Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Nikos Louloudakis Nikos Orfanoudakis Irini Genitsaridi
Advertisements

Χρηματοδοτούμενη Στείρωση SNP in detail. How it all began Πως ξεκίνησαν όλα.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΑΓΑΘΩΝ & ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ - ΓΟΥΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ PeLAB - Τμ. Η.Υ.Σ. - Τ.Ε.Ι. ΠΕΙΡΑΙΑ : Μάρτιος 1998.
Concept Maps - Inspiration
«Διαχείριση ποιότητας και Ελληνικά σχολεία»
Πρόσφατα μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών προερχόμενων τόσο από το κλασικό εμπόριο όσο και από τον χώρο του Internet Marketing, ένωσαν τις «δυνάμεις»
The innovators & early adopters. Innovator Παρατηρεί Προβληματίζεται Αναζητά Συνθέτει Γεννά ιδέες Τολμά-ρισκάρει Δεν απογοητεύεται Εφαρμόζει Διαδίδει.
Ολοκληρωμένο Ενεργειακό Λογισμικό 4Μ-ΚΕΝΑΚ
Now and then ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ….now!!
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
Μοντελοποίηση Μεταβολών Συμπεριφοράς σε Κατανεμημένα Ομόσπονδα Συστήματα Προσομοίωσης Γεώργιος Γυφτοδήμος Δημήτριος Θεοτόκης Περιγραφή του προβλήματος:
Petros Theodorou Ph.D., Post Doct. Στοιχεία Ανάπτυξης Επιχειρησιακών Λύσεων με τη βοήθεια της Πληροφορικής Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ & Ο.
PESTALOZZI Council of Europe training Program for education professionals European Modules for Trainer Training ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PESTALOZZI EDUCATION.
Ασφάλεια Δικτύων. “Αγαθά” πληροφοριακού συστήματος Δεδομένα Πληροφορίες Υπολογιστικοί πόροι.
Επαλήθευση κα Βελτιστοποίηση Συστήματος Διαχείρισης XML εγγράφου στη γλώσσα CLIPS Διπλωματική Εργασία της Andoena Balla.
Σκοπός Ο σχεδιασμός, ανάπτυξη, παραγωγή και διάθεση καινοτομικών - υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων στο τομέα των υλικών συσκευασίας τα οποία καλύπτουν.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Η διατηρησιμότητα των πελατών στο γυμναστήριο.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΛΟΥΜΗΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ.
Η χρήση της αφήγησης στη διδασκαλία των μαθηματικών Ιωάννα Καϊάφα Υποψήφια Διδάκτορας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ELBorG Διαδικτυακή πλατφόρμα εκπαιδευτικών παιχνιδιών Σίμος Ρετάλης & Τερζάκης Αργύρης – Κεσελόπουλος Γιώργος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ Ι ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Διδάσκοντες.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Παρουσίαση άρθρου “SITUATING CONSTRUCTIONISM” (Seymour Papert & Idit Harel) Σκεύη Αφροδίτη Α.Μ.: Ιdit Harel.
OMAΔΑ 3 ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΓΕΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΪΣΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΑΝΑΣ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΟΗ ΑΝΝΑ ΧΑΤΖΙΚΟΥ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΙΙ.
Συστήματα Υποστήριξης Οργανισμών και Ομάδων. Κατηγορίες DSS DSS για επαναλαμβανόμενες αποφάσεις. Ad hoc DSS για αποφάσεις που μπορεί να μην επαναληφθούν.
Η 40χρονη πορεία του Κυπριακού Ομίλου Εκπαιδευτικής Διοίκησης (2005- σήμερα) Από τον Δρα Γιάννη Σαββίδη, Πρόεδρο του Κ.Ο.Ε.Δ. Λευκωσία, Ξενοδοχείο.
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Διαχείριση Δικτύων - Ευφυή Δίκτυα,
Οι επιδράσεις των ΜΜΕ- media effects
Anastasia Panagiotidou Learning by six thinking hats
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Υπερβαίνοντας τον Γλωσσικό Σεξισμό των Διοικητικών Εγγράφων ΡΟΔΟΣ, 21-22/6/2017.
Διαταραχή επικοινωνίας
FIELD MAP ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΧΩΡΑΦΙΟΥ ANDROID
Συνάντηση γονέων και μαθητών για το ταξίδι στην ΕΛΒΕΤΙΑ
Οδηγίες για τη διδασκαλία και την αξιολόγηση του μαθήματος
10th MIBES – Management of International Business & Economic Systems 15 – 17 Οκτωβρίου 2015 TEI Θεσσαλίας.
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΚΤΥΩΝ Παρουσίαση μαθήματος.
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Ο εθελοντικός δημόσιος τομέας
«ΠΙΣΩ ΑΠΟ …ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ» Eργασία τμημάτων Γ1 και Γ3 Σχ. Έτος:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Coherence.
νλμ : The Computational Content of Classical Natural Deduction
Alexander J Summers Department of Computing Imperial College London
Ισλαμιστική Τρομοκρατία
Class IV Aorist Adverbial Participle © Dr. Esa Autero
Προσαρμοσμένη Άσκηση για Όλους – Κινητική Αναψυχή
The development of the CoP procedure in the context of the WLTP Transposition Project WLTP CoP Telco, 12 March 2019.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΕΡΒΟΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
Δρ Ιωάννης Χ. Δερμεντζόγλου
Monday, November 5 Turn in Federal Forms (2nd Period – Due Today!)
Typology of activities and scenarios using SRS, PELE and
English III Things Fall Apart Part II Chapter 14 and 15.
Common Core Standards:
Forming Public Opinion
Η θεωρία της Δημιουργικότητας (Creativity Theory)
Policy update by EUROCITIES Florence
A Level Section A Question
Levi Strauss Written by Ava Hojan.
Database System Course Overview.
How instructional design resources can improve your academic life
Water Oxidation in Artificial Photosynthesis
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες Αθανάσιος Κ. Ρισβάς

