Funds of knowledge. Theorizing practices in Households, Communities and Classrooms. Νorma Gonzalez, Luis C. Moll, Cathy Amanti (eds) (2005) New York/London:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Θέμα: «Εκπαιδευτική παρέμβαση με τη χρήση ενός χώρου αφήγησης, της Μηλιάς,
Advertisements

Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 1: Γενικές αρχές, ορισμοί & μορφές τουρισμού Ενότητα 2: Κατηγοριοποίηση τουριστών Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής Τμήμα Επιστήμης.
H “μη κατευθυντική” ή ‘‘πελατοκεντρική” ψυχοθεραπεία Carl Ransom Rogers ( )
Cores | Ευρωπαϊκή Ένωση & Πολιτισμός. Δέσποινα Χριστοφορίδου, Αναπτυξιολόγος, Director, Cores.
Οικονομική κρίση και κατάθλιψη: Τι να κάνουμε; Αλέξανδρος Βγόντζας Καθηγητής Ψυχιατρικής Παν. Κρήτης.
Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή 1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στον Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.
Χ. Πουλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Σήμερα θα μιλήσουμε για τρεις διαφορετικές θεωρίες  Θεωρίες παγκοσμιοποίησης  Θεωρίες δια - εθνισμού  Και θεωρίες δικτύων 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΛΗΣ & ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΙΟΥ.
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενότητα 8: Η μελέτη των αόρατων παιδαγωγικών πρακτικών Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Σχολή Επιστημών της.
1 Διοίκηση Επιχειρήσεων Ενότητα 7: Διοίκηση της Γνώσης Πουλιόπουλος Λεωνίδας Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου.
Χημικά φαινόμενα ή χημικές αντιδράσεις ονομάζονται οι μεταβολές κατά τις οποίες από ορισμένες αρχικές ουσίες (αντιδρώντα) δημιουργούνται νέες ουσίες (προϊόντα)
Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος Αποτελεί μια συνοπτική και δομημένη παρουσίαση του προφίλ του υποψηφίου. Απευθύνεται συνήθως στο Διευθυντή προσωπικού και.
Τεχνολογία και μοντελοποίηση Χ. Λεμονίδης Ιούνιος 2016.
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία,
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ:ΕΝΑ ΕΥΡΥ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ.
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Key Action 2: Καταληκτική ημερομηνία: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2014
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Τι είναι η «γλωσσική στροφή» στη θεωρία;
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚA ΣΤΟΙΧΕΙΑ Α΄ΕΞΑΜΗΝΩΝ – 2017
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης
Αξία Μέσω της Τιμολόγησης
Η καθιέρωση του σοσιαλισμού πριν το 1914
ΜΟΡΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Διοικητική Πρακτική 4ο μάθημα
ΧΗΜΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ.
Φυσική (Θ) Ενότητα : Ορμή Αικατερίνη Σκουρολιάκου, Επίκουρη Καθηγήτρια
Πληροφορική Κεφάλαιο 10ο: Εισαγωγή στο EXCEL 2010 Μέρος Γ
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & Αναλυτικά προγράμματα Σπουδών
Μέσα Στήριξης της Ψηφιακής Επιχειρηματικότητας
ΠΑΥΕΥΣ-Πληροφοριακό Σύστημα Παροχής Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βουτσινάς Β.,Καθηγητής Κατσαντά Δ.,Μανιατέλλης Α.,Παντελή Α.,Ραβασόπουλος.
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Έθνος- Εθνικισμός και Διασπορά
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Πλαίσιο Οργανωσιακής Μάθησης σε ΜΚΟ Δρ. Παναγιώτα Βάθη Επ. Συνεργάτης
Σχόλια και προτάσεις σχετικά με τη διεκπεραίωση RTN προγραμμάτων…
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Συγκριτική Αξιολόγηση των Δ.Ε.Υ.Α.
Επιμόρφωση στους Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας
IMPLIED WARRANTIES ΠΜΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ 2017 – 2018
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
تحديد درجة الحمضية للخل التجاري بواسطة المعايرة pH مترية
بسم الله الرحمن الرحيم.
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Συγγραφική ομάδα πχ. Κωνσταντίνος Παπακώστας1, Ειρήνη Παπαδοπούλου2
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
«Διεθνείς Διαπραγματεύσεις & Οικοδόμηση Διεθνούς Κοινού Συμφέροντος»
Διαχείριση της Περιουσίας Δημόσιων Ταμείων: Εμπειρία από την Ελλάδα και τον Κόσμο Νικόλαος Τεσσαρομάτης, ΕΔΕΚΤ ΑΕΠΕΥ και ALBA Graduate Business School.
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Μια σύντομη παρουσιάση του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ.
Πολιτική για τη δημιουργία Φιλικών Πόλεων για τα άτομα με Άνοια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Θέλετε διαφορετική εικόνα σε αυτή τη διαφάνεια; Επιλέξτε.
Funds of knowledge. Theorizing practices in Households, Communities and Classrooms. Νorma Gonzalez, Luis C. Moll, Cathy Amanti (eds) (2005) New York/London:
Infections of the Central Nervous System after Unrelated Donor Umbilical Cord Blood Transplantation or Human Leukocyte Antigen–Matched Sibling Transplantation 
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Funds of knowledge. Theorizing practices in Households, Communities and Classrooms. Νorma Gonzalez, Luis C. Moll, Cathy Amanti (eds) (2005) New York/London: Routledge Α. Χατζηδάκη ΠΜΣ ΠΤΔΕ 2015-2016

