Ξεκλειδώνοντας τα Δικαιώματα των Παιδιών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Προσωπικές δεξιότητες
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Ασφαλείς online αγορές Επίπεδο.
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Μαθαίνοντας να παίρνουμε...
2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα.
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
1.4 Η κοινωνικότητα των νέων
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πειθαρχία.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
Διδακτική Πληροφορικής
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Θέματα προσέγγισης και επικοινωνίας με άτομα με ειδικές ανάγκες Μάρω Κακουρή- Παπαγεωργίου Κλινική Ψυχολόγος 21 Ιανουαρίου 2016.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Συνέντευξη με νήπια.
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
Ξεκλειδώνοντας τα Δικαιώματα των Παιδιών
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΑΓΚΛΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ.
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ξεκλειδώνοντας τα Δικαιώματα των Παιδιών Ξεκλειδώνοντας τα Δικαιώματα των Παιδιών Ενότητα 3: Δεξιότητες Επικοινωνίας Με τη συγχρηματοδότηση του Προγράμματος «Θεμελιώδη Δικαιώματα και Ιθαγένεια» της Ευρωπαϊκής Ένωσης Με την επιπλέον χρηματοδότηση του Allan & Nesta Ferguson Charitable Trust

Ποιά είναι τα οφέλη της θετικής επικοινωνίας; Παιδί Ενδυναμώνεται Καλύτερα αποτελέσματα και σωστή/καλύτερη έκβαση Αμοιβαίος σεβασμός Επαγγελματίας/Ειδικός Καλύτερα αποτελέσματα και σωστή/καλύτερη έκβαση Ενθαρρύνει την ανάπτυξη θετικής σχέσης - Αμοιβαίος σεβασμός

Γιατί πρέπει οι επαγγελματίες να επικοινωνούν με τα παιδιά; Το δικαίωμα του παιδιού στην ακρόαση/ στη συμμετοχή (στο διεθνές και εθνικό δίκαιο) Οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα (δικαιοσύνη/αλήθεια) Είναι μέρος του επαγγελματικού τους ρόλου

Πότε πρέπει οι επαγγελματίες να επικοινωνούν με τα παιδιά; Πότε δίνεται συνήθως η ευκαιρία στα παιδιά να μιλήσουν στο πλαίσιο της εργασίας σας μαζί τους; Αν ήσασταν παιδί, θα θέλατε να μιλήσετε και σε άλλες στιγμές; Τι ευκαιρίες θα έπρεπε να παρέχονται;

Κύκλοι επιρροής

Πού θα έπρεπε να λαμβάνει χώρα η επικοινωνία; Τι κάνει ένα περιβάλλον επικοινωνίας φιλικό προς τα παιδιά; Ασφαλές Καθαρό Αεριζόμενο Τι κάνει ένα περιβάλλον επικοινωνίας μη φιλικό προς τα παιδιά; Μονότονο και υγρό Βρώμικο Δημόσιος χώρος

Τι θα έπρεπε να κάνουν οι επαγγελματίες με τις παρεχόμενες πληροφορίες; Νομική υποχρέωση/ευθύνη για γνωστοποίηση; Μπορεί να προσφερθεί εμπιστευτικότητα; Είναι δημόσια η επικοινωνία; Τίθεται ζήτημα νόμιμης ηλικίας συναίνεσης;

Εμπόδια και προκλήσεις στην επικοινωνία Γλωσσικά εμπόδια Φόβος, άγχος ή έλλειψη εμπιστοσύνης από την πλευρά του παιδιού Έλλειψη αυτοπεποίθησης από την πλευρά του παιδιού και του επαγγελματία Ατομικές διαφορές στην επικοινωνία Περιβαλλοντικοί παράγοντες Άλλα;

Πώς να ξεπεράσει κανείς τα εμπόδια στην επικοινωνία Σχεδιασμός Προετοιμασία Εναλλακτικές τεχνικές επικοινωνίας Οικοδομώντας αυτοπεποίθηση Πρακτική Εξάσκηση