Ορισμοί της σοβαρής, της βαριάς και της πολλαπλής αναπηρίας Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες χρειάζεται να διδαχθούν πολλές βασικές δεξιότητες, τις οποίες τα περισσότερα παιδιά κατακτούν χωρίς διδασκαλία κατά τα πρώτα 5 χρόνια της ζωής τους. Η TASH ορίζει ότι τα άτομα με σοβαρές αναπηρίες είναι τα άτομα «που χρειάζονται συ­νεχή υποστήριξη σε περισσότερες από μία σημαντικές δραστηριότητες της ζωής, προκει­μένου να συμμετέχουν σε μία κοινότητα μη αποκλεισμού και να απολαμβάνουν μία ποι­ότητα ζωής παρόμοια με αυτή που απολαμβάνουν όλοι οι πολίτες». Οι μαθητές με βαριές αναπηρίες παρουσιάζουν διάχυτη καθυστέρηση σε όλους τους το­μείς της λειτουργίας τους με αναπτυξιακό επίπεδο που δεν ξεπερνά τα 2 έτη.

Ορισμοί της σοβαρής, της βαριάς και της πολλαπλής αναπηρίας Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες παρουσιάζουν συχνά πολλαπλές αναπηρίες, συμπερι­λαμβανομένων σωματικών αναπηριών και προβλημάτων υγείας. Οι μαθητές με τύφλωση-κώφωση δεν μπορούν να ενταχθούν σε ειδικά εκπαιδευτικά προ­γράμματα σχεδιασμένα μόνο για μαθητές με προβλήματα ακοής ή όρασης. Παρότι η με­γάλη πλειονότητα των τυφλοκωφών παιδιών έχουν κάποιο επίπεδο λειτουργικής ακοής και/ή όρασης, το διπλό πρόβλημα εμποδίζει σοβαρά τη μάθηση.

