Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

Δρ. Ανδρέας Δημητρίου Πρόεδρος
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
Αγορά Ενέργειας στην Ελλάδα Π. Κάπρου Προέδρου της ΡΑΕ Καθηγητή ΕΜΠ.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Ομάδα σύνταξης επιχειρηματικού σχεδίου: ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΚΟΥΛΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ Φοιτητές του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού.
2η ΠΑΔ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 1η τάξη ΕΠΑγγελματικού Λυκείου
3ο ΓΕΛ Κορίνθου (Ασημακόπουλος Γ. ΠΕ 09 - Μπόγια Π. ΠΕ 10) 5.1 ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ Ανταλλακτική αξία ενός αγαθού είναι οι μονάδες ενός αλλού.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Ενότητα 12 : Μορφές Αγοράς Καραμάνης Κωνσταντίνος
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 6η Η Αποτελεσματικότητα της Διαφήμισης.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 3 η Συμπεριφορά Καταναλωτή: Προσέγγιση κατά Lancaster.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
Η αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις Ρέα Βερβίτα Γενική Διευθύντρια Rent a Car.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
1 Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ. 2 ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ: Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά  Μπορεί να βοηθήσει στα μεγάλα χρηματοδοτικά προβλήματα.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
μαρκετινγκ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η
Μικροοικονομία Διάλεξη 2.
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Τιμές Μεταφοράς.
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Ενότητα 13 : Επανάληψη – ενδεικτικές ερωτήσεις Καραμάνης Κωνσταντίνος
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
2nd EcoMobility Conference 22 Ιανουαρίου 2019
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 4η Ο Οικονομικός Ρόλος της Διαφήμισης

Στόχοι του Μαθήματος Η διαφήμιση ως πηγή πληροφόρησης Ασύμμετρη πληροφόρηση – σηματοδότηση Η διαφήμιση σαν σήμα ποιότητας Διαφημιστική ένταση & δομή της αγοράς Η διαφήμιση σαν εμπόδιο εισόδου

Μερικά Στοιχεία Η διαφήμιση (διαφημιστική δαπάνη) στην Ελλάδα καλύπτει περίπου το 10% της αντίστοιχης διαφ. δαπάνης της Ευρώπης Σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μονό η Πορτογαλία παρουσιάζει παρόμοια εικόνα τα παραπάνω στοιχεία εδραιώνουν την άποψη για την αυξανομένη σημασία της διαφήμισης στην Ελλάδα τις τελευταίες 2 δεκαετίες. Επιπρόσθετα, ερμηνεύει την οργανική σύνδεση της διαφήμισης με την οικονομία αλλά και τη συμμετοχή της στη διαδικασία μεγέθυνσης της. Ένα ιδιαίτερα ισχυρό εργαλείο στα πλαίσια των νέων συνθηκών ανταγωνισμού που επικρατούν στην εσωτερική αγορά (μη τιμολογιακού ανταγωνισμού).

Η Διαφήμιση σαν πηγή Πληροφόρησης Αγαθά έρευνας Ο καταναλωτής μπορεί να διαπιστώσει πριν την αγορά τα χαρακτηριστικά του (μέσω έρευνας η διαφήμισης) Αγαθά εμπειρίας Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος γίνονται γνωστά στον καταναλωτή ΜΟΝΟ μέσω της κατανάλωσης Τις περισσότερες φορές τα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες είναι αγαθά εμπειρίας Ανάλογη κατάταξη/διαχωρισμό των διαφημιστικών δαπανών

Διαφήμιση και Ασύμμετρη Πληροφόρηση Όταν το ένα από τα δύο μιας συναλλαγής έχει διαφορετική πληροφόρηση από το άλλο Η ασύμμετρη πληροφόρηση οδηγεί σε περιπτώσεις «δυσμενούς επιλογής» (adverse selection) και «ηθικού κινδύνου» (moral hazard). Η ασυμμετρία στην πληροφόρηση μπορεί να οδηγήσει σε δυσμενή επιλογή Το πρόβλημα της δυσμενούς επιλογής μπορεί να λυθεί με την σηματοδότηση των (τουριστικών) υπηρεσιών και προϊόντων.

Ασύμμετρη Πληροφόρηση Δυσμενής επιλογή Μια κατάσταση στην οποία τα τμήματα υψηλής κινδύνου του πληθυσμού υπέρ-εκπροσωπούνται. Τα άτομα υψηλού κινδύνου έχουν αυτό-επιλεγεί. Ανεπιθύμητες επιλογή είναι ένα πρόβλημα των κρυφών (και ιδιωτικών) πληροφοριών. Ένα μέρος είναι καλύτερα ενημερωμένοι εκ των προτέρων σχετικά με μια σχετική μεταβλητή στη συναλλαγή από το άλλο μέρος. Η δυσμενής επιλογή είναι εκ των προτέρων πρόβλημα πληροφοριών Εφαρμογές στον τομέα των ασφαλίσεων (αυτοκίνητο), της βιομηχανίας, καθώς και ο τομέας των υπηρεσιών (τουρισμός, αναψυχή κλπ.). Αγορά για τα λεμόνια

