ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
24ο ΑΤΟΜΙΚΟ & 10ο ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΕΣΣΠ 17 & 18 Μαρτίου 2012 Χώρος διεξαγωγής «Αρχοντικό της Ευτυχίας»
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Η Φ ι λ ί α.
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Αντανάκλαση Συναισθήματος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
ΟΠΩΣ ΝΙΩΘΩ ΜΗ ΝΙΩΣΕΙΣ Ομάδα εργασίας: Ζησιμόπουλος Άγγελος
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Καθηγήτρια: Μαρία- Βενετία Αποστολοπούλου. Μεγάλωσα και από φέτος θα φοιτώ στο Γυμνάσιο!!!
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Διδακτική Πληροφορικής
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ενθαρρύνοντας την ανταπόκριση στη Βιβλική Αλήθεια
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Το Σχολειό μου.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θεσιο Νηπιαγωγείο Ισώματος
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική Εκαιδευτικός κωφών

Ιστορικό Οι συναντήσεις αυτές άρχισαν πριν οκτώ χρόνια Ιστορικό Οι συναντήσεις αυτές άρχισαν πριν οκτώ χρόνια. Την πρώτη χρονιά είχαν εμπλακεί τρία σχολεία (με τρία παιδιά). Σταδιακά ο αριθμός αυξανόταν. Υπήρξαν συναντήσεις που ο αριθμός των παιδιών έφτασε μέχρι τα δώδεκα από διάφορα σχολεία της επαρχίας Λευκωσίας. Τα περισσότερα παιδιά ήταν Β΄κύκλου. Πέρσι άρχισαν και οι συναντήσεις των παιδιών Α΄κύκλου.

Σκοπός/Στόχος Μέσα από την επαφή μας με τα παιδιά στην ένταξη διαπιστώσαμε πως δεν είχαν καθόλου επαφές με άλλα παιδιά με απώλεια ακοής και αυτό τους στερούσε βασικές πληροφορίες για τον εαυτό τους ως κωφά/βαρήκοα άτομα. Το γεγονός αυτό είχε άμεσες επιπτώσεις στη λειτουργικότητά τους τόσο στο σχολείο όσο και γενικά. Γι’αυτό ο βασικός στόχος των συναντήσεων ήταν η επαφή και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους για να ενδυναμωθεί η ταυτότητά τους ως άτομα με ακουστική απώλεια και ως άτομα που ανήκουν σε μια δική τους κουλτούρα, σε μια ομάδα με όμοιούς τους.

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ 1.Η Απώλεια Ακοής Η ακουστική απώλεια και η ανατομία του αφτιού. Η πορεία του ήχου και πώς η ακουστική απώλεια την ανακόπτει. Το ακουογράφημα και η αναγκαιότητα χρήσης ακουστικών βαρηκοΐας. Τα διάφορα είδη ακουστικών. Η αναγκαιότητα χρήσης συστήματος FM.

2.Η στήριξη Η στήριξη από ειδικό δάσκαλο και πώς την αντιμετωπίζουν (θετικά συναισθήματα ή αρνητικά). Δυσκολίες στη γενική τάξη. Δυσκολίες στο διάλειμμα. Θετικά και αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο τους.

3. Η ταυτότητά μου Ενδυνάμωση αυτοεικόνας και αυτοπεποίθησης 3.Η ταυτότητά μου Ενδυνάμωση αυτοεικόνας και αυτοπεποίθησης. Αποδοχή του εαυτού τους ως άτομα με απώλεια ακοής.

Μελλοντικά θέματα Φιλία στο σχολείο Σχέσεις με τα αδέλφια τους. Επαφή με ενήλικες κωφούς στην Κύπρο καθώς και διάσημους κωφούς ανά το παγκόσμιο.

Θέμα: Πρόγραμμα συνάντησης κωφών παιδιών που φοιτούν στα δημοτικά σχολεία της επαρχίας Λευκωσίας.   Πρόγραμμα 7:45-9:05: Συζήτηση για τα καθημερινό τους πρόγραμμα( τα μαθήματά τους, τα βιβλία τους κ.τ.λ.). Σκοπός της συζήτησης είναι η διαπίστωση των παιδιών ότι όλα ακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα και χρησιμοποιούν τα ίδια βιβλία ανεξαρτήτως του σχολείου στο οποίο φοιτούν. 9:05-9:25 :Διάλειμμα 9:25-10:05:Παιχνίδι στην αυλή 10:05-10:45 Συζήτηση για τον τόπο διαμονής των καινούργιων παιδιών που τώρα μπαίνουν στο πρόγραμμα (χρήση χάρτη). 10:45-10:55: Διάλειμμα 10:55-12:15: Δραστηριότητες με χειροτεχνίες. 12:15-12:25: Διάλειμμα 12:30-1:05: Ελεύθερες δραστηριότητες.

