Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Ακοολογία Ενότητα 2 : Tυμπανομετρία - Ακουστικά αντανακλαστικά (Μέρος A’) Ναυσικά Ζιάβρα Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Advertisements

Εξουσία και Πολιτική εξουσία. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια της εξουσίας. Να οριοθετήσουν την έννοια της κρατικής – πολιτικής.
1 Γεωργική Χημεία, Ανόργανη ποιοτική ανάλυση, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική Χημεία Ενότητα.
Ψυχοκινητική και Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία Ενότητα 10: Σχεδιασμός Προγραμμάτων και Μέθοδοι Διδασκαλίας στη Φυσική Αγωγή Βασιλική Ρήγα Σχολή Ανθρωπιστικών.
Ψυχοκινητική και Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία Ενότητα 12: Ο Ρόλος της Εκπαιδευτικού Βασιλική Ρήγα Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.
Ψυχοκινητική και Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία Ενότητα 3: Σωματική Ανάπτυξη στην Παιδική Ηλικία Βασιλική Ρήγα Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
«Ανέστη Χριστός, και νεκρός ουδείς επί μνήματος» Αληθώς ανέστη ο Κύριος!
1 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών – ΙΑΚΑ Τομέας Ιστορίας Εργαστήριο Ιστορίας Εκπόνηση εργασιών στην ιστορία
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - Ένζυμα: υπεροξειδάση, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Βιοχημεία.
ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ – ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΝ.Α.Α ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ ART-THERAPY- ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΤΕΧΝΗ- ΜΟΥΣΕΙΟ.
1 FDL Group 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής. 2 Τι είναι logistics ; Παγκόσμιος κύκλος εργασιών εταιρειών Logistics 2013 Ελληνικός Κ.Ε. εταιρειών Logistics.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης.
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - Ιοντικές ιδιότητες και ρυθμιστικές ιδιότητες και ρυθμιστική δράση των διαλυμάτων των αμινοξέων, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων,
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - Ένζυμα: υπεροξειδάση, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Βιοχημεία.
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - Ιοντικές ιδιότητες και ρυθμιστικές ιδιότητες και ρυθμιστική δράση των διαλυμάτων των αμινοξέων, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων,
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - Απομόνωση DNA από σπέρμα σιταριού, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘B τρίμηνο 2015 Η σταθεροποίηση που εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια του 2014 φαίνεται να αντιστρέφεται από την αρχή του 2015 με μειώσεις.
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - απεικόνιση μικρών μορίων και μακρομορίων, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής Ανατολική Αφρική Δημιουργία: Ζάρκος Δημήτριος Μίσσιου Γεωργία
"Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο" Διακογεωργίου Αρχοντούλα, Σχολική Σύμβουλος, 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Σάμου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας
Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους ΠΕΨΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΕΞΑΜΗΝΟ Γ’
Πολιτικές – Νομοθετικό Έργο – Δράσεις – Μέτρα σε εξέλιξη
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους
ΠΟΛΙΤΙΚΟ MARKETING Δρ. ΛΑΜΠΡΟΣ ΣΔΡΟΛΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Ενημέρωση για το Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης
Λογοτεχνία και Ιδεολογία
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Βιοχημεία Ενότητα 10: Ο ενεργειακός μεταβολισμός - Η αναπνοή
Μεθοδολογία έρευνας στην κινητική αγωγή και μάθηση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α1 To σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι.
9η δραστηριότητα –το σχολείο της καρδιάς
Παρουσίαση Προβλημάτων Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
Ενότητα 5 : Ωτοακουστικές εκπομπές (Μέρος Β’) Ναυσικά Ζιάβρα
Ενότητα 8 : Αίτια βαρηκοΐας (Μέρος Α’) Ναυσικά Ζιάβρα
Ενότητα 11 : Συχνές ακοολογικές παθήσεις (Μέρος Β’) Ναυσικά Ζιάβρα
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πουλόπουλος
ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΣΙΣΛΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
Ερμηνεύοντας μια μεγάλη ήττα:
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου Λέσχες Ανάγνωσης.
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 4η (2016 – 17) Εξυπηρέτηση Πελατών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 5η (2017 – 18) H Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Η Περίοδος της Κρίσης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Τουρισμός και τουριστικά φυλλάδια
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ Διδάσκων: κ
Οικογενειακός γραμματισμός: Δομημένες Δραστηριότητες Ανάγνωσης
Μεθοδολογία Έρευνας Επαναληπτική Διάλεξη
Προγράμματα εκμάθησης ελληνικών χορών
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 2η (2017 – 18) Τα Συστήματα Ταξινόμησης των Υπηρεσιών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Παιχνίδια αλτικής και σκυταλοδρομίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
Εθελοντές Ρόδου και Ανακύκλωση
ودقتلا بلط ةٔنلعلا تاسمؤنلل
ΑΝΑΣΤΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΤΡΕΠΤΙΚΟΥ ΕΝΖΥΜΟΥ ΤΗΣ ΑΓΓΕΙΟΤΕΝΣΙΝΗΣ (α-μεα)
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
Αποτίμηση Επιχειρήσεων Ενότητα 3
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου Τμημα θεατρικων σπουδων σχολη καλων τεχνων Πανεπιστημιο Πελοποννησου Σκηνοθεσία ΙΙ 1η Συνάντηση 13 Φεβρουαρίου 2017

