Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Advertisements

Ερευνητική εργασία « Το θέατρο από την αρχαιότητα στο σήμερα»
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΞΗ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ
2.
ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΠΑΔΗ Γ’2 BLACK AND WHITE THEATRE ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΖΑΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑ.
1.
Σεμινάριο : Η έννοια του τραγικού στο αρχαίο θέατρο και τον κινηματογράφο Ομάδα Α΄ Ηλιάδη Αμαλία Γουρζιώτη Κυριακή Ρίζος Σωτήριος Παπάντου Λουΐζα Βαϊοπούλου.
Ομάδα Β΄ Βοζίκης Χρίστος Γαϊτάνας Παναγιώτης Γεωργοπούλου Βαρβάρα
Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας) Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Πνευματικά Δικαιώματα: Αμαλία Κ.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
ΕΝΑΡΞΗ MADE BY. Kατά την περίοδο της ακμής του, το θέατρο έχει συγκεκριμένη μορφή και διακρίνεται σε τρία μέρη: την προεδρία την προεδρία τη σκηνή σκηνή,
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ ΑΠΘ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:
Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Τα μέρη της τραγωδίας Κατά ποσόν μέρη Κατά ποιόν μέρη
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μια θεατρική διαδρομή στο χρόνο. Ο Διόνυσος πάνω σε πλοίο (έργο του Εξηκία)
«Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ Γυμνασίου)» B. Καμπουρέλλη,
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Δραματική ποίηση, Ευριπίδη Ελένη Α΄ Στάσιμο, στίχ
Προγραμματισμός ύλης Β’-Γ’ Γυμνασίου
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος -ιστορικός1 « Ελλάδα: Χώρα των μουσείων, τόπων ανάδειξης της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς » στο πλαίσιο Εκπαιδευτικού.
Κύλικα με παράσταση φαλλοφορίας
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία: Εισαγωγή στο αρχαίο θέατρο © Θάνος Σταυρόπουλος Φιλόλογος, ΜSc. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ.
ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Συντονιστής: Λεωνίδας Σιφαλέρας Μέλη: Γιώργος Αφεντούλης Παναγιώτης Σαρβανίδης Διομήδης-Παναγιώτης Τσουρίδης.
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΑΜΠΕΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΪΡΟΥ
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΕΛΕΝΗ ΑΝΙΧΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΑ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
ΤΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας με τη μορφή ερωτηματολογίου
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΑριστοτEλειο ΠανεπιστΗμιο ΘεσσαλονΙκηΣ ΣχολΗ ΚαλΩν ΤεχνΩν
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες Γυμνασίου Ανάπτυξη παραδείγματος στην Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ επεισόδιο (στ. 1286 –1424) Κατά ποιον μέρη της τραγωδίας: «η όψη» Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης

Ελένη, Γ΄ Επεισόδιο, Βοηθητικά υποερωτήματα : Ελένη, Γ΄ Επεισόδιο, Βοηθητικά υποερωτήματα : Με βάση τις πληροφορίες του Γ΄ Επεισοδίου της Ελένης να καταγράψετε και να σχολιάσετε τα στοιχεία της όψης (σκηνογραφία-σκευή των υποκριτών-ενδυματολογία). Ποια προβλήματα είχαν να επιλύσουν ο ποιητής και οι υποκριτές κατά τη διδασκαλία της τραγωδίας σε ό,τι αφορά την όψη τραγωδίας και πώς η θεατρική συμβατικότητα λειτουργούσε προς την κατεύθυνση αυτή; Περιορισμοί του τραγικού ποιητή (και σκηνοθέτη) και των υποκριτών (ηθοποιών): ποιοι και πού οφείλονταν; [Περισσότερο ή λιγότερο ελεύθεροι στο έργο τους ήταν ο ποιητής και οι υποκριτές της αρχαίας τραγωδίας σε σχέση με τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς του σύγχρονου θεάτρου; Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας]. Συγκρίνετε το αρχαίο θέατρο και το σύγχρονο από την άποψη της «όψεως» (σκηνικά, κοστούμια, εφέ). Αξιοποίηση ψηφιακού και έντυπου υλικού σχετικά με την όψη της τραγωδίας και τη σκευή των υποκριτών: Αρχαία και σύγχρονη παράσταση Ελένης. Εικόνες αγγείων. Σύγκριση και διαπιστώσεις.

Ελένη, Γ΄ Επεισόδιο, Βοηθητικά υποερωτήματα : Ελένη, Γ΄ Επεισόδιο, Βοηθητικά υποερωτήματα : 1. Οι ηθοποιοί στην αρχαία παράσταση της Ελένης (Γ΄ Επεισόδιο): Σύγκριση με μια σύγχρονη παράσταση. Α1. Ηθοποιοί στην αρχαία παράσταση: αριθμός – φύλο – σκευή (μάσκα, ενδυμασία, κα.) – έκφραση - κινήσεις. Α2. Ηθοποιοί στη σύγχρονη παράσταση: αριθμός – φύλο – σκευή (μάσκα, ενδυμασία, κα.) – έκφραση - κινήσεις. Α3. Παρατηρώντας τις δύο φωτογραφίες στη σελ. 97 (εικόνα ηθοποιού από αρχαία παράσταση τραγωδίας και φωτογραφία ηθοποιού από σύγχρονη παράσταση αρχαίου δράματος) αναφερθείτε στις διαφορετικές δυνατότητες έκφρασης συναισθημάτων των ηρώων που υποδύονται.

Ελένη, Γ΄ Επεισόδιο, Βοηθητικά υποερωτήματα : Ελένη, Γ΄ Επεισόδιο, Βοηθητικά υποερωτήματα : Α4. Ποιες φράσεις λειτουργούν ως δείκτες για την ενδυμασία και το προσωπείο της Ελένης και του Μενέλαου; Γιατί τις χρησιμοποιεί ο δραματικός ποιητής; Α5. Ο σκηνικός χώρος: σκηνικά αντικείμενα, σκηνογραφία, ακουστικά εφέ. Να δείξετε τη λειτουργία τους στην εξέλιξη της υπόθεσης. Β. Πώς η όψη (φαίνεσθαι) των ηθοποιών υπηρετεί την ανάδειξη της αντίθεσης ανάμεσα στο «φαίνεσθαι» και στο «είναι» και πώς τελικά αυτή η εξωτερική όψη καθιστά την εξαπάτηση του Θεοκλύμενου πειστική;

Μάσκες: εικόνες από αρχαία αγγεία Μάσκες: εικόνες από αρχαία αγγεία

Ελένη, Ευριπίδη: Αρχαίο θεατρο – η μάσκα H. C. Baldry, Το τραγικό θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα 1981, σελ. 85.

Όψη τραγωδίας – σκευή υποκριτών – η μάσκα H. C. Baldry, Το τραγικό θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα 1981, σελ. 86.

Ο υποκριτής – ο ποιητής – η «όψη» H. C. Baldry, Το τραγικό θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα 1981, σελ. 89.

Ο υποκριτής – ο ποιητής – η «όψη» H. C. Baldry, Το τραγικό θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα 1981, σελ. 90-91.