Χαρακτηριστικά των μαθητών με σοβαρές και πολλαπλές αναπηρίες Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες χρειάζεται να διδαχθούν πολλές βασικές δεξιότητες που τα περισσότερα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά μαθαίνουν χωρίς βοήθεια. Τα παιδιά με σοβαρές αναπηρίες μπορεί να εμφανίζουν κάποιες ή όλες τις ακόλουθες συμπεριφορές ή ελλείμματα δεξιοτήτων: αργό ρυθμό εκμάθησης νέων δεξιοτήτων, δυσκολία γενίκευσης και διατήρησης νεοαποκτηθεισών δεξιοτήτων, σοβαρά ελλείμματα στις επικοινωνιακές δεξιότητες, εκπτώσεις στη σωματική και κινητική ανάπτυξη, ελλείμματα σε δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης, σπάνια εποικοδομητική συμπεριφορά και αλληλεπίδραση και συχνή ακατάλληλη συμπεριφορά.

Χαρακτηριστικά των μαθητών με σοβαρές και πολλαπλές αναπηρίες Παρά τις έντονες δυσκολίες τους, οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες συχνά εμφανίζουν πολλά θετικά χαρακτηριστικά, όπως ζεστασιά, χιούμορ, κοινωνικότητα και επιμονή. Παρά τους περιορισμούς τους, τα παιδιά με σοβαρές αναπηρίες μπορούν και πράγματι μαθαίνουν.

Συχνότητα εμφάνισης των σοβαρών και πολλαπλών αναπηριών Εκτιμήσεις της συχνότητας εμφάνισης των σοβαρών αναπηριών κυμαίνονται από 0,1% έως 1% του πληθυσμού. Συνολικά, τα παιδιά που δέχονται υπηρεσίες λόγω υπαγωγής τους στις κατηγορίες αναπηρίας των πολλαπλών αναπηριών, της τραυματικής εγκεφαλικής βλάβης και της τύφλωσης-κώφωσης αντιπροσωπεύουν ποσοστό μικρότερο του 3% όλων των παιδιών που δέχονται ειδική εκπαίδευση.

Αίτια των σοβαρών και πολλαπλών αναπηριών Οι εγκεφαλικές διαταραχές, που εμπλέκονται στις περισσότερες περιπτώσεις σοβαρής νοητικής καθυστέρησης, είναι αποτέλεσμα είτε δυσγενεσίας του εγκεφάλου (μη φυσιολογική εγκεφαλική ανάπτυξη) είτε εγκεφαλικής βλάβης (προκαλούμενης από επιρροές που αλλάζουν τη δομή ή τη λειτουργία ενός εγκεφάλου που αναπτυσσόταν φυσιολογικά μέχρις εκείνη τη στιγμή). Οι σοβαρές και βαριές αναπηρίες έχουν συνήθως βιολογικά αίτια, συμπεριλαμβανομένων χρωμοσωμικών ανωμαλιών, γενετικών και μεταβολικών διαταραχών, επιπλοκών κατά την εγκυμοσύνη και την προγεννητική φροντίδα, τραύματος κατά τη γέννηση και μετέπειτα εγκεφαλικής βλάβης. Περίπου στο ένα έκτο των περιπτώσεων σοβαρών αναπηριών, η αιτία δεν μπορεί να προσδιοριστεί επακριβώς.

Τραυματική εγκεφαλική βλάβη Η IDEA ορίζει την τραυματική εγκεφαλική βλάβη ως μία επίκτητη βλάβη του εγκεφάλου, που προκαλείται από μία εξωτερική φυσική δύναμη και οδηγεί σε ολική ή μερική λειτουργική αναπηρία ή ψυχοκοινωνική έκπτωση, ή και στα δύο, η οποία επηρεάζει δυσμενώς την ακαδημαϊκή επίδοση ενός παιδιού. Από το 1,5 εκατομμύριο άτομα που υφίστανται τραυματική εγκεφαλική βλάβη κάθε χρόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι 50.000 πεθαίνουν και οι 235.000 νοσηλεύονται. Η τραυματική εγκεφαλική βλάβη είναι η κύρια αιτία θανάτου παιδιών και η πιο συνηθισμένη αιτία επίκτητης αναπηρίας στη σχολική ηλικία.