Πρακτικά ζητήματα Ημερομηνίες μαθημάτων Ημερομηνία παράστασης E-class

Ιππόλυτος και Φαίδρα, μια πρώτη εισαγωγή Γένεσις

Ευριπίδης

Σενέκας (Φαίδρα, -54) και Ρακίνας (Φαίδρα, 1677) 1. Ιππόλυτος και Φαίδρα, μια πρώτη εισαγωγή Σενέκας (Φαίδρα, -54) και Ρακίνας (Φαίδρα, 1677) Pierre Guerin, Fedra e Hippolito, (1802)

Jul Dassin (Phaedra, 1962)

The Graduate (1967)

Δε σ’ το κρύβω: πολλές φορές ονειρεύτηκα να κρυφτώ σ’ ένα θάμνο, στο δάσος, να κινώ σαν αγρίμι τα κλαδιά, να με τοξεύσεις, να ’μαι το σπάνιο θήραμά σου· - όταν θα μ’ έπαιρνες μετά στα χέρια σου να με φέρεις στο αμάξι θα ’χα στα μάτια μου λέω δυο πράσινα φύλλα για να μπορείς να σκύψεις σιμότερα στο πρόσωπό μου. Γιάννης Ρίτσος, Φαίδρα (1974-75)

Τι κυνηγάς, αλήθεια; Μήπως όλα σου τα θηράματα τα προσφέρεις στην Άρτεμη; Πολύ θα το ’θελα ωστόσο ένα φτερό σε χρώμα βαθυγάλαζο για το καπέλο μου· - ίσως θα μπορούσες ν’ αφιερώσεις κάτι και σε μένα. Βαθυγάλαζο, ναι, όπως τα μάτια μου, και τα δικά σου εξάλλου… …………………………………………………. Γιάννης Ρίτσος, Φαίδρα (1974-75)

Ο κάθε δημιουργός, σκηνοθέτης, ζωγράφος κτλ Ο κάθε δημιουργός, σκηνοθέτης, ζωγράφος κτλ., προσεγγίζει το υλικό μέσα από τη δική του ματιά, τα δικά του φίλτρα και τις επιθυμίες και το αποτυπώνει με έναν μοναδικό τρόπο, δημιουργώντας διάλογο με τα σχετικά έργα που προϋπάρχουν. Η προσωπική οπτική και προσέγγιση του κάθε καλλιτέχνη καθιστά το έργο του μοναδικό.

Πιθανά ερωτήματα που προκύπτουν αφού μελετήσετε το κείμενο, α’ ως προς την επιλογή του/των μοτίβου: Τί με άγγιξε περισσότερο; Γιατί με άγγιξε; Πώς με αφορά; Πώς μπορεί να αφορά το κοινό μου; Πώς θα μπορούσα να παρουσιάσω το υλικό μου στο κοινό του σήμερα; Ποιός είναι ο στόχος μου, το σκηνοθετικό μου όραμα;

Πιθανά ερωτήματα που προκύπτουν αφού μελετήσετε το κείμενο, β’ ως προς την επιλογή του/των χαρακτήρων: - Ποιες είναι οι πληροφορίες που έχουμε για τον κάθε ρόλο; Με ποιόν χαρακτήρα ταυτίζομαι, συμπάσχω ή αντιπαθώ; Ποιος χαρακτήρας με ενδιαφέρει να παρουσιάσω; Με ποιόν τρόπο θα ήθελα να τον παρουσιάσω σε επίπεδο ερμηνείας, σκηνικής παρουσίας ή απουσίας; Πώς μπορεί να ενισχυθεί η ματιά μου από πιθανή χρήση της τεχνολογίας (μουσική, βίντεο);

Πιθανά ερωτήματα που προκύπτουν αφού μελετήσετε το κείμενο, γ’ ως προς την επιλογή της/των σκηνών: Ποιά σκηνή/ές θεωρώ ότι υπηρετεί την δική μου προσέγγιση; Πώς μπορώ να την ενισχύσω μέσω της υποκριτικής και της αισθητικής μου προσέγγισης; Υπάρχουν άλλα κείμενα, εικόνες, ήχοι, μουσικές, κοστούμια, βίντεο κτλ. που ταιριάζουν με την σκηνή που θέλω να παρουσιάσω;

Ίσως και συ να το ξέρεις: τα πιο όμορφα πράγματα τα λέμε συνήθως για ν’ αποφύγουμε να πούμε μιαν αλήθεια· κ’ ίσως αυτή η αποσιωπημένη αλήθεια να ’ναι που δίνει τη μεγάλη ομορφιά κι αοριστία σ’ αυτά τα τετριμμένα ξένα λόγια… Η αοριστία πάντα μαρτυράει κάτι βαθύ κι ορισμένο – πιθανόν τραγικό ή και κτηνώδες – μια θυσιασμένη επιθυμία… Γιάννης Ρίτσος, Φαίδρα (1974-75)

