Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Δ.Παπαχρήστος Ιανουάριος 2016 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. Τμήματα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών & Μηχ. Αυτοματισμού.
Advertisements

ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Χ. Πουλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΛΗΣ & ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΙΟΥ.
« Οι μαθητές εκπαιδεύουν μαθητές σε θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου » Ευαγγελία Σιαφαρίκα Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΕΚΠΑ Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενότητα 8: Η μελέτη των αόρατων παιδαγωγικών πρακτικών Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Σχολή Επιστημών της.
Medicalization of special education as a factor of educational and social exclusion Passas Dimitrios, Panteion University Petropoulos-Petalas Diamandis,
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Αποδοτικότητας Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Διάρθρωσης Κεφαλαίων & Βιωσιμότητας Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Χρήστος Τζεκίνης (σελ:21-28)
Φροντίδα Ψυχικά Πάσχοντος στο Σπίτι
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Διδάσκουσα: Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου
Κάποια θεωρητικά θέματα της μοντελοποίησης
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
«Η επίδραση του είδους ηγεσίας στη γονεϊκή εμπλοκή στην
Η θεωρία του Χάους στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας (Θ.Χ.Σ.)
Εγκυρότητα και αξιοπιστία
Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση.
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Δημιουργικότητα & Καινοτομία σε ένα οργανισμό
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
Παραπομπές και Δομή.
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Υπερβαίνοντας τον Γλωσσικό Σεξισμό των Διοικητικών Εγγράφων ΡΟΔΟΣ, 21-22/6/2017.
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Βιωσιμότητα και Χρηματοπιστωτικοί Οργανισμοί ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟ Ζ.7060
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Κανόνες βιβλιογραφικών αναφορών ΑΡΑ
Τεχνικές Διαπραγμάτευσης
Τα Προγράμματα Σπουδών στα ελληνικά και βρετανικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα: μια πρώτη συγκριτική αποτίμηση ενός ανερχόμενου γνωστικού αντικειμένου στην.
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & Αναλυτικά προγράμματα Σπουδών
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Όνομα φοιτητή : Ιωάννης Παυλίδης (U151N0311)
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Ελληνική Εταιρεία Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΔΠΜΣ: Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων Τίτλος Εργασίας «Πρόγραμμα διαχείρισης και προστασίας των υδατικών πόρων στην.
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Κοινωνικές Ανισότητες και ο Ρόλος του Σχολείου. S. Bowles και H
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΟΜΕΝΟΥΣ…. ΓΡΑΦΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Φ. ΜΗΛΙΩΝΗ, Δ.Ν., Δ/ΝΤΡΙΑ ΝΠΙΔ ΕΠΑΝΟΔΟΣ
Ελεάνα Αρμάο Αναπτυξιακή Ψυχολόγος Υποψήφια Διδάκτορας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις κοινωνιολογία της εκπαίδευσης

Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης εκπαιδευτικό σύστημα ως κοινωνικός θεσμός εκπαιδευτική ισότητα επιλογή αυστηρά κοινωνική «Κοινωνικό Συμβόλαιο» - Ζαν Ζακ Ρουσώ

Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση Η άνιση επίδοση στο σχολείο δεν οφείλεται στις ατομικές διαφορές ικανοτήτων, αλλά στην κοινωνική προέλευση των ατόμων Η κοινωνικά καθορισμένη άνιση επίδοση στο σχολείο επιβιώνει και μετά την άρση των οικονομικών και κοινωνικών εμποδίων Η αξιολογική κλίμακα του σχολείου, που με φαινομενικά ουδέτερες μεθόδους (εξετάσεις, κλπ) κατατάσσει τους καλούς και κακούς μαθητές, αναπαράγει με εντυπωσιακή ακρίβεια την ταξική διαστρωμάτωση της κοινωνίας Έρευνα των Blau & Duncan (1967)

Η έκθεση Coleman Τα σχολεία δεν ασκούν επίδραση στην επίδοση Οι διαφορές ανάμεσα στα σχολεία επιδρούν περισσότερο στην επίδοση των μαθητών που ανήκουν σε μειονότητες Η ποιότητα των διδασκόντων έχει σχέση με τη μαθητική επίδοση Η επίδοση των μαθητών επηρεάζεται ισχυρά από το μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας και τις σχολικές προσδοκίες της πλειοψηφίας των συμμαθητών

