Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Advertisements

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
Στοιχεία Επιχειρηματικότητας
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 5: Προσέλκυση Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 9: Πρότυπη Κοστολόγηση Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο) Ενότητα 5: Αναθέσεις σε πόρους Κλεάνθης Συρακούλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 6: Επιμερισμός Κόστους Βοηθητικών Τμημάτων Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα # 4: Πρόγραμμα Μάρκετινγκ Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 8: Ο ρόλος του σχεδιασμού εσωτερικών χώρων στην ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού Διονυσία Φράγκου.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 5: Αθλητικό Marketing Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I. Θεσσαλίας.
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Εργατικά Σωματεία Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων Ενότητα 12: Οικονομική Διαχείριση Έργων – Ταμειακές Ροές. Διδάσκων: Φιτσιλής Παναγιώτης, Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ορισμοί.
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής 12η ενότητα: Πλάνο Μάρκετινγκ Κουθούρης Χαρίλαος, Αν. Καθηγητής Τ.Ε.Φ.Α.Α Τρικάλων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Τι επιδιώκει ο σχεδιασμός ενός πλάνου Μάρκετινγκ ? Η ανάπτυξη ενός πλάνου μάρκετινγκ είναι ένα από τα πιο βασικά καθήκοντα του τμήματος μάρκετινγκ των οργανισμών. Το μέγεθος ενός πλάνου μάρκετινγκ ποικίλλει αναλόγως με το μέγεθος του οργανισμού. Οι αρχές πάντως πρέπει να ακολουθηθούν σε κάθε περίπτωση, είτε είναι ένα μικρό πλάνο μάρκετινγκ κάποιων σελίδων είτε είναι ένα μεγάλο πλάνο, που μπορεί να φτάσει σε κάποιες δεκάδες σελίδες.

Στάδια στο Πλάνο Μάρκετινγκ Δήλωση Αποστολής Ανάλυση του Μείγματος Μάρκετινγκ 3. Ανάλυση Εξωτερικού κι Εσωτερικού Περιβάλλοντος 4. SWOT Ανάλυση 5. Η επιλογή των ομάδων στόχου 6. Ο καθορισμός στόχων μάρκετινγκ του οργανισμού 7. Ανάπτυξη στρατηγικών 8. Χρονοδιάγραμμα 9. Εκτίμηση του Πλάνου Η ανάπτυξη ενός πλάνου μάρκετινγκ είναι ένα από τα πιο βασικά καθήκοντα του τμήματος μάρκετινγκ των οργανισμών. Το πλάνο μάρκετινγκ είναι μια έκθεση που περιλαμβάνει ένα συνδυασμό αναλύσεων παραγόντων που σχετίζονται με το εσωτερικό κι εξωτερικό περιβάλλον του οργανισμού. Τα βασικά στάδια ενός πλάνου μάρκετινγκ αποτελούν:   1.      Η δήλωση αποστολής Η ανάλυση του εξωτερικού κι εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης 3.      Η SWOT ανάλυση 4.      Ο καθορισμός των στόχων του οργανισμού 5.      Η ανάπτυξη των στρατηγικών Το χρονοδιάγραμμα 7.      Η εκτίμηση του πλάνου

1. Δήλωση Αποστολής Ορίζει τους Λόγους Ύπαρξης του Οργανισμού, τη φιλοσοφία του και απαντά στο ερώτημα: «Γιατί είμαστε στην Αγορά» Παραδείγματα: Για να παρέχουμε ευκαιρίες για αθλητική συμμετοχή Για να βελτιώσουμε την αθλητική παιδεία Για να προωθήσουμε τον αθλητισμό Για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής Κάθε αθλητικός οργανισμός ανεξάρτητα από τα αν είναι μικρός ή μεγάλος, ιδιωτικός ή δημοτικός θα πρέπει να έχει δήλωση αποστολής, η οποία να εκφράζει τη φιλοσοφία του. SOS. Η δήλωση αποστολής αναπτύσσεται με την ίδρυση του οργανισμού και μπορεί να τροποποιηθεί μόνο, όταν υπάρχουν βασικές αλλαγές στη στρατηγική του οργανισμού Η δήλωση αποστολής ορίζει τους λόγους ύπαρξης του οργανισμού, τη φιλοσοφία του, και πολύ απλά απαντά στο ερώτημα: «Γιατί βρισκόμαστε στην αγορά».

