λεπτό ύφασμα.   Η ζωή της γυναίκας Οι γυναίκες του Ομήρου, βασίλισσες ή λαϊκές δεν ανήκουν στον εαυτό τους. Ως παρθένοι ανήκουν στον πατέρα τους, ως σύζυγοι ανήκουν στον άνδρα τους με σαφή και ξεκάθαρο προορισμό. Έπρεπε να μένουν σε ειδικά διαμερίσματα κάνοντας συγκεκριμένες δουλειές , όπως να υφαίνουν στον αργαλειό και στη ρόκα και να δίνουν εντολές στις παρακόρες. Για να βγουν από τους συγκεκριμένους θαλάμους έπρεπε να συνοδεύονται πάντα από υπηρέτριες. Δεν συμμετείχαν στα συμπόσια των ανδρών. Δεν λαμβανόταν κατά κανόνα υπόψη η γνώμη τους.

ΠΗΓΕΣ 5gym-galats.att.sch.gr/ergasies/odissia/ergasia_omiros%20a.doc https://www.slideshare.net/lenapa/ss-33337028 ΤΕΛΟΣ