Πώς προέκυψε η θεωρητική κατασκευή των ‘’κεφαλαίων γνώσης’’;

Η άποψη της ανθρωπολόγου (Νorma Gonzalez) (1/3) Στέκεται κριτικά απέναντι στην αφέλεια με την οποία προσέγγισε το όλο σχέδιο στην αρχή. Επηρεασμένη από τις μετα-μοντέρνες και μετα-δομιστικές προσεγγίσεις (έμφαση στην εθνογραφία, για να αποκαλυφθεί η «ανισότητα» και να «θέσουμε σε αμφισβήτηση τις ηγεμονικές σχέσεις στο σχολείο») πίστευε ότι αλλάζοντας τη νοοτροπία των εκπαιδευτικών θα αλλάξει και το εκπαιδευτικό σύστημα.

Η άποψη της ανθρωπολόγου (2/3) Είναι αλήθεια ότι οι χειραφετητικές προσεγγίσεις καλούν τους/τις εκπαιδευτικούς να αναστοχαστούν πάνω στις πρακτικές τους και να τις αλλάξουν, προκειμένου να ενδυναμώσουν/χειραφετήσουν τους μαθητές τους. Ωστόσο, πρέπει κανείς να λάβει υπόψη και τα όρια που θέτει το ίδιο το πλαίσιο, τα οποία δεσμεύουν τους/τις εκπαιδευτικούς, περιορίζοντας σημαντικά την ελευθερία κινήσεών τους και αποδυναμώνοντάς τους.

Η άποψη της ανθρωπολόγου (3/3) Βασίστηκε στο έργο παλαιότερων ερευνητών (δεκαετία ’80) στην Τούσον (Tucson) της Αριζόνα σε οικογένειες μεξικανικής καταγωγής: Εκτεταμένη εθνογραφική έρευνα σε όλο το δίκτυο της κοινότητας, πληροφόρηση από πρώτο χέρι για το σύστημα αλληλοϋποστήριξης, συναισθηματικής και υλικής των νοικοκυριών Έμφαση στην εγκαθίδρυση σχέσεων σεβασμού και εμπιστοσύνης ανάμεσα στον ερευνητή/ στην ερευνήτρια και στα μέλη της κοινότητας.

