Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Copyright © 2003 Pearson Education, Inc. Slide 1.
Advertisements

Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Η Επιχειρηματικότητα των Γυναικών Έρευνα ομάδας έργου του Κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς υπό την αιγίδα του καθηγητή Θεόδωρου Κατσανέβα, στα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : Έρευνα Αγοράς ΙV: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΟΡΘΟΣΩΜΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ Θεωρία και ασκήσεις. Τι είναι οι ορθοσωμικές ανωμαλίες Κατηγορίες Αίτια ανά κατηγορία Στατιστικά στοιχεία Τρό π οι αντιμετώ π ισης.
Ίκτερος Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
Απόκλίσεις της σπονδυλικής στήλης Σκολίωση, Κύφωση, Λόρδωση
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διόρθωση γλεύκους και Αλκοολικός Τίτλος Οίνου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων 1 Διοίκηση Λειτουργιών Ενότητα 2: Λειτουργίες και παραγωγικότητα Ανδρέας Νεάρχου Οργάνωση και Διοίκηση.
Slide 2.1 Harrison and van Hoek, Logistics Management and Strategy: Competing Through the Supply Chain, 4 th Edition, © Pearson Education Limited 2011.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΕΘΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ 1 Δανιηλίδου Αικατερίνη, Τριανταφύλλου Παναγιώτα, Χριστοφορίδης Αθανάσιος.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 3: Ποιοτικός Έλεγχος στα Έπιπλα Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I.
4 ο Εργαστήριο επιδημιολογίας. Διαγνωστικές δοκιμασίες Όταν αξιολογούμε μια διαγνωστική δοκιμασία πρέπει να σκεφτούμε 3 πράγματα. Είναι χρήσιμη ; Είναι.
Ε. Νέλλας Ανάλυση Δεδομένων με Χρήση του Στατιστικού Πακέτου SPSS για Windows (Τεύχος Διαφανειών 2) 1.
  Θέμα :   Εφαρμογή Ι Διδασκαλία 9ης περίπτωσης : Ενόργανη γυμναστική ► Η Ειρήνη είναι προπονήτρια ενόργανης γυμναστικής και φέτος ανέλαβε μία ομάδα.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Σύνδεσμοι στο γόνατο Πλάγιοι Χιαστοί Καθεκτικοί. Οπίσθιος χιαστός σ. Μηριαίο οστό Έξω μηνίσκος Πρόσθιος χιαστός σ. Περόνη Έσω μηνίσκος. Κνήμη.
Δημήτρης Μαμάης ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ Η ΖΩΗ ΕΝΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ
Παλινδρόμηση (απλή γραμμική παλινδρόμηση) Σκοπός: Πρόβλεψη των τιμών μιας μεταβλητής (εξαρτημένης) χρησιμοποιώντας μιαν άλλη μεταβλητή (ανεξάρτητη). Εξήγηση.
Test.
Test.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ 9, 10 Οκτωβρίου 2015
Στατιστική ανάλυση των πειραματικών μετρήσεων
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΑΝΤΙΕΡΥΘΡΟΚΥΤΤΑΡΙΚΩΝ ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΩΝ - ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑΣ
Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Διδασκαλία με Ανάπτυξη Φακέλου Μαθητή (Portfolio)
Εισαγωγή στη διαχείριση χαρτοφυλακίου
Οξέως και χρονίως πάσχοντες
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ «Ικανοποίηση των ασθενών με ΡΑ
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Παλινδρόμηση – Συσχέτιση
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
«Η διδασκαλΙα τηΣ ΕννοιαΣ του ιστορικοΥ χρΟνου στο ΔημοτικΟ σχολεΙο»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
Στατιστικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούνται συχνά Παραμετρική δοκιμασία Αντίστοιχη μη-παραμετρική δοκιμασία Λόγος εφαρμογής Παράδειγμα t test για.
Στατιστικές Υποθέσεις III
Σχεδιασμός των Μεταφορών
ΕΛΕΓΧΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
Ευαισθησία-Ειδικότητα Παράδειγμα(1)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΜΣ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ»
Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχειρήσεων με Επιχειρήσεις, Β2Β
Programme for International Student Assessment 2018
ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ Ι Κεφάλαιο 2 Νόμοι στα ηλεκτρικά κυκλώματα
Η σοκολάτα στη διατροφή μας
Hθολογία (ορισμός, έννοιες)
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
«Επιλογή Ανθρώπινου Δυναμικού στη Δημόσια Υπηρεσία: η Κυπριακή Εμπειρία» Ομιλία του Προέδρου της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Programme for International Student Assessment 2018
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Programme for International Student Assessment 2018
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Διάγνωση- Διαφοροδιάγνωση –Υποστήριξη Μαθητικού Πληθυσμού με αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Στατιστική και λογισμικά στις επιστήμες συμπεριφοράς
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Κεφάλαιο 8 Εκτίμηση Διαστήματος Εμπιστοσύνης.
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Distribution of responses to LPS of B
Β. Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Στην ενότητα αυτή μελετάται η σχέση ανάμεσα σε δυο ποσοτικά χαρακτηριστικά (μεταβλητές). Για το σκοπό αυτό κατασκευάζουμε ένα διάγραμμα σκεδασμού στο οποίο τα άτομα ενός δείγματος παριστάνονται ως σημεία με συντεταγμένες τις τιμές τους στις δυο μελετώμενες μεταβλητής. Το διάγραμμα σκεδασμού επιτρέπει να διαπιστώσουμε κατά πόσο το σχήμα του «νέφους» των ατόμων-σημείων μπορεί ή όχι να περιγραφεί από ένα μαθηματικό μοντέλο. Στην παρούσα ενότητα θα μελετήσουμε μόνο περιπτώσεις που το σχήμα του νέφους προσομοιώνεται επαρκώς από μια ευθεία γραμμή.

