Χαράλαμπος Καραγιαννίδης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή
Advertisements

Ειδικά Θέματα Η/ΥΕργαστήριο 4 Χ. Καραγιαννίδης1/17 Εργασία Ανάπτυξη Δικτυακού Τόπου Εταιρείας Εργαστήριο 4 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 4: Ευχρηστία 1/27 5/3/2015 Διάλεξη 4 Ευχρηστία Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση &
6/15/2015HY220: Ιάκωβος Μαυροειδής1 HY220 Static Random Access Memory.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Ξένη Ορολογία Ενότητα 6: Working Capital Ευαγγελία Κουτσογιάννη Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Τελική εργασία του μαθήματος “Σχεδιασμός Δημιουργικού & Διαφημιστικών Μηνυμάτων” Ιανουάριος 2054 Ομάδα Χ Ονοματεπώνυμο 1 Ονοματεπώνυμο 2 Ονοματεπώνυμο.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ An Example of Inefficient Free Peer Interaction & How to Trigger Productive Peer Interaction Chen-Chung.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Η έννοια της Τέχνης (What is art 1) Διδάσκων: Καθηγητής Χρήστος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
Time Management Matrix Assignment Submitted By Safwan Zubair October 21, 2013 BUS Contemporary Business Practice Professor Nankin.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΣΘΕΝΩΝ (PATIENT SAFETY) ωφελέειν ή μη βλάπτειν ωφελέειν = θεραπευτική παρέμβαση μη βλάπτειν = ασφάλεια ασθενών.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
Σχεδίαση και Ανάπτυξη Διαδραστικών Εφαρμογών στο Παγκόσμιο Πλέγμα Πληροφοριών – Χρηστοκεντρικός Σχεδιασμός Web Design and Authoring User-Centered Design.
ERASMUS+ - ΒΔ 1 Σχολική Εκ π αίδευση – Εκ π αίδευση Ενηλίκων Ημερίδα Παροχής Πληροφοριών για τη Διαχείριση και Υλοποίηση των Εγκεκριμένων Σχεδίων (Πρόσκληση.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/29 27/9/2016 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Business Process Management
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Ρωμαίους 10:17 Επομένως για να πιστέψει κανείς Χρειάζεται ν’ακούσει,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Example Rotary Motion Problems
Οσμές στη Σχεδίαση του Λογισμικού
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Διάλεξη 3 Αλγόριθμοι & Προγραμματισμός Εισαγωγή στις Εφαρμογές ΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Postgraduate Courses related to Clinical Criminology and Legal Psychology - Italy WE CAN – ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Cyberbullying – Κυβερνοεκφοβισμός Δίκτυο Δράσης για.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Children with visual disability in the digital environment
Ενημέρωση για eTwinning
aka Mathematical Models and Applications
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΜΠΣ: Διοίκηση & Διαχείριση
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Λειτουργικά Τρόφιμα και Διατροφή
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χαράλαμπος Καραγιαννίδης karagian@uth.gr Διάλεξη 5 Ευχρηστία & Προσβασιμότητα Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος Καραγιαννίδης karagian@uth.gr

Να επιμείνουμε λίγο εδώ... Σύνοψη μαθήματος Εισαγωγή Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός, Εργασία Εκπαιδευτική Ρομποτική Συγγραφή Επιστημονικών Κειμένων Ευχρηστία & Προσβασιμότητα Να επιμείνουμε λίγο εδώ...

Δηλαδή…

Σύνοψη διάλεξης Ευχρηστία Αρχές ευχρηστίας Προσβασιμότητα what, why, examples Αρχές ευχρηστίας guidelines heuristics Προσβασιμότητα guidelines, tools

What – definition & terms Usability (ευχρηστία) – ISO the effectiveness, efficiency & satisfaction, with which specific groups of users perform specific tasks within specific environments of use the ease of use and learnability of a human-made object – a software application, website, book, tool, machine, process, or anything a human interacts with User interface (διεπαφή χρήσης) the part of the system that the user is working with Other terms ergonomics, human factors, human-computer interaction

What – components Learnability - how easy is it for users to accomplish basic tasks the first time they encounter the design? Efficiency - once users have learned the design, how quickly can they perform tasks? Memorability - when users return to the design after a period of not using it, how easily can they re establish proficiency? Errors - how many errors do users make, how severe are these errors, and how easily can they recover from the errors? Satisfaction - how pleasant is it to use the design?