Κάνοντας την επικοινωνία πιο φιλική προς το παιδί: Τι να κάνει και τι να μην κάνει κανείς Ποιά από αυτές τις συμβουλές είναι πιο σημαντική για τα παιδιά με τα οποία δουλεύετε και γιατί; Ποιά από αυτές τις συμβουλές χρησιμοποιείτε περισσότερο αυτό το διάστημα; Είναι αποτελεσματική; Γιατί; Ποιά από αυτές τις συμβουλές χρησιμοποιείτε τώρα; Γιατί; Ποιές συμβουλές είναι καλύτερες/χειρότερες για μεγαλύτερα παιδιά, μικρότερα παιδιά, παιδιά με αναπηρίες ή με ειδικές ανάγκες; Έχετε να προσθέσετε κάποιες;

Παιδιά μου εμφανίζουν προκλητικές συμπεριφορές Τι μας συμβαίνει όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη συμπεριφορά; Γιατί νομίζετε απαντούμε ή αντιδρούμε κατ’αυτόν τον τρόπο; Τι βήματα μπορούμε να κάνουμε για να διευκολύνουμε την επικοινωνία; * Σκέψου τι έμαθες μέχρι το σημείο αυτό! 

Τι μας συμβαίνει; Πώς αισθανόμαστε; Απογοητευμένοι Απελπιζόμαστε Αισθανόμαστε λιγότερο αφοσιωμένοι/νοιαζόμαστε λιγότερο Ενοχλημένοι Υπο πίεση/αγχωμένοι Ανίκανοι ή άχρηστοι Εκνευρισμένοι Φοβισμένοι Παραιτούμαστε Αισθανόμαστε άβολα

Πώς αντιδρούμε/αποκρινόμαστε κατ’αυτόν τον τρόπο; Θέλουμε να βοηθήσουμε Δεν ανταποκρίνονται όπως θέλουμε ή χρειαζόμαστε Πρέπει να καταβάλλουμε προσπάθεια για την εκπλήρωση των καθηκόντων μας Θέλουμε να «εισακουστούμε» από εκείνα Δεν ακούν Αισθανθήκαμε έλλειψη σεβασμού ή υποτιμημένοι Αισθανθήκαμε απειλημένοι/φοβισμένοι

Μέτρα που μπορείτε να λάβετε άμεσα Μείνετε ήρεμος/-η (αναπνεύστε!) Διάλειμμα Αναψυκτικό και/ή φαγητό Ήρεμος τόνος φωνής «Ανοιχτή» γλώσσα του σώματος Διατηρήστε καλά συναισθηματικά/σωματικά όρια Να είστε ξεκάθαρος για τα περιστατικά Άλλο;

Υπάρχουν εμπόδια στην επικοινωνία; Αναλογιστείτε: Το περιβάλλον/τοποθεσία Την παρουσία σχετικών υποστηρικτικών ατόμων Τη γλώσσα του σώματος Τη γλώσσα, τον τόνο και την προσέγγιση Τη χρησιμοποίηση βοηθημάτων ή βοηθητικών αντικειμένων για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας Την παροχή πληροφοριών Τους αναπτυξιακούς παράγοντες που σχετίζονται με το συγκεκριμένο παιδί και ενδέχεται να επηρεάζουν την επικοινωνία ή τη συμπεριφορά του; Αν πρέπει να κάνετε παραπομπή για την προστασία του παιδιού; Άλλο;

Επικοινωνώντας με εφήβους και νεαρά άτομα Φράσεις κλειδιά Να δείχνετε σεβασμό Να μην με υποτιμάτε Να μη συμπεριφέρεστε σε όλους μας το ίδιο Να με ακούτε Να με γνωρίζετε Να μην υποθέτετε οτι με ξέρετε

Εναλλακτικές μέθοδοι επικοινωνίας Διερμηνείς/Διαμεσολαβητές Νοήματα και σύμβολα Νοήματα και σύμβολα Makaton (διεθνώς αναγνωρίσιμα σήματα με τα χέρια) https://www.makaton.org/ Συστήματα επικοινωνίας με εικόνες http://www.pecs-unitedkingdom.com/ Εργαλειοθήκες δημιουργικής επικοινωνίας

