Το Πρόβλημα της Πινακοθήκης (The Art Gallery Problem)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εργασία στην Κ.Π.Α. Γ’ Γυμνασίου Θέμα: «ΤΑ ΜΜΕ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ» Διδάσκουσα καθηγήτρια: Μαγαλιού Λαμπρινή Γυμνάσιο Κολινδρού Τμήμα Γ1 Σχολικό έτος:
Advertisements

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας ΑΞΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Καβακλή Ευαγγελία Μεταπτυχιακή Διατριβή « Η αξιοποίηση.
1ο Μαθητικό Θεολογικό Συνέδριο / Θεσσαλονίκη 28 Φεβρουαρίου 2015 «Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου»
Κύπρος 41 χρόνια Δεν ξεχνώ Διεκδικώ Δημιουργώ. Αφιερωμένο σε όσους ζουν στην ξενιτιά και διαπρέπουν Σπύρος Τερζής Αθηνά Στεργιαννίδου ΥΠΕΥΘΥΝΗ: ΕΛΕΝΗ.
H Εικόνα στη διδασκαλία της Ιστορίας Μία πρόταση αξιοποίησης ιστορικών γελοιογραφιών στην Ιστορία Γενικής Παιδείας και Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ ´ Λυκείου.
15/1/2013 Επιμελητήριο Ηρακλείου ΚΑΛΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ «Ζωοδόχος Πηγή»
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ» ΦΟΙΤΗΤΗΣ:ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΑΜ:1919 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΧΕΙΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νομικής Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο Καθηγητής Χαράλαμπος Π. Παμπούκης.
Μανώλης Χαιρετάκης, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Πανεπιστήμιο Αθηνών ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΜΕ.
 Τ º C λουτρού -> 25 º C  Σφαιρική φιάλη όγκου 250 ml  5 gr για ξηρό δείγμα ή 10 gr για νωπό δείγμα καλά λειοτριβημένων φύλλων ρίγανης, θυμαριού ή.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ο Γύρος Του Κόσμου Σε 80 Ημέρες Συγγραφέας: Ιούλιος Βερν -Εκδοτικός Οίκος: Brijbasi Art Press Limited, India.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 5: Κοινωνικά και οικονομικά οφέλη Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά.
1 Θερμοδυναμική. 2 Τι είναι ένα θερμοδυναμικό σύστημα; Ως σύστημα θεωρούμε ένα τμήμα του φυσικού κόσμου, που διαχωρίζεται από τον υπόλοιπο κόσμο με πραγματικά.
ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
Διδασκαλία μαθημάτων Φυσικών Επιστημών Γυμνασίου
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Το Πρόβλημα του Περιοδεύοντος Πωλητή
Θεωρία & Αλγόριθμοι Γράφων Αντιστοιχίσεις και Καλύμματα
Σχεδίαση γραφικών Μάθημα 10.
Κάτω ο διαδικτυακός εκφοβισμός
Αλγόριθμοι - Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ - Εξάμηνο 4ο
Ενότητα 2: Κινητική Κώστας Παπαδημητρίου Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Κατανομή Poisson Αναφέρεται σε διακριτή Τ.Μ. και συμβολίζει τον αριθμό πραγματοποίησης ενός γεγονότος σε κάποιο συνεχές χρονικό διάστημα t με συχνότητα.
Διαθεματική προσέγγιση
ΧΗΜΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ.
Ιεραπόστολοι και Κανίβαλοι
Μηχανική των υλικών Λεπτότοιχα δοχεία
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GRAFFITI Μέλη ομάδας Ντενισα Ολντασι Αρχοντια Ταλαδιανου
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Λειτουργία Κεντρικής Μονάδας Επεξεργασίας
10 Λόγοι για του οποίους θα λατρέψουμε τη Σκωτία…
ΔΙΑΛΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΧΟΙ Με αυτή την άσκηση προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα φαινόμενα της διάλυσης των ουσιών και να αποδώσουμε τη σημασία τους στις καθημερινές.
ΕπαναΣταΣειΣ
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
TV SPOT ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ – ΣΠΙΚΑΖ
Aλγόριθμος BFS Θέτουμε i  0. Στην κορυφή x θέτουμε τη ετικέτα i.
Παρουσιάσεις PowerPoint
Λύση προβλημάτων και Δημιουργικότητα
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
Υπεύθυνος καθηγητής: κος Καπιδάκης Σαράντος
Πειράματα Χημείας για τη Β’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
Εισαγωγή στην Οδύσσεια (3)
«Τίποτα δεν πάει χαμένο»
מעגלי זרם ישר המורה: גיא טמיר *מבוסס על המצגת של אמיר ברבר
Αρχή λειτουργίας στοιχειώδους γεννήτριας εναλλασσόμενου ρεύματος
Μεταξοτυπια Σηρογραφια Βακιρτζης Αθανασιος
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Πειράματα Χημείας για το Γυμνάσιο Σχολ. έτος
R και C παράλληλα στο Ε.Ρ. Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
الفصل السادس: منطقية سلوك المستهلك
هوش مصنوعي فصل سوم (ادامه) حل مسئله با جستجو.
ТАУ ЖЫНЫСТАРЫНЫҢ ФИЗИКАЛЫҚ ҚАСИЕТТЕРІНІҢ НЕГІЗДЕРІ
Ερευνητικη εργαςια Α΄ Λυκειου Τιτλος: "Τροποι ψυχαγωγιας των εφηβων" Τμημα : Α5 δευτερο τετραμηνο γΕΛ Παιανιας, ςχολικο ετος:
1ος Νόμος της Θερμοδυναμικής
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ(ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
GDPR- ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Art Psychotherapy Art as Therapy
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ: ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ
Εισαγωγή στην Οδύσσεια (3)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Πρόβλημα της Πινακοθήκης (The Art Gallery Problem)

