ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» ΜΟΝΑΔΑ Β’ - ΟΔΗΓΟΣ.
Advertisements

ΙΣΧΥΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ-ΝΕΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΑΓΙΟΣ Συμβολαιογράφος Αθηνών, Dea Droit Communautaire Μέλος Δ.Σ ΣΣΕΑΠΑΔ Επιστημονικός Συνεργάτης στο Περιοδικό.
ΚΕΣΥΠ ΝΕΑΠΟΛΗΣ Υπεύθυνοι ΣΕΠ: ΤΣΙΟΝΚΗ Μ. - ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ Σ. ΝΕΑΠΟΛΗ: Αγ. Στεφάνου 26 Τηλέφωνο :
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ / Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ a
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- mail :
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Π. ΙΑΚΩΒΑΚΗ¹, Α. ΚΑΤΑΤΣΗ², Α. ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ³, ΑΘ. ΤΖΙΜΑΡΑ4, Α. ΑΝΤΩΝΙΟΥ5
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η Εκπαίδευση των Παιδιών με Αναπηρία στα Χρόνια της Κρίσης στην Ελλάδα από τη Σκοπιά των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Πελαγία Ι. Παπανικολάου ΜΔΕ Ποινικών &
Νομοθετικό πλαίσιο για τα Εμπορικά Σήματα στην Ελλάδα
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΥΛΙΑΔΗ ΣΤΕΛΛΑ, ΜΒΑ
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 58 ΑΘΗΝΑ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ MF
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ IV προστασία κτιρίων – Η/Μ εγκαταστάσεις.
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Δ. Ε. 2: ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Salsa-Αργεντίνικο Τάνγκο
Κέντρο Συμβουλευτικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
Ιστορία και εικονογραφημένο βιβλίο
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
Δ. Ε. 2: ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
11. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
ΛΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Επισυνάπτονται τα 25 ΠΔΣΒ των αντίστοιχων Δήμων των 4 ΠΕ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Σκάλες Διδάσκων Νίκος.
ΔιδΑςκων Νίκος Κ. Μπάρκας
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΩΝ Γιαμπουδάκη & Νεάρχου Τηλ.& fax:
που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Οκτωβρίου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας.
Γενικές Αρχές Συντήρησης Πέτρας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Πρότυπο παρουσίασης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων Γράψτε τον τίτλο του προγράμματος Σχολική μονάδα.
"Για να σερφάρεις στο Internet με ασφάλεια"
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ 3 Τοιχώματα - τα κατακόρυφα.
Οικονομική κρίση και αγορά εργασίας: Το τέλος των δημοσιονομικών αποκλίσεων και επιπτώσεις Σταύρος Ζωγραφάκης Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
ΚΕΣΥΠ ΝΕΑΠΟΛΗΣ Υπεύθυνοι ΣΕΠ: ΤΣΙΟΝΚΗ Μ. - ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ Σ.
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Δημιουργία ομάδας στο facebook
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ Ν
ΕΡΓΟ : «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» (Α.Σ.
Το μοντέλο JOHARI.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Αςφαλεια ςτο ψηφιακο κοςμο
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ Νίκος Κ. Μπάρκας
Προκήρυξη - Ανακοίνωση Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E-mail: gzee11@otenet.gr akalamatas@sch.gr ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Θρησκεία και Μύθος

Ένας άκρως επιτυχής και χαρακτηριστικός ορισμός περί μύθου… «Μύθος εστί λόγος ψευδής, εικονίζον αλήθειαν». Θέων ο Αλεξανδρεύς (355-405 μ. Χ.). Ένας από τους τελευταίους μαθηματικούς και αστρονόμους της ελληνιστικής περιόδου. Ο Θέων υπήρξε ο τελευταίος διευθυντής της περίφημης Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Και βέβαια, ήταν ο πατέρας της περίφημης μαθηματικού και νεοπλατωνικής φιλοσόφου Υπατίας.