Χρησιμοποιώντας αντικείμενα για να αναπαραστήσουμε ανθρώπους Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να διαλέξουν παιχνίδια, κουμπιά ή πέτρες για να αναπαραστήσουν τους εαυτούς τους, τα μέλη της οικογενείας τους, τα κατοικίδια, τους ειδικούς, κλπ. Μπορεί να ζητηθεί από τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν αυτά τα αντικείμενα για: Να δείξουν ποιός είναι σημαντικός για εκείνα (χρησιμοποιώντας αποστάσεις μεταξύ των αντικειμένων) Να αναπαραστήσουν γεγονότα του παρελθόντος ή του παρόντος, κλπ

Δημιουργικό παιχνίδι Επικοινωνία μέσω αντικειμένων του παιχνιδιού για την περιγραφή όσων τα παιδιά δεν μπορούν ή δεν θέλουν να εκφράσουν ρητά Τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίζουν οικογενειακές και σχολικές εικόνες, να φτιάξουν μοντέλα, να φτιάξουν μάσκες συναισθημάτων, κλπ

Χρησιμοποιώντας ένα αντικείμενο παιχνιδιού Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μιλήσει κανείς σε ένα μικρό παιδί για το τι πιστεύει ή τι αισθάνεται (λ.χ. Μια κούκλα ή ένα μικρό παιχνίδι) Μπορεί να βοηθήσει στο να αποσπάσουμε την προσοχή του παιδιού και να το κάνουμε να αισθανθεί άνετα

Ιστορίες, μαντινάδες και ποιήματα Τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες π.χ. Να αφηγηθούν τι θα ήθελαν ο νέος τους ανάδοχος να γνωρίζει για εκείνα. Μπορούν να γράψουν ποιήματα, μαντινάδες για τα συναισθήματά τους, κλπ Θεματικά βιβλία με ιστορίες για συγκεκριμένα ζητήματα μπορεί να φανούν χρήσιμα όταν εξηγεί κανείς πράγματα σε μικρά παιδιά για τον θάνατο, την υιοθεσία, κλπ

Οπτικά βοηθήματα και ηλεκτρονικός εξοπλισμός Οπτικά βοηθήματα για να εκφράσουν συναισθήματα Π.χ. κάρτες με εικόνες από το σπίτι, το σχολείο, ειδικά γεγονότα Εικόνες από χαρούμενα, λυπημένα, θυμωμένα πρόσωπα, κλπ για την έκφραση συναισθημάτων Ηλεκτρονικός Εξοπλισμός Τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν ταμπλέτες και υπολογιστές για να παρουσιάσουν στους επαγγελματίες/ειδικούς τις δικές τους πληροφορίες για τα θέματα που τους επηρεάζουν

Κύκλοι επιρροής

Υλικά εργαλειοθήκης Παιχνίδια (π.χ. Κούκλες και μικρές φιγούρες, έπιπλα από κουκλόσπιτο, μαριονέτες) Κουμπιά και πέτρες (διαφόρων μεγεθών, σχημάτων και χρωμάτων) Χαρτί, μπλοκ ζωγραφικής Στιλό, μολύβια, κραγιόνια και άλλα αναλώσιμα Αυτοκόλλητα, π.χ. αυτοκόλλητα για επιβράβευση Πιστοποιητικά Θεματικά βιβλία για συγκεκριμένα ζητήματα Ποιήματα και μαντινάδες Υπολογιστής, Laptop, tablet, smart phone

Σχεδιασμός για μελέτες περιπτώσεων σχετικές με την επικοινωνία Ηλικία 10 14 17 12 Ιστορικό Ζει με τη μητέρα του, ο πατέρας τους εγκατέλειψε πολλά χρόνια πριν Ζει με δυο πατέρες Άστεγος Ζει σε ίδρυμα Λόγος επικοινωνίας Το παιδί κατηγορείται για διάπραξη αδικήματος Το παιδί επικαλείται διάπραξη αδικήματος Το παιδί είναι ασυνόδευτος μετανάστης/ πρόσφυγας Προσπαθούμε να βρούμε που/με ποιόν θα έπρεπε να ζήσει το παιδί Επιπρόσθετοι παράγοντες Κωφό Δεν μιλά την εθνική/ επίσημη γλώσσα ως μητρική Σωματικές αναπηρίες Δυσκολίες συμπεριφοράς

Σχεδιασμός για άσκηση επικοινωνίας Τι; Πού; Πότε; Ποιός; Πώς;