2. Ανάλυση του μείγματος μάρκετινγκ 1) Το προϊόν 2) Την τιμολογιακή πολιτική 3) Τα κανάλια διανομής / τοποθεσίας 4) Την προώθηση 5) Το προσωπικό 6) Το φυσικό / υλικό περιβάλλον 7) Τη λειτουργική διαδικασία

2. Ανάλυση του μείγματος μάρκετινγκ (2) Πρέπει ιδιαίτερα να τονιστεί ότι ο σχεδιασμός ξεκινάει από το να ορισθεί και να αναλυθεί με λεπτομέρεια το προϊόν ή τις υπηρεσίες που ο οργανισμός προσφέρει. Έτσι, πρέπει να οριστούν: Το κύριο προϊόν (π.χ.αναψυχή) Το χειροπιαστό προϊόν (π.χ.εγκαταστάσεις) Το υποστηρικτικό προϊόν (π.χ.παροχές)

Το Περιβάλλον του Οργανισμού (Οργανωτικό Περιβάλλον) Εξωτερικό περιβάλλον: Παράγοντες που σχετίζονται με δυνάμεις που περιβάλλουν τον οργανισμό και την κοινωνία Εσωτερικό περιβάλλον: Το σύνολο των δυνάμεων που αναπτύσσονται στο εσωτερικό του οργανισμού Χωρίζεται α) Στο εσωτερικό περιβάλλον β) Στο μικρο-περιβάλλον και γ) Στο μακρό-περιβάλλον (ή εξωτερικό περιβάλλον).   Το εσωτερικό περιβάλλον του οργανισμού περιλαμβάνει: α) τους οικονομικούς πόρους, β) τους φυσικούς πόρους, γ) τους τεχνολογικούς πόρους και δ) τους ανθρώπινους πόρους. Η ανάλυση αυτών των παραγόντων είναι απαραίτητη αφού επηρεάζουν την στρατηγική του οργανισμού. Το μικρο-περιβάλλον περιλαμβάνει τους παράγοντες που βρίσκονται κοντά στον οργανισμό και είναι οι: πελάτες, προμηθευτές, διανομείς, και ανταγωνιστές. Το Εξωτερικό περιβάλλον περιλαμβάνει παράγοντες γενικότερους και ισχυρότερους οι οποίοι επηρεάζουν όχι μόνο τον συγκεκριμένο οργανισμό αλλά και τους ανταγωνιστές και την αγορά ολόκληρη. Οι παράγοντες αυτοί σχετίζονται με την οικονομία, την τεχνολογία, τις πολιτικές συνθήκες, το νομικό πλαίσιο, τις κοινωνικο-οικονομικές και δημογραφικές τάσεις, και τις πολιτιστικές άξιες (κοινωνική κουλτούρα). Οι παράγοντες που αποτελούν το περιβάλλον του οργανισμού αναπτύσσονται με περισσότερες λεπτομέρειες στην ενότητα 10.0.

3. SWOT Ανάλυση SWOT είναι μία έκθεση, με στόχο να εκτιμηθεί η Ανταγωνιστικότητα του Οργανισμού / Επιχείρησης Βασίζεται στην Ανάλυση του Εσωτερικού κι Εξωτερικού Περιβάλλοντος περιβάλλοντος όπως αναλύθηκε προηγούμενα και περιλαμβάνει την καταγραφή των: Η ανάλυση SWOT είναι μία έκθεση, με στόχο να εκτιμηθεί η ανταγωνιστικότητα του οργανισμού. Βασίζεται στην ανάλυση του εσωτερικού κι εξωτερικού περιβάλλοντος   Περιλαμβάνει την εκτίμηση των: Δυνατών σημείων του προϊόντος και του οργανισμού (Strengths) Αδύνατων σημείων του προϊόντος και του οργανισμού (Weaknesses) Ευκαιριών για το προϊόν και τον οργανισμό (Opportunities) ·        Απειλών για το προϊόν και τον οργανισμό (Threats)

