Magnitude of sensation (sensory magnitude)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Advertisements

ΚΥΚΛΙΚΟΣ ΔΙΧΡΩΙΣΜΟΣ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΓΕΘΗ ΑΣΤΕΡΩΝ
Ηλεκτρικά Κυκλώματα Ρεύμα και αντίσταση.
5.3 XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
Βασικοί μηχανισμοί όρασης
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Β΄
ΓΕΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΟΡΓΑΝΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
2.5 ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ.
Ομάδα Γ. Επεξεργασία πειραματικών δεδομένων
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Κεφάλαιο 26 Συνεχή Ρεύματα
ΑΝΑΚΛΑΣΗ - ΔΙΑΘΛΑΣΗ Φυσική Γ λυκείου Θετική & τεχνολογική κατεύθυνση
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
ΓΕΝΙΚΑ ΤΥΠΟΙ ΜΑΤΙΩΝ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΟΙ ΑΝΤΙΣΤΑΤΕΣ
Αντίληψη ουδέτερων χρωμάτων
ΕΝΕΡΓΕΙΑ-ΙΣΧΥΣ.
Ερευνητικές μέθοδοι Ψυχοφυσική Psychophysics.
ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΙΝΗΣΗΣ Εξελικτική Κρισιμότητα της Κίνησης
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Βασικά στοιχεία Τηλεσκοπίου Ενίσχυση Φωτός Μεγέθυνση Γ. Νικολιδάκης.
Μάθημα: Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής και ως στοχαζόμενος επαγγελματίας Διδάσκουσα: Αυγητίδου Σοφία Εαρινό εξάμηνο Φοιτήτριες: Βράντση Μελπομένη.
Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ ΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Mπανανής Νικόλαος Στρούβαλη Παρασκευή.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
Μετρήσεις-Αβεβαιότητα-Σφάλματα. Η μέτρηση ενός μεγέθους στο εργαστήριο μπορεί να είναι: ΑΜΕΣΗ ή ΕΜΜΕΣΗ Στην άμεση μέτρηση το μέγεθος μετράται με κάποιο.
Εξελίσσοντας τις έννοιες των τεσσάρων αριθμητικών πράξεων ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ - ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
Διάλεξη 11 Απόσταση Φωτεινότητας Μετρώντας την επιταχυνόμενη διαστολή με μακρινούς υπερκαινοφανείς Βοηθητικό Υλικό: Liddle A.2.-A2.3.
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Differential sensitivity (difference threshold)
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Κινητική θεωρία των αερίων
Άσκηση 1: Ιδιότητες των νεύρων
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
H Γέννηση του Χριστού.
Το φαινόμενο ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ.
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017.
Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΟΥ ΧΟΡΤΙΑΤΗ
Το Φ στο ανθρώπινο κεφάλι
Απλή γραμμική παλινδρόμηση
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
Κινητική θεωρία των αερίων
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
الشـــغل والطـــاقة الشغل
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Magnitude of sensation (sensory magnitude) Scaling, measuring the psychological effect, πόσο μεγάλο είναι το αισθητικό αποτέλεσμα, πόσο έντονο μας φαίνεται το ερέθισμα. O Fechner χρησιμοποίησε το jnd σα μονάδα μέτρησης, πόσα jnd πάνω από το threshold βρισκόμαστε; apparent magnitude should be proportional to the # of jnd’s. O Stevens χρησιμοποίησε σα μονάδα μέτρησης της αντιληπτικής εμπειρίας υποκειμενικά νούμερα που δίναν τα υποκείμενα για να την χαρακτηρίσουν (είτε απόλυτα είτε σε σχέση με μια άλλη) Οι 2 αυτοί τρόποι μέτρησης δίνουν και διαφορετικές εξισώσεις για την ποσοτική σχέση μεταξύ της έντασης του ερεθίσματος και της έντασης της αντιληπτικής εμπειρίας

Διαφορά αλμυρότητας του νερού (k=1/3)

