ΨΥΛΛΑ ΟΥΡΑΝΙΑ 4497 ΕΞΑΜΗΝΟ ΄Ζ ΜΑΘΗΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κ. ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοκκινη κλωστη δεμενη στην ανεμη τυλιγμενη………..
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Μετάφραση – Προσαρμογή στο Power Point: Μαρία Κασαπίδη
Ο κόσμος στα όνειρά μας.
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
Άρης το σαλιγκάρι Άντον Κρινγκς.
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
Έχεις δύο επιλογές! από το
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Τσιρίκου Ρόζα- Σταυρούλα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
Τα Ουράνια Σώματα Στη Λογοτεχνία και στη Λαϊκή Παράδοση
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ- ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΕΣ ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ1.
Ο ΓεωργΟς και τα ΠαιδιΑ του
Ο Γεωργός και τα Παιδιά του
Ανακοινώσεις για την εκδήλωση.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠ’ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ…
ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ 12/Θ
ΕΞΩΡΑΪΣΤΙΚΟΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «O ΑΡΔΗΤΤΟΣ» Έτος ιδρύσεως 1927 Πρωτομαγιά στο Άλσος Λογγίνου Φωτογραφίες-επιμέλεια: ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
‘’ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Η ΠΟΙΗΣΗ’’  PROJECT ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:  ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.  Πράξη Συλλόγου: 43/  ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ 21 η ΜΑΡΤΙΟΥ  Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΣΗΜΑ.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Εργασία στο μάθημα : Η λογοτεχνία στο νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαρία (Α.Μ.4395) Σιούρτου Νικολέτα-Αντιγόνη (Α.Μ.4474) Δεκέμβριος 2011.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Η΄ Εξάμηνο Τμήματος Χρηματοοικονομικής.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΕΚΑΡΧΟ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Αβραάμ Ιντζεβίδης
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΚΟΤΥΛΗ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Αριθμός μαθητών/τριών: 20
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Η ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΚΑΡΔΙΑ Θυμίσαμε στα παιδιά τη προηγούμενη δραστηριότητα μας με τα διαφορετικά είδη καρδιών και προτείναμε να προσθέσουμε μία ακόμη καρδιά ξεχωριστή.
ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΜΟΥΣΤΟΚΟΥΛΟΥΡΑ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Δραστηριότητα: η ιστορία του αστεριού
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Δαρμένη Νομού Ροδόπης
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
«Ειρήνη» Γιαννησ ριτσοσ ποίημα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
Πάμε για ψώνια; (5) Βιβλίο σελ.47
Διαθεματική δραστηριότητα στη Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Αργυρώ Μοχιανάκη – 4 ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Φαρρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΥΛΛΑ ΟΥΡΑΝΙΑ 4497 ΕΞΑΜΗΝΟ ΄Ζ ΜΑΘΗΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κ. ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.

(Με αφορμή μια πραγματική εμπειρία οδηγούμαστε στη λογοτεχνία.) Με δεδομένο ότι στη τάξη μας τα παιδιά έρχονται σε καθημερινή βάση σε επαφή με τη λογοτεχνία και έχουν πρότερη γνώση όσον αφορά τα λογοτεχνικά είδη (ποιήματα, παραμύθια, εικονογραφημένα βιβλία), προχωρούμε στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της παρακάτω δραστηριότητας. 2

ΣΤΟΧΟΣ: Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη λογοτεχνία και συγκεκριμένα σε επαφή με τη ποίηση μέσω της μετάβασης από τη πραγματική εμπειρία στη λογοτεχνία. 3

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Κάθε πρωί στη τάξη μας στο νηπιαγωγείο βρίσκουμε μια αφορμή ώστε να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με ένα ποίημα. Το συγκεκριμένο πρωί έχει ξεκινήσει η προσέλευση των νηπίων. Τα περισσότερα νήπια φθάνουν νυσταγμένα και οι γονείς παραπονιούνται, πολλές φορές αστειευόμενοι ,για το τρόπο που καταφέρνουν να ξυπνήσουν τα παιδιά τους. Στην αρχή λοιπόν του ημερήσιου προγράμματος και αφού περάσει ο χρόνος των ελεύθερων δραστηριοτήτων και τα νήπια συγκεντρωθούν στη γωνιά της παρεούλας, αποφασίζουμε να κάνουμε αναφορά στο πρωινό ξύπνημα. 4

