Σχεδιασμός μαθήματος στο Λύκειο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1/6/2012 FASTER LOGO FASTER ICT – Financial and Accounting Seminars Targeting European Regions You are expected to prepare a ppt presentation for each.
Advertisements

ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση •Μικρή Περιγραφή: •Λεξιλόγιο: •Κοινό που απευθύνεται:Σε μαθητές της ΧΥΖ τάξης (γυμνασίου,
Τεχνολογική επισκόπηση τοπικής και διαδικτυακής πρόσβασης στη βάση δεδομένων e-pyxis e-pyxis Αναστάσιος Κεσίδης, Αναστάσιος Κλείσας, Ευάγγελος Νόνας, Γεώργιος.
Μετατροπές μεταξύ αριθμητικών συστημάτων Η/Υ
Μια Σύγκριση στα Πλαίσια των Αναγκών του Εκπαιδευτικού.
“Μαθαίνοντας να ζούμε μαζί”
Torque Game Engine - #0 7 Κώστας Καρπούζης (kkarpou) Αμαρυλλίς Ραουζαίου (araouz) Γιώργος Καρυδάκης (gcari)
COMENIUS ΠΟΛΥΜΕΡΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ.
Παρουσίαση εκπαιδευτικής βαλίτσας για τη Λίμνη της Ορόκλινης
Συστήματα Συντεταγμένων
14/5/2012 FASTER LOGO FASTER ICT – Financial and Accounting Seminars Targeting European Regions You are expected to prepare a ppt presentation for each.
Δεν ξεχνώ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΕΓΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ Ο ΑΚΡΟΑΤΗΣ ΟΧΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΕΓΩ ΝΑ ΠΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΩ.
Μεγάλες Δραστηριότητες Γ΄ Τάξη Γ΄ Τρίμηνο Φακίνος Αποστόλης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2015 Γιώργος Γιαγλής.
Μετατροπές μεταξύ αριθμητικών συστημάτων Η/Υ Δεκαδικό, δυαδικό, οκταδικό και δεκαεξαδικό σύστημα αρίθμισης.
Κατηγόριες εκπαιδευτικού λογισμικού § 4.1 γενικό μέρος σελ 135.
Επίσκεψη Γνωριμίας στο Νηπιαγωγείο
Η προοπτική εξέλιξης των προγραμμάτων Ηλεκτρονικής Διά Βίου Μάθησης στην Ελλάδα Συμεών Δ. Ρετάλης & Γ. Κορρές ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ.
Μάθημα: Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής και ως στοχαζόμενος επαγγελματίας Διδάσκουσα: Αυγητίδου Σοφία Εαρινό εξάμηνο Φοιτήτριες: Βράντση Μελπομένη.
"europe by easyJet" "Come on, let's fly!" "The web's favourite airline" "Where can we take you?"
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
Βιοκλιματικός Design With Climate Σχεδιασμός. Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική Η βιοκλιματική αρχιτεκτονική αφορά το σχεδιασμό κτιρίων και χώρων με βάση το.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ Εξωτερικό περιβάλλον Αλλαγές του περιβάλλοντος Σημερινή κατάσταση Περιβαλλοντική πίεση Επιλογή και περιβάλλον Συγκριτική μέθοδος.
Άσκηση 1η Παρασκευή – Αραίωση διαλύματος Τμήμα ΔΕΑΠΤ - Εργαστήριο Γενικής Χημείας 1.
Microsoft ® Office PowerPoint ® Εκπαίδευση 2007 Ενημερωθείτε Η [Επωνυμία της εταιρείας σας] παρουσιάζει:
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου.
Η έννοια του συστήματος σωμάτων – Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις
Παρουσιάστε το έργο σας σε Word, PowerPoint ή Visio
Όροι Συμμετοχής και Δομή/Περιεχόμενο Προτάσεων
Τι είδαμε την περασμένη φορά…
Ανακαλύψτε τη δύναμη των προσαρμοσμένων διατάξεων
LAMS.
Διακυτταρική επικοινωνία
Δραστηριότητες κατά την 1η Τηλεδιάσκεψη (Διάρκεια 60’)
AudioTool – podcasting, sound
Πρόγραμμα «Οδυσσέας»  Η Διαδραστική Τηλεδιάσκεψη στην Υπηρεσία του Σύγχρονου Σχολείου  Ομάδα…. Μέλη Ομάδας 1.Βαθρακογιάννη Μαρία: εκπαιδευτικός.
Οργάνωση αρχείων & φακέλων
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ιστορία και εικονογραφημένο βιβλίο
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Μειονοτικό Σχολείο Άνω Βυρσίνης
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
  Οδηγίες για τους Επιμορφούμενους
Τσίτσκαρη Ε. ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ Μάθημα 263 Τσίτσκαρη Ε.
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ
Η όξινη βροχή Τι ακριβώς είναι ,ποιά είναι τα αίτια,
Ransomeware.
Θεοδώρα Μπάφα Ε2 1ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νικης
Πολιτιστικές διαδρομές ανάμεσα σε μαθητές της Μεσογείου
5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Να κάνετε μια εργασία με θέμα
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Δημιουργώ με το Animoto ένα μήνυμα για την Ιστορία
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
3ο Γυμνάσιο Τούμπας Θεσσαλονίκης Προκοπίου Αικατερίνη Φιλόλογος
ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία
Συμπεριφορά καταναλωτή στον τουρισμό
ΑυτοχθονεΣ λαοΙ Δημοτικό Σχολείο Αγίων Τριμιθιάς Στ΄
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
ΑΡΙΣΤΕΙΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Για να προσθέσετε αυτήν τη διαφάνεια στην παρουσίαση
Το Μάθημα της Γεωγραφίας στην Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Για να εισαγάγετε αυτή τη διαφάνεια στην παρουσίασή σας
Δεν μπορείς να βασίσεις τη φήμη σου σε αυτό που σκοπεύεις να κάνεις.
Για να προσθέσετε αυτήν τη διαφάνεια στην παρουσίαση
Για να εισαγάγετε αυτή τη διαφάνεια στην παρουσίασή σας
ΗΠΑ Liberal / Progressive “The conscience of a Liberal” Conservative Libertarian.
Stelar Evolution in PTERIDOPHYTES Types of Steles in Pteridophytes & its Evolution
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδιασμός μαθήματος στο Λύκειο ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ ΛΙΑΓΚΗΣ, ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Εξοικείωση με αρχές σχεδιασμού της διδασκαλίας ενός εννοιοκεντρικού και βιωματικού μαθήματος Σχεδιασμός μαθήματος ενός διδακτικού δίωρου Στόχοι Παρουσίαση Ομαδοσυνεργασία Αναστοχασμός Μέθοδος 3 λεπτά