Why Application form Telephone device Also less errors  annual savings of over $550.000 Telephone device faster dialing  annual savings of over $1.000.000 Also ATMs video machines consumer appliances etc

Why (2/2) Lee L., The day the phones stopped: How people can get hurt when computers go wrong, Primus Donald I. Fine, 1992. Three Mile Island, 1980 one led mistakenly showed that a valve was closed one important device was hidden ... by a sign the alarm system included more than 1500 visual and audio warnings

Interface hall of fame

Interface hall of fame (2/2)

Interface hall of shame

Interface hall of shame (2/2)

Μια μικρή διαφορά στο σχεδιασμό ...

Σύνοψη διάλεξης Ευχρηστία Αρχές ευχρηστίας Προσβασιμότητα what, why, examples Αρχές ευχρηστίας guidelines heuristics Προσβασιμότητα guidelines, tools

Ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός User-centred design a framework of processes (not restricted to interfaces or technologies) in which the needs, wants, and limitations of end users of a product, service or process are given extensive attention at each stage of the design process

Αρχές The design is based upon an explicit understanding of users, tasks and environments Users are involved throughout design and development The design is driven and refined by user-centered evaluation The process is iterative The design addresses the whole user experience The design team includes multidisciplinary skills and perspectives

Ευχρηστία του web

Σημαντικά λάθη…

Usability heuristics Visibility of system status The system should always keep users informed about what is going on, through appropriate feedback within reasonable time. Match between system and the real world The system should speak the users' language, with words, phrases and concepts familiar to the user, rather than system-oriented terms. Follow real-world conventions, making information appear in a natural and logical order. User control and freedom Users often choose system functions by mistake and will need a clearly marked "emergency exit" to leave the unwanted state without having to go through an extended dialogue. Support undo and redo. Consistency and standards Users should not have to wonder whether different words, situations, or actions mean the same thing. Follow platform conventions.

Usability heuristics (2/3) Error prevention Even better than good error messages is a careful design which prevents a problem from occurring in the first place. Either eliminate error-prone conditions or check for them and present users with a confirmation option before they commit to the action. Recognition rather than recall Minimize the user's memory load by making objects, actions, and options visible. The user should not have to remember information from one part of the dialogue to another. Instructions for use of the system should be visible or easily retrievable whenever appropriate. Flexibility and efficiency of use Accelerators -- unseen by the novice user -- may often speed up the interaction for the expert user such that the system can cater to both inexperienced and experienced users. Allow users to tailor frequent actions

Usability heuristics (3/3) Aesthetic and minimalist design Dialogues should not contain information which is irrelevant or rarely needed. Every extra unit of information in a dialogue competes with the relevant units of information and diminishes their relative visibility. Help users recognize, diagnose, and recover from errors Error messages should be expressed in plain language (no codes), precisely indicate the problem, and constructively suggest a solution. Help and documentation Even though it is better if the system can be used without documentation, it may be necessary to provide help and documentation. Any such information should be easy to search, focused on the user's task, list concrete steps to be carried out, and not be too large.

Συζήτηση Σκεφτείτε την ευχρηστία των www.sed.uth.gr www.uth.gr www.ypepth.gr

Αλλά και των εκπαιδευτικών λογισμικών…

Και η εργασία κύριε??? Αρχές ευχρηστίας από τα usability heuristics consistence and standards error prevention error recovery help Εξειδικευμένες αρχές για την ομάδα εκπαιδευομένων που σας ενδιαφέρει e.g. Google for “usability guidelines autism” Διεπαφή χρήσης μόνιμο template εισαγωγή δεδομένων μέσω μενού αντί για κείμενο undo… επιλογή βοήθειας σε κάθε οθόνη keep it as simple and short as the subject permits

Σύνοψη διάλεξης Ευχρηστία Αρχές ευχρηστίας Προσβασιμότητα what, why, examples Αρχές ευχρηστίας guidelines heuristics Προσβασιμότητα guidelines, tools

Προσβασιμότητα Ιστού – what Web accessibility people with disabilities can use the web: they can perceive, understand, navigate, and interact with the web, and that they can contribute to the web web accessibility also benefits others, including older people with changing abilities due to aging"