SWOT Ανάλυση Strengths – Δυνατά Σημεία Παραδείγματα δυνατών σημείων μπορεί να είναι η καλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, η καλή γνώση του προϊόντος, η καλή επικοινωνία με τους πελάτες, το ψηλό μερίδιο αγοράς κτλ

SWOT Ανάλυση Weaknesses – Αδύναμα Σημεία Παραδείγματα αδύνατων σημείων μπορεί να είναι κακές εγκαταστάσεις, μη εκπαιδευμένο προσωπικό, έλλειψη στρατηγικών επικοινωνίας κτλ

SWOT Ανάλυση Opportunities - Ευκαιρίες Παραδείγματα ευκαιριών αποτελούν ο εντοπισμός μιας νέας αγοράς (π.χ. παιδιών), ο εντοπισμός νέων τάσεων (π.χ. αγρο- τουρισμός) και η ανάπτυξη μιας περιοχής (π.χ. αύξηση του πληθυσμού της).

SWOT Ανάλυση Threats - Απειλές Παραδείγματα απειλών αποτελούν ο ανταγωνισμός, η παρακμή μιας περιοχής που συμπεριλαμβάνεται μέσα στις ομάδες στόχου του οργανισμού, ο κύκλος ζωής του προϊόντος, οι τάσεις στην οικονομία

SWOT Παραδείγματα παραγόντων που πρέπει να αναλυθούν: Προϊόντα / Προγράμματα Προφίλ Πελατών Φήμη Επιχείρησης / Ανταγωνισμός Ζητήματα Προσωπικού Οικονομικά Στοιχεία

Παραδείγματα Παραδείγματα παραγόντων που πρέπει να αναλυθούν (συνέχεια): 7. Τεχνολογικά Ζητήματα 8. Σχεδιασμός Μάρκετινγκ 9. Διοίκηση του Οργανισμού 10. Δημογραφικά Στοιχεία 11. Τάσεις της Αγοράς 12.Εκτιμήσεις για την Οικονομία

4. Επιλογή των ομάδων Στόχων Για τον ορισμό των ομάδων στόχου είναι απαραίτητη η εφαρμογή των κριτηρίων τμηματοποίησης της αγοράς, Είναι σημαντικό να κατανοηθεί ότι πολλές φορές ο αγοραστής δεν είναι και ο χρήστης των υπηρεσιών. Για παράδειγμα, σε μία παιδική κατασκήνωση οι γονείς είναι εκείνοι οι οποίοι πληρώνουν αλλά τα παιδιά καταναλώνουν τις υπηρεσίες. Αυτό θα πρέπει να κατανοηθεί από τους υπεύθυνους μάρκετινγκ, αφού σχετίζεται με την ανάπτυξη συγκεκριμένων στρατηγικών

Επιλογή των ομάδων Στόχων (2) Για την εκτίμηση της προοπτικής των ομάδων που έχουν επιλεγεί ΏΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΜΑΣ….. είναι απαραίτητος ο έλεγχος των παρακάτω παραγόντων: Το μέγεθος της ομάδας Η δυνατότητα εντοπισμού και επικοινωνίας (π.χ. διαφήμιση) Η συμβατότητα με τη φιλοσοφία του οργανισμού. Το διαθέσιμο προϋπολογισμό του οργανισμού

5. Καθορισμός των Στόχων Μάρκετινγκ …θα πρέπει να είναι δύσκολοι αλλά και μέσα στα πλαίσια του εφικτού. Έρευνες έχουν δείξει ότι η ύπαρξη συγκεκριμένων στόχων βοηθάει στην ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος, την αύξηση της αφοσίωσης του προσωπικού και της παραγωγικότητας. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη είναι να τίθενται γενικοί και αόριστοι στόχοι και στόχοι, οι οποίοι δεν είναι κατανοητοί από το προσωπικό. Στόχοι, όπως «να αυξήσουμε τα μέλη μας» και να «ελαττώσουμε το λειτουργικό κόστος», δεν είναι ολοκληρωμένοι.