Διατύπωση Σας ανήκει μια πινακοθήκη και επιθυμείτε να τοποθετήσετε κάμερες ασφαλείας έτσι ώστε όλη η γκαλερί να είναι προστατευμένη από κλέφτες. Σε ποια σημεία πρέπει να τοποθετηθούν οι κάμερες; Ποιος είναι ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός καμερών ώστε να είναι προστατευμένες οι καλλιτεχνικές;

Ιστορικό Το 1973, ο Victor Klee ασχολήθηκε με το εξής πρόβλημα: Υποθέτουμε ότι διαθέτουμε μια πινακοθήκη της οποίας η κάτοψη μπορεί να αναπαρασταθεί από ένα πολύγωνο με n κορυφές Ποιος είναι ο ελάχιστος αριθμός στατικών φυλάκων που απαιτούνται για την προστασία της αίθουσας;

Το θεώρημα της πινακοθήκης Το 1975, ο Vasek Chvatal έλυσε το πρόβλημα του Klee χρησιμοποιώντας το εξής θεώρημα: Απαιτούνται περιστασιακά [n/3] φύλακες οι οποίοι πάντα είναι αρκετοί για να καλύψουν ένα πολύγωνο με n κορυφές

Αποδείξεις Ο Chvatal έδωσε την πρώτη απόδειξη για το θεώρημά του το 1975 η οποία ήταν λεπτομερής και χρησιμοποιούσε επαγωγή Το 1978 ο Steve Fisk έδωσε μια αρκετά απλούστερη απόδειξη - που θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια - η οποία βασιζόταν στη διαίρεση του πολυγώνου σε τρίγωνα με χρήση διαγωνίων

Διαγώνιος απλού πολυγώνου P Κάθε ευθύγραμμο τμήμα μεταξύ δύο μη γειτονικών κορυφών του P που βρίσκεται πλήρως εντός του P ναι όχι

Πιθανά πολύγωνα (πινακοθήκες)

Διαχωρισμός σε τρίγωνα Αρχικά, διαχωρίζουμε το πολύγωνο σε τρίγωνα και οι κορυφές του πολυγώνου γίνονται κορυφές των τριγώνων κάποιες κορυφές ανήκουν σε παραπάνω από ένα τρίγωνα Προσέχουμε οι ακμές που προσθέτουμε να μην τέμνονται ούτε να βγαίνουν έξω από το περίγραμμα του πολυγώνου επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους

Παράδειγμα τριγωνοποίησης πολυγώνου

3-χρωματισμός Στη συνέχεια, εφαρμόζουμε θεώρημα σύμφωνα με το οποίο οι κορυφές κάθε τριγωνοποιημένου πολυγώνου μπορούν να χρωματιστούν με 3 χρώματα Χρησιμοποιώντας μόνο κόκκινο, μπλε και πράσινο μπορούμε να χρωματίσουμε όλες τις κορυφές του πολυγώνου έτσι ώστε γειτονικές κορυφές να μη λαμβάνουν το ίδιο χρώμα Αν η διαδικασία γίνει σωστά, κάθε τρίγωνο καταλήγει με μία κορυφή από κάθε χρώμα

Τοποθέτηση φυλάκων Διαλέγουμε ένα από τα χρώματα και τοποθετούμε φύλακα σε όσες κορυφές έχουν το χρώμα αυτό Σε ένα σχήμα με n κορυφές, όπου το n δε διαιρείται ακριβώς με το 3, όλα τα χρώματα δε θα έχουν ίδιο πλήθος κορυφών Μας ενδιαφέρει ο ελάχιστος αριθμός φυλάκων που πρέπει να τοποθετήσουμε, οπότε επιλέγουμε ένα χρώμα με ελάχιστο αριθμό κορυφών

Λύση του προβλήματος Αφού κάθε τρίγωνο έχει κάθε χρώμα στις 3 κορυφές του, γνωρίζουμε ότι οι φύλακες, αν τοποθετηθούν στις κορυφές ενός δοσμένου χρώματος, θα μπορούν να βλέπουν κάθε τρίγωνο, συλλογικά Αφού κάθε τρίγωνο είναι προστατευμένο, το συνολικό πολύγωνο είναι επίσης προστατευμένο Άρα, ένα πολύγωνο με n κορυφές μπορεί να προστατευτεί από [n/3] φύλακες

Παραλλαγές (Ι) Το 1980, οι Kahn, Klawe, και Kleitman απέδειξαν ότι ο αριθμός των φυλάκων που απαιτούνται και επαρκούν για την προστασία ενός παραλληλόγραμμου πολυγώνου με n κορυφές είναι [n/4]

Παραλλαγές (ΙΙ) Το 1982, ο Shermer εξέτασε μια πιο ρεαλιστική κάτοψη πινακοθήκης Η αίθουσα περιείχε εμπόδια, τα οποία αναπαράστησε με οπές Έλυσε το πρόβλημα για n κορυφές και h οπές

Εφαρμογές Οι λύσεις που έχουν προταθεί για το Πρόβλημα της Πινακοθήκης έχουν αποτελέσει στρατηγικές για τη βελτίωση πολλών προβλημάτων (φυσικής) ασφάλειας Για παράδειγμα: σε ποια σημεία σε μια πανεπιστημιούπολη είναι καλύτερο να τοποθετηθούν φύλακες και πόσοι απαιτούνται;

Το πρόβλημα της πινακοθήκης Πόσες κάμερες απαιτούνται για την εποπτεία της πινακοθήκης; Πώς πρέπει να τοποθετηθούν;

Απλό μοντέλο πολυγώνου Αναπαριστούμε την πινακοθήκη σαν περιοχή περιορισμένη από κάποιο απλό κυρτό πολύγωνο Δεν επιτρέπονται περιοχές με ασυνέχειες (οπές) Πρόβλημα: η εύρεση του ελάχιστου αριθμού καμερών για δοσμένο πολύγωνο είναι NP-hard (εκθετικός χρόνος) Κυρτό πολύγωνο Μία κάμερα Αυθαίρετο πολύγωνο με n-γωνο