Προσβασιμότητα Ιστού – why Σημασία "the web is an increasingly important resource in many aspects of life: education, employment, government, commerce, health care, recreation, and more it is essential that the web be accessible in order to provide equal access and equal opportunity to people with disabilities an accessible web can also help people with disabilities more actively participate in society"

Παραδείγματα Οι χρήστες του web μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα να δουν, ακούσουν, κινηθούν, ή να επεξεργαστούν συγκεκριμένους τύπους πληροφορίας να συναντούν δυσκολίες στην ανάγνωση και κατανόηση του κειμένου να μη διαθέτουν (ή να μη μπορούν να χρησιμοποιήσουν) πληκτρολόγιο ή ποντίκι να διαθέτουν μια οθόνη κειμένου, μια μικρή οθόνη, μια αργή σύνδεση με το Internet, κλπ

Δηλαδή... Έχετε σκεφτεί, για παράδειγμα, πώς "ακούγεται" το site του ΠΘ, του ΠΤΕΑ, κλπ???

Προσβασιμότητα ιστού – how Οδηγίες για τη δημιουργία προσβάσιμου δικτυακού περιεχομένου (web content accessibility guidelines) που περιλαμβάνουν και συγκεκριμένες τεχνικές Καθώς και οδηγίες για τα εργαλεία ανάπτυξης (authoring tools) εργαλεία αξιολόγησης της προσβασιμότητας (accessibility checkers) εργαλεία επισκευής της προσβασιμότητας (accessibility repair tools)

Οδηγίες Το περιεχόμενο πρέπει να είναι δυνατό να το λάβουν όλοι (perceivable) 1.1 Συμπεριλάβετε εναλλακτικά κείμενα για κάθε κομμάτι περιεχομένου που δεν είναι σε μορφή κειμένου 1.2 Συμπεριλάβετε εναλλακτικό περιεχόμενο για τα πολυμέσα 1.3 Διαχωρίστε την πληροφορία από την παρουσίασή της 1.4 Διευκολύνετε το διαχωρισμό της πληροφορίας από το φόντο (foreground/background)

Οδηγίες (2/4) Τα στοιχεία αλληλεπίδρασης πρέπει να είναι λειτουργικά για όλους 2.1 Όλες οι λειτουργίες πρέπει να είναι διαθέσιμες μέσω του πληκτρολογίου 2.2 Οι χρήστες πρέπει να έχουν τον έλεγχο στο χρόνο (ανάγνωσης, αλληλεπίδρασης, κλπ) 2.3 Οι χρήστες πρέπει να μπορούν να αποφύγουν το περιεχόμενο που τους δυσκολεύει λόγω φωτο-ευαισθησίας 2.4 Οι χρήστες πρέπει να διαθέτουν μηχανισμούς για να αναζητούν περιεχόμενο, να προσανατολίζονται, κλπ 2.5 Βοηθήστε τους χρήστες να αποφύγουν τα λάθη, και να τα επανορθώνουν όταν συμβαίνουν

Οδηγίες (3/4) Το περιεχόμενο και τα στοιχεία ελέγχου πρέπει να είναι κατανοητά 3.1 Διασφαλίστε ότι το κείμενο είναι ευανάγνωστο και κατανοητό 3.2 Διασφαλίστε ότι η τοποθέτηση και η λειτουργία του περιεχομένου είναι εύκολα προβλέψιμη

Οδηγίες (4/4) Το περιεχόμενο πρέπει να μπορεί να είναι λειτουργικό με διάφορες τεχνολογίες 4.1 Υποστηρίξτε τη συμβατότητα με σύγχρονες και μελλοντικές τεχνολογίες (συμπεριλαμβανομένης και της υποστηρικτικής τεχνολογίας) 4.2 Διασφαλίστε ότι το περιεχόμενο είναι προσβάσιμο, ή συμπεριλάβετε μια προσβάσιμη εναλλακτική έκδοση

Παράδειγμα εργαλείου αξιολόγησης

Πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο USDE Accessibility Enhancement Initiative Accessibility Requirements for Electronic Documents W3C Web Accessibility Initiative Web Content Accessibility Guidelines

Webliography

Καλό απόγευμα karagian@uth.gr