Καθορισμός των Στόχων Μάρκετινγκ (2) SMART Specific – Συγκεκριμένοι Measurable - Μετρήσιμοι Attainable / Realistic - Ρεαλιστικοί Timetable – Ενταγμένοι σε ένα χρονοδιάγραμμα

Καθορισμός των Στόχων Μάρκετινγκ (3) Επιπλέον, οι στόχοι μπορούν να είναι: α) ποσοτικοί και β) ποιοτικοί. Παραδείγματα ποσοτικών στόχων αποτελούν τα ακόλουθα:  «Αύξηση των μελών κατά 20% ως το τέλος του έτους»  «Αύξηση της κερδοφορίας κατά 10% μέσα σε 2 χρόνια»  «Πώληση 5000 εισιτηρίων διαρκείας»

6. Ανάπτυξη Στρατηγικών Η ανάπτυξη των στρατηγικών συνδέεται με την επίτευξη των στόχων. Η επιλογή κάθε στρατηγικής πρέπει να δίδει απάντηση στην ερώτηση: «Πως θα επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος που θέσαμε ?» 1ο Στάδιο Ορισμός των ομάδων στόχου. Οι επιλογές είναι οι ακόλουθες:  Στόχευση στην υπάρχουσα αγορά (υπάρχοντες πελάτες) με στόχο την περαιτέρω διείσδυση (αύξηση των πελατών)  Στόχευση σε μία η περισσότερες νέες αγορές με στόχο τους δυνητικούς πελάτες (νέες ομάδες στόχου) Ο συνδυασμός των δύο είναι επίσης εφικτό να πραγματοποιηθεί.

6. Ανάπτυξη Στρατηγικών 1) Προϊόν 2ο Στάδιο Ανάπτυξη στρατηγικών για όλα τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ και χωριστά για κάθε ομάδα στόχου που έχει επιλεγεί. 1) Προϊόν • Θα αναπτυχθούν νέα προϊόντα / υπηρεσίες; • Θα αλλαχθούν τα χαρακτηριστικά των προϊόντων; • Θα βελτιωθεί η ποιότητά τους; • Θα γίνουν αλλαγές στο κύριο προϊόν; • Θα γίνουν αλλαγές στο χειροπιαστό προϊόν; • Θα προστεθούν υποστηρικτικές υπηρεσίες; • Θα γίνει γραμμική επέκταση προϊόντων;

6. Ανάπτυξη Στρατηγικών 2) Τιμολόγηση 2ο Στάδιο Ανάπτυξη στρατηγικών για όλα τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ και χωριστά για κάθε ομάδα στόχου που έχει επιλεγεί. 2) Τιμολόγηση • Ποια θα είναι η στρατηγική τιμολόγησης; • Θα προσφερθούν ακριβά προϊόντα; • Θα προσφερθούν φθηνά προϊόντα; • Θα προσφερθούν τιμές ανάλογες με εκείνες των ανταγωνιστών; • Θα γίνουν προσφορές; • Θα γίνουν αυξήσεις στις τιμές; • Θα κρατηθούν οι ίδιες τιμές; • Θα προσφερθούν διαφορετικές τιμές για διαφορετικές ομάδες στόχου; • Θα γίνει διαφοροποιημένη τιμολόγηση • Θα γίνουν πακέτα με προσφορά πολλών υπηρεσιών (π.χ. συνδρομές);