Η έκθεση Coleman – συμπεράσματα και κριτική Η αύξηση της κρατικής μέριμνας για την εκπαίδευση δεν πρόκειται να βελτιώσει την κακή επίδοσή Η αντίδραση του Bowles

Η έκθεση Coleman – επίδραση Έστρεψε την προσοχή στα γενεσιουργά αίτια της ανισότητας Οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η ισότητα στην εκπαίδευση δεν μπορεί να επιτευχθεί με διορθωτικές παρεμβάσεις σε ένα μόνο θεσμικό σημείο Οδήγησαν στην αμφισβήτηση του όρου ισότητα ευκαιριών Οδήγησαν στη διαπίστωση ότι ουσιαστικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορούν να γίνουν όταν διορθώνονται μόνο οι εξωτερικές ελλείψεις των σχολείων Προσανατόλισε την έρευνα που έψαχνε τα αίτια της άνισης κατά φυλές επίδοσης στο σχολείο

Γενικές αποδοχές κοινωνική προέλευση σχολική καθυστέρηση πλειοψηφία των κακών μαθητών τεχνική ή επαγγελματική εκπαίδευση περιορισμένες φιλοδοξίες πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανώτατη εκπαίδευση παράγοντες απόφαση για σπουδές επιλογή σχολών και ειδικοτήτων αποπομπή μορφωτική κληρονομιά

Η ευθύνη του σχολείου Η ανισότητα δεν είναι αναπόφευκτη αντισταθμιστική εκπαίδευση μεθοδολογικό σφάλμα γνώμη των δασκάλων προσωπική αποτυχία

Νοητική ικανότητα και ο υπολογισμός της ευφυΐας κοινωνική προέλευση δεν έχουν ακρίβεια ούτε αντικειμενικότητα δεν συνδέονται με τη φυσική ευφυΐα χρήσιμες για τον εντοπισμό των διαρκής κίνδυνος

νοητικές ικανότητες προσδιορίζονται ως έναν άγνωστο βαθμό από κληρονομικούς παράγοντες προσδιορίζονται επίσης από πολλούς περίπλοκους και ισχυρούς περιβαλλοντικούς παράγοντες είναι δυνατότητες σε άπειρο βαθμό προσαρμόσιμες στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και επίσης σε άπειρο βαθμό εξελίξιμες ο ορισμός της ευφυΐας έχει κοινωνική και πολιτισμική προέλευση και διάσταση οι μορφωτικές επιδράσεις και η εκπαίδευση επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη της ικανότητας που ο δυτικός πολιτισμός ονομάζει ευφυΐα η κοινωνική ανισότητα είναι υπεύθυνη για την άνιση κατανομή της ικανότητας αυτής στα άτομα η εξέλιξη και βελτίωση των οικονομικών, κοινωνικών και μορφωτικών συνθηκών αναπτύσσει τις επιδόσεις των ατόμων

η επιστήμη δεν είναι ουδέτερη ούτε αθώα!

Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο Φονξιοναλιστική ερμηνεία Ριζοσπαστική ερμηνεία Θεωρία μορφωτικού κεφαλαίου Μαρξιστική ερμηνεία

Φονξιοναλιστική ερμηνεία η «ετικέτα» του ικανού ή ανίκανου διαφορετική νοοτροπία ως προς την κοινωνική επιτυχία

Ριζοσπαστική ερμηνεία Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι ένας κοινωνικός μηχανισμός που αναπαράγει την ταξική δομή.

Θεωρία μορφωτικού κεφαλαίου μορφωτικό κεφάλαιο στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στο σχολείο και την παιδεία επιλογές σπουδών κυρίαρχη παιδεία

Μαρξιστική ερμηνεία το σχολείο υπερασπίζεται την κοινωνική δομή καλλιεργεί την αποδοχή της ο ρόλος του ειδήμονα το σχολείο ασχολείται με τον εντοπισμό των ικανών και των ανίκανων

Ένα Παράδειγμα: Η θεωρία του Bernstein (Social class and linguistic development: A theory of social learning, 1961)

Κεντρική ιδέα Ορισμένες γλωσσικές (όχι διαλεκτικές) μορφές είναι υπεύθυνες για την απόκτηση ή την απώλεια από τον ομιλητή γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, που αποτελούν προϋπόθεση για την εκπαιδευτική και επαγγελματική του επιτυχία.