Τι ακριβώς σχεδιάζουμε; Σελίδες 114-171 ; Ερώτηση: Τι χρειάζεται να σχεδιάσουμε στο Λύκειο σύμφωνα με το ΠΣ; Ποιες είναι οι διαφορές με το Γυμνάσιο; Ποια είναι τα βασικά εργαλεία σχεδιασμού στο Λύκειο; Στο Γυμνάσιο το ΠΣ είναι πρόγραμμα διαδικασίας στο Λύκειο όχι. Θα λέγαμε ότι στο Λύκειο είναι περισσότερο κοντά στο ΑΠΣ παρά στο ΠΣ ppt ΠΣ για τους γενικούς σκοπούς της ΘΕ στο Λύκειο Οδηγός για τους ειδικούς στόχους της τάξης, τα ΠΜΑ της Διδακτικής Ενότητας (ΔΕ), την Αξιολόγηση του μαθήματος , προτεινόμενα σχέδια και περαιτέρω βιβλιογραφία Οδηγός Εκπαιδευτικού για την θεωρητική ανάλυση των δραστηριοτήτων Ηλεκτρονικά Πλατφόρμα για όλο το προτεινόμενο υλικό σύμφωνα με τον Οδηγό Τελικά τι χρειάζεται να σχεδιάσουμε αφού όλα προσφέρονται και έχουμε και επιλογές; Ppt Συνολική διάρκεια: 10΄.

Σχεδιάζουμε με βάση το ΠΣ; Διαβάζω από το ΠΣ Γενικοί σκοποί Ειδικοί στόχοι τάξης-έννοιες Διαβάζω από τον Οδηγό Προσδοκώμενα αποτελέσματα, αξιολόγηση. σχέδια μαθήματος Καθώς το ΠΣ του Λυκείου καθορίζει σε κάθε Διδακτική Ενότητα τα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα και την αξιολόγησή τους ο εκπαιδευτικός προχωρά αμέσως στο σχεδιασμό των βημάτων της διδασκαλίας του με βάση την προτεινόμενη μέθοδο (Βιωματική-Διερευνητική). Επειδή στη βιωματική μάθηση δεν απορρίπτονται απαραίτητα οι πιο άμεσες τεχνικές διδασκαλίες, αλλά αναπλαισιώνονται και επειδή η προσωπική θεωρία και πρακτική των εκπαιδευτικών μέχρι σήμερα μπορεί να μην σχετίζεται με την προτεινόμενη παιδαγωγική αλλαγή ή ακόμη να αντιστέκεται σε αυτή, είναι σημαντικό να ζητήσουμε από τους εκπαιδευτικούς για όσο καιρό χρειάζεται (μέχρι να εξοικειωθούν) να μελετούν πριν το σχεδιασμό (για καθοδήγηση) και στο τέλος του σχεδιασμού (για αναστοχασμό) τους γενικούς σκοπούς της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στο Λύκειο και τους ειδικούς στόχους της τάξης της οποίας το μάθημα σχεδιάζουν. Έτσι, θα υιοθετήσουν όσα από την διδακτική τους πρακτική υπηρετούν το μάθημα και τους σκοπούς του και θα αναπροσαρμόσουν ό, τι χρειάζεται από τις στρατηγικές, τις τεχνικές και τα υλικά τους ώστε να πετυχαίνουν όσα το ΠΣ προτείνει. Η συνεχής αναφορά στους γενικούς σκοπούς και ειδικούς στόχους θα τους βοηθήσει να αναγνωρίζουν και να αξιολογούν τι μάθανε οι μαθητές/τριες και να αναπτύξουν τα κατάλληλα κριτήρια ώστε να αξιολογούν την παραγωγή της γνώσης όχι μόνο οι ίδιοι, αλλά και οι μαθητές/τριες. 5 λεπτά