Ωστόσο… με τη στενή έννοια του όρου… Μύθο ονομάζουμε μια αφήγηση που αναφέρεται σε μια τάξη της συμπαντικής πραγματικότητας, προηγούμενη από τη σημερινή. Η οποία αποβλέπει στο να εξηγήσει όχι μια περιορισμένη ιδιομορφία της πραγματικότητας, αλλά τη φύση των πραγμάτων που την απαρτίζουν. Σύμφωνα με την ανθρωπολογική και την ιστορική ετυμολογία του όρου, ο μύθος σχετίζεται με την προέλευση, τη δημιουργία φυσικών, υπερφυσικών και πολιτισμικών φαινομένων. M. ELIADE, Κόσμος και Ιστορία. Ο Μύθος της Αιώνιας Επιστροφής, μτφρ. Στρατής Ψάλτου, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1999, passim.

Ακόμη ένας ορισμός… «Οι άνθρωποι ήταν ανέκαθεν μυθοπλάστες». «Όλες οι μυθολογίες μιλούν για ένα άλλο επίπεδο που υπάρχει παράλληλα με τον κόσμο μας, ένα επίπεδο που κατά κάποιον τρόπο τον στηρίζει». «Στη μυθολογία κάνουμε μια υπόθεση, την πραγματοποιούμε μέσω ενός τελετουργικού, δρούμε με βάση αυτή, μελετάμε διανοητικά την επίδραση που μπορεί να έχει στη ζωή μας κι ανακαλύπτουμε ότι έχουμε πετύχει μια καινούργια προσέγγιση στο βασανιστικό αίνιγμα του κόσμου μας». ΚΑΡΕΝ ΑΡΜΣΤΡΟΝΓΚ, Σύντομη Ιστορία του Μύθου, μτφρ. Λ. Καρατζάς, εκδ. Ωκεανίδα, Αθήνα 2005, 13, 15, 22.

Διηγηματικός ή λογοτεχνικός ο ανθρώπινος νους… Οι άνθρωποι έχουν τη φυσική τάση να δίνουν προσοχή σε αιτιολογικές διηγήσεις οι οποίες: Σχετίζονται με καταστάσεις οι οποίες προσδιορίζονται από παρατηρήσιμες και παρούσες πραγματικότητες. Έχουν προεκτάσεις για άλλες διηγήσεις, με βάση τις αρχές της αναλογικής σκέψης. Πρόκειται για διηγήσεις που αποκρυσταλλώνονται βάση κάποιων συγκεκριμένων αλληλουχιών, αιτίων και αιτιατών. HARVEY WHITEHOUSE, Τύποι θρησκευτικότητας. Μια γνωσιακή θεωρία της μετάδοσης των θρησκευτικών αντιλήψεων, μτφρ. Δημήτριος Ξυγαλατάς, επιμ. Παναγιώτης Παχής, εκδ. Βάνιας, Θεσσαλονίκη 2006, 154-155.

Μια απλή περίπτωση / παράδειγμα παροιμιών και μύθων που προσφέρουν μια συμπυκνωμένη ιστορία… Όταν λείπει η γάτα χορεύουν τα ποντίκια Στο γραφείο Στην σχολική τάξη Στη συζυγική ζωή

Η δυναμική του μύθου… Πέραν του ότι ο μύθος εμφανίζεται με τη μορφή ιερής εξιστόρησης της συμπαντικής πραγματικότητας, έχει δύο βασικούς άξονες: Πρώτον, πρόκειται για μια προσπάθεια ερμηνείας του συμπαντικού μακρόκοσμου και των δυνάμεων που τον ελέγχουν, σε σχέση πάντα με το ανθρώπινο στοιχείο. Δεύτερον, πρόκειται για ένα συμβολικό τρόπο ερμηνείας των φαινομένων, όπως αυτά εξελίσσονται στη μακρά ιστορία της ανθρωπότητας, από τον προϊστορικό άνθρωπο μέχρι και σήμερα.

Θρησκεία και Μύθος… Τι θα ήταν μια θρησκεία δίχως Θεό, Θεούς, Θεές, δίχως μύθους και μυθολογικά αρχέτυπα, δίχως τελετουργίες και σύμβολα, δίχως τις έννοιες του ιερού και του βέβηλου; Επιχειρώντας κανείς να απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα, οφείλει πρώτα απ’ όλα γόνιμα να προβληματιστεί, πάνω στο πεδίο ότι και ο μύθος και η θρησκεία ταυτίζονται.

Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΘΕΙ ΜΕ ΟΜΟΚΕΝΤΡΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΘΕΙ ΜΕ ΟΜΟΚΕΝΤΡΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ Τα διακριτά όρια… ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ Τα διακριτά όρια…