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Ερευνητικό ερώτημα: Υπάρχει σχέση ανάμεσα στον «αριθμό γεννήσεων» και το «προσδόκιμο επιβίωσης των γυναικών» σε μια χώρα; Μέτρηση: καταγράφεται ο αριθμός των γεννήσεων ανά 1000 κατοίκους μιας χώρας καθώς και το προσδόκιμο επιβίωσης, σε έτη, των γυναικών της χώρας. Στατιστικές υποθέσεις : Η0 : δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ «αριθμού γεννήσεων» και «προσδόκιμου επιβίωσης των γυναικών» μιας χώρας ΗΑ: Υπάρχει συσχέτιση Δείγμα : O έλεγχος θα εκτελεστεί με ένα τυχαίο δείγμα Ν=15 χωρών

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Διάγραμμα σκεδασμού Κατεύθυνση: αρνητική Καθώς ο αριθμός γεννήσεων αυξάνει το προσδόκιμο επιβίωσης ελαττώνεται Τα τρία στοιχεία της σχέσης: Μορφή Κατεύθυνση Ένταση Προσδόκιμο επιβίωσης (έτη) Μορφή : γραμμική Το «νέφος» των χωρών προσομοιώνεται ικανοποιητικά από μια ευθεία γραμμή Ένταση : ισχυρή Οι χώρες τοποθετούνται πολύ κοντά στην ευθεία γραμμή Αριθμός γεννήσεων ανά 1000 κατοίκους

Ευθύγραμμη Καμπυλόγραμμη Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Μορφή συσχέτισης Ευθύγραμμη Καμπυλόγραμμη

Προσδόκιμο επιβίωσης και αστικοποίηση Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Προσδόκιμο επιβίωσης και αστικοποίηση Προσδόκιμο επιβίωσης (έτη) Μορφή σχέσης: γραμμική Κατεύθυνση: Θετική Ένταση: ισχυρή Καθώς το ποσοστό αστικοποίησης αυξάνει το προσδόκιμο επιβίωσης αυξάνει : Ποσοστό αστικοποίησης της χώρας

Απόλυτη γραμμική συσχέτιση Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Απόλυτη γραμμική συσχέτιση Όλα τα άτομα βρίσκονται πάνω σε στη ευθεία γραμμή που προσομοιώνει το «νέφος» των ατόμων

Διαγράμματα σκεδασμού Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Διαγράμματα σκεδασμού

Υπολογισμός συντελεστή γραμμικής συσχέτισης (Pearson) Ο Βαθμός συμμεταβολής εκφράζεται από Το άθροισμα των γινομένων των αποκλίσεων : και τα SSX, SSY ως μέτρα της μεταβολής των μεταβλητών X και Y.