Τραυματική εγκεφαλική βλάβη Τα αίτια της τραυματικής εγκεφαλικής βλάβης είναι τα ανοιχτά εγκεφαλικά τραύματα, που είναι αποτέλεσμα διείσδυσης στο κρανίο, και τα κλειστά εγκεφαλικά τραύματα, που είναι πιο συνηθισμένα και αποτέλεσμα του χτυπήματος του κεφαλιού σε ένα σταθερό αντικείμενο με τέτοια δύναμη που ο εγκέφαλος προσκρούει και τραυματίζεται στο εσωτερικό του κρανίου. Οι βασικές αιτίες της τραυματικής εγκεφαλικής βλάβης στα παιδιά είναι ατυχήματα με το αυτοκίνητο και το ποδήλατο, πτώσεις, ατυχήματα κατά τη διάρκεια αθλημάτων, που αφορούν σε φυσική επαφή μεταξύ των παικτών, και το σύνδρομο της ανατάραξης του μωρού. Μία ήπια εγκεφαλική βλάβη οδηγεί σε διάσειση (σύντομη ή στιγμιαία απώλεια συνείδησης), συνήθως χωρίς επακόλουθες επιπλοκές.

Τραυματική εγκεφαλική βλάβη Μία μέτρια εγκεφαλική βλάβη συνήθως οδηγεί σε μώλωπες (μελανιές, οιδήματα και αιμορραγίες), αιματώματα (συγκέντρωση ή θρόμβοι αίματος), απώλεια συνείδησης και σημαντικές γνωστικές και συμπεριφορικές επιπλοκές για πολλούς μήνες. Επιπρόσθετα των εγκεφαλικών μωλώπων, των αιματωμάτων και των βλαβών στις νευρικές ίνες ή άξονες, μία σοβαρή εγκεφαλική βλάβη οδηγεί σε κώμα και συχνά σε μόνιμες εκπτώσεις της λειτουργίας του ατόμου.

Τραυματική εγκεφαλική βλάβη Προβλήματα που προκαλούνται από εγκεφαλικές βλάβες εμπίπτουν σε τρεις βασικές κατηγορίες: (α) σωματικές και αισθητηριακές αλλαγές (π.χ., έλλειψη συντονισμού, σπαστικότητα των μυών)· (β) γνωστικές διαταραχές (π.χ., ελλείμματα στη βραχύχρονη και μακρόχρονη μνήμη, δυσκολία διατήρησης της προσοχής και της συγκέντρωσης)· και (γ) κοινωνικά, συμπεριφορικά και συναισθηματικά προβλήματα (π.χ., εναλλαγές στη διάθεση [συναισθηματική αστάθεια], εγωκεντρικότητα, έλλειψη κινήτρου).