Τριγωνοποίηση (triangulation) Αποσυνθέτουμε το πολύγωνο σε κομμάτια που είναι εύκολο να τα εποπτεύσουμε Προσθέτουμε διαγωνίους μεταξύ ζευγών κορυφών Ανοιχτά ευθύγραμμα τμήματα που συνδέουν δύο κορυφές και βρίσκονται στο εσωτερικό του πολυγώνου Τριγωνοποίηση: διαχωρισμός ενός πολυγώνου σε τρίγωνα μέσω μέγιστου συνόλου μη τεμνόμενων διαγωνίων Εποπτεύουμε το πολύγωνο τοποθετώντας μία κάμερα σε κάθε τρίγωνο

Αριθμός τριγώνων (Ι) Θεώρημα: Απόδειξη (με επαγωγή) Κάθε απλό πολύγωνο έχει μια τριγωνοποίηση Κάθε τριγωνοποίηση απλού πολυγώνου με n κορυφές περιέχει ακριβώς n – 2 τρίγωνα Απόδειξη (με επαγωγή) Βασική περίπτωση: n = 3. Επαγωγική υπόθεση: έστω ότι η δήλωση είναι αληθής για κάθε m < n. Επαγωγικό βήμα: έστω v η αριστερότερη κορυφή και u, w οι δύο γειτονικές της uw είναι εντός του P είναι διαγώνιος Διαφορετικά, το τρίγωνο που ορίζεται από τις u, v, w περιέχει τουλάχιστον μία κορυφή Έστω v’ η πλησιέστερη στη v Τότε vv’ είναι διαγώνιος Η διαγώνιος χωρίζει το πολύγωνο σε δύο (που τριγωνοποιούνται λόγω της επαγωγής)

Αριθμός τριγώνων (ΙΙ) Θεώρημα: Απόδειξη Κάθε απλό πολύγωνο έχει μια τριγωνοποίηση Κάθε τριγωνοποίηση απλού πολυγώνου με n κορυφές περιέχει ακριβώς n – 2 τρίγωνα Απόδειξη Κάθε διαγώνιος χωρίζει το P σε δύο απλά πολύγωνα με k και m κορυφές, αντίστοιχα Λόγω επαγωγής, τα δύο αυτά πολύγωνα τριγωνοποιούνται Αποσυντίθενται σε k – 2 και m – 2 τρίγωνα, αντίστοιχα. Οι κορυφές που ορίζουν τη διαγώνιο εμφανίζονται μία φορά σε κάθε πολύγωνο Οι υπόλοιπες κορυφές του P εμφανίζονται η κάθε μία ακριβώς σε ένα υπο-πολύγωνο Επομένως k + m = n + 2 Από επαγωγή, η τριγωνοποίηση του P έχει (k – 2) + (m – 2) = n – 2 τρίγωνα

Αριθμός καμερών για την πινακοθήκη Αποδείξαμε ότι n – 2 κάμερες μπορούν να εποπτεύσουν ένα απλό πολύγωνο Μια κάμερα σε διαγώνιο εποπτεύει δύο τρίγωνα  ο αριθμός των καμερών μπορεί να μειωθεί σε περίπου n/2 Μια κορυφή ανήκει σε πολλά τρίγωνα  η τοποθέτηση καμερών σε κορυφές δίνει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα …

3-χρωματισμός Ιδέα: Διαλέγουμε ένα σύνολο κορυφών, έτσι ώστε κάθε τρίγωνο να έχει τουλάχιστον μία κορυφή του στο σύνολο αυτό Αναθέτουμε σε κάθε κορυφή ένα χρώμα: ροζ, πράσινο, ή κίτρινο Κορυφές που συνδέονται με ακμή ή με διαγώνιο πρέπει να λάβουν διαφορετικά χρώματα Επομένως οι κορυφές κάθε τριγώνου θα έχουν 3 διαφορετικά χρώματα Αν υπάρχει 3-χρωματισμός, τοποθετούμε κάμερες σε όλες τις κορυφές ίδιου χρώματος Επιλέγουμε τη μικρότερη χρωματική κλάση για την τοποθέτηση καμερών  n/3 κάμερες

