ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά: καλοί και κακοί αγωγοί Αγραφιώτη Δήμητρα, Διαμαντάκη Μυρτώ ,Κατερίνα Σταύρου
Στόχοι Να έρθουν σε επαφή με τη θερμότητα, Να κατανοήσουν σε ποια υλικά διαδίδεται πιο εύκολα η θερμότητα, Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά Να συνεργαστούν Να παρατηρήσουν να κατανοήσουν και να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα των πειραμάτων
1η Δραστηριότητα:«Τα χέρια μου τρελάθηκαν» Υλικά: Τρεις μεγάλες λεκάνες Ζεστό νερό Παγωμένο νερό Παγάκια Νερό βρύσης
1η δραστηριότητα :Τα χέρια μου τρελάθηκαν Γεμίζουμε τις λεκάνες με νερό και υποθέτουμε τι θα γίνει εάν βάλουμε το ένα χέρι στο κρύο νερό το ένα στο ζεστό και μετά και τα δύο μαζί στο χλιάρό.Συζητάμε τις απόψεις μας και αιτιολογούμε Κάνουμε το πείραμα και παρατηρούμε Συζητάμε τι συνέβει και αξιολογούμε πως έγινε
2η Δραστηριότητα:«Πώς να σώσεις το χιονάνθρωπο»; Υλικά: Παγάκια Χαρτί Λαδόκολλα Πλαστική σακούλα Αλουμινόχαρτο Ύφασμα Τούλι Κεσεδάκια γιαουρτιού Παραμύθι: «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» Χαρτόνι Εικόνες με παγάκια και νερό
2η δραστηριότητα:O χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει Συζητάμε με τα παιδιά τι υλικά θα διαλέγανε για να τυλίξουν το παγάκι Επιλέγουν το κάθε ένα από ένα υλικό και το τοποθετούν μαζί με το παγάκι και στη συνέχεια διαβάζουμε το παραμύθι Κολλάμε στον πίνακα αντιστοίχησης ποια υλικά έλιωσαν και ποια όχι Παρατηρούμε ποια υλικά έλιωσαν το παγάκι και συζητάμε για την ευκολία ή τη δυσκολία της διάδοσης της θερμότητας σε ένα υλικό
3η Δραστηριότητα:«Ας βοηθήσουμε τους μικρούς μας φίλους να συμφιλιωθούν» Υλικά: Λεκάνες Μπρίκι Νερό Ένα γυάλινο ποτήρι Ένα μεταλλικό κουτάλι
3η δραστηριότητα:Ας βοηθήσουμε τους μικρούς μας φίλους να συμφιλιωθούν Συζητάμε και ανιχνεύουμε τι γνωρίζουν τα παιδιά για τα γυάλινα και μεταλλικά αντικείμενα Βυθίζουμε τα υλικά σε δυο λεκάνες με ζεστό νερό για να δούμε ποιο θα ζεσταθεί περισσότερο και κάνουμε υποθέσεις Κάνουμε το πείραμα και συζητάμε αν το αποτέλεσμα ήταν αυτό που είχαμε προβλέψει