Συζητάμε με τα νήπια για το πρωινό ξύπνημα και αφού ακούσουμε ότι έχουν να μας πουν, τους προτείνουμε να διαβάσουμε ένα ποίημα. Λέμε στα παιδιά πως αυτό το ποίημα το έγραψε ο ποιητής για ένα μικρό κορίτσι, τη κόρη του Έρη και θα δούμε πώς τη προτρέπει αφού ξυπνήσει να δει όλο τον υπέροχο κόσμο γύρω της που τη περιμένει να ανοίξει τα μάτια της και να το θαυμάσει. Επιλέγεται το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, «Ξύπνησες κοριτσάκι;»( συλλογή Πρωινό άστρο, 1955). 5

Ξύπνησες κοριτσάκι; (Γιάννης Ρίτσος) Ξύπνησες, κοριτσάκι; Ξύπνησε ο ήλιος. Mπήκαν μπροστά τα μοτεράκια των χρυσών σπόρων. Aκούς; Tέσσερις μαργαρίτες τροχοί σ' ένα αμαξάκι - σου κουβαλάν πολλά καλούδια και καλά. 6

Tέσσερα χελιδόνια-τσαγκαρόπουλα πάνω-κάτω, πάνω-κάτω πηγαινέλα τραβάνε τις μακριές κλωστές τις αργυρές μιας καλοκαιριάτικης βροχούλας και σου ράβουν - γεια-χαρά σου - τα γαλάζια πέδιλά σου 7

Mέλισσες τρυγάν, τρυγάν τα ξανθόχρυσα λουλούδια τα ξανθόχρυσα τραγούδια και σου φτιάχνουν και σου φτιάχνουν (άνοιξε το χέρι σου) σου 'φτιαξαν το μέλι σου 8

Mια μουγγή, κοντόχοντρη - δες - μια αστεία χελώνα κόβει ένα κομμάτι φως στρωτό γαλανό και γελαστό απ' το ρυάκι στο κρεμάει στην κούνια σου καθρεφτάκι για να κοιταχτείς και να χτενιστείς. 9

Ένα αγαθό στρογγυλοπρόσωπο ψωμί μέσα στη χρυσή του καλοκαιριού κουζίνα βράζει, βράζει (ακούς πώς βράζει σαν να παίζουν μαντολίνα), τ' αγαθό ψωμί (πώς γελούν τα μάτια τα μεγάλα σου) σου 'βρασε το γάλα σου. 10

Tα κυκλάμινα στυλώνουνε τ' αυτάκια τους σαν τριανταφυλλένια γαϊδουράκια για ν' ακούσουν τι θα πεις μέσα στο χωνάκι της σιωπής. Kι ως ανασηκώνεις το χεράκι φτιάχνεις ένα γεφυράκι κι από κάτω του περνάνε, σεργιανάνε κύκνοι-κρίνοι κρίνοι-κύκνοι. 11

Στη συνέχεια έχουμε γράψει το ποίημα ανά στροφές σε χρωματιστά χαρτόνια. Παροτρύνουμε τα παιδιά να δημιουργήσουμε την αφίσα του ποιήματος. Χωρίζουμε τα παιδιά σε μικρότερες ομάδες και τους μοιράζουμε τα χαρτόνια με τις στροφές του ποιήματος. 12

Τα παιδιά με τη βοήθειά μας θα ζωγραφίσουν και θα κόψουν ή θα δημιουργήσουν με πολύχρωμα χαρτόνια γκοφρέ, μεταλλιζέ και ό,τι άλλα υλικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εικόνες που αναφέρονται στο ποίημα: Τον ήλιο, τη χελώνα, λουλούδια, χελιδόνια, μέλισσες, κρίνους και ό, τι άλλο προτείνουν τα παιδιά. Με αυτά θα διακοσμήσουν τα χαρτόνια με το ποίημα. 13

Τέλος θα ενώσουμε κάθετα όλα τα χαρτόνια-στροφές ώστε να ολοκληρωθεί το ποίημα. Η αφίσα του ποιήματος θα είναι έτοιμη και θα διακοσμεί τη τάξη για όλη την εβδομάδα. 14

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!!!!! 15

ΤΕΛΟΣ 16