6. Ανάπτυξη Στρατηγικών 2ο Στάδιο Ανάπτυξη στρατηγικών για όλα τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ και χωριστά για κάθε ομάδα στόχου που έχει επιλεγεί. 3) Κανάλια Διανομής / Τοποθεσία • Θα αναπτυχθούν νέα κανάλια διανομής; • Θα βελτιωθούν τα ήδη υπάρχοντα; • Ποιές αποφάσεις θα ληφθούν σχετικά με την τοποθεσία (πάρκο, στάδιο κτλ); • Πώς θα βελτιωθεί η προσιτότητα στις εγκαταστάσεις; 4) Προώθηση α) Τι είδους στρατηγικές προώθησης θα χρησιμοποιηθούν; Παραδείγματα: • Φυλλάδια • ΜΜΕ • Ιστοσελίδες • Δημόσιες σχέσεις

Παραδείγματα 5) Προσωπικό Χρειάζεστε νέο προσωπικό; Αποφάσεις σχετικά με τις προσλήψεις Εκπαίδευση του προσωπικού Αύξηση της παρακίνησης τους Κίνητρα

Παραδείγματα 6) Φυσικό Περιβάλλον Διακόσμηση Αρχιτεκτονική κτλ. 7) Λειτουργικά Ζητήματα Ώρες Λειτουργίας Διαθεσιμότητα Υπηρεσιών Περίοδοι Υψηλής Ζήτησης

Χρονοδιάγραμμα Κάθε πλάνο μάρκετινγκ πρέπει να είναι ενταγμένο σε ένα χρονοδιάγραμμα. Οι μεγάλοι οργανισμοί συνήθως καταρτίζουν τριετή πλάνα. Είναι δυνατόν, όμως, το πλάνο να είναι και ετήσιο. Έξη Μήνες Ένας Χρόνος Τρία Χρόνια Κάθε πλάνο μάρκετινγκ πρέπει να είναι ενταγμένο σε ένα χρονοδιάγραμμα. Οι μεγάλοι οργανισμοί συνήθως καταρτίζουν τριετή πλάνα. Είναι δυνατόν όμως το πλάνο να είναι και ετήσιο.

Εκτίμηση Έλεγχος του Πλάνου Απάντηση στην Ερώτηση: «Τι έγινε λάθος;» Σύγκριση με τους στόχους που έχουμε θέσει στην έναρξη σύνταξης του πλάνου. Βρίσκουμε τις «σωστές» και «λάθος» αποφάσεις Κάνουμε Αλλαγές Είναι απαραίτητη η εκτίμηση του πλάνου μάρκετινγκ στο τέλος του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί, έτσι ώστε τα λάθη να διορθωθούν, να γίνουν αλλαγές και βελτιώσεις. Η εκτίμηση του πλάνου γίνεται βάση των στόχων που έχουν τεθεί.

Ασκήσεις στο Μάθημα Μελέτη πραγματικών περιπτώσεων Ανάλυση του περιβάλλοντος μάρκετινγκ αθλητικών οργανισμών αναψυχής Σύνταξη SWOT ανάλυση αθλητικών οργανισμών αναψυχής Κριτική ανάλυση στόχων και στρατηγικών πραγματικών οργανισμών

Θέματα για Έρευνα Εξέταση του στρατηγικού προγραμματισμού οργανισμών αθλητικής αναψυχής Εξέταση των στόχων και στρατηγικών οργανισμών αθλητικής αναψυχής Εξέταση της κατανόησης του στρατηγικού προγραμματισμού από τα στελέχη των οργανισμών

Βιβλιογραφία Αλεξανδρής, Κ. (2011). Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Οργανισμών & Επιχειρήσεων Αθλητισμού & Αναψυχής. Θεσ/νκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Αυθίνος, Ι. (2004). Αθλητικό Μάρκετινγκ. Αθήνα: Εκδόσεις Πασχαλίδη. Κουθούρης, Χ. (2009). Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής, Ακραία Αθλήματα. Μάνατζμεντ Υπηρεσιών. Θεσ/νίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Παπαδημητρίου, Δ. (2005). Διοίκηση Αθλητικών Οργανισμών και Επιχειρήσεων. Αθήνα: Κλειδάριθμος. Mullin, B., Hardy, S., & Sutton, W. (2003). Sport Marketing. Champaign, IL: Human Kinetics.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Τέλος ενότητας