Το δυικό γράφημα (Ι)

Το δυικό γράφημα (ΙΙ) Το δυικό γράφημα G έχει μία κορυφή μέσα σε κάθε τρίγωνο και ακμή μεταξύ ζεύγους κορυφών των οποίων τα αντίστοιχα τρίγωνα έχουν κοινή κάποια διαγώνιο  το G είναι συνεκτικό Κάθε διαγώνιος κόβει το πολύγωνο σε δύο Κάθε διαγώνιος αντιστοιχεί σε ακμή στο δυικό γράφημα Απομάκρυνση οποιασδήποτε ακμής από το δυικό γράφημα το κάνει μη συνεκτικό  το δυικό γράφημα είναι δέντρο

Αλγόριθμος για 3-χρωματισμό Βρίσκουμε έναν 3-χρωματισμό διασχίζοντας το γράφημα (π.χ., με DFS) Κατά το DFS, πρέπει: Όλες οι κορυφές του πολυγώνου σε τρίγωνα που έχουμε ήδη συναντήσει χρωματίζονται ώστε γειτονικές κορυφές να μην έχουν το ίδιο χρώμα Ξεκινάμε DFS σε κάποια κορυφή του G Χρωματίζουμε τις 3 κορυφές του αντίστοιχου τριγώνου Έστω ότι πάμε στη v από τη u  τα τρίγωνά τους T(v) και T(u) είναι γειτονικά Μόνο μια κορυφή του T(v) δεν χρωματίζεται  το χρώμα της καθορίζεται μονοσήμαντα Αφού το G είναι δέντρο, δεν έχουμε επισκεφθεί ακόμα τις άλλες γειτονικές κορυφές της v αλλιώς υπάρχει κύκλος (αντίφαση αφού το G είναι δέντρο) Δίνουμε το χρώμα στην v

Μια κακή περίπτωση Ένα τριγωνοποιημένο πολύγωνο είναι πάντα 3-χρωματίσιμο  Κάθε απλό πολύγωνο μπορεί να φυλαχθεί με n/3 κάμερες Δεν υπάρχει θέση που να μπορεί μια κάμερα να εποπτεύσει δύο ακίδες  n/3 κάμερες είναι αναγκαίες Η προσέγγιση του 3-χρωματισμού είναι βέλτιστη στη χειρότερη περίπτωση n/3 ακίδες

Η λύση Για απλό πολύγωνο με n κορυφές, n/3 κάμερες αρκούν ώστε κάθε εσωτερικό σημείο να είναι ορατό από τουλάχιστον μία από τις κάμερες αυτές Λύση στο πρόβλημα της πινακοθήκης 1. Τριγωνοποίηση απλού πολυγώνου με έναν γρήγορο αλγόριθμο 2. Παραγωγή ενός 3-χρωματισμού με DFS 3. Τοποθέτηση καμερών σύμφωνα με τη μικρότερη χρωματική κλάση

Chvătal 1975, Fisk 1978 n/3 φύλακες είναι πάντα επαρκείς και μερικές φορές αναγκαίοι για την παρακολούθηση ενός απλού πολυγώνου με n κορυφές Απόδειξη: Αναγκαιότητα:

Chvătal 1975, Fisk 1978 n/3 φύλακες είναι πάντα επαρκείς και μερικές φορές αναγκαίοι για την παρακολούθηση ενός απλού πολυγώνου με n κορυφές Απόδειξη: Επάρκεια: T = τριγωνοποίηση του πολυγώνου 3-χρωματισμός των κορυφών του T (ώστε οι κορυφές κάθε τριγώνου να λαμβάνουν 3 διαφορετικά χρώματα) Αυτό γίνεται αν διασχίσουμε με DFS το δυικό δέντρο του T Επιλογή του λιγότερο χρησιμοποιούμενου χρώματος (αυθαίρετη επιλογή σε περίπτωση ισοπαλίας) Τοποθέτηση φύλακα στις κορυφές με το επιλεγμένο χρώμα (Κάθε τρίγωνο έχει φύλακα)