παράσταση γνώσης η «γνώση για τη γνώση» - ταξονομία γνώσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Advertisements

Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
KB = (B ↔ p v q) & ~ B α= ~ p. (B ↔ p v q) & ~ B.
Άνθρωπος - Μηχανή Κοινωνούμενη Γνώση Γιάνης Μαΐστρος Επίκ. Καθηγητής Ε
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Fluxplayer: A successful General Game Player (Stephan Schiffel, Michael Thielscher) Προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη Νομικός Βαγγέλης 24/01/2008.
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Πώς τα απλά μαθηματικά μπορούν να εξηγήσουν «μαγικά κόλπα»;
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Παρουσίαση Νο. 1 Εισαγωγή Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας Ακαδημαϊκό Έτος
Κεφάλαιο 6: Εισαγωγή στον προγραμματισμό Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
31 Μαρτίου 2015 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ Ι Για τον προτασιακό.
Σκέψη Είδη σκέψης: Προτασιακή (εκφράζει μία πρόταση/ισχυρισμό)
Η λέξη Wiki ερμηνεύεται μερικές φορές ως ακρώνυμο για το "What I know is" δηλαδή "Αυτό που εγώ ξέρω είναι"
ΣΥΝΟΛΑ.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
Διδακτική Πληροφορικής
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Απόκτηση και Αναπαράσταση Γνώσης. Μηχανική Γνώσης (Knowledge Engineering) Η Μηχανική Γνώσης μπορεί να εξετασθεί από δύο διαφορετικές απόψεις. Αυτή που.
Μεταρρύθμιση Φορολογίας Εισοδήματος. Νέες Κλίμακες Φορολογίας Εισοδήματος Το εισόδημα από μισθούς ( συντάξεις ) και επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογείται.
Στρατηγικές επιβίωσης αποχωρισμένων αιτούντων άσυλο παιδιών στα κέντρα υποδοχής των νομών Λέσβου και Ιωαννίνων Χρύσα Γιαννοπούλου Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών.
Ενότητα 1 1 Πρότυπο κόστος. Τι είναι: –Πολύ σωστά και πολύ λεπτομερειακά υπολογισμένο προϋπολογιστικό κόστος Τι εκφράζει: –Στόχους που θα πρέπει να επιτευχθούν.
ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΜΕΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.
Test.
Test.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ
Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης
Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Άνθρωπος - Μηχανή Κοινωνούμενη Γνώση Γιάνης Μαΐστρος Επίκ. Καθηγητής Ε
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Νικήτας Σγούρος Μεταγλωττιστές Νικήτας Σγούρος
Νικήτας Σγούρος Μεταγλωττιστές Νικήτας Σγούρος
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία ( )
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Οι προοπτικές του αγροτικού τομέα στη Μεσσηνία
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ VS ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ.
Θέση Αλέξης Μπρες. o Φέρνουμε την ευθεία πάνω στην οποία είναι το αντικείμενο, τη θέση του οποίου θέλουμε να περιγράψουμε. o Επιλέγουμε ένα σημείο αναφοράς.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.
ΝΈΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΙΑΝ14) VS. ΕΓΚΡΙΘΕΝ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΥΓ13)
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ενημέρωση Μαθητών Για Τo Μάθημα Δίκτυα CISCO
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Ζορμπάς – Καζαντζάκης Συναίσθημα – Λογική
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

παράσταση γνώσης η «γνώση για τη γνώση» - ταξονομία γνώσης Η Τεχνητή Νοημοσύνη στα Συστήματα Γνώσης (Knowledge Systems) διακρίνει τη Γνώση σε: ρητή / άμεση / προτασιακή δηλωτική (declarative) / περιγραφική (descriptive) διαδικασιακή (procedural) / προστακτική (imperative) άρρητη (tacit)‏ διάχυτη (dispersed)‏ εκρέουσα (leaked)

Άρρητη Γνώση (Tacit Knowledge) «Ξέρουμε πιο πολλά από όσα μπορούμε να πούμε» Κάνω ποδήλατο Τι κάνω για να στρίψω αριστερά; (!!!) Κολυμπάω Βρίσκω το φύλο νεογέννητου κοτόπουλου Αναγνωρίζω το πρόσωπο του φίλου μου

Narrative and Social Tacit Knowledge Charlotte Linde

Η σπείρα της γνώσης

Τρίγωνο Αναφοράς

Τρίγωνο Αναφοράς

Παραδείγματα Ο Μπιλ Κλιντον - Ο άντρας της Χίλαρυ Κλίντον Τεστ Τούρινγκ (Turing test) Το Κινέζικο Δωμάτιο (Chinese Room) J. Searle Μαθαίνω κινέζικα ως 2η γλώσσα (με κινεζο-κινέζικο λεξικό) Μαθαίνω κινέζικα ως 1η γλώσσα (με κινεζο-κινέζικο λεξικό) Σύνδεση των συμβόλων στον κόσμο με τον κατάλληλο τρόπο

Νόηση (cognition), Stevan Harnad Αν συνδέσουμε τα σύμβολα με τον κόσμο με τον κατάλληλο τρόπο δεν χρειαζόμαστε «ορισμό» (σύνδεση των συμβόλων με άλλα, γνωστά, σύμβολα) … τα αντικείμενα: Τα Διακρίνω, τα Διαφοροποιώ σ(discriminate) Τα Χειρίζομαι (manipulate) Τα Ταυτοποιώ (identify) Τα Περιγράφω (describe)

Σημασιολογικό Δίκτυο (semantic network)

Παραδείγματα «εικονικής» και «κατηγορικής» αναπαράστασης Άλογο + Λουρίδες = Ζέβρα + = Δεν είναι «συμβολική» αυτή η αναπαράσταση Κατηγοριοποίηση vs Μάθηση

Σύνθεση … αναπαράστασης Συμβολική (αναπαράσταση) : Καθοδική (top down) Αισθητηριακή (sensory): Ανοδική (bottom-up) Πώς να μάθουμε να ξεμαθαίνουμε … (learning to unlearn) http://www.creatingthe21stcentury.org/JSB3-learning-to-unlearn.html

Νόηση … Σκέψη (cognition is thinking) Stevan Harnad Πονοκέφαλος vs σκέψη … (καλύπτουν την ίδια περιοχή…!) «αισθάνομαι» ότι «σκέφτομαι»; (όπως τον πονοκέφαλο;) Άραγε μπορεί να «σκέφτομαι» όταν «δεν αισθάνομαι» ότι «σκέφτομαι»; Σκέφτομαι (η γάτα είναι πάνω στο μαξιλάρι) – τότε σίγουρα δεν «γνωρίζω» αν είναι ή όχι …!

Γεφυρώνοντας τις διακρίσεις κατηγοριών Handbook of Categorization in Cognitive Science Bridging the Category Divide. Editors: Henri Cohen & Claire Lefebvre Download (2734Kb) - ePrints Soton eprints.soton.ac.uk/261725/2/catconf.ppt‎