Αφού διαβάσετε για πρώτη φορά το κείμενο, διαβάστε το ξανά από μέσα σας ή δυνατά και προσπαθήστε να σκεφτείτε τις σχέσεις ανάμεσα στους ρόλους, τί λένε και τί δεν λένε, τί θέλουν πραγματικά να πουν, σε ποιόν το λένε και με ποιόν τρόπο. Αφήστε ελεύθερη την φαντασία σας να σκεφτεί τους χώρους μέσα στους οποίους δρουν τα πρόσωπα του έργου. Σκεφτείτε λεπτομέρειες όπως τί κρατάνε, πού κοιτάζουν, τί φως υπάρχει στον χώρο, τί φοράνε, τί ακούνε, τί τρώνε ή πίνουν. Ξαναδιαβάστε το κείμενο και βρείτε τις πληροφορίες που μας δίνει ο θεατρικός συγγραφέας. Κάντε τις επιλογές σας. Τί θέλετε να κρατήσετε; Πώς θα το μεταφέρετε στην θεατρική σκηνή του σήμερα ώστε να αφορά εσάς και το κοινό σας;

«Ανοιξιάτικο απόγευμα, πολύ ήσυχο… Στη μεγάλη…κάμαρα, μια γυναίκα, ίσως πάνω από σαράντα χρονώ, σε μια πλεχτή κουνιστή πολυθρόνα, λικνίζεται ελαφρά… Η ακρίβεια του ρυθμού δείχνει μια αυστηρή θέληση που κινδυνεύει… Κρατάει τα μάτια της κλεισμένα… Άσπρες λεπτές κουρτίνες στα παράθυρα. Ανάμεσα στις δυο ανοιχτές μπαλκονόπορτες… ένας μεγάλος καθρέφτης. Ένα μαρμάρινο τραπέζι…Το φως, παρ’ ότι πλησιάζει το λιόγερμα, παραμένει λευκό, διάχυτο… Άξαφνα, έξω στην αυλή, οπλές αλόγων, αλυχτήματα σκυλιών, μια νεανική φωνή, κυριαρχική. Ταυτόχρονα, ο καθρέφτης, το τραπέζι, οι κουρτίνες, οι τοίχοι, πορφυρώνουν. Η γυναίκα σηκώνεται με απότομη κίνηση… Βγαίνει στο διάδρομο. Ακούγεται η φωνή της. Ίσως κάτι παραγγέλνει στην Τροφό. Επιστρέφει. Το δωμάτιο κατακόκκινο, κι αυτή κατακόκκινη. Παίρνει την πρώτη θέση της – ακίνητη τώρα. Αμέσως μπαίνει ο νέος… Όμορφος, ιδρωμένος, με ανάστατα μακριά χρυσά μαλλιά. Σίγουρα γυρίζει από κυνήγι. Χαιρετάει με σεβασμό, που δεν του λείπει κάποια αμηχανία. Η γυναίκα κοιτάζει τα εύγραμμα πόδια του, ξαναμμένα απ’ τον ήλιο… Μικρή σιωπή. Του δείχνει την πολυθρόνα αντίκρυ της. Το φως του δωματίου γυρίζει απ’ το κόκκινο προς το χρυσό μενεξελί. Τον κοιτάζει πάντα στα πόδια, όχι στο πρόσωπο… Με μια χειρονομία ανεξήγητα προκλητική, ανάβει τσιγάρο… Φυσάει τον καπνό… Μιλάει».

The Wooster Group https://vimeo.com/70663874

Βιβλιογραφία για τον Ευριπίδη και τον Ιππόλυτο Αλεξοπούλου, Χρ. 2000. Γυναικεία Δράση στον Ευριπίδη, Εκδίκηση και Επιβολή (Μήδεια, Ιππόλυτος, Εκάβη), Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα DeRomilly, J. 1997. Η Νεοτερικότητα του Ευριπίδη, Αθήνα: Καρδαμίτσα. Ευριπίδης, 1998. Ιππόλυτος, Βάρναλης, Κ. (μτφ.), Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Κέην, Σ. 2002. Έλεος και Φαίδρας Έρως, Θεσσαλονίκη: University Studio Press. Λιαπής, Β. 2008. «Η Λογοτεχνική Πρόσληψη της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας τον Εικοστό (και τον Εικοστό Πρώτο) Αιώνα», Αρχαία Ελληνική Τραγωδία: Θεωρία και Πράξη, Α. Μαρκαντωνάτος & Χ. Τσαγγάλης (επιμ.), Αθήνα: Gutenberg 2008, σελ. 316-325. Μπεζαντάκος, Ν. 2004. Το Αφηγηματικό Μοντέλο του Greimas και οι Τραγωδίες του Ευριπίδη, Αθήνα: Καρδαμίτσα. Ρίτσος, Γ. 2009. Τέταρτη Διάσταση, Αθήνα: Κέδρος.