Πέμπτη, 21-01-2016 Πρόγραμμα συνάντησης : 7:45-8:25- Γνωριμία με τα νέα παιδιά που εντάσσονται στο πρόγραμμα. 8:25-9:05-Ενημέρωση για το γυμνάσιο από το συμμαθητή τους που φοιτά φέτος στην πρώτη γυμνασίου ( η συνάντηση σκόπιμα πραγματοποιήθηκε σήμερα που δεν έχουν σχολείο τα παιδιά του γυμνασίου). Ο συμμαθητής τους ενημέρωσε για διάφορα θέματα, όπως ποια μαθήματα εξαιρούνται, ο αριθμός των καθηγητών κ.τ.λ., που κρίναμε πως ήταν σημαντικό να γνωρίζουν τα παιδιά για να γίνει η είσοδός τους στο γυμνάσιο πιο ομαλή. Ακολούθησε συζήτηση γιατί τα παιδιά είχαν αρκετές απορίες. 9:05-9:25- Διάλειμμα 9:25-10:45- Παρουσίαση του θέματος « Πώς νιώθω αν κάποιοι δάσκαλοι/καθηγητές φωνάζουν την ώρα του μαθήματος και πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω( ειδικά όταν φορούν το FM). 10:45-10:55- Διάλειμμα 10:55-11:35-Δραστηριότητα με χειροτεχνίες -Επιτραπέζια παιχνίδια 11:35-12:15-Αθλοπαιδείες 12:15-12:25-Διάλειμμα 12:25-1:05-Ελεύθερες δραστηριότητες  

Απαντήσεις: Όταν φωνάζει ένας δάσκαλος/καθηγητής νιώθω: Κ-Εκνευρίζομαι, θυμώνω, νιώθω λύπη. Κ-Δεν το θέλω αυτό το δάσκαλο, θέλω να φύγει. Ι-Λυπούμαι που κάνουν φασαρία τα παιδιά. Γ-Ένιωθα πόνο. Χ-Νιώθω θυμό, δεν είναι καλή αυτή η δασκάλα. Μ-Δε μου αρέσει αυτή η δασκάλα και δε θέλω να είμαι στο μάθημά της. Νιώθω λύπη και θυμό. Ε-Θέλω να φύγει, να αλλάξω δάσκαλο. Εκνευρίζομαι και νιώθω ότι ο δάσκαλος δε με θέλει.   Λύσεις/εισηγήσεις: Ε-Θα του πω να μη φωνάζει. Χ-Δε θα της δώσω το FM. K- Κύριε, μη μας λέτε αυτά που δε μας αρέσουν γιατί ούτε σε σας θα άρεσε αν σας μιλούσαμε έτσι.

Τα οφέλη Γνωριμία με τους όμοιούς τους. Ήταν πολύ σημαντικό να γνωρίσουν άλλα παιδιά που αντιμετωπίζουν την ίδια κατάσταση για να νιώσουν ότι δεν είναι μόνοι τους. Κατανόηση της αναγκαιότητας για στήριξη από ειδική δασκάλα κωφών καθώς και τη διαφοροποίηση της ύλης όπου χρειάζεται( οποιαδήποτε αλλαγή χρειαστεί στη γενική τάξη, στην ύλη ή στις αξιολογήσεις/διαγωνίσματα). Για παράδειγμα, υπήρχαν παιδιά που δεν ήθελαν να τους γράφει επεξηγήσεις η ειδική δασκάλα μέσα στα βιβλία τους ή δεν ήθελαν να βγαίνουν από την τάξη για στήριξη. Αποδοχή των ακουστικών τους και του συστήματος FM.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Άμεσα αποτελέσματα από την πρώτη συνάντηση. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και άκουσαν με μεγάλο ενδιαφέρον όσα λέχθηκαν. Κατανόησαν τα οφέλη που έπαιρναν από τη στήριξή τους, τόσο από την ειδική δασκάλα όσο και από τα τεχνολογικά μέσα που χρησιμοποιούσαν. Από την πρώτη συνάντηση η αλλαγή στη στάση τους ήταν άμεση. Ένιωσαν άνετα με τα προαναφερθέντα σημεία και έγιναν πιο δεκτικοί στο πρόγραμμα που είχαν να ακολουθήσουν στο σχολείο. Τη μεγαλύτερη δυσκολία την αντιμετώπιζαν τα παιδιά που είχαν διαγνωστεί σε μεγαλύτερη ηλικία (ήδη φοιτούσαν στο δημοτικό σχολείο) ή που παρουσίασαν ξαφνική απώλεια ακοής. Δυσκολεύονταν ιδιαίτερα να δεχτούν την απώλεια ακοής τους, την ανάγκη για χρήση ακουστικών, συστήματος FM, στήριξη από ειδική δασκάλα κωφών και τη διαφοροποίηση στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα. Οι συναντήσεις βοήθησαν πολύ αυτά τα παιδιά, τόσον για να κατανοήσουν τι τους συμβαίνει, όσον και να αποδεχτούν τις διάφορες αλλαγές στο τρόπο λειτουργίας τους και να τις αποδεχτούν. Η σημαντικότερη αλλαγή που παρατηρήθηκε ήταν η βελτίωση της αυτοεικόνας τους και η ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησής τους.

Γενικά Βιβλιαράκι με τα τηλέφωνά τους για να έχουν επαφή μεγαλώνοντας. Τα τρία παιδιά που αποφοίτησαν ζήτησαν να έχουν αυτές τις συναντήσεις και στο γυμνάσιο. Οι δασκάλες να παροτρύνουν τους γονείς να παίρνουν τα παιδιά τους στην ετήσια τελετή βράβευσης και αν θέλουν μπορούν να παραγγείλουν το DVD της τελετής από τη Σχολή Kωφών .

Σας ευχαριστώ