Ακριβής γραμματική σειρά και σύνταξη Επίσημος λόγος-επεξεργασμένος κώδικας Κοινός λόγος-περιορισμένος κώδικας Ακριβής γραμματική σειρά και σύνταξη Χρήση συνδέσμων και δευτερευουσών προτάσεων Συχνή χρήση προθέσεων Συχνή χρήση απρόσωπων αντωνυμιών Ακριβής επιλογή επιθέτων και επιρρημάτων Λεπτές διαβαθμίσεις του λόγου Πολύπλοκη εννοιολογική ιεραρχία Σύντομες, γραμματικά απλές, συχνά ημιτελείς προτάσεις με φτωχή συντακτική δομή Απλή και επαναλαμβανόμενη χρήση συνδέσμων (έτσι, τότε, και, γιατί) Σπάνια χρήση δευτερευουσών προτάσεων Ανικανότητα διατήρησης του ίδιου θέματος Σπάνια χρήση απρόσωπων αντωνυμιών Περιορισμένη χρήση επιθέτων και επιρρημάτων Συχνή χρήση δηλώσεων, όπου η αιτία και το συμπέρασμα συγχέονται Μεγάλος αριθμός δηλώσεων που αναφέρονται στην προηγούμενη διαδοχή του λόγου Ατομική επιλογή από μία ομάδα ιδιωματικών προτάσεων

Συμπεράσματα Κάποια παιδιά αναγκάζονται να «μεταφράζουν» Διάσταση προσδοκιών Όσο χαμηλότερο είναι το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο των μαθητών, τόσο μικρότερος πρέπει να είναι ο αριθμός των παιδιών στην τάξη

Βιβλιογραφία Bernstein, B. (1961) Social class and linguistic development: A theory of social learning. In A.H. Hasley, J.Floud., & C. A. Anderson (Eds.) Education, Economy and Society. The Free Press. New York. Bernstein, B. (1971) A socio-linguistic approach to socialization: with some reference to educability. In Class, Codes and Control, Vol.1. Routledge and Kegan Paul. London. Blau, P.M., & Duncan, O.D. (1967) The American occupational strycture. Wiley and Sons. New York Block, N.J., & Dworkin, G. (xxx) IQ heritability and inequality Bloom, B.S. (1976) Human characteristics and school learning. McGraw-Hill. New York. Bowles, S. (xxxx) Towards equality of educational opportunity. . Harvard Educational Review. Coleman, J. S., et al. (1966) Equality of educational opportunity. U.S. Government Printing Office. Washington. Duncan, O.D., Featherman, D.L., & Duncan, B. (1975) Socioeconomic background and achievements. Academic Press. New York. Flannagan, J.C., & Cooley, W.W. (1966) Project TALENT: one-year follow-up studies. Cooperative Research Project No 2333. University of Pittsburg. Floud, J., Hasley, A.H., & Martin F.M. (1957) Social class and educational opportunity. Heinemann. London. Johnson, J. (1973) On the interface between low-income urban Black children and their teachers during the early school years. Far West Laboratory for Educational Research and Development. San Francisco. Macpherson, J.S. (1961) Selection in Scottish Secondary Schools. In A.H. Hasley, J.Floud., & C. A. Anderson (Eds.) Education, Economy and Society. The Free Press. New York. Moynihan, D.P. (1968) Sources of resistance to the Coleman Report. Harvard Educational Review. Washburne, N.F. (1959) Socioeconomic status, urbanisme and academic performance in College. Journal of Educational Research, 4/53, pp. 130-137. Φραγκουδάκη, Α. (1985) Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης: θεωρίες για την κοινωνική ανισότητα στο σχολείο. Εκδόσεις Παπαζήση. Αθήνα.

Άσκηση Βρείτε και περιγράψτε τι είναι το πλάνο-σχέδιο μαθήματος . Βρείτε και περιγράψτε τι είναι το πλάνο-σχέδιο μαθήματος . Φτιάξτε το πλάνο του μαθήματος «Εισαγωγή στην Πληροφορική» για μαθητές Λυκείου, διάρκειας μίας σχολικής ώρας.   Η πρώτη ερώτηση μετρά 0,2 μονάδες και η δεύτερη 0,8.