Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία
Advertisements

1o Συνέδριο Chain Reaction– ΗΡΑΚΛΕΙΟ– ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με Διερεύνηση Δημήτρης Σταύρου ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Curriculum Syllabus Lesson planning Nelly Zafeiriadou, MA, Ed D ELT School Advisor
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
Μοντέλα αξιολόγησης.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
Επιςτημολογια παιδαγωγικης
Η 40χρονη πορεία του Κυπριακού Ομίλου Εκπαιδευτικής Διοίκησης (2005- σήμερα) Από τον Δρα Γιάννη Σαββίδη, Πρόεδρο του Κ.Ο.Ε.Δ. Λευκωσία, Ξενοδοχείο.
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και Θεωρίες Μάθησης
ΕΡΓΑΣΙΑ 1Η Δήμητρα Βαγιωνά Νίκος Μαρούσης.
Κάποια θεωρητικά θέματα της μοντελοποίησης
«Η επίδραση του είδους ηγεσίας στη γονεϊκή εμπλοκή στην
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
ΘΕΣΗ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
“Διαμορφωτική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών και Επαγγελματική Βελτίωση ”
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Ρ. ΚΑΛΟΥΡΗ
Παραπομπές και Δομή.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Ο άνθρωπος.
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
Θεσμοί προσχολικής αγωγής
ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΕΑΕ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές.
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ
Programme for International Student Assessment 2018
ΕΡΓΑΣΙΑ 1 Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Schoenfeld (1992) και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Τι ακριβώς διαπραγματεύεται; -Ποια είναι τα επιχειρήματα.
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
Programme for International Student Assessment 2018
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Programme for International Student Assessment 2018
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΙΛΩΤΕΣ-ΠΕΡΙΟΙΚΟΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής διδασκαλίας και μάθησης
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Σχετικά με τις βασικές δεξιότητες 18/10/2017
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας

Τι κάνει τον εκπαιδευτικό αποτελεσματικό; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των καλών δασκάλων; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματικής διδασκαλίας;

Boyer (1990) Ο τρόπος που χρησιμοποιούσαν τη γλώσσα Το επίπεδο των γνώσεων των εκπαιδευτικών Η ικανότητα σύνδεσης παλαιών και νέων γνώσεων

Borich (1992) Σαφήνεια του μαθήματος Ποικιλία στις μεθόδους διδασκαλίας Ο προσανατολισμός στο Ο ρυθμός επιτυχίας

Άλλα δεδομένα Αλληλεπίδραση σε προσωπικό επίπεδο Συνεργασία μαθητών Αναστοχασμός

Έπαινος Brophy & Good (1986) - χαμηλή συχνότητα, ασυνέπεια, γενικότητα, προσωπικοί λόγοι Ίδιο πλαίσιο, συγκεκριμένος, προσδιοριστικός, συνειδητός, συχνός, εξατομικευμένος

Άμεση διδασκαλία Blair (1988) – «Οι μαθητές επιτυγχάνουν υψηλότερες επιδόσεις μέσα στις τάξεις στις οποίες διδάσκονται άμεσα από τους εκπαιδευτικούς, παρά όταν εργάζονται μόνοι τους» Borich (1992) – ενθουσιασμός, γλώσσα, έλεγχος, ενδιαφέρον

Κλινική θεωρία διδασκαλίας - Hunter (1991) Προετοιμασία Στόχος Διδακτικά εισαγόμενα Μίμηση προτύπου Έλεγχος κατανόησης Καθοδηγούμενη εξάσκηση Ανεξάρτητη άσκηση

Σχεδιασμός διδασκαλίας - Armstrong & Savage (1983) Α Ακροατήριο Σ Συμπεριφορά που υποδηλώνει ότι έχει συντελεστεί η μάθηση Σ Συνθήκες κάτω από τις οποίες πρέπει να προκύψει η συμπεριφορά Β Βαθμός επάρκειας

Armstrong & Savage (1983) – παράδειγμα «Κάθε μαθητής θα είναι σε θέση να απαντήσει 8 από τις 10 ερωτήσεις από το κείμενο της εξέτασης του μαθήματος». Α - «κάθε μαθητής» Σ - «θα είναι σε θέση να απαντήσει» Σ - «από το αντικείμενο της εξέτασης του μαθήματος» Β - «8 από τις 10 ερωτήσεις».

Gagne & Briggs (1979) Κερδίστε την προσοχή του μαθητή Κοινοποιήστε στο μαθητή τον εκπαιδευτικό στόχο Προκαλέστε ανάκληση των προηγούμενων γνώσεων για να συνδεθούν με τις νέες Παρουσιάστε τις νέες γνώσεις με ενδιαφέροντα τρόπο Παρέχετε καθοδήγηση εξηγώντας τα κύρια βήματα Προκαλέστε μία επίδειξη των όσων έχει μάθει ο μαθητής Αξιολογήστε την απόδοση του μαθητή Παρέχετε συγκεκριμένη ανατροφοδότηση για την απόδοση του μαθητή Προάγεται τη μεταβίβαση αυτού που έχει μάθει ο μαθητής σε νέες καταστάσεις

Ταξινόμηση του Bloom (1956) Γνώση – ανάκληση σχετικών πληροφοριών Κατανόηση – κατανόηση νοήματος πληροφοριών Εφαρμογή – χρήση ιδεών και κανόνων Ανάλυση – διαχωρισμός μία ενότητας στα δομικά μέλη Σύνθεση – κατασκευή ενός συνόλου από επιμέρους πληροφορίες Αξιολόγηση – διατύπωση κρίσεων

Σφάλματα Χρησιμότητα Αντιμετώπιση

Βιβλιογραφία Armstrong, D., & Savage, T. (1983)Secondary education: an introducation. Macmillan, New York. Blair, T. (1988) Emerging patterns of teaching. Merrill, Columbus, OH. Bloom, B. (1956)Taxonomy of Educational Objectives. Handbook I: Cognitive Domain. McKay, New York. Borich, G. (1992) Effective teaching methods. Merrill, New York. Boyer, E. (1990) Giving dignity to the teaching profession. In D. Dill (Ed), What teachers need to know. Josey-Bass, San Francisco. Brophy, J. & Good, T. (1986) Teacher behaviour and student achievement. In M. Wittrock (Ed), Handbook of research on teaching. Macmillan, New York. Gagne, R. & Briggs, L. (1979) Principles of instructional design. Holt, Rinehart & Winston, New York. Hunter, M. (1991) Hunter design helps achieve the goals of science instruction. Educational Leadership, 48(4), p.79-81.

Άσκηση Σχεδιάστε 3 ερωτήσεις για το μάθημα «εισαγωγή στην πληροφορική» για μαθητές Λυκείου, από τους παρακάτω τύπους: Ερώτηση Aπομνημόνευσης Ερώτηση Kατανόησης Ερώτηση Σύνθεσης-Συνδυασμού Βασιστείτε στο Chen, N.S., Wei, C.W., Wu, K.T., & Uden, L. (2009) Effects of high level prompts and peer assessment on online learners’ reflection levels. Computers & Education, 52, p. 283-291. Η κάθε ερώτηση μετρά 0,33 μονάδες.