Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Εισαγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Βασικές πληροφορίες για τους υπολογιστές:
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
ΕΝΤΟΛΕΣ.
Το φόρουμ κάθε Τριγλιανού Απόγονου
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Δημιουργία εφαρμογών Επίπεδο.
Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Εύρεση και εγκατάσταση λογισμικού.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Ερώτηση - 1 Ένα πρόγραμμα αποτελείται από: πλήκτρα λογισμικόδεδομένα εντολές Αρχή.
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
Στο λειτουργικό σύστημα Windows, υπάρχουν εικονίδια (icons) τα οποία αναπαριστούν τις διάφορες οντότητες (φυλαγμένες πληροφορίες, προγράμματα που κάνουν.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ MATLAB-SIMULINK
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ : ΤΣΑΛΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ. : 30920
Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
XERTE TUTORIAL - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΜΕΛ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Xerte Interaction – Διάδραση Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Σημειώσεις Εργαστηρίου.
Δομή επιλογής Η δομή επιλογής είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία περικλείει μια συνθήκη και δύο ομάδες εντολών, από τις οποίες θα εκτελεστούν, η μεν.
Εγκατάσταση του joomla σε τοπικό υπολογιστή Νταλούκας Βασίλης Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. 1 ου Γραφείου Δ.Ε. Ν.Ηλείας.
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Από την ιδέα μέχρι το λογισμικό. Ξεκινώντας από το πρόβλημα...
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Γνωριμία με το Λογισμικό του υπολογιστή Μια παρουσίαση για τους μαθητές της Α΄ Τάξης του 49ου Γυμνασίου Αθήνας Διδάσκων: Χ. Μοτσενίγος 49ο Γυμνάσιο Αθήνας.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο Κατασκευή Ιστοσελίδων 3 ο Κεφάλαιο Βελώνης Γεώργιος – Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20.
 Στο προηγούμενο μάθημα έγινε μια εισαγωγή στην γενική μορφή ενός προγράμματος  Αυτή η μορφή ακολουθεί την λογική της απόδειξης θεωρημάτων μέσω προτάσεων.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ 2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Μενού,Εντολές και Παράθυρα Διαλόγου Καθηγητής: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος.
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Τμήμα Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Εργαστήριο: Τεχνητή Νοημοσύνη.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 5 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΥΠΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Εισαγωγή στο πρόγραμμα microsoft word
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Μετονομασία Φακέλων και Αρχείων
Ενισχυτική διδασκαλία
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Εισαγωγή
1. Πώς ανοίγουμε ένα αποθηκευμένο βιβλίο εργασίας;
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
3. Βασικά στοιχεία γλώσσας προγραμματισμού
Επεξεργασία Εικόνας.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη εκπαιδευτικής εφαρμογής.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 9: Ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης Εισαγωγή ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εργαστήριο: Τεχνητή Νοημοσύνη

Περιβάλλον προγραμματισμού Editor Για να γράψετε ένα πρόγραμμα Prolog πρέπει να χρησιμοποιήσετε έναν Editor. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν οποιοδήποτε Εditor όπως το Notepad – Notepad++ (προτείνεται) ή κάποιον άλλο επεξεργαστή κειμένου όπως το WordPad Οι περισσότερες σύγχρονες εκδόσεις Prolog (SWI-Prolog, SICStus, AMZI κ.α.) διαθέτουν το δικό τους ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης κώδικα.

Περιβάλλον προγραμματισμού H SWI-Prolog, την οποία και χρησιμοποιούμε στο μάθημά μας, διαθέτει τον ενσωματωμένο Editor PceEmac. Για να δουλέψετε σε αυτόν θα πρέπει πρώτα να έχετε κατεβάσει και εγκαταστήσει την SWI-Prolog από http://www.swi-prolog.org/. Για να δημιουργήσετε ένα καινούργιο αρχείο, επιλέξτε από το μενού της Prolog File --> New και μετά εισάγετε το όνομα του αρχείου που θέλετε να δημιουργηθεί (για παράδειγμα test.pl).

Περιβάλλον προγραμματισμού Δημιουργώντας ένα καινούργιο αρχείο ή επιλέγοντας ένα ήδη υπάρχον, η SWI-Prolog χωρίζεται σε δύο μέρη (όπως φαίνεται στη παρακάτω οθόνη). Στο πρώτο μέρος τρέχουμε το πρόγραμμά μας (ή πιο σωστά κάνουμε ερωτήσεις στη Prolog) ενώ στο δεύτερο μέρος γράφουμε το πρόγραμμά μας. Το πρώτο μέρος ονομάζεται διερμηνέας (Interpreter) της Prolog. Κώδικας Prolog σε Notepad++ Εκτέλεση προγράμματος στον διερμηνέα

Προγραμματιστικό περιβάλλον Το πρόγραμμα της Prolog, το οποίο γράφουμε σε Notepad++, το αποθηκεύουμε σαν ¨Όνομα_file.pl¨. Θα πρέπει να εμφανιστεί ένα αρχείο με το όνομα που εμείς δώσαμε και το εικονίδιο της Prolog Στην SWI-Prolog ακολουθούμε File  consult  επιλογή αρχείου & άνοιγμα ή απλά διπλο-κλικάρουμε πάνω στο αρχείο pl Όνομα.pl

Προγράμματα στην Prolog: μια γενική προσέγγιση Αυτό σημαίνει ότι αποτελείται από δεδομένα (ή αξιώματα) βάση των οποίων μπορούμε να αποδείξουμε μια πρόταση Υπό αυτή την έννοια ένα πρόγραμμα Prolog είναι ένα σύνολο προτάσεων που περιγράφουν τα δεδομένα του προβλήματος και τις σχέσεις μεταξύ τους.

Η γενική μορφή ενός κανόνα Οι προτάσεις που πρέπει να αποδειχθούν λέγονται προτάσεις Horn και αποτελούν υποσύνολο της λογικής πρώτης τάξης. Προτάσεις Horn A ← A0,A1,…,An : Για να δείξεις το Α πρέπει να δείξεις το Α0 και το Α1,…,και το Αν

Η γενική μορφή ενός κανόνα: παράδειγμα Horn Η Prolog ακολουθεί την λογική επίλυσης προβλημάτων. Θεώρημα Rolle Αν μια συνάρτηση f είναι : συνεχής στο κλειστό διάστημα [α, β] παραγωγίσιμη στο ανοικτό διάστημα (α, β) και f(α) = f(β) τότε υπάρχει ένα, τουλάχιστον, ξ ϵ (α, β) τέτοιο, ώστε: fʹ(ξ) = 0 Η πρόταση Horn θα μπορούσε να είναι της μορφής: fʹ(ξ) = 0  συνεχής στο κλειστό διάστημα [α, β], παραγωγίσιμη στο ανοικτό διάστημα (α, β), f(α) = f(β)