H άποψη του ερευνητή της εκπαίδευσης (Luis Moll) (1/2) Ασχολούνταν με το έργο του Βιγκότσκι και εθνογραφία τάξης και οικογένειας Ερεύνησε το πώς ισπανόφωνα παιδιά σε αγγλόφωνες τάξεις θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αναγνωστική τους κατανόηση στα αγγλικά, εάν τους παρεχόταν υποστήριξη στη Γ1 τους Επίσης, ερεύνησε το πώς πρακτικές γραμματισμού στο σπίτι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς στις διδακτικές τους πρακτικές (εργαλεία: παρατηρήσεις σε οικογένειες, συνεντεύξεις, συζητήσεις με εκπαιδευτικούς, ερωτηματολόγια, ημερολόγια αναστοχασμού, κλπ)

H άποψη του ερευνητή της εκπαίδευσης (2/2) Οι έρευνες αυτές λειτούργησαν ως έναυσμα για την πρώτη έρευνα των ‘funds of knowledge’ το 1988. Κοινά σημεία ήταν: H διερεύνηση μέσα από την παρατήρηση του πώς οι οικογένειες παράγουν, κατακτούν και διαμοιράζουν γνώσεις μέσα στην καθημερινή ζωή τους Η ενεργός εμπλοκή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έπρεπε να σκεφτούν ποιες αλλαγές ήθελαν να πραγματοποιήσουν

Συνδυασμός ανθρωπολογικής και εκπαιδευτικής οπτικής Η πιλοτική έρευνα άρχισε το 1990 με 10 δασκάλους και χρηματοδότηση από το ίδρυμα W. K. Kellog. Βασική υπόθεση εργασίας: Μέθοδοι: συμμετοχική παρατήρηση, επισκέψεις στα σπίτια, καταγραφή σημειώσεων, αφηγήσεις ζωής, συνεντεύξεις Βασικός άξονας: η εκπαιδευτική διαδικασία βελτιώνεται όταν οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν την καθημερινότητα των μαθητών τους

Η άποψη της εκπαιδευτικού (Cathy Amanti) (½) Ωστόσο, η ίδια διαπίστωνε ότι πολλοί τέτοιοι μαθητές και δύο γλώσσες ήξεραν με ευχέρεια και είχαν δυνατότητες να πετύχουν στο σχολείο.

Η άποψη της εκπαιδευτικού (2/2) Οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονταν όλοι να βλετιώσουν τις πρακτικές τους. Ωστόσο, για να είναι αποτελεσματικοί έπρεπε να ασκηθούν στις μεθόδους εθνογραφικής έρευνας. Η έρευνα αυτή τους οδήγησε σε αναστοχασμό, είδαν τις ζωές και τις εμπειρίες των μαθητών τους με άλλο μάτι και μπόρεσαν έτσι να γεφυρώσουν τις γνώσεις των μαθητών, τις προγενέστερες εμπειρίες τους και κοσμοθεωρίες τους και την ακαδημαϊκή γνώση.

Η εθνογραφική προσέγγιση όπως υλοποιήθηκε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα

Σημασία στην προσωπική εμπλοκή, στο βίωμα των εκπαιδευτικών/ερευνητών, όχι ‘’ακαδημαϊκή γνώση’’ Βήμα 1. Μελέτη βιβλιογραφίας (παραδείγματα εθνογραφικής έρευνας σε εκπαιδευτικά πλαίσια) Βήμα 2. Προετοιμασία μέσω ‘παιχνιδιών-ρόλων’ και συζητήσεων για το πώς διεξάγουμε μια συνέντευξη/ επίσκεψη με τρόπο που να δείχνει ουδετερότητα (δεν εκφέρουμε κρίσεις) Βήμα 3. Σημασία στην παρατήρηση και προσοχή στη λεπτομέρεια (βλ. επόμενες διαφάνειες) Βήμα 4. Έμφαση στο να ρωτάμε και να ακούμε με σεβασμό

Παρατήρηση: πριν ακόμη φτάσουμε στο σπίτι της οικογένειας Η παρατήρηση ξεκινά από το περιβάλλον, τη γειτονιά όπου ζει η οικογένεια, τον δρόμο της, την αυλή της, για να εντοπίσουμε ενδείξεις γνώσεων και δεξιοτήτων που έχουν πιθανόν οι κάτοικοι λ.χ. ένα αυτοκίνητο με αλλαγμένα ‘φτερά’ ή ‘καπό’ μπορεί να μαρτυρά κάποιον που ξέρει από επισκευές ένας περιποιημένος κήπος δείχνει κάποιον που ξέρει από κηπουρική στολίδια ή ζωγραφιές έξω από σπίτια: ποιος τα έφτιαξε;