Βασικές αρχές σχεδιασμού μαθήματος στο Λύκειο να γίνεται με βάση τους γενικούς σκοπούς της ΘΕ στο Λύκειο και τους ειδικούς στόχους της τάξης να περιλαμβάνει στη διαδικασία της διδασκαλίας, αξιολόγηση των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, όπως ορίζονται στο ΠΣ και όσων επιπλέον απαιτεί η διαδικασία και η ομάδα να υπηρετεί με τις κατάλληλες δραστηριότητες τη θρησκευτική νοηματοδότηση υποεννοιών υπό το πρίσμα της μάθησης συγκεκριμένων εννοιών Επανάληψη των δύο πρώτων που έχουν ήδη παρουσιαστεί και αναφορά στην Τρίτη αρχή, για να τονιστεί ο εννοιοκεντρικός σχεδιασμός του ΠΣ με σκοπό τον λειτουργικό και επικοινωνιακό θρησκευτικό γραμματισμό. 2 λεπτά

1ο βήμα 2ο βήμα 3ο βήμα 4ο βήμα 5ο βήμα να ορίσεις πού θέλεις να πάτε να σκεφτείς πώς θα αναγνωρίσετε τον προορισμό σας όταν φτάσετε 2ο βήμα να σχεδιάσεις το ταξίδι σας με τον καλύτερο τρόπο 3ο βήμα να αναστοχαστείς γιατί αξίζει να κάνετε το ταξίδι 4ο βήμα να κάνετε το ταξίδι 5ο βήμα Προσδοκώμενη μάθηση Αξιολόγηση Μέθοδος Υλικά Ανακεφαλαίωση των βημάτων σχεδιασμού: Ας αποφασίσουμε σε ποιο άγνωστο μέρος θα θέλαμε να ταξιδέψουμε και με ποιο σκοπό ; Πώς θα αναγνωρίσουμε το μέρος αφού δεν το γνωρίζουμε; Πώς θα πάμε; Αξίζει να πάμε; Ας δούμε το μάθημα ως ένα ταξίδι: Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Αξιολόγηση Στάδια μαθήματος-δραστηριότητες σύμφωνα με τη μέθοδο Σχέση δραστηριοτήτων με ΠΜΑ, ειδικούς στόχους τάξης και γενικούς σκοπούς εκπαίδευσης στο Λύκειο=αλλαγές, προσαρμογές Πραγματοποίηση του μαθήματος 5 λεπτά

Δειγματικός σχεδιασμός (1) ΤΑΞΗ / ΤΜΗΜΑ: ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 1. ΠΡΟŸΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης στο Λύκειο και ειδικοί στόχοι της τάξης που υπηρετούνται: (Πρόγραμμα Σπουδών) Γενικοί σκοποί Οι μαθητές/τριες να: … Ειδικοί στόχοι τάξης Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα και Αξιολόγηση: Οι μαθητές/τριες στο τέλος του μαθήματος να: …… Μέθοδος: Προετοιμασία- Οργάνωση της τάξης-Υλικά

Δειγματικός σχεδιασμός (2) 2. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Στάδια μαθή- ματος Χρό- νος Μαθησιακές δραστηριότητες (Στρατηγικές & Τεχνικές διδασκαλίας) ΠΜΑ που υπηρετούνται Περιγραφή Τι κάνω εγώ Τι κάνουν οι μαθητές 1 2 3 4 5 3. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΠΜΑ (σύμφωνα με το ΠΣ): -Διδασκαλίας: 4. ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ

Δραστηριότητα σχεδιασμού διδασκαλίας Δραστηριότητα σχεδιασμού διδασκαλίας Δίνεται σε κάθε ομάδα μία Διδακτική Ενότητα της Θεματικής Ενότητας 3 της Β΄Λυκείου: ΚΟΙΝΩΝΙΑ (πολίτης, στερεότυπα, πολυπολιτισμικότητα, διάλογος, εκκοσμίκευση) Να σχεδιάσετε τη διδασκαλία για το διδακτικό δίωρο Δίνεται το Φύλλο Υλικού 1, με τη ΘΕ όπως περιγράφονται στο ΠΣ. Επίσης, το Φύλλο Υλικού 2 με ενδεικτική φόρμα σχεδιασμού. Ομαδοσυνεργασία. Διάρκεια δραστηριότητας σχεδιασμού: 40΄. Διάρκεια παρουσίασης: 40΄.

Ευχαριστώ για τη συνεργασία!