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Υπολογισμός συντελεστή γραμμικής συσχέτισης (Pearson) με τη βοήθεια των αθροισμάτων και αθροισμάτων των τετραγώνων των τιμών των δύο μεταβλητών Χ και Υ

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Διάγραμμα σκεδασμού τιμές α/φ test πριν τη διδασκαλία (Χ) και βαθμολογία εξέτασης στο αρμόνιο (Υ) για 14 νήπια

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Υπολογισμός συντελεστή Pearson (R) για “τιμές α/φ test πριν τη διδασκαλία (Χ)” και “βαθμολογία εξέτασης στο αρμόνιο (Υ)” για 14 νήπια

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Η τιμή 1 εκφράζει την απόλυτη θετική συσχέτιση Η τιμή -1 εκφράζει την απόλυτη θετική συσχέτιση Η τιμή 0 εκφράζει την πλήρη έλλειψη σχέσης Η ένταση της σχέσης χαρακτηρίζεται την απόλυτη τιμή του r ως εξής: |r| ≤ 0,2 χαμηλή 0,2 < |r| ≤ 0,5 μέτρια 0,5 < |r| ≤ 0,8 ισχυρή 0,8 < |r| ≤ 1 πολύ ισχυρή

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Οι στατιστικές υποθέσεις αναφορικά με την ύπαρξη σχέσης μεταξύ δυο ποσοτικών μεταβλητών ισοδυναμούν με τις παρακάτω υποθέσεις για τον συντελεστή συσχέτισης Pearson: Το κατάλληλο κριτήριο ελέγχου της μηδενικής υπόθεσης το οποίο ακολουθεί την κατανομή student με N – 2 βαθμούς ελευθερίας, είναι: * ρ και r οι συντελεστές συσχέτισης Pearson στον πληθυσμό και στο δείγμα αντίστοιχα

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Αφού όπως φαίνεται από το στατιστικό του ελέγχου η τιμή του t εξαρτάται από την τιμή r και οι κρίσιμες τιμές tκρ του πίνακα της κατανομής student μπορεί να αντικατασταθούν με τιμές rκρ. Μ’ αυτό τον τρόπο μας αρκεί η τιμή r του δείγματος και δεν απαιτείται ο υπολογισμός του t Στο παράδειγμα της διαφάνειας 2 για τον έλεγχο της σχέσης μεταξύ «αριθμού γεννήσεων» και «προσδόκιμου επιβίωσης των γυναικών» μιας χώρας ο συντελεστής συσχέτισης είναι r= -0,97 δείγμα. Οι κρίσιμες τιμές για επίπεδο σημαντικότητας α=0,05 και αμφίπλευρο έλεγχο με 15-2=13, Βαθμούς ελευθερίας είναι 0,532 και -0,532 Κανόνας απόφασης: Αν r ≥0,532 ή r≤-0,532 απορρίπτεται η μηδενική Επειδή r=-0,97< -0,532 συμπεραίνουμε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική αρνητική σχέση μεταξύ «αριθμού γεννήσεων» και «προσδόκιμου επιβίωσης των γυναικών»

Γραμμική παλινδρόμηση και Συσχέτιση: έλεγχοι με τον συντελεστή συσχέτισης r Ο συντελεστής συσχέτισης του Pearson δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντικός για τη σχέση τιμών α/φ test πριν τη διδασκαλία (Χ)” και “βαθμολογία εξέτασης στο αρμόνιο (Υ)” Πράγματι, η κρίσιμη τιμή για α = 0,05 σε αμφίπλευρο έλεγχο και βαθμούς ελευθερίας Ν – 2 = 14 – 2 = 12 είναι 0,532. Από τα δεδομένα (διαφάνεια 14) έχει υπολογιστεί r = 0,31. Επειδή η συσχέτιση του δείγματος είναι r = 0,31< 0,532, δεν απορρίπτεται η μηδενική υπόθεση.

Κρίσιμες τιμές του συντελεστή συσχέτισης Pearson

Έλεγχος σημαντικότητας του Pearson r για τη σχέση τελικής επίδοσης και επίδοσης στο ακουστικό-φωνητικό test Η κρίσιμη τιμή για α = 0,05 και βαθμούς ελευθερίας Ν – 2 = 14 – 2 = 12 είναι 0,532 για αμφίπλευρο έλεγχο (). Από τα δεδομένα έχει υπολογιστεί r = 0,31. Επειδή η συσχέτιση του δείγματος είναι r = 0,31< 0,532, δεν απορρίπτεται η μηδενική υπόθεση.