Παραδείγματα Δυσμενούς Επιλογής στον Τουρισμό ……………

Λύσεις για το Πρόβλημα Δυσμενούς Επιλογής Η παρουσία προβλημάτων δυσμενούς επιλογής (λόγο ασυμμετρίας πληροφόρησης) λύνεται με την παροχή πληροφοριών για μείωση του ρίσκου. Οι τουριστικοί πράκτορες, μεσάζοντες, χονδρέμποροι του τουρισμού μπορούν να ξοδέψουν χρόνο και χρήματα για να αποδείξουν/παράσχουν τις σωστές πληροφορίες στους τουρίστες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της τουριστικής διαφήμισης Φήμη: Η φήμη οδηγεί σε επαναλαμβανόμενη ζήτηση Εγγυήσεις: σήμα της ποιότητας των προϊόντων/υπηρεσιών

Εγγυήσεις Τουρ Προϊόντων/Υπηρεσιών Η προσφορά εγγυήσεων μέσω της τουριστικής διαφήμισης (πως/παραδείγματα;) εξυπηρετεί δυο (2) στόχους: Προστατεύει τον τουρίστα από ελαττώματα η αστοχίες του προϊόντος / της υπηρεσίας Οι εγγυήσεις (ή η παροχή τους) αποτελεί σήμανση για την ποιότητα τους Οι πάροχοι / παραγωγοί τέτοιων υψηλής ποιότητας τουριστικών προϊόντων θα μπορούν πιο εύκολα / άνετα να προσφέρουν χρήματα σε μια διαφημιστική καμπάνια. Αυτό συμβαίνει διότι οι εγγυήσεις (χρηματικές η όχι) θα κοστίσουν λιγότερο σε ένα αξιόπιστο πάροχο τουριστικών υπηρεσιών

Ηθικός Κίνδυνος Η ασυμμετρία της πληροφόρησης που αναπτύσσεται τόσο σε αγορά όσο και οργανωσιακες περιπτώσεις Ηθικός κίνδυνος είναι ένα εκ των υστέρων πρόβλημα πληροφορίες Αναφέρεται στις ενέργειες στις οποίες τα μέρη μιας συναλλαγή λαμβάνουν μετά την εκτέλεση της οικονομικής συναλλαγής Το πρόβλημα ηθικού κινδύνου συμβαίνει λόγω του κινήτρου ενός εκ των μερών να ενεργεί παράλογα ή κακόβουλα. Τα προβλήματα ηθικού κίνδυνου, οφείλονται στην παροχή κινήτρων από την αγορά, ή την οργάνωση για τα άτομα ή τις πλευρές να ενεργήσουν με προχειρότητα. Τα προβλήματα ηθικού κίνδυνου δημιουργούν κίνητρα για την υπέρ – κατανάλωση (παράδειγμα, οι ιατρικές συνταγές)

Παραδείγματα Ηθικού Κινδύνου στον Τουρισμό ……………

Λύσεις για το Πρόβλημα Ηθικού Κινδύνου Το πρόβλημα ηθικού κινδύνου μπορεί να μειωθεί με τη διάθεση των ευθυνών και στα δύο μέρη μιας σύμβασης. Ο διαχειριστής (ταξ. γραφείο) μπορεί να αποφασίσει να πληρώσει ένα σταθερό ποσό σε κάθε πελάτη / τουρίστα που δεν εγείρει αξιώσεις από το τουρ γραφείο / αεροπορική εταιρία. Η διαφήμιση Προβάλει αυτή την ενέργεια / δράση Δημιουργεί κίνητρα για αλλαγή συμπεριφοράς στους πελάτες/τουρίστες/επισκέπτες

Διαφημιστική Ένταση & Δομή Αγοράς Σε αγορές πλήρους ανταγωνισμού, πραγματοποιούνται μικρές δαπάνες διαφήμισης Από την άλλη, η διαφήμιση είναι ένας τρόπος διαφοροποίησης του προϊόντος Ως εκ τούτου, οι διαφημίσεις: Ενισχύουν την μονοπωλιακή δύναμη και μειώνουν τον ανταγωνισμό Μεγαλώνουν τα εμπόδια σε όσους επιθυμούν να εισέλθουν στην αγορά Η διαφήμιση ωφελεί την μεγάλη επιχείρηση: Μια επιτυχημένη τουρ καμπάνια απαιτεί μεγάλο κεφαλαίο Μειώνει τον αριθμό των επιχειρήσεων που μπορούν να επιβιώσουν Η μεγάλη επιχείρηση έχει πρόσβαση σε διαφορετικά διαφημιστικά μέσα τα οποία δεν είναι διαθέσιμα σε όλους

Βιβλιογραφία Γιωτίτσα Α., (2008), «Οικονομικές Πτυχές της Διαφήμισης» Μεταπτυχιακή Διατριβή, Οικον. Τμήμα Πανεπιστημίου Ιωαννίνων