Βίντεο προετοιμασίας (1/2) Στο 1ο βίντεο παρουσιαζόταν μια επίσκεψη σε μία οικογένεια όπου πολλά πράγματα συνέβαιναν ταυτόχρονα. Τα σχόλια και οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ποίκιλαν. Άλλοι πρόσεχαν τα αντικείμενα που έδειχναν τα χόμπι και τα ταλέντα των μελών της οικογένειας (λ.χ. κεντήματα, μια κιθάρα, ξυλόγλυπτα, κλπ) άλλοι σχολίαζαν το πώς κάποιο μεγαλύτερο παιδί φρόντιζε τα μικρότερα αδέρφια του, άλλος σημείωνε τη χρήση των δύο γλωσσών, κ.ο.κ.

Βίντεο προετοιμασίας (2/2) Σε ένα άλλο βίντεο εμφανιζόταν ένα εννιάχρονο παιδί που βοηθούσε τον πατέρα του να φτιάξει μια ψησταριά στην αυλή τους  γνώσεις αριθμητικής, γεωμετρίας, κατασκευής κλπ. Αυτό έδειξε στους εκπαιδευτικούς το πώς οι καθημερινές ασχολίες μιας οικογένειας μπορούν να βρουν εφαρμογή και σύνδεση με τις απαιτήσεις του Α.Π.

Οι τρεις συνεντεύξεις (1/3) Οι τρεις συνεντεύξεις (1/3) Η πρώτη αφορούσε το οικογενειακό ιστορικό: πώς είχε φτάσει να εγκατασταθεί στην συγκεκριμένη περιοχή πού εργάζονταν τα μέλη της αν έχουν επαφές με άλλους από την ίδια περιοχή/χώρα καταγωγής σε σχετικά μικρή απόσταση (κοινωνικά δίκτυα) … ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΕΝΤΟΝΑ ΒΙΩΜΑΤΑ (ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ,, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΕΣ Ή ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ) ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΕΡΝΙΚΗΘΟΥΝ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΧΑΡΗ ΣΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΦΙΛΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ

Οι τρεις συνεντεύξεις (2/3) Οι τρεις συνεντεύξεις (2/3) Η δεύτερη αφορούσε τις δραστηριότητες της οικογένειας σε καθημερινή, εβδομαδιαία, μηνιαία βάση) σε μια προσπάθεια να εκμαιεύσουν τις ‘’πρακτικές’’ της οικογένειας και το βαθμό συμμετοχής των παιδιών σε αυτές. Τα παιδιά συχνά εμπλέκονται σε δραστηριότητες όπως κηπουρική, μαγειρική, καθαριότητα σπιτιού, φροντίδα παιδιών ή εργασία στην οικογενειακή επιχείρηση. Επίσης, ρωτούσαν για τις πρακτικές γραμματισμού ή μαθηματικών που πιθανόν απαιτούσαν αυτές οι εργασίες.

Οι τρεις συνεντεύξεις (3/4) Οι τρεις συνεντεύξεις (3/4) Η τρίτη συνέντευξη αφορούσε το πώς οι γονείς αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους ως γονέων. Οι ερωτήσεις αφορούσαν τη σχολική εμπειρία των παιδιών και των ίδιων των γονέων σε αντιδιαστολή ή των εμπειριών τους στη χώρα προέλευσης και στις ΗΠΑ. Επιπλέον, υπήρχαν ερωτήσεις για τη γλωσσική χρήση στο σπίτι (ποιες γλώσσες ομιλούνται και πότε).

Οι τρεις συνεντεύξεις (4/4) Οι τρεις συνεντεύξεις (4/4) Σημαντικο: Όλα αυτά προέκυπταν μέσα από συζήτηση, όχι με ευθείες ερωτήσεις όπως εάν απαντούσε το υποκείμενο σε ένα ερωτηματολόγιο. Καμία ερώτηση δε γινόταν, εάν φαινόταν στον ερευνητή/ στην ερευνήτρια ότι θα δημιουργούσε ενόχληση στον ερωτώμενο. ############################################