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις Ένα αναλυτικό πρόγραμμα που βασίζεται στα τυπικά αναπτυξιακά επιτεύγματα είναι ακατάλληλο για τους περισσότερους μαθητές με σοβαρές αναπηρίες. Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες πρέπει να διδαχθούν δεξιότητες που να είναι λειτουργικές, κατάλληλες για την ηλικία τους και να έχουν άμεση σχέση με τα ισχύοντα και μελλοντικά περιβάλλοντα. Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες πρέπει να διδαχθούν δεξιότητες επιλογής μορφών επικοινωνίας στην εστίαση στη λειτουργική επικοινωνία με οποιονδήποτε τρόπο διευκολύνει τους συντρόφους επικοινωνίας να διαμορφώσουν κοινά νοήματα.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις 2 Κάποιοι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες χρησιμοποιούν επαυξημένα και εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας (ΕΕΕ), όπως χειρονομίες, ποικίλα συστήματα νοηματικής γλώσσας, πίνακες επικοινωνίας με εικόνες, συστήματα επικοινωνίας με ανταλλαγή εικόνων και ηλεκτρονικά επικοινωνιακά βοηθήματα. Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες πρέπει να διδαχθούν κατάλληλες για την ηλικία τους δεξιότητες αναψυχής και αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου. Δεδομένου ότι κάθε μαθητής με σοβαρές αναπηρίες έχει πολλές μαθησιακές ανάγκες, οι εκπαιδευτικοί πρέπει πε προσοχή να δίνουν προτεραιότητα και να επιλέγουν στόχους ΕΕΠ και μαθησιακές δραστηριότητες που θα ωφελήσουν στον μέγιστο βαθμό τον μαθητή και την οικογένεια του.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις 2 Η αποτελεσματική διδασκαλία των μαθητών με σοβαρές αναπηρίες χαρακτηρίζεται από τα ακόλουθα στοιχεία: Το ισχύον επίπεδο επίδοσης του μαθητή αξιολογείται με ακρίβεια. Η προς διδασκαλία δεξιότητα ορίζεται με σαφήνεια. Οι δεξιότητες τοποθετούνται σε κατάλληλη ακολουθία. Ο εκπαιδευτικός παρέχει σαφείς προτροπές ή ενδείξεις στον μαθητή. Ο μαθητής δέχεται άμεση ανατροφοδότηση κω ενίσχυση από τον εκπαιδευτικό. Χρησιμοποιούνται στρατηγικές που προάγουν τη γενίκευση της μάθησης. Η επίδοση του μαθητή αξιολογείται άμεσα και συχνά.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις 3 Η μερική συμμετοχή αποτελεί τόσο μία φιλοσοφία επιλογής δραστηριοτήτων όσο και μία μέθοδο για την προσαρμογή των δραστηριοτήτων και της υποστήριξης, ώστε οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες να συμμετέχουν ενεργητικά σε σημαντικά έργα που δεν μπορούν να επιτελέσουν αυτόνομα. Ο εκπαιδευτικός των μαθητών με σοβαρές αναπηρίες πρέπει να κατέχει θετικές, συναφείς με τη διδασκαλία στρατηγικές αξιολόγησης και αντιμετώπισης των προκλητικών και προβληματικών συμπεριφορών. Η έρευνα έχει δείξει ότι η διδασκαλία των μαθητών με σοβαρές αναπηρίες σε μικρές ομάδες μπορεί να είναι αποτελεσματική.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις 4 Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες είναι πιθανότερο να αναπτύξουν κοινωνικές σχέσεις με μαθητές χωρίς αναπηρίες, αν φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους και εντάσσονται στην τάξη γενικής εκπαίδευσης. Αν και οι αρχικές αντιδράσεις πολλών δασκάλων γενικής εκπαίδευσης, που έχουν ένα μαθητή με σοβαρές αναπηρίες στην τάξη τους, είναι αρνητικές, αυτοί οι φόβοι και οι ανησυχίες συχνά δίνουν τη θέση τους σε θετικές εμπειρίες καθώς ο μαθητής γίνεται τακτικό μέλος της τάξης τους. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ευαίσθητοι στις μικρές αλλαγές της συμπεριφοράς. Ο αποτελεσματικός εκπαιδευτικός με συνέπεια και επιμονή αξιολογεί και τροποποιεί τη διδασκαλία στοχεύοντας στη βελτίωση της μάθησης και της συμπεριφοράς. Το να δουλεύουν με μαθητές που χρειάζονται την καλύτερη δυνατή διδασκαλία είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό για τους εκπαιδευτικούς.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις 4 Οι μαθητές με σοβαρές αναπηρίες είναι πιθανότερο να αναπτύξουν κοινωνικές σχέσεις με μαθητές χωρίς αναπηρίες, αν φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους και εντάσσονται στην τάξη γενικής εκπαίδευσης. Αν και οι αρχικές αντιδράσεις πολλών δασκάλων γενικής εκπαίδευσης, που έχουν ένα μαθητή με σοβαρές αναπηρίες στην τάξη τους, είναι αρνητικές, αυτοί οι φόβοι και οι ανησυχίες συχνά δίνουν τη θέση τους σε θετικές εμπειρίες καθώς ο μαθητής γίνεται τακτικό μέλος της τάξης τους. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ευαίσθητοι στις μικρές αλλαγές της συμπεριφοράς. Ο αποτελεσματικός εκπαιδευτικός με συνέπεια και επιμονή αξιολογεί και τροποποιεί τη διδασκαλία στοχεύοντας στη βελτίωση της μάθησης και της συμπεριφοράς. • Το να δουλεύουν με μαθητές που χρειάζονται την καλύτερη δυνατή διδασκαλία είναι ιδι¬αίτερα ικανοποιητικό για τους εκπαιδευτικούς.