SensationPerception3e-Fig-01-05-0.jpg

Fechner’s log law S=c*log(I) (c: constant of proportionality, directly related to k) το μέγεθος της αίσθησης είναι ανάλογο με το λογάριθμο της έντασης του ερεθίσματος S2-S1=c*log(I2)-c*log(I1) S2-S1=c*(log(I2)-log(I1)) S2-S1=c*(log(I2 /I1 )) άρα ίσοι λόγοι έντασης προκαλούν ίση διαφορά στην αίσθηση Weber contrast: ΔI/Io, at threshold ΔI=jnd and ΔI/Io=k για 2 διαφορετικά jnd (ίση διαφορά στην αίσθηση = 1 jnd) : (I2-I1)/I1=(I4-I3)/I3 (ξεκινώντας από το νόμο του Weber) I2/I1-I1/I1=I4I3-I3/I3 I2/I1-1=I4/I3-1 I2/I1=I4/I3 S2-S1 = S4-S3 (καταλήγουμε σε αυτό που είπε και ο Fechner)

Stevens’s power law: S=k*In Ο Stevens (mid 50’s) ζήτησε από τα υποκείμενά του να δώσουν μία αριθμητική τιμή στο μέγεθος της αισθητικής τους εμπειρίας (magnitude estimation by direct scaling) σε brightness, loudness, weight, odor κλπ. magnitude production: τριπλασιάστε τη φωτεινότητα ελέγχοντας ένα όργανο. Παρόμοια αποτελέσματα με το magnitude estimation με συνέπεια (consistency) ανάμεσα σε υποκείμενα και σε αισθητήρια συστήματα. εμπνεύστηκε από τη δουλειά του J.A.F. Plateau (1800s) που έβαζε ζωγράφους να του φτιάχνουν γκρίζο που να βρίσκεται ακριβώς ανάμεσα σε δυο άλλα γκρίζα και παρατήρησε ότι οι λόγοι (όχι οι διαφορές) της αίσθησης έχουν εκθετική σχέση με τους λόγους της έντασης του ερεθίσματος S2/S1=(k*I2n)/(k*I1n) S2/S1=I2n/I1n S2/S1=(I2/I1)n

SensationPerception3e-Fig-01-08-0.jpg

y=x1/3 log(y)=log(x1/3) log(y)=(1/3)*log(x) y1=x1/3 y2=(8*x)1/3 Stevens’s power law: Η ένταση της εμπειρίας είναι ανάλογη με την ένταση του ερεθίσματος υψωμένη σε κάποια δύναμη (ίση με το slope). Ίδιοι λόγοι μεταβολής του ερεθίσματος προκαλούν ίδιους λόγους μεταβολής της έντασης της εμπειρίας, π.χ. οχταπλάσια ένταση φωτός δημιουργεί ερέθισμα διπλάσιας φωτεινότητας. y=x1/3 log(y)=log(x1/3) log(y)=(1/3)*log(x) y1=x1/3 y2=(8*x)1/3 y2=(81/3)*(x1/3)) y2=2*x1/3 y2=2*y1

cross-modal match: κάνε το φως να μοιάζει τόσο φωτεινό όσο δυνατός είναι και αυτός ο ήχος κλπ. Βρήκε ότι οι λογάριθμοι των 2 εντάσεων έχουν γραμμική σχέση μεταξύ τους (linear function). S1=S2 S1=k1*I1n1 (π.χ. φως), S2=k2*I2n2 (π.χ. ήχος) k1*I1n1=k2*I2n2 (Stevens) log(k1*I1n1)=log(k2*I2n2) log(k1)+log(I1n1)= log(k2)+log(I2n2) log(I1n1)= log(k2)+log(I2n2)- log(k1) n1*log(I1)= n2*log(I2)+log(k2)-log(k1) n1*log(I1)= n2*log(I2)+log(k2/k1) log(I1)= (n2/n1)*log(I2)+(1/n1)*log(k2/k1) Αλλά (Ekman 1964): S1=c1*log(I1), S2=c2*log(I2) c1*log(I1)=c2*log(I2) (Fechner) log(I1)=(c2/c1)*log(I2) άρα το cross-modal match δεν αποδεικνύει ότι ισχύει το power law αν η αντίληψη μεταχειρίζεται τους αριθμούς σαν άλλο ένα φυσικό μέγεθος, όπως το φως και ο ήχος, με ένα λογαριθμικό φιλτράρισμα μετατροπής μιας «αντιληπτικής ποσότητας» σε αριθμό, ο νόμος του Stevens προκύπτει από το νόμο του Fechner.