Από το χάος... ...στην τάξη... Καταιγισμός ιδεών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Σπύρος Κιουλάνης Learning by six thinking hats
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας στους προπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο Eαρινό Eξάμηνο 2015.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9 η (2015 – 16) Ερευνητική Μεθοδολογία ΙΙ Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Δημιουργικότητα & Καινοτομία σε ένα οργανισμό
Παραπομπές και Δομή.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
01 August 2013 – 31 July 2015.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα
Θέμα εργασίας ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ καταιγισμός ιδεών η τεχνική της ερώτησης εννοιολογικός χάρτης Εισηγήτρια : Κωνσταντίνα Γκατζούνα Τμήμα: εκπαιδευτικών.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Δημιουργία σεναρίου.
Το συννεφόλεξο (word cloud) είναι μια μικροεφαρμογή των εργαλείων Web 2.o, που οπτικοποιεί με πολύ απλό τρόπο τόσο τις λέξεις ενός κειμένου όσο και τη.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Τίνα Μπιρμπίλη Δημόσια Διαβούλευση και Συμμετοχή
«ΠαιδαγωγικEς ΕφαρμογEς ΗΥ»
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
“Δημιουργικότητα ή Δημιουργική σκέψη” ...
ΕΡΓΑΣΙΑ 1 Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Schoenfeld (1992) και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Τι ακριβώς διαπραγματεύεται; -Ποια είναι τα επιχειρήματα.
Διάταξη τίτλου Υπότιτλος.
Στρατηγικές Επίτευξης Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
« به نام خدا» 1-جايگاه ايران در توزيع جهاني درآمد
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Η καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει… Μερικές σκέψεις και προτάσεις.
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Από το χάος... ...στην τάξη... Καταιγισμός ιδεών

ιδέα7 ιδέα4 ιδέα10 ιδέα8 ιδέα2 ιδέα9 Ιδέα3 Ιδέα 6 ιδέα5 ιδέα1

Οργάνωση κατηγορία1 κατηγορία2 κατηγορία3 κατηγορία4

Για την ιστορία Alex Οsborn, 1948

Γιατί/πότε να το εφαρμόσω γρήγορη γέννηση ενός μεγάλου αριθμού ιδεών ενθάρρυνση δημιουργικότητας / έμμεσης σκέψης εμπλοκή ολομέλειας στηρίζεται στην ιδέα, ότι όταν οι άνθρωποι δουλεύουν μαζί, μπορούν να αποδώσουν περισσότερο από ότι τα άτομα μόνα τους Isaksen, S. G. (1998), A Review of Brainstorming Research: Six Critical for Inquiry, Creative Research Unit, Creative Problem Solving Group-Buffalo http://www.cpsb.com/resources/downloads/public/302-Brainstorm.pdf

Tι να έχω υπόψη Ο καταιγισμός πρέπει να στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο ενιαίο θέμα/ερώτημα, όχι περισσότερα

Τι μου λέει η έρευνα γι’ αυτό υπάρχει κάποιο επιστημονικό debate; Ποιο; τι μπορεί να πάει στραβά; πότε αντενδείκνυται η χρήση της τεχνικής;

εξειδικεύσεις/εφαρμογές/στρατηγικές Ατομικό – ομαδικό brainstorming Αdvanced brainstoming techniques Freewriting Listing-bulleting Three perspectives Cubing… http://writingcenter.unc.edu/handouts/brainstorming/ http://www.youtube.com/watch?v=yAidvTKX6xM

Ηλεκτρονικό braistorming (ΕΒS) Γιατί; (παιδαγωγική αξία) Πώς; (με ποια εργαλεία); Σύννεφα λέξεων (Wordle, Tagul, Tagxedo) Πίνακες σημειώσεων (Padlet, Popplet) Word – διαδραστικός πίνακας ΕΒS: Stormboard, Bubble.us http://mashable.com/2013/09/25/mind-mapping-tools/

Βήματα εφαρμογής 1.Περιγραφή της διαδικασίας και παρουσίαση του ερωτήματος 2. Καταιγισμός ιδεών χωρίς σχόλια 3. Καταγραφή ιδεών στον πίνακα 4. Σχολιασμός ιδεών 5. Διατύπωση κριτηρίων κατηγοριοποίησης ή διάταξης των ιδεών 6. Κατηγοριοποίηση των ιδεών με βάση κάποια κριτήρια

Μερικοί κανόνες: http://www.youtube.com/watch?v=tgpSG2mbhPs Αναβάλλουμε την κριτική μας για αργότερα Ενθαρρύνουμε την έκφραση, ακόμη και ασυνήθιστων ή υπερβολικών ιδεών Στο πρώτο στάδιο, η ποσότητα μετράει, όχι η ποιότητα Χτίζουμε στις ιδέες των άλλων Κάθε άτομο και κάθε ιδέα έχει την ίδια αξία http://www.youtube.com/watch?v=tgpSG2mbhPs http://www.youtube.com/watch?v=tgpSG2mbhPs

Αναφορές Osborn, A.F. Applied imagination: Principles and procedures of creative problem solving (Third Revised Edition). New York, NY: Charles Scribner’s Sons. (1963) Furnham, A., (2000), The Brainstorming Myth, Business Strategy Review, 2000, Volume 11 Issue 4, pp 21-28. Isaksen, S. G. (1998), A Review of Brainstorming Research: Six Critical for Inquiry, Creative Research Unit, Creative Problem Solving Group-Buffalo. Lassi A. Liikkanen, Kai Kuikkaniemi, Petri Lievonen and Pauli Ojala, (2011), Next Step in Electronic Brainstorming: Collaborative Creativity with the Web, CHI 2011, May 7–12, 2011, Vancouver, BC, Canada. Shirey, M. R. (2011), Brainstorming for Breakthrough Thinking, JONA volume 41, Number 12, pp 497-500, Wolters Kluwer I Lippincott Williams & Wilkins. Βασάλα, Π. & Φλογαίτη, Ε., Ο καταιγισμός ιδεών ως διδακτική τεχνική για την προσέγγιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων, Πρακτικά 1ου Περιβαλλοντικού Συνεδρίου Μακεδονίας, (1-4 Μαρτίου 2002), Θεσσαλονίκη 2002, σ.444-450. Diehl M, Stroebe W. Productivity loss in idea generating groups: tracking down the blocking effect. J Pers Soc Psychol. 1991;61:392-403. Stroebe, W., Diehl, M. and Abakoumkin, G. The Illusion of Group Effectivity. Pers. Soc. Psychol. Bull., 18, 5 (1992), 643-650.

Eργαλεία http://www.wordle.net https://tagul.com http://www.tagxedo.com https://padlet.com http://popplet.com https://www.stormboard.com https://bubbl.us http://mashable.com/2013/09/25/mind-mapping-tools/